Media Expert -- OT

Eneuel Leszek Ciszewski

Ku przestrodze przed Media Expert i Terg S. A., ukazując sposób
budowania dobrego wizerunku fałszywymi opiniami, zamieszczam tam,
gdzie mogę kopię m@ila wysłaną na @dresy:

por...@dlakonsumentow.pl, biurop...@uokik.gov.pl

==============================================================================================

Eneuel Leszek Ciszewski <ene...@gmail.com>
13:33 (0 minut temu)
do porady, biuro prasowe

Dzień dobry.
Nazywam się Leszek Ciszewski i jestem oszukanym klientem Media Expert a
nawiązuję do internetowej strony:

http://www.bialystok.wiih.gov.pl/kary-za-falszywe-opinie-w-internecie-decyzje-prezesa-uokik
opisującej nieuczciwe praktyki.

Moja opinia:

Zakup internetowy. Urządzenie przybyło do mnie 22 grudnia 2022 roku
i tegoż dnia został zgłoszony problem.

Pralko-suszarka została nieprawidłowo (co wykazałem fotografiami)
spakowana (prawdopodobnie przez producenta) i jest (najwyraźniej
w efekcie tego spakowania) uszkodzona. Ww. nieprawidłowości nie
można było stwierdzić przed rozpakowaniem urządzenia.
(nieprawidłowo zostały założone blokady bębna)

Sklep nie kwestionuje problemu -- zgadza się na wymianę
pralko-suszarki,
ale najwyraźniej nie chce tego problemu rozwiązać. Odległy o
kilkaset
metrów serwis może przybyć za 2 tygodnie -- niczego nie wskóra,
gdyż te
pralki nie są naprawialne z uwagi na budowę; pralko-suszarki na
wymianę
nie ma, choć nową można kupić w interenetowym sklepie MediaExpert...

Rozmowa ze sklepem prowadzi donikąd, czas ucieka, nie mam czym
prać...

została odrzucona:

Szanowny Kliencie,
serdecznie dziękujemy za czas poświęcony na podzielenie się z nami
swoją opinią. Niestety ze względu na niezgodność jej treści z
Regulaminem
dodawania opinii nie możemy jej opublikować. Tym niemniej
zachęcamy Cię
do ponownego podzielenia się swoimi spostrzeżeniami i
doświadczeniami po
ponownym zapoznaniu ze wspomnianym Regulaminem.

https://www.mediaexpert.pl/s,regulamin-opinii?utm_source=Mail-odrzucenie_opinii&utm_medium=e-mail&utm_campaign=pozostale

przez Media Expert. Trudno mi zgadnąć, czy regulamin nie ulega zmianom...

Zamieściłem opinię na Opine.pl -- wywołując reakcję Media Expert:

2023-01-02 08:24
Witam, serdecznie przepraszamy za sytuacje. Kontaktujemy się z
działem reklamacji
w celu zaproponowania możliwych rozwiązań sprawy.

skwitowaną moją odpowiedzią:

2023-01-02 10:16
12 dzień nie mam sprawnej pralki. 30 grudnia zaproponowałem
sprzedawcy odstąpienie
od umowy -- na które nie otrzymałem odpowiedzi.
Śladu serwisu także nie widzę. Zapłaciłem za pralko-suszarkę --
otrzymałem problem.

na którą do tej pory (do godziny 13:33, 03 stycznia) nie widzę reakcji
sklepu.

Jest 03 stycznia -- u mnie nie ma śladu serwisu, nie mam sprawnej pralki
itd...
(najbliższy autoryzowany serwis Candy jest niecały kilometr od tej
pralki; docierają
do mnie: SMS, m@ile, telefoniczne połączenia -- łatwo ze mną nawiązać
kontakt)

Skorelowany z obrotową szybkością bębna turkot towarzyszący wirowaniu
pustego bębna można usłyszeć
w całym mieszkaniu. Pralko-suszarka oczywiście stabilnie stoi pionowo,
co sprawdziłem poziomicą i nie jest
to moja pierwsza pralka w moim życiu. (co najmniej siódma -- taki turkot
zwykle jest powodowany
uszkodzeniem łożyska bębna; zgodnie z moją wiedzą ewentualna naprawa nie
jest opłacalna z uwagi
na budowę tego konkretnego urządzenia)

