Media Expert -- Sukcess!!!

Eneuel Leszek Ciszewski

Trzecią sesją przychodzącą (~godzinę po drugiej przychodzącej jeszcze
nie było) wpłynęły sporne pieniądze w kwocie 1773,54 złotych -- za
pralko-suszarkę oraz za wniesienie tejże do mieszkania. Zostały mi
niepotrzebne słuchawki (celowałem w nieco lepsze) i tak zwane
doświadczenie...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 13 sty 2023 o 21:45, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
> pralko-suszarkę oraz za wniesienie tejże do mieszkania. Zostały mi
> niepotrzebne słuchawki (celowałem w nieco lepsze) i tak zwane

Przelew z PKO do mBanku.

PKO wychodzące sesje 8:00 11:45 14:30
mBank przychodzące sesje 11:15 15:00 18:15
https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/kiedy-dojdzie-przelew/
https://www.mbank.pl/indywidualny/aplikacja-i-serwis/pytania-i-odpowiedzi-serwis/sesje-przelewow/

Przelew został zlecony pomiędzy 11:45 i 14:30 i nie zdążył na 15:00 do
mBanku?

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Dawid Rutkowski

sobota, 14 stycznia 2023 o 03:18:45 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
>
> Przelew został zlecony pomiędzy 11:45 i 14:30 i nie zdążył na 15:00 do

Przemyśl to raz jeszcze. I raz jeszcze.
I zobacz, jakie są sesje WYCHODZĄCE w mBąku - i wyciągnij wnioski.

Eneuel

Dawid Rutkowski

: Przemyśl to raz jeszcze. I raz jeszcze.
: I zobacz, jakie są sesje WYCHODZĄCE
: w mBąku - i wyciągnij wnioski.

Jeśli możesz -- wyjaśnij, proszę, bo nie pojmuję...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----

Dawid Rutkowski

sobota, 14 stycznia 2023 o 11:08:34 UTC+1 Eneuel napisał(a):
> Dawid Rutkowski
>
> : Przemyśl to raz jeszcze. I raz jeszcze.
> : I zobacz, jakie są sesje WYCHODZĄCE
> : w mBąku - i wyciągnij wnioski.
> Jeśli możesz -- wyjaśnij, proszę, bo nie pojmuję...

A sprawdziłeś te sesje wychodzące w mBąku?

I ogólnie jest tak, że przelew musi być zaksięgowany do końca dnia, a nie przed kolejną sesją.
Więc zapewne mBąk księguje na koniec dnia.

Kamil Jońca

Ja Cię bardzo proszę (po raz któryś), żebyś nie wypowiadał się o
rzeczach o których nie masz pojęcia.

Moje doświadczenia +- potwierdzają to co jest tu napisane:
https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/pytania-i-odpowiedzi/przelewy/sesje-przelewow-w-mbanku/
Czyli kasa która przyszła pierwszą sesją, przed 12[1] jest widoczna na
koncie i można użyć jej do przelewu, itp.

KJ
[1] nie mam czasu filować non-stop, więc nie wiem czy to jest 11:15 czy
raczej 11:45 ale na pewno nie koniec dnia.

Dawid Rutkowski

Ale co tam takiego świętego jest napisane?

Jedynie to, o której mbąk zamyka wejście na poszczególne sesje WYCHODZĄCE - i jest tu największym nędznikiem.

Na godziny sesji PRZYCHODZĄCYCH nie ma żadnego wpływu - najwyżej może sobie napisać, o której zaczyna przetwarzanie maili przychodzących (tu też są ciekawe różnice między wyjściem z KIR a rozpoczecie przetwarzania w mbąku dla poszczególnych sesji - szczególnie podejrzanie nędznie wygląda trzecia).

A nie ma NIC o tym, kiedy będzie księgowanie.
Czy może jest w regulaminie?
Kiedyś było, że do końca następnego dnia roboczego, teraz musieli się dostosować do prawa.

Nie przeczę, że mogą się starać, aby było lepiej, ale nie muszą.

Więc chyba mylisz "pojęcie" z własnymi obserwacjami.
A worst case study jest niestety podstawą, jeśli chcesz polegać na czymkolwiek oprócz siebie - a choćby i nie wyjść na kwasiarza, zachwalając coś, co może się skończyć: "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?" + odpowiednia karteczka za drzwiami (czyli w mbąku regulamin, a nie jakieś tam strony, na których jest i tak o czym innym, choć myląco podobnym) (żeby nie było na smutno, to polecam początek "Autostopem przez galaktykę" - tam jest dokładnie to samo, tyle że chodzi o

SPOILER ALERT!

najpierw wyburzenie domu głownego bohatera - choć i tak okazuje się to mało ważne, bo zaraz pktem następuje wyburzenie Ziemi - oba wydarzenia ogłoszone w podobny sposób jak tu omawiamy).

cef

Nie wiem jak księguje mbank, bo mi to do niczego wcześniej nie było
potrzebne, ale obecnie testowałem jak z mbanku wyslać
rano kasę i żeby wróciła w tym samym dniu
i gdzie bym nie wysłał, to powrotny się księgował
przed wieczorem i na noc saldo się wyrównywało.
Tylko jeszcze nie testowałem jak ustawić automat
w bankach odbierających, bo czuwałem przy kompie
i klikałem zwrot po wpływie.

Kamil Jońca

Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> writes:

> Ale co tam takiego świętego jest napisane?

O świętościach to inna grupa.

> [...]
> sobie napisać, o której zaczyna przetwarzanie maili przychodzących (tu
> A nie ma NIC o tym, kiedy będzie księgowanie.

Nie przesuwaj bramki.

Odniosłem sie do zdania "Więc zapewne mBąk księguje na koniec dnia."[1]
Nie do zdania 'w regulaminie mBanku jest ...'[2]

Zdanie [1] jest nieprawdziwe (w typowych sytuacjcach) i może być
wygłoszone tylko przez osobę która nie ma pojęcie o funkcjonowaniu
mBanku.

[... reszta, związana z przesuniętą bramką[2] wycięta ...]

KJ

J.F

On Sat, 14 Jan 2023 22:13:42 +0100, Kamil Jońca wrote:

> [...]
> Czyli kasa która przyszła pierwszą sesją, przed 12[1] jest widoczna na
> koncie i można użyć jej do przelewu, itp.

Daje (przynajmniej dawniej) sie zrobic, ale czasu malo.

Przelew z porannej sesji KIR powinien przekazac od 11:00,
co mbank ma na mysli piszac 11:15 - nie wiadomo,
ale ok 12-tej mozna sie spodziewac pieniedzy na koncie.
A o 13:25 mbank zamyka zlecenia na trzecia sesje.

Budzik w telefonie i da sie przelac dalej.

Przy czym nie wiemy, czy mbank ma obowiazek zaksiegowac wplywy z
pierwszej sesji do powiedzmy 13-tej, czy tylko dobrą wolę.

