Sprawdzenie czy płacisz swoją kartą płatniczą

Monika Głowacka

Wiem, w Polsce prawie nikt nie sprawdza czy w sklepie płacisz swoją
kartą, jak zna PIN to sprzedawca ma w dupie - kasę dostanie, autoryzacja
przejdzie.

Po co więc na kartach drukują imię i nazwisko użytkownika ?
oczywiście gdzieś tam karty na okaziciela wydają.

Mirek Ptak

W dniu 25-Apr-22 o 14:13, Monika Głowacka pisze:
> Wiem, w Polsce prawie nikt nie sprawdza czy w sklepie płacisz swoją
> kartą, jak zna PIN to sprzedawca ma w dupie - kasę dostanie, autoryzacja
> przejdzie.

Zawsze można reklamować.

> Po co więc na kartach drukują imię i nazwisko użytkownika ?
> oczywiście gdzieś tam karty na okaziciela wydają.

Niekoniecznie na okaziciela, ale mam kartę Visa debit z GetIn bez
personalizacji.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

cef

W dniu 2022-04-25 o 14:13, Monika Głowacka pisze:

> Po co więc na kartach drukują imię i nazwisko użytkownika ?

Żeby mieć dane do wpisania przy zakupie w sieci?

_Master_

Karta to przeżytek przy dzisiejszej technologi.
Jeden z wielu sposobów aby więcej zarobić na prostej operacji.
Tak samo jak odpoczywanie komputerów w łikendy czy dług jako capaneum na
wszystkie plagi egipskie. ;-0)

_Master_

W dniu poniedziałek-25-kwietnia-2022 o 14:56, cef pisze:
> Żeby mieć dane do wpisania przy zakupie w sieci?

A to już kuriozum ;-)
Przecież wystarczają dwa numery konta bankowego.
Podobno nawet darmowego bo to jedno z wielu praw obywatelskich ;-)

J.F

Taki zwyczaj.

I przydatny, bo inaczej jak policja miałaby np zlodzieja czy oszusta
łapac ?

J.

J.F

On Mon, 25 Apr 2022 15:24:59 +0200, _Master_ wrote:
> Karta to przeżytek przy dzisiejszej technologi.

Masz na mysli telefony z NFC, blik czy jeszcze cos innego?

> Jeden z wielu sposobów aby więcej zarobić na prostej operacji.

A ta reszta technologii to bedzie za darmo?
Bo gotówka też kosztuje ...

> Tak samo jak odpoczywanie komputerów w łikendy czy dług jako capaneum na
> wszystkie plagi egipskie. ;-0)

J.

cef

W dniu 2022-04-25 o 15:26, _Master_ pisze:
Napisz po polsku jaki masz problem, albo czego nie zrozumiałeś.
Domyślam się, że chciałeś napluć na banki, a wyszło jak zwykle
na paranoję.

Dawid Rutkowski

O, rzeczywiście się to ostatnio pojawiło.
Sprawdzają to jakoś?
Miałem "beznazwiskową" z cinkciarza.
Ale w sumie to tylko brak druku, karta wydana na mnie.

_Master_

W dniu poniedziałek-25-kwietnia-2022 o 16:00, cef pisze:
> Napisz po polsku jaki masz problem, albo czego nie zrozumiałeś.
> Domyślam się, że chciałeś napluć na banki, a wyszło jak zwykle
> na paranoję.

Jak zwykle nie rozumiesz bezsensowności w dzisiejszych czasach
pośrednika między dwoma kontami bankowymi

Masz wyprany beret. Już tego nie udźwigniesz ;-)

_Master_

W dniu poniedziałek-25-kwietnia-2022 o 15:38, J.F pisze:

> Masz na mysli telefony z NFC, blik czy jeszcze cos innego?

PRZELEW. ZWYKŁY PRZELEW.

> A ta reszta technologii to bedzie za darmo?
> Bo gotówka też kosztuje ...

