Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?

Eneuel Leszek Ciszewski

Jak zapłacić w necie eurami kartą, by zapłacić jak najmniej?
[może przy okazji załapać się na wisienki?...]

--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' ene...@gmail.com '.O_'

Dawid Rutkowski

niedziela, 1 maja 2022 o 02:56:04 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> Jak zapłacić w necie eurami kartą, by zapłacić jak najmniej?
> [może przy okazji załapać się na wisienki?...]

N26, IKA, citi, chyba też wciaż curve.
Oczywiście wszystkie darmowe.
mBąk - ale karta już nie jest darmowa i trzeba pamiętać, żeby włączyć wielowalutowość.

Wisienki - citi. Mogę Cię "polecić".
IKA - teraz chyba tylko dla pokecającego i coś nie płacą :(
N26 i curve - skończyły się.

Dawid Rutkowski

Ew. jeszcze aion.
Jak nic się nie zmieniło to kurs najlepszy i nawet nie trzeba (a nawet nie można) kupować euto z wyprzedzeniem, żeby zapłacić w euro kartą.
Tyle że plan light już nie jest bezwarunkowo bezpłatny - trzeba trzymać u nich 5k (ale na jakiś %, a nie na 0%), inaczej 20zł/mc.
No i debetówki "apkowe", plastik płatny za wydanie.

Eneuel Leszek Ciszewski

"Dawid Rutkowski" f929ba5c-2747-4da2...@googlegroups.com

: N26, IKA,

Czym jest IKA?

: citi, chyba też wciaż curve.
: Oczywiście wszystkie darmowe.

-=-

: mBąk - ale karta już nie jest darmowa i trzeba
: pamiętać, żeby włączyć wielowalutowość.

: Wisienki - citi. Mogę Cię "polecić".

Mam ROR w Citi -- nadal możesz polecić?

: IKA - teraz chyba tylko dla pokecającego i coś nie płacą :(
: N26 i curve - skończyły się.

Skończyły się wisienki czy możliwości płacenia?
Mniemam, że tylko wisienki.

-=-

Najmilszym rozwiązaniem jest chyba Citi...

Dawid Rutkowski

poniedziałek, 2 maja 2022 o 00:25:23 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> "Dawid Rutkowski" f929ba5c-2747-4da2...@googlegroups.com
>
> : N26, IKA,
>
> Czym jest IKA?

"K"antor "A"liora. Tzw. "I"nternetowy.

> : Wisienki - citi. Mogę Cię "polecić".
> Mam ROR w Citi -- nadal możesz polecić?

RORu nie, nawet citigold (wisienki ładne, 2k, ale trzeba wpłacić min. 400k na kilka miesięcy).
Ew. można polecić KK.

Masz "nowe citi konto"?

> : IKA - teraz chyba tylko dla pokecającego i coś nie płacą :(
> : N26 i curve - skończyły się.
> Skończyły się wisienki czy możliwości płacenia?
> Mniemam, że tylko wisienki.

Wisienki. A szkoda, bo miłe były, szczególnie w N26, dostałem ponad 200 euro.

> Najmilszym rozwiązaniem jest chyba Citi...

Tylko pamiętaj "przełączyć" debetówkę na konto w euro i/lub włączyć "citi global wallet" (można tylko przez apkę).

Aha, to płatność w necie, więc jeszcze potwierdzenie - apka albo przepisywanie linku z SMSa...

Wg mnie lepiej IKA lub N26.
Przelewy SEPA są darmowe.
Kupować euro należy w kantorze citka, kantorze aliora lub w aion.

Robert_DF

płatności debetówką z PeKaO również korzystnie wychodzą

warunek bezpłatności to 500 zł wpływu i jedna operacja kartą

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
robertsierant.pl

Eneuel Leszek Ciszewski

Na wstępie przepraszam za nieodpisywanie, ale miałem na głowie to i owo,
dlatego musiałem nieco zmodyfikować me życiowe plany płatnicze itp....
Maj zwalił mi na głowę masę dokonań ;) -- na szczęście znaczną część
problemów rozplątałem... [teraz tylko: podwójnie zdać krew; dokonać
trzech wizytacji okołomedycznych; zabrać kilka telefonicznych numerów,
wymienić olej... teraz już z górki... ale na początku maja było tłoczno...]