Podobnie w druga strone - mozesz wyslac z mbanku przelew pierwszą
sesją, ale musisz to zrobic przed 5:55 (KIR pozwala do 9:30).
Jak zrobisz o 6:00, to mbank wysle drugą sesją, do innego banku
powinno wplynie po 15, a o 16:00 KIR zamyka wejscie na 3 sesje.
Wiec w dobrym banku masz malo czasu, a w wielu nie dasz rady -
bo one tez zamykaja wczesniej.

O co mbankowi chodzi z tymi terminami ... w zasadzie wiadomo - o
pieniadze (przelewy pozno zlozone do KIR sa drozsze), ale chyba troche
przesadza.

J.

J.F

On Sat, 14 Jan 2023 03:18:42 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
>
> Przelew został zlecony pomiędzy 11:45 i 14:30 i nie zdążył na 15:00 do

No chyba wlasnie zdążył - na trzecią sesję. Sesja sie zakonczyla, i
mbank zaksięgował - ale po 18:15.

Tak to dziala - musialby ktos w PKO zlecic przed 11:45 ( w mbanku
przed 9:55), aby wyszedl do KIR na II sesje, KIR to potem przetworzy
w godzinach 13:30-15:00, i od 15:00 zacznie rozsylac do bankow - i
troche pozniej pojawi sie w mbanku na koncie.

J.

J.F

On Sun, 15 Jan 2023 01:12:58 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> Ale co tam takiego świętego jest napisane?
>
> Jedynie to, o której mbąk zamyka wejście na poszczególne sesje WYCHODZĄCE - i jest tu największym nędznikiem.

Tak jest.

> Na godziny sesji PRZYCHODZĄCYCH nie ma żadnego wpływu

Ale KIR dziala raczej sprawnie, i jak napisane ze od 17:30 zaczyna
przekazywac wyniki do bankow, to sie raczej wyrabia. Choc oczywiscie
nie ma obowiazku .. no ale w 3 sesji czasu ma duzo.

> [...]
> rozpoczecie przetwarzania w mbąku dla poszczególnych sesji -
> szczególnie podejrzanie nędznie wygląda trzecia).

Tak srednio, biorac pod uwage, ze Kir wysyla informacje od 17:30.
No ale jednak 45 minut roznicy ... i nie wiadomo - do początku czy do
konca księgowania.

Nie chcą, zeby im klient przybiegl po gotowke tuz przed zamknieciem?

> [...]
> A worst case study jest niestety podstawą, jeśli chcesz polegać na
> czymkolwiek oprócz siebie - a choćby i nie wyjść na kwasiarza,

IMO - zazwyczaj ksieguje dosc szybko, i te z I sesji okolo 12-tej na
koncie są. Ale nigdy nie wiadomo ile tych przelewów wplynie - to
którys bank daje jakąs gwarancję?

> [...]
> i co nam pan zrobi?" + odpowiednia karteczka za drzwiami (czyli w
> mbąku regulamin, a nie jakieś tam strony, na których jest i tak o

Taa ... ja kiedys wyslalem w piatek dosc pozno z Santandera.
Wieczorem patrze - w mbanku nie ma.
Zagladam do BZ ... przelew wyszedl.
W mbanku sie pojawil w poniedzialek.

Zawinil chyba Santander - nie wyslal 3-cią sesja, ale wyksięgował z
konta ... moze i slusznie, jesli wyslal do KIR niedlugo pózniej - to
chyba powinien wyksiegowac. Wyslal przelew do KIR ... a to, ze KIR go
przetworzy w poniedzialek, to juz nie jego wina.

Ze spoznieniem sie liczylem bo jednak pozno zlecilem (mogla byc
14-15), kwota byla drobna, na czasie mi nie zalezalo ... ale wk* mnie,
ze "nie mamy pana pieniedzy i ..."

J.

Dawid Rutkowski

Ale to "wysłać rano" to o której zlecasz?
Rannym słonkiem przed 5:55 czy poprzedniego dnia po 13:25 (kto wie, mogą wyksięgować już przed północą)?
Zwykle w innych bankach księgują od razu, czasem nawet przed 11, więc można zdążyć z wrotką nawet na 2. sesję.

Automatu zwrotnego sam nie ustawisz, trzeba spytać w danym banku co się dzieje z przelewem z datą przyszłą (bo takiego: "przelej jak tylko będzie kasa, nawet dziś" to nie ma chyba nigdzie).
Ja pytałem kiedyś - i było różnie, albo do kosza (i ani słowa, że nie poszedł - to citek, u nich kasa musi być wręcz przed 22:00 poprzedniego dnia), albo próbowanie co godzinę.

Dawid Rutkowski

niedziela, 15 stycznia 2023 o 10:24:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

> O świętościach to inna grupa.

No tak zabrzmiało, że ten link to jakaś prawda objawiona.

> [...]
> mBanku.
>
> [... reszta, związana z przesuniętą bramką[2] wycięta ...]

Ja wolę brać przykład z policjanta ze "Znachora": "Na 'wydaje się' to ja nie mogę polegać."
Oczywiście, że MOGĄ tak robić, jak zechcą - ale ja wolę wiedzieć, co MUSZĄ zrobić, jeśli nie zechcą.

Bo wychwalasz obiecanki-cacanki.

Wolisz 8% w banku czy inflacja+2% w "inwestycji"?
I żeby nie oddali 3mln+8% czy 3mln+40%?
Co z tego, że ktoś jest Ci winny 5mln, jak nie odda - i się przedawni?
A jeszcze może być kłopot z dziedziczeniem...

O właśnie, może ktoś coś konstruktywnego napisze - dziedziczysz po kimś, kto władował np. 2M w podejrzane inwestycje.
Tylko nie jesteś w "zerowej" grupie - to kiedy trzeba zapłacić od tego podatek?

J.F

On Sun, 15 Jan 2023 06:38:26 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> Ale to "wysłać rano" to o której zlecasz?
> Rannym słonkiem przed 5:55 czy poprzedniego dnia po 13:25

Przeciez to to samo :-)

>(kto wie, mogą wyksięgować już przed północą)?

Chyba nawet wyksieguja jesli to przelew zwykly, bo na co maja czekac -
zeby srodki znikly, a klient sie pieklil?

Mozna zlecic dzis przelew z jutrzejsza datą - mbank wyksieguje jutro,
ale czy sie wyrobi przed 5:55 ...

> Zwykle w innych bankach księgują od razu, czasem nawet przed 11,

Przed 11 to chyba nie, z opisów sądząc.

> więc można zdążyć z wrotką nawet na 2. sesję.

Jest pewna szansa, patrzac na
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Sesje-Elixir-7368466.html

> [...]
> kiedyś - i było różnie, albo do kosza (i ani słowa, że nie poszedł
> - to citek, u nich kasa musi być wręcz przed 22:00 poprzedniego

Sa takie, gdzie jawnie mowia, lub mozna zaznaczyc "w razie braku
srodkow spróbuj ponownie". Ale jak czesto, to sie chyba nie da
ustawic. Trzeba czuwac, a margines waski.

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 14 sty 2023 o 22:03, Dawid Rutkowski pisze:

> A sprawdziłeś te sesje wychodzące w mBąku?

Przelew wędrował z PKO do mBanku -- nie odwrotnie.