Widząc mataczenie sklepu, 28 grudnia zgłosiłem problem do banku -- w
ramach usługi chargeback oraz 02 stycznia do
Miejskiego Rzecznika Konsumentów, gdyż wg banku regulamin sklepu może
wyznaczyć sposób (wymiana, naprawa itd.)
usunięcia problemu a wg mnie do konsumenta należy decyzja. Tak czy
inaczej -- sklep nie rozwiązuje wiadomego
problemu w żaden sposób. (choć reaguje na moje opinie)

Proszę o pomoc -- dosłownie proszę o ukaranie sklepu Media Expert (lub
Terg S. A. -- właściciela Media Expert)
gdyż ten sklep destabilizuje moje życie i (budując w internecie fikcyjny
wizerunek selekcjonowaniem opinii)
wprowadza kolejnych ludzi w błąd oraz utrudnia funkcjonowanie
konkurencji -- być może uczciwszej...

Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę i nie mogę prać w swoim
mieszkaniu, dlatego piorę u rodziców, ale
noszenie prania jest problemem z uwagi na uszkodzony kręgosłup oraz
uszkodzone kolana. (przed kilkunastu laty
rodzinny lekarz zaproponował mi skierowanie do stosownego lekarza w celu
wymiany jednego z mych stawów
kolanowych -- z czego nie skorzystałem) Od kilku tygodni jedno z kolan
wspomagam medyczną ortezą -- także
w tej chwili.

Na żądanie chętnie dostarczę lub udostępnię: fotografie, fakturę,
numery, daty, wyjaśnienia, korespondencję
i bardzo chętnie udzielę wszelkiej pomocy w ukaraniu nieuczciwego
sklepu. Kupując -- oparłem się o opinie,
które (jak widać) są fałszywe.

Za uszkodzenia sprzedawanego konsumentom towaru odpowiada sprzedawca --
nie konsument.

Leszek Ciszewski
nr tel.: 665 363835
m@il: ene...@gmail.com
15-345 Białystok
ul. Kręta 12 m. 38

==============================================================================================

Niezupełnie OT? -- jest mowa o chargebacku. :)
Moja odezwa -- płaćcie kartami a w razie czego zgłaszajcie problem swym
bankom...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

rad...@konto.pl

Tue, 3 Jan 2023 13:44:05 +0100, w <tp17ul$1nf7$1...@gioia.aioe.org>, Eneuel Leszek
Ciszewski <Zapr...@do.czytania.fontem.Lucida.Console> napisał(-a):

> Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
> pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
> starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę

Spora niefrasobliwość.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 3 sty 2023 o 15:29, rad...@konto.pl pisze:

> Spora niefrasobliwość.

Owszem. Miałem ją ponad 25 lat na wszelki wypadek; od 12 lat nie była
używana, ale przed kilkoma miesiącami sprawdziłem ją -- była sprawna.
Trzymałem ją na wszelki wypadek ponad 12 lat. Kupując nową -- mogłem
oddać do utylizacji dwunastoletnią pralkę Candy ze spalonym silnikiem,
ale oddałem tę starszą Ariston, czy może Indensit... Pocieszam się
tylko tym, że może by długo nie pociągnęła...

Wracając do opinii -- w odpowiedzi Media Expert jest napisane:

Tym niemniej zachęcamy Cię do ponownego podzielenia się
swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami po ponownym
zapoznaniu ze wspomnianym Regulaminem

jednak uniemożliwił umieszczenia opinii tegoż zakupu.

Żałuję, że nie napisałem o tym uniemożliwieniu w swojej skardze.

cef

W dniu 2023-01-03 o 15:29, rad...@konto.pl pisze:
Pewnie zakup był powiązany z odbiorem starego sprzętu.
Zaoszczędził czas i szarpanie się ze starociem.
Zyskał ciekawe doświadczenia.

Kiedyś też (ale nie pamiętam gdzie kupowałem)
miałem opcję nieporozumienia transportowego.
W opisie było z wniesieniem pod windę, a po potwierdzeniu transportu
wyskoczyła opcja, że zestawią mi paletę na ulicy i to tyle.
Zatem zgłosiłem, że na takich warunkach nie odbiorę -
zwrot na kartę był automatyczny ale jakby co, to zawsze miałem chargeback
w odwodzie.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 3 sty 2023 o 17:09, cef pisze:

> Pewnie zakup był powiązany z odbiorem starego sprzętu.