W dniu 2 maj 2022 o 09:23, Dawid Rutkowski pisze:

> "K"antor "A"liora. Tzw. "I"nternetowy.

Jak z tego skorzystać?

> RORu nie, nawet citigold (wisienki ładne, 2k, ale trzeba
> wpłacić min. 400k na kilka miesięcy).

Trochę za dużo, jak na moje możliwości.

> Ew. można polecić KK.

Chętnie skorzystam, jeśli przyokazyjnie coś (wisienki
lub orzeszki) otrzymam...

> Masz "nowe citi konto"?

Nie wiem, ale chyba tak, bo niedawno (w br.) uruchamiałem.

> Wisienki. A szkoda, bo miłe były, szczególnie w N26, dostałem ponad 200 euro.

> Tylko pamiętaj "przełączyć" debetówkę na konto w euro i/lub
> włączyć "citi global wallet" (można tylko przez apkę).

Apkę mam, lecz nie pojmuję, co miałbym uczynić...
BTW apki -- wg mnie apka Citi jest koszmarna...

Jak dokonuje się takiego zaqpu?

--
'_._ _,-'""`-._ ._. .-.

Dawid Rutkowski

piątek, 6 maja 2022 o 17:45:01 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Jak z tego skorzystać?

Jeśli masz alior to masz i kantor - wystarczy się w kantorze "zarejestrować" tym samym
loginem (czy też numerkiem), co masz do "dużego" aliora.
Jeśli nie masz to zakładasz na kantor.aliorbank.pl - jeśli masz farta to zadziała
"podpisanie umowy" przelewem weryfikacyjnym, jeśli nie, pozostaje kurier (ale tych akurat
alior ma niezłych, zadziałało np. na wakacjach - i jak się powiedziało, żeby był o 9 rano,
bo potem idziemy na plażę i ew. tam może nas szukać, to był o 9 rano ;).

Mogę Cię do IKA polecić - niestety teraz nie ma premii dla polecanych.
Choć też oszukują z tymi premiami - albo to polecani nie spełniają warunków
(albo jednak spełniają, a alior oszukuje)
Jak mogłem dopilnować przy zakładaniu dla małżonki, to oboje dostaliśmy po 50zł.
Koleżanka małżonki zakładała w tym samym czasie - ale albo nie wpisała (dobrego) kodu,
albo nie spełniła warunków, albo alior oszukał - premii nie było, ale nie mam jak sprawdzić.
Tak samo nie dostałem premii za cefa z p.b.b. - ale tu też nie mam jak sprawdzić ani złożyć reklamacji :(

> Trochę za dużo, jak na moje możliwości.

> Chętnie skorzystam, jeśli przyokazyjnie coś (wisienki
> lub orzeszki) otrzymam...

Chyba nawet do 600zł w bonach.
Ale karta simplicity - czyli trzeba trochę powydawać (choć zawsze można np. zamówić coś przez
net w Tchibo, transport do sklepu gratis - a potem to oddać i zrobić zwrot na debetówkę ;),
a potem też wydawać, żeby nie płacić za kartę - lub zamknąć, bo przy okazji może jeszcze
skutkować otrzymaniem moneybacku 10% (ale tylko do 100zł).
Jak masz ochotę - mogę Cię polecić.

> Nie wiem, ale chyba tak, bo niedawno (w br.) uruchamiałem.

No to raczej tak - chyba że uruchomiłeś citigold ;)

> Apkę mam, lecz nie pojmuję, co miałbym uczynić...
> BTW apki -- wg mnie apka Citi jest koszmarna...

Nie no, to ja się nie podejmuję tłumaczyć i brać odpowiedzialności,
to jest gra komputerowa o wyższym levelu niż mBąk.
W każdym razie YHBW - w citku, żeby debetówką korzystnie płacić EURami,
trzeba włączyć "citi global wallet" i/lub RĘCZNIE "przepiąć" kartę do konta EURo (i nie zapomnieć potem
"przepiąć" z powrotem do złotówkowego").
Jeśli tego nie zrobisz to ostro za EURo przepłacisz (lub w najlepszym razie nie zapłacisz - jak nie będziesz miał w citku złotówek).
Więc raczej polecam IKA.
Albo kupno waluty w citku, przelew SEPA do N26 i płatność kartą N26.

> Jak dokonuje się takiego zaqpu?

Hmm, najpierw trzeba mieć ROR (a właściwie min. 2 - złotówkowy i EURowy) w citku,
kantorze aliora lub w aion.