W dniu 14 sty 2023 o 03:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> Przelew z PKO do mBanku.

Tedy nie wiem, po co mi wychodzące z mBanku i proszę o wyjawienie...

-=-

Jednego dnia potrafię zlecić kilkanaście przelewów...
Owszem -- czasami ;) forsa zanika po drodze, ale nie w wypadku 2kpln,
lecz w wypadku 100kpln. :) [wiadomo -- większymi walizkami trzeba...]

Z mBanku dopiero ruszyły w dalszą podróż -- by docelowy Alior Bank
osiągnąć w chwil kilka po wysłaniu... A że po fatalnej w swych
skutkach wysyłce wrześniowej jestem ostrożny -- ślę ratalnie,
więc forsa z mBanku do Alior Banku dotarła w (chyba) trzech
transzach... (pilot w postaci grosza, później po kilkaset pln...)

We wrześniu, podczas snu, zleciłem nie przelew na telefon -- lecz
telefoniczny zasiłek, którego nie odebrałem do tej pory, choć (jak
mniemam) zniwelowałem straty z 300 pln do chyba 7 pln i być może
jeszcze mocniej zniweluję...

-=-

Moskwa zajęła Sołedar -- odzyskałem forsę za pralko-suszarkę
Moskwa straciła charkowszczyznę -- straciłem 300 pln zasiłku
Moskwa oberwała hamerykańskimi 777 -- 7 lipca (czyli 7 miesiąca
roku) straciłem Fujitsu-Siemensa jakoś około 7 godziny?...
(pamiętam, że trzecia 7 też tam pojawiła się jakoś...)

Za F-S mam posrebrzonego Acera -- co mnie cieszy. :)
Strata zasiłku pokazuje, jak można przedłużyć ;) ważność
wielu kont w Play za free. ;) (już raz przedłużyłem za
free kilkanaście numerów, gdy ponoć taka przedłużka
kosztowało 5 pln od numeru, więc być może i teraz zdołam...)

Kamil Jońca

Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> writes:

[...]
> [...]
> Oczywiście, że MOGĄ tak robić, jak zechcą - ale ja wolę wiedzieć, co MUSZĄ zrobić, jeśli nie zechcą.

A Ty znowu polemizujesz ze swoim wyobrażeniem. Ja tylko napisałem, co
mBank robi (na podstawie nie tak znowu małej próby).
Nigdzie nie pisałem co ma robić, albo co mówi regulamin.
A tym bardziej nigdzie nie pisałem, żebym na tym jakoś mocno polegał,
tudzież wychwalał to.
Więc moze nie przypisuj mi czegoś czego nie twierdziłem.

> Wolisz 8% w banku czy inflacja+2% w "inwestycji"?
> I żeby nie oddali 3mln+8% czy 3mln+40%?
> Co z tego, że ktoś jest Ci winny 5mln, jak nie odda - i się przedawni?
> A jeszcze może być kłopot z dziedziczeniem...

I jeszcze podajesz jakiś przykład od czapy, nie bardzo wiadomo po co.

KJ

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 14:35, J.F pisze:

> No chyba wlasnie zdążył - na trzecią sesję.

Tak to mogło być.

> Sesja sie zakonczyla, i mbank zaksięgował - ale po 18:15.

W tym czasie byłem dość mocno zaabsorbowany ;) księgowaniem faktur
a powiadomienie (telefoniczne brzdąknięcie) nie przywędrowało...
Dopiero idąc do Biedronki na zakupy -- z nudów zerknąłem do
mBanku, będąc niemal pewnym braku forsy... Zerknąłem najpierw
do Alior Banku (bo stamtąd płaciłem) a po chwili do mBanku...

Zwyczajowo od lat podaję konto mBanku, gdy chcę odebrać szmal -- tak
też poczyniłem tamtym razem z rozpędu, zanim zastanowiłem się nad
konsekwencją tej decyzji... Kiedyś do mBanku via WWW mogłem zajrzeć
najszybciej i zazwyczaj jest tam zero, więc szybko można zauważyć
zmianę... Dziś logowanie do telefonicznych apek słabo zależy od
banku -- trzeba przyłożyć palec... Ale przyzwyczajenia pozostały...

Ruch o tyle okazał się korzystny, że Alior Bank dał keszbeczną
cofkę -- na dodatek chyba nie 1%, ale 2%... Może teraz będzie
na wszystko dawał 2%?... Niezupełnie dał 2% na wszystko, bo
jest kwotowe ograniczenie a w grudniu sporo kupowałem, ale
trochę dał...

Straciłem na odsetkach i zdrowiu -- zyskałem na keszbeku. Szkoda,
że zyskałem kosztem Alior Banku, zamiast kosztem Media Expert...
Zdrowia nie zyskałem. :( Trochę kolanka szwankują, trochę
stresów przeżyłem... Pięć razy prałem u rodziców i na razie
nie mam nowej pralki, choć chyba wytypowałem i model, i sklep...

Tym razem chyba kupię nie tylko pralkę + wniesienie, ale także
zamontowanie... A zanim kupię -- chyba wymienię kranik i poprawię
odpływ... Kranik przecieka -- nie zakręcałem go bez potrzeby, jak
i nie odłączałem pralki od elektryczności... Odpływ został kiedyś
(ponad ćwierć wieku temu) wykonany niezbyt poprawnie przez
glazurnika -- teraz mam z tym problemy... Jest dziura w ścianie,
jest tak zwany zewnętrzny syfon z kulką wewnątrz, ale ogólnie
dobrze nie jest... Glazurnik nawet tego syfonu nie dał...
Dopływ do pralki poprowadził nieco dookólnie ;) -- co zaowocowało
przed laty dziurą w rurze podczas wiercenia dziury w ścianie...

Glazurnik jest elektrykiem -- elektrycy wiedzą, że nie można
czynić takich pułapek... Ale poczynił... Zamiast prostymi
drogami -- poprowadził rurę niezbyt ;) prostą drogą... ;)

Jakoś tak poprowadził rurę z podłogi do kranu:

.-------K

zamiast tak:

Rura jest plastykowa -- niezbyt łatwa do wykrycia...
Mogłem delikatnie podejść? Mogłem, ale nie spodziewałem się pułapki...
(trzeba by delikatnie odbijać tynk i krok po kroku zgłębiać ;) ścienne
tajniki)

Można prowadzić elektryczne przewody prostymi liniami łamanymi prostymi
kątami?... Można -- ale od widocznej puszki do widocznego miejsca...

To nie była jedyna jego pułapka... Oświetlenie dał rzekomo z zerowaniem,
ale ochronnego przewodu nie podłączył w puszcze... Na szczęście to
sprawdziłem i poprawiłem, zanim odszedłem stąd ;) kopnięty ;) tak
zwanym prądem... W WC chyba w ogóle nie poprowadził dodatkowego
(ochronnego) przewodu... (ochronnego -- czyli tak zwanego uziemienia)

Ogólnie glazurnik przysporzył mi sporo problemów...