Owszem.

> Zaoszczędził czas i szarpanie się ze starociem.
> Zyskał ciekawe doświadczenia.

Niestety!

> Kiedyś też (ale nie pamiętam gdzie kupowałem)
> miałem opcję nieporozumienia transportowego.
> W opisie było z wniesieniem pod windę, a po potwierdzeniu transportu
> wyskoczyła opcja, że zestawią mi paletę na ulicy i to tyle.

Jaki dostawca?

> Zatem zgłosiłem, że na takich warunkach nie odbiorę -
> zwrot na kartę był automatyczny ale jakby co, to zawsze miałem
> chargeback w odwodzie.

Na wszelki wypadek zapłaciłem kartą przy odbiorze.
Zauważyłem niezadowolenie z tego powodu; ci, którzy przywieźli,
nie zaproponowali mi wprost zapłaty gotówką zamiast kartą, ale
jakoś pogrymasili... Spytałem, czy jest jakiś problem z zapłatą
kartą i powiedziałem, iż mam tylko karty, bo na taką zapłatę
zgodziłem się...

J.F

On Tue, 3 Jan 2023 17:08:44 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
> ale oddałem tę starszą Ariston, czy może Indensit... Pocieszam się
> tylko tym, że może by długo nie pociągnęła...

Aaa, tak sie urządziles.
Bylo z niej wymontowac silnik przed oddaniem :-P

J.

cef

> Owszem.

> Niestety!

> Jaki dostawca?

Nie pamiętam, musiałbym grzebać w starych mailach.

> [...]
> jakoś pogrymasili... Spytałem, czy jest jakiś problem z zapłatą
> kartą i powiedziałem, iż mam tylko karty, bo na taką zapłatę

Mogli zaproponować dodatkowe opłaty.
Ostatnio u notariusza się okazało, że można zapłacić
kartą ale doliczają prowizję banku 0,59%.
W sumie jak notariusz ma być pośrednikiem w opłacie PCC,
to go rozumiem, ale mógłby się dogadać na jakieś ludzkie
prowizje z terminala (albo PCC osobnym terminalem pobierać)

cef

W dniu 2023-01-03 o 17:33, cef pisze:

> Nie pamiętam, musiałbym grzebać w starych mailach.

Nudziłem się, to znalazłem.
Zamówienie było w Saturnie, ale chyba dostępność
akurat tej pralki była w innym mieście
i dostawę realizowało DPD a nie transport lokalny sklepu.
Dlatego tylko wystawienie palety zaproponowali.
Po anulowaniu tamtego kupiłem w RTVeuroAGD
i tam w opcji z dostawą było wniesienie do mieszkania.

J.F

On Tue, 3 Jan 2023 17:33:10 +0100, cef wrote:
> [...]
[...]
> [...]
> W sumie jak notariusz ma być pośrednikiem w opłacie PCC,
> to go rozumiem, ale mógłby się dogadać na jakieś ludzkie

0.59% brzmi dosc ludzko.

>(albo PCC osobnym terminalem pobierać)

A co by to mialo dać ?

PCC mozesz mu przelac na konto, ale nie wiem czy moze sie tak zgodzic,
bo terminy jakies są, i ryzyka.

J.

cef

W dniu 2023-01-03 o 17:51, J.F pisze:

> [...]
>
> 0.59% brzmi dosc ludzko.

Niby tak, ale to już mogliby sobie te 20-30zł
w taksie uwzględnić.

> A co by to mialo dać ?

No bo przy PCC notariusz jest pośrednikiem,
więc musiałby dopłacać ze swoich.
A osobny terminal dla kancelarii mógłby być
teoretycznie bezprowizyjny - z jakąś opcją, że tylko PCC
z tego konta można zapłacić tak przykładowo.

> PCC mozesz mu przelac na konto, ale nie wiem czy moze sie tak zgodzic,
> bo terminy jakies są, i ryzyka.