Następnie:
- w citku przechodzimy do "citi kantor" i kupujemy walutę po prezentowanym kursie
- w kantorze aliora przechodzimy do "wymiana walut" i kupujemy walutę po prezentowanym kursie
Absolutnie nie wolno "po prostu" robić przelewu z konta złotówkowego na EURowe!

W aion łatwiej - właśnie "po prostu" robimy przelew z konta złotówkowego na EURowe,
przez co kupujemy walutę po prezentowanym kursie (i to najlepszym).
Tzn. tak robimy w aion TYLKO wtedy, gdy chcemy mieć EURo na jakiś przelew (np. do N26).
Jeśli chcemy tylko zapłacić kartą w EURo, to przelewamy złotówki i tyle.
No i płacimy kartą - a aion sam nam przeliczy po najlepszym kursie.

Aha, w IKA też trzeba uważać z płaceniem walutami - i robić tak, żeby albo
w ogóle nie mieć tam złotówek, albo zawsze mieć wystarczająco dużo waluty.
Bo:
- jeśli płacimy w EURo to weźmie z konta w EURo
- jeśli płacimy w innej walucie to weźmie z konta w tej walucie,
a jak nie masz tej waluty to z konta w EURo po kursie MC (~0,2%)

Ale jeśli nie ma wystarczająco dużo waluty ani wystarczająco dużo EURo,
a (niestety) jest wystarczająco dużo złotówek, to weźmie z konta
złotówkowego i doliczy 15%

Więc trzeba uważać, ale ogólnie karta zacna, bo można też "normalnie"
płacić w PL złotówkami z konta złotówkowego.
A jak nie będzie złotówek, to weźmie z konta w EURo po kursie MC (~0,2%).

cef

> Tak samo nie dostałem premii za cefa z p.b.b. - ale tu też nie mam jak sprawdzić ani złożyć reklamacji :(

A co potrzebujesz do sprawdzenia?
Kod na pewno wpisałem ten, który tu podałeś.
(nie pamiętam w jakim wątku, ale do mnie adresowałeś tego posta z kodem,
to skorzystałem i nawet pamiętam, że wysłaęłm info tu, że spełnione warunki)
Potrzebujesz daty i kwoty transakcji czy jak to widzisz?
Czy tylko zapytasz co z premią, bo wiesz, że wymieniłem walutę?

Dawid Rutkowski

Hmm, zastanawiam się, jak to reklamować.
Może jednak Ty byś zareklamował?
Podałbyś mój kod rekomendacyjny i informację, że nie dostałem nagrody, choć kod podałeś i uważasz, że spełniłeś warunki.
Bo żebym ja mógł reklamować, to musiałbym mieć Twój PESEL albo chociaż CIF.
No i pewnie datę wymiany za te minimum 500zł (najlepiej w jednej transakcji, nie jestem pewien, czy się sumuje) oraz płatności kartą (bo chyba wymagali i tego i tego).

cef

Zadałem pytanie/reklamację w systemie. Zobaczymy co tam wymyślą.
Przeczytałem też regulamin programu poleceń - sprzedałem na dzień dobry
kilkaset euro, więc wymiana była. Nie widzę tam nic o płatnościach kartą
ale i tak płaciłem ostatnio stale z przewalutowaniem.

cef

W dniu 2022-05-20 o 20:57, cef pisze:

> [...]
> kilkaset euro, więc wymiana była. Nie widzę tam nic o płatnościach kartą
> ale i tak płaciłem ostatnio stale z przewalutowaniem.

Taką odpowiedź dostałem:
przesłałem Pana pytanie do jednostko, która administruje Kantorem
Walutowym. Otrzymałem informację, że podczas rejestracji nie wprowadził
Pan kodu polecającego. Z tego powodu nie możemy wypłacić nagrody.
Jeśli ma Pan dodatkowe pytania – jesteśmy do dyspozycji.
Z pozdrowieniami
xxx yyy
Zespół Alior Banku

To teraz będę reklamował, że system mają do d... bo kod był
na pewno wprowadzony. Pierwszy raz chyba korzystałem
z programu poleceń i pamiętam dobrze co robiłem.
Zobaczymy co dalej

cef

W dniu 2022-05-23 o 20:46, cef pisze:
Widzę Dawidzie, że zaglądasz na newsy, ale nie odbierasz poczty z tego
adresu.
Zajrzyj tam i daj mi znać co postanowiłeś,
bo reklamacja się rozwija :-)
A jak nie masz dostępu, to daj jakiś kontakt, żebym mógł
podesłać tam to co Alior przysłał.

