Millepułapka

witrak()

Zagadka:
Posiadacz karty, konta i aplikacji mobilnej w Millennium wyjechał za granicę; w kraju jest tylko pełnomocnik. Pechowo, klient utracił numer telefonu i to bez możliwości odzyskania *).
Co proponuje Bank celem odzyskania dostępu (co oznacza w praktyce zmianę numeru telefonu)?

witrak()

*) To możliwe - Play likwiduje XTRA numery od 31. maja.

Eneuel

"witrak()"

: Play likwiduje XTRA numery od 31. maja.

Pogadaj z Play -- może zamienią Ci ten XTRA na SIMkowy. Z Play
można rozmawiać.

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----

Dawid Rutkowski

Hmm, poza napisaniem "sama chciałaś" - bo powodu do podawania w banku XTRA numeru nie potrafię
sobie wyobrazić, czyste proszenie się o kłopoty, bank to przecież nie OLX ani sympatia (choć ładne
panie bywają ;) - napiszę też, że to przecież niekoniecznie oznacza utratę dostępu.
Oczywiście pod warunkiem zmiany na autoryzację w apce.
Oczywiście^2 o ile klient w ogóle ma zamiar zlecać transakcje z PC-ta - bo inną kwestią jest to,
że PC to strasznie niebezpieczne narzędzie i trzeba mieć telefon, żeby potwierdzać (czy to SMSowo czy apkowo),
a apka jest mega bezpieczna i nie trzeba drugiego urządzenia, żeby potwierdzać dyspozycje zlecane w apce...
Nawet takiej, co leci przez wifi (a tu przynajmniej SMS powinien być).

A po powrocie do kraju klient powinien iść do oddziału naprawić głupotę, jaką uczynił.
Bo pewnie nawet w Portugalii się nie da.

Choć można temat też rozszerzyć na ogólną utratę numeru telefonu spowodowaną np. utratę karty SIM za granicą.
Trzeba mieć w bezpiecznym miejscu drugie urządzenie z apką - może nie da się tak łatwo przełączyć
w razie W autoryzacji dyspozycji PC-towych - ale nadal można zlecać niewymagające potwierdzenia
dyspozycje apkowe.

Dawid Rutkowski

wtorek, 24 maja 2022 o 12:52:29 UTC+2 witrak() napisał(a):
> [...]
> Co proponuje Bank celem odzyskania dostępu (co oznacza w praktyce zmianę numeru telefonu)?

Czy też może milek wymyślił coś tak przedziwnego, że byś się tym z nami chciał podzielić,
ale najpierw wolisz, żebyśmy próbowali zgadnąć (bo "haha i tak nie zgadniecie!" ;P ) ?

witrak()

On Tuesday, May 24, 2022 at 1:44:09 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

Za granicą nic.

NIC.

> Czy też może milek wymyślił coś tak przedziwnego, że byś się tym z nami chciał podzielić,
> ale najpierw wolisz, żebyśmy próbowali zgadnąć (bo "haha i tak nie zgadniecie!" ;P ) ?

Nie można ani zlecic przelewu (bo apka nie działa, a do zalogowania do ST trzeba aktywny numer na SMSa), ani nawet zapłacić kartą w internecie, bo 3DS nie działa.

Zmienić numer można z pomocą karty w bankomacie Mille (ich własnym więc w Polsce), albo osobiście w oddziale, a trzecia z metod (zadzwonić do banku z apki) też jest niemożliwa, bo wymaga zalogowania, które jest niemożliwe bez numeru.

Pełnomocnik może co prawda dysponować kontem, ale numeru nie może zmienić, mimo, że ST odmawia logowania, mówiąc, że telefon jest nieaktywny. Więc ani apka, ani ST nie dopuszczają do jakiejkolwiek akcji, a oddział banku tylko w kraju.

Ciekaw jestem jak to jest w innych bankach.

witrak()

witrak()

On Tuesday, May 24, 2022 at 1:38:57 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:

> Hmm, poza napisaniem "sama chciałaś" - bo powodu do podawania w banku XTRA numeru nie potrafię
> sobie wyobrazić, czyste proszenie się o kłopoty, bank to przecież nie OLX ani sympatia (choć ładne

Eeetam, masz słabą wyobraźnię: jak masz 3 osoby i musisz mieć 3 różne telefony (przynajmniej do smsów), to jak to zrobisz na jednym?

> Oczywiście pod warunkiem zmiany na autoryzację w apce.

Nie, obojętne jak, musisz mieć 3 numery, a jak apkę to trzy telefony.

> [...]
> Nawet takiej, co leci przez wifi (a tu przynajmniej SMS powinien być).

:-)

> A po powrocie do kraju klient powinien iść do oddziału naprawić głupotę, jaką uczynił.