> Tak to dziala - musialby ktos w PKO zlecic przed 11:45 ( w mbanku

Dlaczego przed 11:45 a nie po? Wg mnie po 11:45 -- ale może mylę
się. Gdy zlecam nocą przelewy -- do południa (różnie w różnych
bankach) są w docelowym banku, skąd mogę wysłać je do następnego
banku, w którym odnajdują się tego samego dnia...

> przed 9:55), aby wyszedl do KIR na II sesje, KIR to potem przetworzy
> w godzinach 13:30-15:00, i od 15:00 zacznie rozsylac do bankow - i
> troche pozniej pojawi sie w mbanku na koncie.

Problem w tym, że Media Expert rzekomo zlecił przelew dnia poprzedniego.

Zleciłem kilka ;) nocą, ponad pół doby później -- wszystkie zdążyły na
pierwszą sesję w każdym banku z docelowych...

Rzekomo zlecone pół doby wcześniej przez Media Expert -- nie
zdążyły na drugą sesję przychodzącą...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 14 sty 2023 o 22:03, Dawid Rutkowski pisze:

> Więc zapewne mBąk księguje na koniec dnia.

Zwyczajowo każdy bank (jaki poznałem) księguje bardzo szybko.
Od kilkunastu lat można w jeden dzień zlecić dwa przelewy, by
szmal trafił na pożądane konto ostateczne: ;)

Bank_A --> Bank_B --> Bank_C

Tak czyniłem latami i **rzadko** miałem z tym trudności, o ile
przelewy opiewały na mniej niż kilkanaście kpln... Przelewy
kilkudziesięciu kpln czasami ;) błądziły w międzybankowym niebycie... ;)

Od jakiegoś czasu małe (trudno zgadnąć, jak małe) kwoty posyłam
na telefoniczne numery. Bywa -- bardzo rzadko, że taki przelew
nie jest realizowany... W chwil kilka można przełączyć numer
telefonu do innego banku, więc można tak słać w wiele miejsc,
wysyłając za każdym razem na ten sam numer...

-=-

Do tej pory nie spotkałem się z sytuacją:

wczoraj zlecony przelew dotarł dziś po trzeciej sesji przychodzącej

choć zlecam bankowe przelewanie [z pustego w próżne?] raczej ;) często...

-=-

Pisząc powyższe ograniczam się do Polski.

J.F

On Sun, 15 Jan 2023 17:25:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Zwyczajowo każdy bank (jaki poznałem) księguje bardzo szybko.

Troche bym polemizowal z tym bardzo ... tak powiedzmy do godziny.

> Od kilkunastu lat można w jeden dzień zlecić dwa przelewy, by
> szmal trafił na pożądane konto ostateczne: ;)
> Bank_A --> Bank_B --> Bank_C
>
> Tak czyniłem latami i **rzadko** miałem z tym trudności, o ile

To pogratulowac. Bo widzisz w czym problem - maksymalna godzina
zlecenia przelewu. W mbanku wyjatkowo kiepskie, i na nastepną sesje
nie masz szans zlecic. po 1-wszej na 3-cia - jest szansa.

> przelewy opiewały na mniej niż kilkanaście kpln... Przelewy
> kilkudziesięciu kpln czasami ;) błądziły w międzybankowym niebycie... ;)

Taa ... PKO BP wstrzymywal i dwonil, Alior wstrzymywal i nie dzwonil.

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 16:53, Kamil Jońca pisze:
> Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> writes:

Dawid Rutkowski>> Bo wychwalasz obiecanki-cacanki.

> A Ty znowu polemizujesz ze swoim wyobrażeniem. Ja tylko napisałem, co
> mBank robi (na podstawie nie tak znowu małej próby).

Też mam pole doświadczalne -- i też twierdzę, że banki w Polsce księgują
bez ociągania się... Z mBanku ślę podatki i ZUSskładki, a że zwykle jest
na mych kontach w mBanku zero, więc przelew do US lub ZUS poprzedzam
wlaniem do mBanku... Tak czynię od lat kilkunastu (z chyba dwuletnią
przerwą okołocovidową) i nie zauważyłem zwlekania mBanku z księgowaniem
przychodzących pieniędzy... Do ZUS kiedyś szły z mBanku ostatnią (chyba
specjalną) wychodzącą...

Nadto mBank przygarnia różne pieniądze trafiające do mnie (podaję od lat
numer mego eKonta osobom wpłacającym mi coś -- choćby 2 razy po 200 pln
za ogrzewanie niekozą ;) czy zwrot za śmieci) i nie zauważyłem (może
brak mi spostrzegawczości) opóźnień...

BTW tego zwrotu za śmieci... Miesięcznie to chyba 22 pln; co pół roku
trzeba odświeżać; pierwszym razem były trzy moje wizyty a dostałem
zwrot za 2 miesiące... Można oczywiście problem rozwiązać taniej,
ale po co?! Trzy wizyty -- by zyskać 44 pln... ;) Trzykrotne
angażowanie urzędników itd... Przy okazji nie można niczego
załatwić -- rzecz dzieje się na przedmieściach Białegostoku,
nie w jakimś centrum...

Płacę (chyba ponad 44 pln miesięcznie) za odbiór śmieci od metra
mieszkania -- niemal niczego nie wyrzucając do śmietnika...

cef

> Ale to "wysłać rano" to o której zlecasz?
> Rannym słonkiem przed 5:55 czy poprzedniego dnia po 13:25 (kto wie, mogą wyksięgować już przed północą)?

Normalnie wpisuję z datą na dany dzień, to zejdzie pierwszym eliksirem.

> [...]
>
> Automatu zwrotnego sam nie ustawisz, trzeba spytać w danym banku co się dzieje z przelewem z datą przyszłą (bo takiego: "przelej jak tylko będzie kasa, nawet dziś" to nie ma chyba nigdzie).

Ale to i tak sam muszę przetestować. W Santim przy zlecaniu przelewu z
datą przyszłą
system informuje mnie, że będzie ponawiał próby przez cały dzień,
więc jak się pojawią środki, to pchnie zwrotkę (ale nie wiem czy tylko
na firmowym tak jest) czyli automat zadziała.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 15:38, Dawid Rutkowski pisze:

> Ale to "wysłać rano" to o której zlecasz?
> Rannym słonkiem przed 5:55 czy poprzedniego
> dnia po 13:25 (kto wie, mogą wyksięgować już przed północą)?

Dziś po ostatniej wychodzącej czy jutro na długo
przed pierwszą wychodzącą -- jest jakaś różnica?

-=-

We czwartek, 12 stycznia, o godzinie 11:12 Media Expert wysłał mi
wiadomość, której początek (końcem jest ogólnikowa stopka) cytuję
miedzy krechami:

Szanowny Kliencie,
wystawiliśmy fakturę korygującą i zleciliśmy zwrot środków
do zgłoszenia o numerze 02379314643.

Zrealizujemy go tą samą metodą płatności, przy pomocy której
zapłacono za zamówienie, a w przypadku płatności przy odbiorze,
na numer konta podany w formularzu reklamacyjnym.