Jak coś faktycznie kosztuje to się za to pobiera opłatę a nie ściemnia
wiborami, kartami, limitami.

To jest traktowanie klienta jak debila.

Z takimi się nie rozmawia i ręki nie podaje.

cef

W dniu 2022-04-25 o 18:04, _Master_ pisze:
Postaraj się napisać o co chodzi.
Najlepiej zdaniami oznajmującymi.
Gdzie jest bezsensowność i dokładnie czego.
I jak się do tego ma karta z jej napisami.

_Master_

Karta nie jest nikomu potrzebna z praktycznego punktu widzenia.

Wszystkie jej funkcje dziś spełnia komputer i smartfon

Prosty transfer pieniędzy pomiędzy dwoma kontami bankowymi

A i ślad węglowy mniejszy.

SZACHAMAT ;-)

Dawid Rutkowski

poniedziałek, 25 kwietnia 2022 o 18:44:34 UTC+2 _Master_ napisał(a):
> Karta nie jest nikomu potrzebna z praktycznego punktu widzenia.
>
> Wszystkie jej funkcje dziś spełnia komputer i smartfon
>
> Prosty transfer pieniędzy pomiędzy dwoma kontami bankowymi

Recytuj z pamięci swój numer konta.
I dawaj sprzedawcy upoważnienie do obciążeń.
Karta ma większy ślad węglowy niż smarkfon - rzekł debil pewnego dnia.

A wiesz, że w Biblii jest napisane, że Boga nie ma?
Dokladnie tak: "Boga nie ma."
Tyle że pełen cytat wyglada tak: "Boga nie ma - powiedział głupiec w swoim sercu."
I żebyś miał jasność na poziomie klasy eSów - w symbolice Biblii rozum jest w sercu.

_Master_

W dniu poniedziałek-25-kwietnia-2022 o 19:41, Dawid Rutkowski pisze:

> Recytuj z pamięci swój numer konta.

Ty jakiś niedzisiejszy jesteś.

Jak do kogoś dzwonisz to za każdym razem wprowadzasz numer z klawiatury?

A jak dodasz do tego kod QR.

Jakie jeszcze przeszkody wymyślisz?

Faszynujące jak dzisiejsi nowocześni chłopcy mają małe pojęcie o
technologii?

A można pójść dalej. Rozpoznawanie twarzy

A nawet... UWAGA. laserowa identyfikacja człowieka po rytmie bicia
serca. Nawet na dużą odległość.

Tak wiem. To jest postępująca inwigilacja.
Ale czym się różni od obecnej?

> Karta ma większy ślad węglowy niż smarkfon - rzekł debil pewnego dnia.

Odpowiedz na pytanie: Czy nosisz przy sobie smartfona?

Jeśli TAK to zbędny kawałek plastiku powiększa ślad węglowy.

SZACHAMAT '_

> [...]
> I żebyś miał jasność na poziomie klasy eSów - w symbolice Biblii rozum jest w sercu.

Czy to ma znaczyć że Twoje przywiązanie do kawałka plastiku i haraczu z
tego wynikającego ma charakter religijny?

To by dużo tłumaczyło ;-)

cef

W dniu 2022-04-25 o 18:44, _Master_ pisze:
To nawet nie jest garde :-)
Wygoda przelewu wobec użycia karty -
chyba Cię pogięło.
Poza tym ja wolę użyć karty a nie smartfona.

_Master_

W dniu poniedziałek-25-kwietnia-2022 o 20:05, cef pisze:

> Wygoda przelewu wobec użycia karty -

Jeśli można zrobić szybki "przelew" między kartą a kontem sklepu to co
stoi na przeszkodzie zrobienia tak samo szybkiego przelewu między dwoma
kontami bankowymi?

Wytłumacz ale konkretnie a nie w oparciu o Twoje przyzwyczajenie do
płacenia kolejnego podatku banksterce.

> chyba Cię pogięło.
> Poza tym ja wolę użyć karty a nie smartfona.