Dawid Rutkowski

Spoko spoko, mail działa, ale dzisiaj było takie zawracanie bolącej głowy (dopiero teraz wziąłem ibuprom), że nie bylo jak odpisać.
Oczywiście będę obserwował, co tam się w IKA dzieje,
kasy trzymam tam równo więc wpływu 50zł nie przegapię.
Zastanawiam się, czy pisać samemu reklamację, podpierając się tym, że Tobie wypłacili, choć nie powinni (mi raz żubr dał dwa razy po stówce, choć powinien raz, napisałem, że taka historia, a oni, że w porządku), ale musiałbym mieć choć Twój aliorowy CIF, żeby pokazać, o kogo chodzi.
Aha, kod polecający nie wyexpirował, wciąż wyskakuje mi w ST ten sam.

cef

Masz numery reklamacji i moje imię i nazwisko w tym skanie i na te
numery się powołaj.
Oni tam już sobie odnajdą temat.
Nie pisz reklamacji, tylko się zgłoś tak jak proszą w tym piśmie -
napisz, że prosili o kontakt, to się zgłaszasz, bo nie dostałeś 50zł i
tyle - zobaczysz co Ci odpiszą..

Dawid Rutkowski

OK, napisałem do aliora - a do Ciebie odpowiedź na priv.

Dawid Rutkowski

Choć właściwie można było być mniej uprzejmym i napisać, by nie rżnęli głupa - przecież napisałeś im mój kod polecający.
Ciekawe, nie mogą mnie po tym kodzie znaleźć? ;>
Nic dziwnego, że nie wypłacili ;P

Echh, te banki coraz bezczelniejsze.
Santander zwany kupalem odpisał dzisiaj, że pokazywanie starych sald kont z innych banków jest dobre i nic nie mają zamiaru zmieniać.
Trzeba znaleźć chwilę i napisać do Rzecznika Finansowego.
"Chamstwu w życiu należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom!"

Dawid Rutkowski

No i "ja wiedziałem że tak będzie" (Grzegorz Halama "Oklasky").

Odpisali, że nagrody nie dadzą, bo nie, a jak sobie chcę, to mogę pisać reklamację, bo jak napisałem "normalnie", to nie mogą z tego zrobić reklamacji (a w innych bankach potrafili mi zrobić reklamację ze zwykłego pytania, w którym sam bym się reklamacji nie doszukał ;)

Ja oczywiście napiszę.
Ty też napisz, a przy tym dodaj o nie rżnięciu głupa, bo przecież podawałeś im mój kod polecający, więc niech czytają, co się do nich pisze, a nie agencję kelnerską nam tu będą robić ;>

cef

OK, coś tam naskrobię - raczej pytanie jak wygląda sprawa wypłaty dla
Ciebie.
Technicznie sprawę utrudnia im fakt, że saldo złotówkowe mam teraz rzędu
kilku złotych
(ale dużo euro) i nie mogą ot tak zdjąć tych 50zł co przelali :-)
Ale to jutro, bo dziś mało przytomny jestem

cef

W dniu 2022-06-08 o 23:06, cef pisze:

> [...]
> kilku złotych
> (ale dużo euro) i nie mogą ot tak zdjąć tych 50zł co przelali :-)
> Ale to jutro, bo dziś mało przytomny jestem

Skoro w tym piśmie było, że żeby udzielić mnie merytorycznej
odpowiedzi (o wypłacie dla osoby polecającej) proszą o zgłoszenie się
osoby polecającej, to teraz poprosiłem o merytoryczną odpowiedź, bo
wiem, że ta osoba się zgłosiła.
Ciekawe co dalej :-)

Dawid Rutkowski

alior szybko reklamacje załatwia.
A że ogólnie z bankami nie należy dyskutować w innym trybie niż reklamacje, to sami na siebie bicz kręcą ;>

W każdym razie póki co dali 50zł "w ramach zachowania pozytywnych relacji" - można i tak.