Mogę na czyjeś żądanie postawić do dyspozycji pełne m@ile ściągnięte
z GM@ila w formacie (o ile to jakiś oficjalny format) EML -- wraz
z nagłówkami.

W piątek, 13 stycznia, do godziny 16:00 tych pieniędzy u mnie nie
było... (do Alior Banku napisałem około 15:45, ale kwadrans po tej
wysyłce sprawdziłem kolejny raz stany wiadomych kont w Alior Banku
i mBanku)

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 17:33, J.F pisze:

> Troche bym polemizowal z tym bardzo ... tak powiedzmy do godziny.

OK -- do godziny. W dwie minuty to też >>do godziny<. ;)
(nie waruję, więc nie wiem, jak szybko, ale wg mnie bardzo szybko)

> To pogratulowac. Bo widzisz w czym problem - maksymalna godzina
> zlecenia przelewu. W mbanku wyjatkowo kiepskie, i na nastepną sesje
> nie masz szans zlecic. po 1-wszej na 3-cia - jest szansa.

*Bardzo rzadko* tego samego dnia nie zdążam z A do C za pośrednictwem B.

> Taa ... PKO BP wstrzymywal i dwonil, Alior wstrzymywal i nie dzwonil.

PKO BP mógł wstrzymywać... Toż to ponad 17 stówek!!!
Media Expert miesięcznie przygarnia miliard pln...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 10:22, cef pisze:

> [...]
> rano kasę i żeby wróciła w tym samym dniu
>  i gdzie bym nie wysłał, to powrotny się księgował
> przed wieczorem i na noc saldo się wyrównywało.

Bardzo często tak (ABA) czynię z powodzeniem pomiędzy różnymi bankami.
Wyjątek stanowił BOŚ -- życzył sobie przetrzymania mego szmalu...
BOŚ jedynie zabrał mi czas i forsę...

> Tylko jeszcze nie testowałem jak ustawić automat
> w bankach odbierających, bo czuwałem przy kompie
> i klikałem zwrot po wpływie.

Otóż to... Jakiś automag byłby tu użyteczny...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 15:46, Dawid Rutkowski pisze:

> Bo wychwalasz obiecanki-cacanki.

Ani ja, ani Kamil Jońca nie wychwalamy obiecanek-cacanek, lecz
opisujemy rzeczywistość poznawaną na co dzień od wielu lat...

-=-

Przelew rzekomo zlecony przed godziną 11:12 w PKO nie
dotarł przed godziną 16:00 następnego dnia do mBanku...

PKO wychodzące sesje 8:00 11:45 14:30
mBank przychodzące sesje 11:15 15:00 18:15

We czwartek takie zlecenie mogło załapać się na drugą wychodzącą
a pieniądze mogłyby trafić na konto w mBanku tego samego dnia po
godzinie 15 -- nie było tych pieniędzy do 16 godziny następnego
dnia...

-=-

Aby nie płacić za utrzymanie kont -- przelewamy co miesiąc tałzena
czy dwa i szybciorem zabieramy, zazwyczaj mieszcząc się w jednym dniu...
Tymczasem Media Expert potrzebował znacznie dłuższego czasu?...

Pralko-suszarka szybciej przewędrowała z Białegostoku do Łodzi niż
przelew z PKO do mBanku? Może nie szybciej, może zajęło to tyle
samo czasu?...

W poniedziałek o 10:35 pralko-suszarka została ode mnie zabrana -- we
środę poinformowano mnie o ,,wczorajszym'' przybyciu do magazynu...
(czyli we wtorek pralko-suszarka była już w Łodzi)

J.F

On Sun, 15 Jan 2023 17:58:37 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
> miedzy krechami:

> Szanowny Kliencie,
> wystawiliśmy fakturę korygującą i zleciliśmy zwrot środków

To akurat roznie mozna zrozumiec.

> do zgłoszenia o numerze 02379314643.
> Zrealizujemy go tą samą metodą płatności, przy pomocy której
> zapłacono za zamówienie, a w przypadku płatności przy odbiorze,
> na numer konta podany w formularzu reklamacyjnym.

A zaplaciles jak?

> [...]
> było... (do Alior Banku napisałem około 15:45, ale kwadrans po tej
> wysyłce sprawdziłem kolejny raz stany wiadomych kont w Alior Banku

No ale w koncu dotarly.

IMO - ktos odpowiedzialny przelew zlecil dopiero w piatek.
W firmach bywaja dodatkowe cuda - ktos przygotowal paczke przelewow,
ktos zaakceptował ..

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 12:22, J.F pisze:

> Daje (przynajmniej dawniej) sie zrobic, ale czasu malo.

JF -- my, wisienkobiorcy od lat tak czynimy bezstresowo z powodzeniem...

> [...]
> A o 13:25 mbank zamyka zlecenia na trzecia sesje.

> Budzik w telefonie i da sie przelac dalej.

Obywam się bez budzika od lat.

Inna spawa, że w piątek matka prosiła mnie, bym do niej zadzwonił
o 18 godzinie, więc ,,ustawiłem'' budzik na 17:58 -- tyle tylko,
że machnąłem się i wyszła 18:58... Punktualnie o 18 uznałem, iż
coś jest ,,nie tak'' -- rzuciłem okiem na telefon i zadzwoniłem,
po czym zobaczyłem, iż budzik nastawiłem źle... Zwykle nastawiam
wielokrotne ;) budzenie -- na wszelki wypadek... Taki ZONK!!!

Matka tego dnia występowała w roli mego pracodawcy -- wiadomo,
w pracy trzeba być punktualnym i obowiązkowym!!!! I raczej jestem...

> Przy czym nie wiemy, czy mbank ma obowiazek zaksiegowac wplywy z
> pierwszej sesji do powiedzmy 13-tej, czy tylko dobrą wolę.

Nie spostrzegłem do tej pory opóźnień...
(nie jestem spostrzegawczy?)

> [...]
> powinno wplynie po 15, a o 16:00 KIR zamyka wejscie na 3 sesje.
> Wiec w dobrym banku masz malo czasu, a w wielu nie dasz rady -

Dają sobie z tym radę od lat bez trudu...
Zasypiam nierzadko rano i zaczynam dzień po południu,
ale nie narzekam... Bywa, że budzę się zaspany a pod ręką nie
mam ani telefonu, ani komputera, więc odpuszczam sobie... ;)
Budzika raczej ;) nie nastawiam...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 18:35, J.F pisze:

> To akurat roznie mozna zrozumiec.

Owszem -- mogli zlecić księgowej zlecenie itd... ;)

> A zaplaciles jak?

Podczas odbioru, w mieszkaniu telefonem podpiętym do debetowej
karty Mastercard podpiętej pod ROR prowadzony przez Alior Bank.

> No ale w koncu dotarly.

Owszem. :)

> IMO - ktos odpowiedzialny przelew zlecil dopiero w piatek.

Najwyraźniej. Ale chyba nie przed południem...

PKO wychodzące sesje 8:00 11:45 14:30
mBank przychodzące sesje 11:15 15:00 18:15

> W firmach bywaja dodatkowe cuda - ktos przygotowal paczke przelewow,
> ktos zaakceptował ..