W wolnym świecie ekscentrykom którzy mają w dupie ślad węglowy (materiał
+ moc obliczeniowa) wolno posługiwać się nawet pejsem stetryczałego Żyda ;-)

Nie zmuszaj innych do pojebanego bitcoinowego wydobycia ;-)

cef

W dniu 2022-04-25 o 20:17, _Master_ pisze:

> Jeśli można zrobić szybki "przelew" między kartą a kontem sklepu to co
> stoi na przeszkodzie zrobienia tak samo szybkiego przelewu między dwoma
> kontami bankowymi?

Jak technicznie szybko wymienić informację miedzy tym kontami?
Proponujesz coś zamiast karty czyli nadal jest ten sam sposób.

> Wytłumacz ale konkretnie a nie w oparciu o Twoje przyzwyczajenie do
> płacenia kolejnego podatku banksterce.

A ten transfer, o którym myślisz to krasnoludki przenoszą pieniądze czy też
bank się tym karmi?

> W wolnym świecie ekscentrykom którzy mają w dupie ślad węglowy (materiał
> + moc obliczeniowa) wolno posługiwać się nawet pejsem stetryczałego Żyda
> ;-)

Po co mieszasz do tego jakieś kwestie religijne.
Nie jest dla mnie problemem Twoja narodowość i
w zasadzie mnie nie interesuje.
Światopoglądowo zostawiasz swój ślad na tej grupie ale
z odniesieniem do meritum nadal słabo jest.

Krzysztof Halasa

Mirek Ptak <niepra...@nieprawdziwy.pl> writes:

> Zawsze można reklamować.

Aczkolwiek reklamacja transakcji dokonanej kartą (nie numerem itp),
która następnie była używana przez "właściwą" osobę, może być drogą
przez mękę.

W dalszym ciągu można dokonywać transakcji z użyciem paska albo innego
żelazka. Są też np. takie miejsca, gdzie nie ma energii elektrycznej,
a kartą da się zapłacić - a przynajmniej tak było jakiś czas temu, może
teraz są baterie słoneczne.
--
Krzysztof Hałasa

Michał Jankowski

W dniu 25.04.2022 o 20:59, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
> żelazka. Są też np. takie miejsca, gdzie nie ma energii elektrycznej,
> a kartą da się zapłacić - a przynajmniej tak było jakiś czas temu, może

Do paska wydrukowane nazwisko nic chyba nie daje.

A żelazko - karta wypukła to już teraz taki biały kruk trochę.

MJ

Eneuel Leszek Ciszewski

"Michał Jankowski" 62682aac$0$467$6578...@news.neostrada.pl

> A żelazko - karta wypukła to już teraz taki biały kruk trochę.

Mam 16 kart, w tym tylko 6 wypukłych...
Płaskie:
- 8 kart Biedronki
- 1 karta Auchan
- 1 karta Jedyna
Wypukłe:
- 6 płatniczych kart bankowych...

--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' ene...@gmail.com '.O_'

cef

> "Michał Jankowski" 62682aac$0$467$6578...@news.neostrada.pl

> [...]

Chyba bardziej mu chodziło o dostępność żelazka.
Bo jeszcze gdzieś tak 20 lat temu, imprinter miał prawie każdy,
kto miał terminal a teraz?

Dawid Rutkowski

środa, 27 kwietnia 2022 o 02:52:02 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> "Michał Jankowski" 62682aac$0$467$6578...@news.neostrada.pl
> [...]

Ja mam 11 płatniczych.
4 płaskie, 7 wypukłych (ale jedną z nich teraz wydają już jako płaską).
Trend w kierunku płaskich (choć do przewagi daleko - choć z drugiej strony, gdyby nie 3 debetówki mBąka do jednego konta, byłoby po równo), jeszcze rok temu wszystkie były wypukłe.

J.F

A ja mam tylko jedną płaska - inteligo.
Wiec IMO trend odwrotny - kiedys wymyslili te płaskie, a teraz sie
wycofują :-)

Ale moze moje juz dosc stare, i znow sie zmienilo :-)

Jeszcze jedna sprawa - u mnie dominuje Visa, moze w MC inaczej.