Nie ma problemu zrobić to dzień przed albo błyskawicznym
w trakcie posiedzenia stron.

cef

W dniu 2023-01-03 o 18:11, cef pisze:

> Nie ma problemu zrobić to dzień przed albo błyskawicznym
> w trakcie posiedzenia stron.

Nie sądzę, żeby notariusz wydał akt jak nie dostanie opłat i PCC,
więc nie wiem co to za ryzyko?

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 3 sty 2023 o 17:29, J.F pisze:

> Aaa, tak sie urządziles.
> Bylo z niej wymontowac silnik przed oddaniem :-P

Co bym z nim uczynił? -- był inny niż spalony...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 3 sty 2023 o 17:33, cef pisze:

> Mogli zaproponować dodatkowe opłaty.
> Ostatnio u notariusza się okazało, że można zapłacić
> kartą ale  doliczają prowizję banku 0,59%.

Przed 12 laty dostałbym chyba 3% opusty, gdybym zapłacił
plastykiem EuroBanku.

> W sumie jak notariusz ma być pośrednikiem w opłacie PCC,
> to go rozumiem, ale mógłby się dogadać na jakieś ludzkie
> prowizje z terminala (albo PCC osobnym terminalem pobierać)

My, ;) wisienkobiorcy, bierzemy wisienki wraz z terminalem...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 3 sty 2023 o 18:11, cef pisze:

> Nie ma problemu zrobić to dzień przed albo błyskawicznym

Nie można zlecić wewnątrz tego samego banku?...

> w trakcie posiedzenia stron.

J.F

No np obiecam ze przeleję, i mam nawet ochote to zrobic,
ale ataku serca dostanę umrę zaraz po wyjsciu.
Albo jeszcze przed wyjsciem ...

A Akt podpisany.

J.

J.F

On Tue, 3 Jan 2023 18:11:20 +0100, cef wrote:

> Niby tak, ale to już mogliby sobie te 20-30zł
> w taksie uwzględnić.

Mozesz zaplacic gotówką :-)

> [...]
> A osobny terminal dla kancelarii mógłby być
> teoretycznie bezprowizyjny - z jakąś opcją, że tylko PCC
> z tego konta można zapłacić tak przykładowo.

Ale to by banki i polcardy doplacaly, a tego zdecydowanie nie chca :-)

> Nie ma problemu zrobić to dzień przed albo błyskawicznym
> w trakcie posiedzenia stron.

W zasadzie tak.
No to trzeba bylo tak zrobic :-)

J.

cef

W dniu 2023-01-03 o 19:40, J.F pisze:
No ale nie przez notariusza.
On nie podpisze jak kasy nie ma.

cef

> Nie można zlecić wewnątrz tego samego banku?...

Można, ale to było modne kiedyś jak nie było ekspreseliksira.
Trzeba by założyć konto w tym samym banku jak się nie ma, potem zamykać -
jak się nie potrzebuje itd. Lepiej zapłacic te kilka złotych i mieć spokój.

cef

W dniu 2023-01-03 o 19:43, J.F pisze:

> Mozesz zaplacic gotówką :-)

I szukać bankomatu z którego wypłacę
kilka tysięcy? Albo stać w kolejce w oddziale?
I nosić potem tyle papierów?

> Ale to by banki i polcardy doplacaly, a tego zdecydowanie nie chca :-)

> W zasadzie tak.
> No to trzeba bylo tak zrobic :-)

No i tak będzie zrobione.
Informuję tylko, że są jeszcze takie miejsca gdzie mozna
zapłacić i ostrzegają o dodatkowej prowizji.

Dawid Rutkowski

wtorek, 3 stycznia 2023 o 19:01:55 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Co bym z nim uczynił? -- był inny niż spalony...

Jak bardzo inny?
Ja wymontowałem rzaem ze sterownikiem.
Napisałem więcej, ale debilny androidowy firefox postanowił sobie umrzeć :(
Jak ktoś jest ciekawy to napiszę, jak zrobić z tego napęd samochodziku.

J.F

Jak ci sie nie podoba taka wysoka prowizja, to nosisz :-)

> No i tak będzie zrobione.
> Informuję tylko, że są jeszcze takie miejsca gdzie mozna
> zapłacić i ostrzegają o dodatkowej prowizji.

Moze sie przydac.