Za dużo ktosiów?...

-=-

Terg SA (Media Expert) kosi konkurencję -- sam nie nadążając za swymi
obowiązkami... Ponoć zwalczaliśmy komunę, by dać szansę małym firmom,
miast państwowym kolosom/molochom...

Jakąż teraz mamy alternatywę? -- jaki wybór?!

Euro AGD, Media Expert, Media Markt, Neonet i co jeszcze?...

-=-

Za jakiś czas Neonet lub Euro AGD padnie pastwą giganta Terg SA?...
Jedyną alternatywą pozostanie:

kupić pralkę (lodówkę, telewizor, komputer) w Terg SA
albo
nie kupić?

J.F

On Sun, 15 Jan 2023 18:55:08 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Owszem -- mogli zlecić księgowej zlecenie itd... ;)

> Podczas odbioru, w mieszkaniu telefonem podpiętym do debetowej
> karty Mastercard podpiętej pod ROR prowadzony przez Alior Bank.

Czyli zwrot na rachunek podany w formularzu?

> Owszem. :)

> Najwyraźniej. Ale chyba nie przed południem...
>
> PKO wychodzące sesje 8:00 11:45 14:30
> mBank przychodzące sesje 11:15 15:00 18:15

wystarczyla 11:46 :-)

> Za dużo ktosiów?...

To duza firma. Ktos rozpatrzyl reklamacje, ktos wystawil fakture
korygującą, itp.

> [...]
> miast państwowym kolosom/molochom...
>
> Jakąż teraz mamy alternatywę? -- jaki wybór?!
>
> Euro AGD, Media Expert, Media Markt, Neonet i co jeszcze?...

ceneo, skapiec ...

> [...]
> Jedyną alternatywą pozostanie:
>
> kupić pralkę (lodówkę, telewizor, komputer) w Terg SA

To sie ich zdemonopolizuje :-)

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 19:18, J.F pisze:

> Czyli zwrot na rachunek podany w formularzu?

Tak.

Wg m@ila przelew zlecono przed 11:12 poprzedniego dnia.

> To duza firma. Ktos rozpatrzyl reklamacje, ktos wystawil fakture
> korygującą, itp.

M@il od nich do mnie dociera w ułamku sekundy -- pomiędzy nimi nie...
(VoIP docierać musi szybko... niby to nieco inny softprotokół, ale
jednak ten sam nośnik...)

> ceneo, skapiec ...

To sklepy?

> To sie ich zdemonopolizuje :-)

Za sto lat? -- kosztem nowej wojny domowej?...

J.F

On Sun, 15 Jan 2023 20:05:14 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Tak.

> Wg m@ila przelew zlecono przed 11:12 poprzedniego dnia.

Ale niekoniecznie zlecono w banku.

> M@il od nich do mnie dociera w ułamku sekundy -- pomiędzy nimi nie...
> (VoIP docierać musi szybko... niby to nieco inny softprotokół, ale
> jednak ten sam nośnik...)

No i co - myslisz, ze ktos tam dzwoni, zeby Ci blyskawicznie pieniadze
zwrocic?
wysyla emaila, albo w systemie sam gdzies wyskakuje po wystawieniu
korekty, a dalej to sie juz leniwie toczy.

> To sklepy?

Sklepy wyskocza.

> Za sto lat? -- kosztem nowej wojny domowej?...

Jest tez druga wersja - ze taki moloch zbankrutuje sam :-)

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 20:23, J.F pisze:

> Ale niekoniecznie zlecono w banku.

Media Expert zlecił bankowi -- bank ociągał się?...

> No i co - myslisz, ze ktos tam dzwoni, zeby Ci blyskawicznie pieniadze
> zwrocic?

Myślę, że wygenerowanie korygującej faktury automagicznie wygenerowało
zlecenie przelewu -- bez dodatkowego udziału białkowego czynnika. A że
ME (mając miesięcznie niemal miliard pln przychodu) zwraca masy -- też
ma (tak myślę) swoje własne sesje wychodzące :) i zleca bankowi zwroty
szmalu hurtowo -- ,,naraz'' zleca bankowi wiele bankowych przelewów...

Białkowy pracownik jedynie podejmuje decyzję o wygenerowaniu faktury,
czyli zarazem o zwróceniu forsy... (tak myślę)

> wysyla emaila, albo w systemie sam gdzies wyskakuje po wystawieniu
> korekty, a dalej to sie juz leniwie toczy.

Dlaczego leniwie? Człowiek bywa leniwy -- automag nie wie, czym jest:
pracowitość, lenistwo, bunt, własna wola, złośliwość, uprzejmość...

> Sklepy wyskocza.

Jakoś mi inne nie wyskakują. :)
Amicę najwyraźniej mogę kupić albo w Neonecie, albo w Neo24. ;)
https://www.neonet.pl/pralki/amica-wa1s712clisd.html

Nie twierdzę, że Neonet jest jakoś źle przeze mnie widziany,
ale wybór chyba mały. Po kupnie w Neonecie 2 telefonów raczej
mam dobre wspomnienia. Wcześniej kupowałem tam drobiazgi -- za
każdy razem było OK. Mam nadzieję, ze teraz też będzie OK, czyli
Oll Korrekt...

> Jest tez druga wersja - ze taki moloch zbankrutuje sam :-)

Oby. :) Zauważ jednak, że padając -- przygnieść może swymi zwłokami
to i owo... [jako astmatyk -- muszą uważać, by nie zaszkodził mi
sypiący się gruz...]

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 14:59, J.F pisze:

> Nie chcą, zeby im klient przybiegl po gotowke tuz przed zamknieciem?

Bez zapowiedzi nie można zabrać z marmuru zbyt dużej ilości wtórnych
surowców... Ze ścianami są chyba jeszcze ciaśniejsze ograniczenia...

J.F

On Mon, 16 Jan 2023 00:36:23 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Media Expert zlecił bankowi -- bank ociągał się?...

Odpowiadacz zlecil komus ... ksiegowej?
Watpie, aby byle zalatwiacz reklamacji mogl przelewy wysyłac.

> Myślę, że wygenerowanie korygującej faktury automagicznie wygenerowało
> zlecenie przelewu -- bez dodatkowego udziału białkowego czynnika.

Jest to mozliwe, choc "zlecono".

> [...]
> ma (tak myślę) swoje własne sesje wychodzące :) i zleca bankowi zwroty
> szmalu hurtowo -- ,,naraz'' zleca bankowi wiele bankowych przelewów...

Wielce prawdopodobne - tak konta firmowe dzialaja - ktos przygotowuje
paczke przelewow, ktos zatwierdza, i paczka leci.

Ale tak bez zatwierdzenia? To sie chyba nawet nie da :-)

> [...]
>
> Jakoś mi inne nie wyskakują. :)
> Amicę najwyraźniej mogę kupić albo w Neonecie, albo w Neo24. ;)

Najwyrazniej.
Ale zobacz inny model
https://www.ceneo.pl/104770519

> Nie twierdzę, że Neonet jest jakoś źle przeze mnie widziany,

Twierdzisz. Tylko jeszcze o tym nie wiesz. Bo nie reklamowales :-)

> [...]
> mam dobre wspomnienia. Wcześniej kupowałem tam drobiazgi -- za
> każdy razem było OK. Mam nadzieję, ze teraz też będzie OK, czyli

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 16 sty 2023 o 08:46, J.F pisze:

> [...]