A kto wie, czy nie będzie jeszcze z tego kolejnych 50zł - odpowiadająca się wygadała,
że w zeszłym roku jednak mój kod był użyty 2 razy - a dostałem tylko jedną nagrodę.
No chyba że znajoma nie spełniła warunków promocji - co do tego, że karty używała,
to jestem prawie (na tyle, na ile można być z drugiej ręki) pewien, ale jeszcze może
się okazać, że to była niedźwiedzia przysługa i spełnił się czarny scenariusz - czyli
przelała złotówki ale nie wymieniła ich na euro - a potem płaciła w euro na wyjeździe
w Finlandii z 15% prowizją, zamiast np. "tylko" 6% w skarbonce...

Z innych technikaliów aliorowcy nie znają logiki matematycznej oraz skrótów.
Napisałem, że chcę "odpowiedź w ST lub ew. mailem", no to odpisali, że mailem
nie wysyłają, więc wysłali listem, a w ST to tak przy okazji zamieścili.
I jeszcze fragment regulaminu mi cytują, że na reklamacje mogą
odpowiadać listem, w bankowości internetowej albo SMSem (no ciekawe, jak prześlą
takie pismo SMSem, kurtałka, aż kusi, żeby jakąś reklamację wymyślić i kazać
SMSem odpowiedzieć ;)
Bardzo to miłe, że można SMSem, a nie można mailem.
Cóż, ciekawe, jaki ten list będzie, mam nadzieję, że na potwierdzenie odbioru
poskąpią, już mi wystarczy podatek od nieruchomości (dobrze, że z tym pomyśleli
i teraz wysyłali - po sezonie grypowym, ale przed urlopowym), zwykły polecony wpadnie do skrzynki.

Tym razem też pewnie coś odwalą, bo napisałem, że odpowiedź chcę "w ST z powiadomieniem SMS" (bo teraz
też przyszedł SMS, że wysłali list, oraz że odpowiedź jest też w ST - w jakimś mitycznym
"panelu Dokumenty" - nigdy nie widziałem).

cef

> [...]
>
> W każdym razie póki co dali 50zł "w ramach zachowania pozytywnych relacji" - można i tak.

W sumie na tym niedpatrzeniu są 50zł do tyłu, bo mnie na razie nie odebrali
tych bezzasadnie przelanych 50zł. Poczekam aż się zamknie temat
i dam na zbożny cel.

> [...]
> i teraz wysyłali - po sezonie grypowym, ale przed urlopowym), zwykły polecony wpadnie do skrzynki.

Moje reklamacje przyszły zwykłymi listami.

cef

W dniu 2022-06-13 o 20:35, cef pisze:
W sumie temat można uważać za zamknięty.
Ostatnia odpowiedź jest mniej więcej taka:
"Analiza Pana zgłoszenia wykazała, że nie założył Pan kantoru walutowego
z użyciem kodu rekomendacyjnego. Z uwagi jednak na zachowanie
pozytywnych relacji pomiędzy Panem a bankiem, 30.05.2022 r. wypłaciliśmy
50 zł na Pana rachunek bieżący w kantorze walutowym. Ze względu na
tajemnicę bankową nie możemy udzielić Panu wyjaśnień w sprawie, która
dotyczy osoby trzeciej. Jeśli osoba polecająca złożyła reklamację,
otrzyma od nas odpowiedź."

Czyli zachowanie relacji kosztowało bank w sumie 100zł z powodu
najprawdopodobniej
błędu przeglądarki, bo coraz częściej widzę, że tam gdzie coś mi się nie
wyświetla albo nie działa, to winne są dodatki blokujące reklamy w
Firefoksie. I tutaj pewnie też wpisany kod się nie załadował po
przejściu do następnej strony.

Nie rozumiem tylko po jaką cholerę proszą, żeby zgłaszała się osoba trzecia
a potem nie mogą udzielić informacji.

Dawid Rutkowski

poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 21:00:05 UTC+2 cef napisał(a):

> Nie rozumiem tylko po jaką cholerę proszą, żeby zgłaszała się osoba trzecia
> a potem nie mogą udzielić informacji.