J.

Dawid Rutkowski

Był trend "uwypuklania" na siłę (najlepsza była debetówka ze skarbonki - wypukła, ale z jebitnym napisem "electronic use only"), teraz jest trend "spłaszczania" - też debilnego.
Ostatnie przykłady:
- kredytówki santandera - i to jeszcze wszystkie 6 rodzajów zrobili jednakowo czarne - wcześniej czarna była tylko mc elite, teraz są wszystkie - a ja mam od nich 3 (a był czas, że miałem 5) i weź tu się nie pomyl ;P - dobrze, że 1-2-3 mam jeszcze sprzed zmiany, zawsze narzekałem, że jest paskudna, ale już wolę paskudną czerwoną łatwą do odróżnienia od 3 identycznie paskudnych czarnych.
- kredytówki citi - dobrze, ze platyn jeszcze nie ruszyli
- debetówki citi
- debetówki aion - no, te akurat od nowości płaskie - ale do tego napis "CVC in app" - i to prawda, jest tylko w apce, na karcie nie nadrukowali, można sobie samemu napisać...
- curve
- nest
- nowe kredytówki żubra

Dominacja visy też ciekawostka - ja visy mam dwie, mc 9.
Kwestia, ile trzeba się namachać, żeby wszystkie były darmowe.
Ja muszę pamiętać tylko o 1 visie i o 1 jednym mc (obie kredytówki z santander, wystarczy 10 pyk/mc na rachunku - liczy się też kartami dodatkowymi, które same z siebie są darmowe).

Krzysztof Halasa

Michał Jankowski <mic...@fuw.edu.pl> writes:

> Do paska wydrukowane nazwisko nic chyba nie daje.

Standardowa procedura przewidywała porównanie nazwiska wyświetlanego
przez terminal z tym znajdującym się na karcie.
--
Krzysztof Hałasa

J.F

Jest na pasku jakies nazwisko?

Czy to przez siec miało przyjsc, po wysłaniu numeru z paska?
A na chipie nazwisko jest?

A co to w ogole miało dać? Zabezpieczyc przed skopiowaniem innych
danych na pasek?
Czy jeszcze miał sprzedawca legitymowac klienta innym dokumentem?

J.

Michał Jankowski

W dniu 27.04.2022 o 07:25, cef pisze:
Pisałem o kartach, że teraz (prawie) wszystkie płaskie.

MJ

Dawid Rutkowski

"Prawie" - konkretnie, przykłady, oraz przykłady zmian (tzn. np. "wypłaszczenie" przy odnowieniu).
Bo w moich wciąż przeważają wypukłe (oczywiście mowa o aktywnych, a nie o muzealnych), choć tendencja "wypłaszczająca" występuje.

Michał Jankowski

> [...]
> Bo w moich wciąż przeważają wypukłe (oczywiście mowa o aktywnych, a nie o muzealnych), choć tendencja "wypłaszczająca" występuje.

No z tym prawie to może przesadzam, ale np. citek mi wszystko wymienił
na płaskie, w tym kredytówkę.

MJ

J.F

Vise z citka mam wypukla. Wazna do 2024, wiec nie jestem pewny -
roczna czy juz 3 letnia.

J.

Krzysztof Halasa

"J.F" <jfox_x...@poczta.onet.pl> writes:

> Jest na pasku jakies nazwisko?

Owszem. Czasem nieco inaczej zapisane.

> Czy to przez siec miało przyjsc, po wysłaniu numeru z paska?

Nie.

> A na chipie nazwisko jest?

Jasne. Z tym, że normalnie nie można go odczytać bezkontaktowo.
W przypadku transakcji elektronicznej nazwisko ma mniejsze znaczenie
(albo żadne), bo autentyczność karty jest zapewniona certyfikatem,
którego nie można tak łatwo skopiować jak w przypadku danych na pasku.