Staniała :) o 2hpln.

> Najwyrazniej.
> Ale zobacz inny model
> https://www.ceneo.pl/104770519

Ta jeszcze tańsza -- o dychę. Też 40 cm głębokości.
Nie wiem, czym one różnią się między sobą -- poza kolorem drzwiczek.
BTW -- drzwiczki dużej średnicy, ale dziura do wkładania ubrań jest
znacznie mniejsza. Występek ;) po prawej stronie boli -- zabiera
cenne miejsce pomiędzy pralką i kabiną prysznica...

Pralkę najpierw trzeba wsunąć pomiędzy brodzik i podumywalkową
szafę, później trzeba jeszcze otwierać drzwiczki...

Kolanko już ponad dobę bez ortezy -- czas na kolejne niszczenie... ;)

> Twierdzisz. Tylko jeszcze o tym nie wiesz. Bo nie reklamowales :-)

Więc nie twierdzę -- ani chwalę, ani ganię.

Ciekawe, czy Neonet przyjmuje zapłatę telefonem.
Przy odbiorze -- chyba nie.

Eneuel Leszek Ciszewski

1200 rpm

> Ale zobacz inny model
> https://www.ceneo.pl/104770519

1000 rpm

Wolę mieć 1200 rpm -- najchętniej wziąłbym 1400 rpm lub więcej, ale
slimowatych nie ma tak szybkich... Tedy zostaje jeden model i jeden
sklep... Pytanie: czy mogę zapłacić telefonem? -- by dostać keszbek
chyba aż 2%, czyli 26 pln...

Ariston miała 1000 rpm, Candy ze spalonym silnikiem miała 1200 rpm,
Candy odesłana -- 1400 rpm i suszarkę...

-=-

W sklepach są różne pralki głębokie na 40 cm -- nawet Elektrolux
Made in Ukraine :) 1200 rpm. Przed laty w Auchan widziałem Candy
pralko-suszarkę głęboką na 40 cm 1400 rpm.

J.F

On Tue, 17 Jan 2023 01:27:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> 1200 rpm

> 1000 rpm

Nie chodzi mi o model, tylko o liste sklepow.
Zajrzyj, zapytaj - moze mają to co chcesz.

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 17 sty 2023 o 10:18, J.F pisze:

> Nie chodzi mi o model, tylko o liste sklepow.
> Zajrzyj, zapytaj - moze mają to co chcesz.

Gdzie mam zajrzeć? -- na sklepową stronę WWW?
Toż zajrzałem -- nie ma...

Coś złego jest w Neonecie?
Czy Neonet i Neo24 to ta sama firma? -- wg mnie ta sama.

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

J.F

On Tue, 17 Jan 2023 10:44:24 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Gdzie mam zajrzeć? -- na sklepową stronę WWW?
> Toż zajrzałem -- nie ma...

Przeciez ci dalem link do ceneo.
20 sklepow sprzedaje pralki Candy :-)

> Coś złego jest w Neonecie?
> Czy Neonet i Neo24 to ta sama firma? -- wg mnie ta sama.

Zadzwon i spytaj jak zglosic reklamacje pralki :-)

J.

Eneuel

"J.F" daje link...

: Przeciez ci dalem link do ceneo.20 sklepow sprzedaje pralki Candy :-)

Nie celuję już w Candy...
Celuję w Amicę...
Kompletuję (jest takie słowo?) rabaty....
Do ugrania mam 0.7% od Tipli i 3% od Neonetu?

W Tipli od ponad roku wisi kilkanaście moich plonów -- gdybym
teraz coś zebrał, mógłbym odebrać zaległości...

Chyba nie zdołam zapłacić telefonem przy odbiorze... I chyba nie
zdołam zamówić via net a zapłacić w stacjonarnym...

Mogę iść w raty?

Tym razem wezmę wniesienie i rozpakowanie? -- by nie maltretować
kolan...

Ale muszę wymienić kranik -- ten, który teraz mam nie potrafi do
końca odcinać...

Na allegro są różne -- mnie zależy na: małym, takim, dobrym...
Ceramicznym, kulowym... Może być ładny... W stacjonarnym są
antywapienne...

Potrzebuję pakuł, teflonowej taśmy czy czegoś podobnego...

Czytam, że syfony są złe...

Do syfonu [to od syfu?] potrzebny jest cybant...

: Zadzwon

Dzwoniłem do Neo24 -- bardzo sympatyczna obsługa!

: i spytaj jak zglosic reklamacje pralki :-)

Zażądają numeru zamówienia? Poznają mnie po głosie?... Wyczują
podstęp? Przeczytają naszą dyskusje?...

Neo24 chyba bierze 0.45% za płatność kartą...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----

J.F

On Tue, 17 Jan 2023 14:38:53 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:
> "J.F" daje link...
>: Przeciez ci dalem link do ceneo.20 sklepow sprzedaje pralki Candy :-)
>
> Nie celuję już w Candy...
> Celuję w Amicę...

fakt, dalem ci link dla Amici :-)

> [...]
>
> Chyba nie zdołam zapłacić telefonem przy odbiorze... I chyba nie
> zdołam zamówić via net a zapłacić w stacjonarnym...

Chyba dasz, ale pralke chcesz zamowic z dowozem i wniesieniem do domu.

> Mogę iść w raty?

Na allegro?

> [...]
>
>: Zadzwon
> Dzwoniłem do Neo24 -- bardzo sympatyczna obsługa!
>
>: i spytaj jak zglosic reklamacje pralki :-)

To sie rozlaczysz, albo podasz byle jaki, a potem przeprosisz
ze musisz odszukac wlasciwy :-)

> Poznają mnie po głosie?... Wyczują
> podstęp? Przeczytają naszą dyskusje?...

Watpliwe ... ale na pewno maja wiele roznych reklamacji ..

> Neo24 chyba bierze 0.45% za płatność kartą...

No to zaplac przelewem :-)

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 17 sty 2023 o 14:55, J.F pisze:

> Chyba dasz, ale pralke chcesz zamowic z dowozem i wniesieniem do domu.

Nie zdołam.

> Na allegro?

W Neonet.

> To sie rozlaczysz, albo podasz byle jaki, a potem przeprosisz
> ze musisz odszukac wlasciwy :-)

Oszukam, lecz zechcę być obsłużony bez oszustw?

> No to zaplac przelewem :-)

Próbowałem dwa razy zapłacić kartą Millennium -- daremnie...
Co gorsza -- zamówienie anulowało się bezzwłocznie ;) i straciłem
rabatowy kod. Szybko dostałem kolejny, który znów przepadł i kolejny,
który okazał się niepoprawnym...