No jak mądralo? bo to co może zrobić, to zlikwidować konto, ale to można nawet telefonicznie - zza granicy.

> Choć można temat też rozszerzyć na ogólną utratę numeru telefonu spowodowaną np. utratę karty SIM za granicą.
> Trzeba mieć w bezpiecznym miejscu drugie urządzenie z apką - może nie da się tak łatwo przełączyć

Mille dopuszcza tylko jedno urządzenie do konta.

> w razie W autoryzacji dyspozycji PC-towych - ale nadal można zlecać niewymagające potwierdzenia
> dyspozycje apkowe.
Tylko z kartą problem - 3ds

witrak()

Dawid Rutkowski

Ale dlaczego apka nie działa?

Eneuel

"witrak()" o Millennijnych dopustach tako rzecze:

> Mille dopuszcza tylko jedno urządzenie do konta

Na tym samym Redmi Note 9 pro mam obok siebie i moje, i matki, ale
mógłbym mieć także ojca, choć nieco dalej, niż obok...

Millennium, Alior, PKO...

Akurat PKO mam obok siebie tylko matki i ojca, bo nie mam konta w
PKO, gdyż jest zbyt drogie... Mam w Inteligo...

Apkę Lidla mam w trzech osobach nieboskich...

Kilka (trzy do czterech) lat używania Redmi Note 9 pro dać może
różnorakie korzyści finansowe równoważące cenę tego telefonu...
Zakupowe cofki i niższe ceny w Lidlu czy u Napoleona... Niestety
od dawna cesarz niewiele daje apkarzom, albo raczej nic im nie
daje poza wygodnym czytnikiem cen -- przy kasie te ceny są
nierzadko podcinane... Czasem do połowy...

Chcę wyciągnąć samymi cofkami ze 33 PLN miesięcznie...

Nadto z Lidla też coś chcę mieć -- właśnie wcinam jabłko dwakroć
tańsze dzięki apce...

Chińczycy dobrze pracują -- a to chiński telefon... ;)

Eneuel

Eneuel

: mam obok siebie i moje, i matki

W bezczelności swej mogę na górze telefonicznego ekranu widzieć
matki konto a na dole -- swoje... Tak z Millennium, tak też z
Aliorem, z Lidlem... Przed chwilą to sprawdziłem namacalnie, ale
bankowe apki nie są fotogeniczne, więc ewentualny snap musiałbym
poczynić zewnętrznym urządzeniem fotograficznym...

Lidl pozwala na snapowanie...

Rzecz jasna mogę też mieć na górze matki w Alior a na dole swoje w
Millennium itd...

Raptem jedno kliknięcie z przytrzymaniem -- a ekran dzieli się na
dwie części...

Na trzy -- niby też, ale w wyjątkowych sytuacjach...

Eneuel

Eneuel prezentuje fotograficzny dowód rozdwojenia telefonicznej
jaźni...

: Lidl pozwala na snapowanie...

http://www.eneuel.w.duna.pl/error/lidl.jpg

Eneuel

Eneuel

http://www.eneuel.w.duna.pl/error/lidl.jpg

Jest tu także jakaś możliwość ,,firmowej'' części telefonu, jakby
kolejny telefon...
Nigdy z tego ,,firmowego'' nie korzystałem...
Natomiast z ,,drugiej przestrzeni'' czasami korzystnym... I tam
właśnie widuję reklamy o których tak dużo czytam... W ,,drugiej
przestrzeni'' mam firmowy launcher...

Normalnie wykorzystuję Novą... Od czasu Galaxy Ace...

,,Drugą przestrzeń'' odblokowuję lewą ręką a ,,pierwszą'' -- prawą...

Redmi Note 9 pro zezwala na różne ciekawostki -- choćby słuchanie
jutuby z wyłączonym ekranem...

Przede wszystkim jest łatwy w rekonfigurowaniu, bo ma wyszukiwarkę
w ustawieniach i użyteczną funkcję przytrzymywania niektórych
ikon...

Natomiast dysku ma bardzo mało...
Slot na kartę pamięci nie rozwiązuje problemu...

Nie ma też Galileo... [pewnie przetrzymują go w areszcie domowym]

Szkoda, że nie ma eSIM i miejsca na cztery telefoniczne numery...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 24 maj 2022 o 22:33, witrak() pisze:

> [...]
> jest nieaktywny. Więc ani apka, ani ST nie dopuszczają do
> jakiejkolwiek akcji, a oddział banku tylko w kraju.

Aktywna apka jest poza Polską? -- dlaczego nie u pełnomocnika?
Po aktywowaniu apki telefoniczny numer nie przydaje się.

--

Eneuel

Eneuel do Czech razy sztuka...

http://www.eneuel.w.duna.pl/error/lidl.jpg