> A co to w ogole miało dać? Zabezpieczyc przed skopiowaniem innych
> danych na pasek?

Oczywiście.

> Czy jeszcze miał sprzedawca legitymowac klienta innym dokumentem?

Opcjonalnie, owszem. W niektórych krajach legitymowano wszystkich,
ludzie opowiadali, że np. nie żądali dokumentów od tych, którzy mieli
karty ze zdjęciami.
--
Krzysztof Hałasa

cef

W dniu 2022-04-27 o 19:03, Michał Jankowski pisze:
Hmmm, nie pomyślałem tak, bo
z 6 kart, których używam tylko jedna jest płaska.

Eneuel Leszek Ciszewski

"Dawid Rutkowski" 8943572c-68d4-4f4f...@googlegroups.com

: Dominacja visy też ciekawostka - ja visy mam dwie, mc 9.

U mnie 3 do 3.

-=-

W GSM jest trend ucinania plastyku do połowy...
Dostałem wczoraj dwa obciachy Play i przed ~tygodniem jeden
Nju -- Nju daje net na miesiąc za free... Później do Play...
Za 4 pln kupiłem ładny (mym zdaniem ładny) numer Nju:

abc cba bdb

Były też podobne...
Ale nie znalazłem 'abc cba abc' -- chlip, chlip...

Eneuel Leszek Ciszewski

"Krzysztof Halasa" m37d79r...@pm.waw.pl

> Opcjonalnie, owszem. W niektórych krajach legitymowano wszystkich,
> ludzie opowiadali, że np. nie żądali dokumentów od tych, którzy mieli
> karty ze zdjęciami.

Citi dawał kredytówki z fotkami -- i lepiej je ubezpieczał...

-=-

Teraz w sklepach są kamerki -- trudniej o kradzieże niż kiedyś...

Eneuel

"Eneuel Leszek Ciszewski"

: Nju daje net na miesiąc za free...

Najwyraźniej wszystko (net, gadanie i sms) na miesiąc za free.

Orange dał wszystko na 5 dni...
Mam tylko jedną kartę w Orange -- jedną dużą, której nie zmieszczę
w telefonie...

Taka strata! ;)

W Nju:
- do mnie 50Mbps
- od mnie 1Mbps...

: abc cba bdb

abc w jednej linii

bdb też w jednej linii, ortogonalnej...
[można już zgadnąć cały numer?]

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----

pueblo

Witaj Dawid Rutkowski, 25 kwi 2022 w news:1618d0a6-c02a-4e60-a4f6-
31d92b...@googlegroups.com napisałeś/aś:

> O, rzeczywiście się to ostatnio pojawiło.
> Sprawdzają to jakoś?

Gdzie się pojawiła konieczność wpisywania danych?
Zresztą z moich doświadczeń płatnością kartą w necie wynika, że mogę
sobie wpisać dowolne personalia niezgodne z danymi z karty i tak bedzie
ok.

Dawid Rutkowski

Może i tak jest - ale w sumie skoro sprawdzają datę ważności oraz cvc to czemu nie nazwisko?
A miałem to do wpisania m.in. ostatnio przy płatności kartą za bilety intercity, nie pamiętam, co to za operator płatności, z jakiegoś dziwnego korzystają.

Krzysztof Halasa

Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> writes:

> Może i tak jest - ale w sumie skoro sprawdzają datę ważności oraz cvc
> to czemu nie nazwisko?

Bo takie są zasady.
Bo np. nazwisko trudniej porównać. Np. nazwisko może być inaczej
wyembosowane (jak to lepiej napisać?) niż zapisane w chipie i/lub
systemie banku.

Liczba to liczba (całkowita), albo się zgadza albo nie.
--
Krzysztof Hałasa

Dawid Rutkowski

wtorek, 3 maja 2022 o 11:18:21 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
> systemie banku.
>
> Liczba to liczba (całkowita), albo się zgadza albo nie.