Popiszesz trochę reklamacji to przestaniesz się dziwić.
Od banków łatwiej wyciągnąć kasę niż "przepraszam" - to to trzeba im z gardła wyrywać, ale i takie mam, jakbym był kobietą to bym sobie w ramki oprawiał i wieszał na ścianie ;>

Lepsza może być chyba tylko taka historia, jak kiedyś czytałem, że ktoś się tak wqrwił na getout, że poustawiał kilkadziesiąt codziennych zleceń stałych na grosz z tytułem "kara dla getoutu za coś tam".
Podobno zadzwonił do niego w tej sprawie ktoś z zarządu tego parabanku - ale nie wiem, czy przeprosił ;>

No i jeszcze częstym bywa "syndrom mLinki", czyli trzy różne odpowiedzi od trzech "kąsultantów".
Trzy, bo 3 wchodzi już w "wiele" w logice 4-wartościowej i odechciewa się człowiekowi dalej dzwonić.

Jak masz chwilę to pisz kolejną reklamację o rżnięciu przez nich głupa.
Jak obiecują odpowiedź to niech się wywiązują.
Zawsze też można dodać o preferencyjnych warunkach wymiany, będzie na piwo na toast za udaną reklamację.
Ale na wspominanie o Rzeczniku Finansowym to za mały kaliber sprawy ;>

Ja jeszcze czekam, aż przyjdzie moja papierowa odpowiedź oraz co będzie z drugiej reklamacji o kolejne 50zł.

cef

> [...]
>
> Jak masz chwilę to pisz kolejną reklamację o rżnięciu przez nich głupa.

Piszę tylko wtedy kiedy jestem zmuszony (pobrali coś nienależnie) albo
mnie wkurzyli czymś.
To raptem było nie więcej niż raz do roku w kilkudziesięcioletniej historii
w kilkunastu bankach.

Dawid Rutkowski

Cóż, nalegać nie będę, to jest specyficzny rodzaj sportu a DGCC ;>
Jednak nie należy się bać reklamacji.
Co więcej, nie należy bać się powtórnych reklamacji - doświadczenie pokazuje,
że trafiają one do bardziej kumatych pracowników, którzy bardziej rozumieją, o co chodzi.
Tylko trzeba wyraźnie zaznaczyć, że jest to powtórna reklamacja.

A alior szybko odpisuje i potwierdzili, że wysyłają listem zwykłym, więc nie ma groźby konieczności
pójścia na pocztę - swego czasu wkurzał mnie tak santander, wysyłając nagrody "przeprosinowe" poleconym
(zainspirowali mnie do skorzystania z usługi "polecony do skrzynki").

Dostałem właśnie kolejne 50zł - tylko nie wiem właściwie, czy znów za Ciebie, czy za znajomą,
bo jakoś się aliorowcy nie potrafią wysłowić.
Pitolą coś o tajemnicy bankowej - choć w regulaminie programu poleceń jest zgoda polecanego
na pewne ujawnienie tajemnicy bankowej polecającemu - że polecający założył rachunki, coś wymienił, zapłacił kartą - no bo
jak polecający dostał nagrodę to przecież wie, że polecający spełnił wymagania.
Choć alior to próbuje ukrywać - jak dostałem nagrodę za żonę, to nie było tam wskazania, za kogo to.
Ale to jest pole do nadużyć ze strony aliora - mogą rżnąć głupa, a do wyrwania nagordy potrzeba współpracy
poleconego i polecającego.
Inna sprawa, czy ludzie "polecają się" hurtowo - choć jak jest np. wspólny wyjazd to może tak być.
A inni próbowali z tego zrobić wręcz rodzaj piramidy finansowej czy amwaya ;>
Ale nawet jak dwie osoby na raz polecisz, a wypłata za 3 miesiące, to skąd wiesz, za kogo dostałeś?

Cóż, napiszę jeszcze raz, żeby wyjaśnili.
Może znów wypłacą 50zł? ;>

cef

> Cóż, nalegać nie będę, to jest specyficzny rodzaj sportu a DGCC ;>
> Jednak nie należy się bać reklamacji.

Nie chodzi o banie się, ja nie mam problemu z reklamowaniem.
Np dzisiaj reklamowałem opłatę za kartę w Inteligo, bo zrobiłem
obrotu kartą ze 300zł a tu nagle kilka dni temu 4 zł opłaty. Okazało
się, że miałem
też zwrot na kartę, ale nie była wykonywana transakcją ta kartą tylko
dałem ją w terminalu do zwrotu i jak widać
dla systemu to wszystko jedno, opłata wyskoczyła, bo zwroty pomniejszają
płatności kartą. Jak są podstawy to reklamuję, ale nie żebym się bawił tym.