Zadzwoniłem -- powiedziano mi, bym zapisał.
Napisałem -- czekam na riakszyn.
Zapisałem się kolejny raz -- ponoć skutecznie, ale kodu jeszcze
nie dostałem...
Chciałem użyć kodu z Neo24 -- ale też jeszcze nie dostałem...

Rozpatrzyłem płacenie kredytową kartą Citi -- ale ta wygasła,
gdyż długo nie była operacyjnie rozgrzewana...

J.F

On Tue, 17 Jan 2023 17:03:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Nie zdołam.

> W Neonet.

> Oszukam, lecz zechcę być obsłużony bez oszustw?

Chcesz, zeby ci powiedzieli gdzie jest formularz zgloszenia
reklamacji.
I chcesz sie dowiedziec czy wiedzą :-)

I czy pralke odbiorą, czy musisz dostarczyc do nich.
I czy odbiorą ze zniesieniem, czy zniesc sam musisz :-)

Znajoma o ma neonecie jak najgorsze zdanie, wlasnie po jednej
reklamacji.

Ale moze Ty nie bedziesz mial problemow, albo cie dobrze obsłużą :-)

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 17 sty 2023 o 17:10, J.F pisze:

> Znajoma o ma neonecie jak najgorsze zdanie, wlasnie po jednej
> reklamacji.

> Ale moze Ty nie bedziesz mial problemow, albo cie dobrze obsłużą :-)

Znajoma może w detalach opisać swój problem?
Piszesz, że w Neonecie jest źle; pisałeś, że w EuroAGD jest źle...
Więc gdzie jest dobrze? Chyba przyznasz mi rację co do tego, że
wybór sklepów w Polsce jest słaby...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 17 sty 2023 o 17:03, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> Zadzwoniłem -- powiedziano mi, bym zapisał.

Ależ mam pecha!!!
+ Zadzwoniłem -- powiedziano mi, bym Napisał.

Jedna litera u mnie dość często zmienia postać rzeczy!!!
Kiedyś napisałem 'dzieSięć' zamiast 'dzieWięć'; niedawno
napisałem 'wkrętaRki' zamiast 'wkrętaki'... Teraz napisałem
'Zapisał' zamiast 'Napisał'...

Napisał do nich, ale zapisał się do newslettera?...

> [...]

> Rozpatrzyłem płacenie kredytową kartą Citi -- ale ta wygasła,
> gdyż długo nie była operacyjnie rozgrzewana...
Nadal odpowiedzi nie widzę... (poza automagicznym pokwitowaniem
mej prośby)

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 17 sty 2023 o 17:23, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> Nadal odpowiedzi nie widzę... (poza automagicznym pokwitowaniem mej prośby)

Odpowiedzi pojawiły się dwie. Z jednej wynika, iż sprawa jest
rozpatrywana. Z innej -- że pralka staniała o kolejne 100 plnów
za sprawą innego (sto od wydanego tysiąca) kodu rabatowego. (kody
nie łączą się) Teraz pytanie -- lepiej via net i wziąć coś z Tipli,
czy lepiej jechać do stacjonarnego, zapłacić telefonem i wziąć 2%
od Alior Banku? Może warto dokupić kolejne słuchawki -- by wziąć
kolejną stówkę?... ;) Tym razem TWS...

Gdybym w grudniu nie zatankował niemal do pełna -- nie straciłbym
z powodu przepełnienia bufora. ;) Na dodatek teraz paliwo jest tańsze
niż w grudniu. To jest dopiero ANTYINFLACYNA TARCZA MMOrawieckiego
i DObajtka!!! Teraz paliwo jest o 1% tańsze niż było w grudniu,
gdy VAT był wyższy...

-=-

Odwiedziłem Benmar i Castoramę. Ceny w Castoramie porażają... Zajrzałem
do Leroy (gdzie nie kupuję z uwagi na wojnę) by sprawić ile dokładam
w Castoramie -- w Leroy ceny *wyższe* niż w Castoramie... Ale w Auchan
chyba można kupić teflonowa taśmę 5 razy taniej niż w Castoramie, zaś
cybant -- 2 razy taniej... Syfon na Allegro można znaleźć 4 razy tańszy
niż w Castoramie...

Jadąc do Castoramy niemal niczego nie widziałem, gdyż padał deszcz...

- Czy wymienił pan wycieraczki?
- Nie widzę takiej potrzeby.
- Przez tak brudne szyby nie tylko potrzeby pan nie zobaczy...

Od ponad dziesięciu lat noszę się z zamiarem kupna nowych wycieraczek...
Jak na razie jedynie wycieram/czyszczę fabryczne... Jest OK. :)

Jadąc do Castoramy słuchałem radia. [skoro przez brudne szyby niczego
nie widziałem -- przynajmniej posłuchałem radia?] Usłyszałem, że DOBajtek
(menadżer po menadżerskim kursie) kupuje gaz po 300 a biznesom
sprzedaje po 800...

W Castoramie zostałem telefonicznie napadnięty przez jakiegoś agenta
ubezpieczeniowego, któren ;) proponował mojemu ojcu ubezpieczenie
Nowego Volvo... Nie chciałem już mu ranić serca wieścią, iż moje
OC (razem z awaryjno-wypadkowym assistance i ubezpieczeniem bagażu)
na kolejny rok kosztuje mnie w Uniqa via mBank aż ;) 287 plnów...

LEDkowe oświetlenie w Castoramie tak mocno staniało, że aż trudno
w to uwierzyć...

-=-

Nic to... Trzeba wymienić kranik i być może syfon...
Przy okazji mógłbym wymienić łatę na przewierconej przed laty rurze...
Już wiem, jaką łatę mogę przyłożyć w miejsce obecnej... Ale jeszcze
tej łaty nie mam... (ze dwie dychy kosztuje) Obecna trzyma się dobrze,
choć ponoć nie musi być tak słodko nieskończenie długo...

-=-

Okazuje się, że Candy nadal oferuje 5 lat gwarancji na niektóre swoje
pralki. Ciekawe, jak długo potrzyma Amica... Ludzie skarżą się na
amortyzatory i detergentowy pojemnik... Ponoć ten pojemnik czasami ;)
przecieka, zalewając amortyzatory -- niszcząc je...

-=-

Nawiązując do banków -- postaram się o konto w BNP dla siebie i matki,
by zgarnąć tałzena. Co miesiąc dostaję kilka dyszek za płacenie...
Uzbiera się na pralkę i przyłączenie?...

-=-

Gdybym wywalił z kuchni wysoką szafkę -- mógłbym w jej miejsce wstawić
lodówkę, stojącą teraz na korytarzu. :) W miejsce po lodówce mógłbym
postawić pełnowymiarową pralkę a nad tą pralką -- prawdziwą suszarkę?...
Kiedyś kuchenna szafka mieściła lodówkę -- lodówka była tańsza od tej
szafki...

--
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 19 sty 2023 o 00:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
> amortyzatory i detergentowy pojemnik... Ponoć ten pojemnik czasami ;)
> przecieka, zalewając amortyzatory -- niszcząc je...

Pralka AMICA WA1S712CLiSD znów podrożała... O 2 hpln...

--