J.

J.F

Przezorny :-)

Co w zasadzie pomysl przelania po podpisaniu wyklucza, chyba ze sie
chcecie z drugą stroną fatygowac drugi raz po odbior aktu z powodu 30
zl :-)

J.

_Master_

Emmanuel Ty to masz życie. Prawie jak Animka ;-)

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 3 sty 2023 o 19:49, cef pisze:

> Można, ale to było modne kiedyś jak nie było ekspreseliksira.
> Trzeba by założyć konto w tym samym banku jak się nie ma, potem zamykać -
> jak się nie potrzebuje itd. Lepiej zapłacic te kilka złotych i mieć spokój.

Są bezpłatne (u mnie jeden z pierwszych był i kosztowny, i zyskowny
zarazem) BLIKi na telefon. Zlecam tak często -- często też zmieniając
przypisanie numeru do banku... Szybko, tanio, ale z ograniczeniami
kwotowymi i nie tylko kwotowymi -- czasami bywają trudności...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 3 sty 2023 o 22:23, _Master_ pisze:

> Emmanuel Ty to masz życie. Prawie jak Animka ;-)

Prawie? -- raczej takie same, gdyż żyjemy w tym samym
zasięgu Media Expert i Terg SA...

Także w Twoim zasięgu -- kogoś, kto ma trudności
z poprawną pisownią mego imienia...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 3 sty 2023 o 20:14, Dawid Rutkowski pisze:

> Jak bardzo inny?

Nie wiem.

> Ja wymontowałem rzaem ze sterownikiem.

Czyli z czym?

Może nie on podejmował tę ważną decyzję życiową? ;)

Dawid Rutkowski

środa, 4 stycznia 2023 o 13:59:27 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Nie wiem.

To może w ogóle nie jest inny?

> Czyli z czym?

Ze wszystkim co do tego silnika było podłączone od strony elektryczno-elektronicznej - czyli
z tym wszystkim, co było pod pulpitem sterowniczym (łącznie z pulpitem sterowniczym)
i nawet chyba z kablem zasilającym zakończonym wtyczką.
Hmm, trochę teraz żałuję, że nie wymontowałem elektrozaworów od wody.

Od strony mechanicznej za bardzo nie było czego wymontowywać - tylko pasek klinowy
i koło pasowe, które się nie trzymało na bębnie z powodu urwania się łba śruby.
Jako że pozostała "szpilka" była mocno wkręcona w gwintowany otwór,
uszkodzenie eliminowało pralkę (a taki byłem dumny, że to koło pasowe założyłem i na nie
pasek klinowy bez uszkadzania sobie palców - tylko że to koło po kilku obrotach bębna znów spadło),
zaś sytuacja krytyczna pt. niemowlak wymagała natychmiastowego zakupu nowej
(znalazłem w "drugim gatunku", nową, ale podobno z wgłębieniem na prawej stronie - u mnie
to jest od ściany, więc nie przeszkadzało - a ja w ogóle tego wgłębienia nie zauważyłem - niestety
po jakimś czasie zaczęła rdzewieć klapa - na razie zastosowałem metodę "co z oczu to z serca"
i zakleiłem to białą taśmą izolacyjną - prawie nie widać, co ciekawe, żona zaakceptowała,
no pewnie m.in. z tego powodu jest moją żoną - ale mam świadomość, że ta klapa
się kiedyś może urwać - szkoda, że nie wymontowałem klapy z poprzedniej, ta sama firma,
więc może by pasowała, choć tamta nie rdzewiała - serwis wycenił wymianę klapy
na 2/3 ceny nowej pralki - teraz niestety zaczyna rdzewieć też widoczny bok...).
Choć może trzeba było to koło i pasek zostawić - przecież czymś się trzeba mechanicznie
do tego silnika dopasować.

> Może nie on podejmował tę ważną decyzję życiową? ;)

Ale on ją sprowokował zajmując w cholerę pamięci.
Koniec świata, 2GB nie wystarcza żeby działała przeglądarka...
I to tylko w celu wpisanie paru literek na newsach.
Pewnie gdy powstał usenet, to łączna pamięć komputerów na całym świecie nie przekraczała tych 2GB...
Była taka książka "101 gier w BASICu" - wydana w 1973, sprzedała się w 10k kopii - kilka
razy więcej niż wtedy było na świecie komputerów...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 4 sty 2023 o 16:15, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
> z tym wszystkim, co było pod pulpitem sterowniczym (łącznie z pulpitem sterowniczym)
> i nawet chyba z kablem zasilającym zakończonym wtyczką.