To po co nazwiska? PESELami się przedstawiajmy. Albo numerami telefonów - łatwiej zapamiętać.
Choć jak numer z UK to już prawie remis.

Ale trochę Cię rozumiem, ja nie mam w imieniu i nazwisku pliterek.

Krzysztof Halasa

Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> writes:

> To po co nazwiska? PESELami się przedstawiajmy. Albo numerami telefonów - łatwiej zapamiętać.

Przedstawianie się to nie problem. Gorzej, jak trzeba porównać.
--
Krzysztof Hałasa

Dawid Rutkowski

wtorek, 3 maja 2022 o 20:34:48 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

> Przedstawianie się to nie problem. Gorzej, jak trzeba porównać.

Dla tzw. komputera (szczególnie big endian) nie ma żadnej różnicy, no jedynie "liczba nazwiskowa" może być dłuższa (choć i ta z numeru karty leci raczej stringiem a nie intem).

Co do przedstawiania się "cyframi" zaś - wcale nie jest tak różowo.
W dawnych czasach, jak jeszcze można było składać wniosek o paszport "zdalnie", przyszła małżonka, mieszkając już w DC, wciąż była zameldowana na rodzinnej wsi - a że obowiązywała rejonizacja (teraz już nie, co powoduje np. obecnie dantejskie sceny w urzędzie dzielnicy na Ursynowie - z pomocą Matki Boskiej udało nam się załatwić w piątek paszport po zaledwie 3h czekania - bo się DC na długi weekend już wyludniło - ale byli tam i tacy, co próbowali czwarty raz) to musiała załatwiać w Radomiu - no i m.in. zapłacić na ich konto opłatę.
Pani odmówiła podaniu przez telefon numeru konta: "bo ludzie źle zapisują, robią przelew na złe konto a potem mają pretensje".
Nie pamiętam już, skąd wzięliśmy ten numer, może z raczkującego tzw. internetu (no, może już biegał, to było trochę po 2001, pewnie koło 2010), ale wkurzyło mnie to, bo to już były czasy NRB (stąd wspomnienie o 2001, jeszcze zdążyłem mieć stare numery kont, żubr mi zmieniał - a dolarowego nie zmienił, zamknął, a moje 20$ - pierwsze wyłudzone z tzw. internetu, wtedy jeszcze raczkującego, bo to było 1998/99, dostałem je z USA czekiem - odzyskałem, jak sobie o nich przypomniałem , dopiero w 2013), i to już okrzepniętego, więc kazałem zadzwonić i powiedzieć, żeby pani nie opowiadała bzdur, bo teraz numery kont mają sumy kontrolne i dość trudno jest się tak pomylić, by bank łyknął zły numer.
Odpowiedź oczywiście: "A skąd pani wie takie rzeczy?!jeden!1!!".

_Master_

W dniu poniedziałek-25-kwietnia-2022 o 20:57, cef pisze:
> Jak technicznie szybko wymienić informację miedzy tym kontami?
> Proponujesz coś zamiast karty czyli nadal jest ten sam sposób.

Ło matko

A jakiego pośrednika używasz do wykonania przelewu?

Że cyferki trzeba wpisywać?

Jak do kogoś dzwonisz to zawsze wpisujesz numer telefonu.

Ja pier... Te przyzwyczajenia WAS ZJEDZĄ.

Mamy XXI wiek ;-)

_Master_

W dniu poniedziałek-25-kwietnia-2022 o 20:57, cef pisze:
> A ten transfer, o którym myślisz to krasnoludki przenoszą pieniądze czy też
> bank się tym karmi?

Każdy niepotrzebny pośrednik mniej to więcej pieniędzy w kieszeni ;-)

Ooo zaraz napisze czy mam na myśli transferowanie gotówki ;-)

cef

W dniu 2022-05-04 o 15:35, _Master_ pisze:
Puknij się w łeb.
I podaj mi numer telefonu do warzywniaka w hali Tęcza
we Wrocławiu, tego w drugiej alejce.
Karta jest wygodniejsza i tyle.