Wszystkiego bym nie przełożył z pralki do innej pralki.

> [...]

> i koło pasowe, które się nie trzymało na bębnie z powodu urwania się łba śruby.

Zabrakło odpowiedniej śruby -- wkręcono podobną? ;)

Jakaś kobieta jadąca przede mną, parkując, wstrzymała uliczny
ruch, ktoś uderzył mnie z tyłu, choć zaczął hamowanie...
Pieszy z chodnika wskazał ręką i powiedział do kierowcy
jadącego za mną:
- Tutaj leży cały zacisk wyrwany z pana samochodu...
Zabrakło stosownych śrub (zaciski wymagają twardszych
niż zwykłe) więc zacisk zamocowano zwykłymi...

Imperialiści mają ,,podobne'' wymiary do metrycznych.
Czasami komuś zabraknie imperialnych narzędzi, więc
użyje metrycznych -- szlifując łby śrub...

Z samolotu wyrwało się okno -- magazynowe zapiski wykazały,
że do montażu okna podczas remontu zastosowano ,,podobne''
śruby -- zamiast odpowiednich... Na oko niemal identyczne,
ale nieco inne, nieco cieńsze... Mechanikiem był jakiś
,,nietamtejszy''... Odpowiednie śruby w magazynie były,
ale fachman prawdopodobnie dobrał na oko...

> Jako że pozostała "szpilka" była mocno wkręcona w gwintowany otwór,
> uszkodzenie eliminowało pralkę (a taki byłem dumny, że to koło pasowe założyłem i na nie

Rozumiem, że nie zmieniłeś śruby na ,,lepszą'' -- dobrze rozumiem?

> pasek klinowy bez uszkadzania sobie palców - tylko że to koło po kilku obrotach bębna znów spadło),

Dlaczego zakładanie paska miałoby uszkadzać palce?

> [...]
> to jest od ściany, więc nie przeszkadzało - a ja w ogóle tego wgłębienia nie zauważyłem - niestety

Wgłębienie to mały pikuś, ale zwykle zwiastuje coś dużego...

> po jakimś czasie zaczęła rdzewieć

Obydwie moje stare pralki nie rdzewiały. Aż szkoda. :)

> klapa - na razie zastosowałem metodę "co z oczu to z serca"
> i zakleiłem to białą taśmą izolacyjną - prawie nie widać, co ciekawe, żona zaakceptowała,

Jeśli oczyściłeś i ładnie zakleiłeś -- w czym problem?
Mogłeś nakleić ładną naklejkę, cieszącą oczy. ;)
Jak elegancka łata na łokciu czy kolanie... ;)

Gorzej, gdy zbyt mocno koroduje konstrukcyjny element -- jak ww. łeb.

> [...]
> na 2/3 ceny nowej pralki - teraz niestety zaczyna rdzewieć też widoczny bok...).

Komuś zabrakło odpowiedniej blachy -- wykonał z podobnej... ;)

> [...]

> Ale on ją sprowokował zajmując w cholerę pamięci.
> Koniec świata, 2GB nie wystarcza żeby działała przeglądarka...

2 GB na FF czy 2 GB na cały smartfon z Androidem?

> [...]
> Była taka książka "101 gier w BASICu" - wydana w 1973, sprzedała się w 10k kopii - kilka
> razy więcej niż wtedy było na świecie komputerów...

Do czytania książek nie jest potrzebny komputer... ;)

ąćęłńóśźż

Pytanie, jakiej weryfikacji będzie wymagał przelew na przykładowo 600 kpln.
Bo można czekać w kancelarii na telefon weryfikacyjny od białka i się nie doczekać.

-----

Animka

W dniu 03.01.2023 o 22:23, _Master_ pisze:
> Emmanuel Ty to masz życie. Prawie jak Animka ;-)

Obejrzyj sie w lustrze i okaże się jaki złamas jesteś, a ode mnie to wara!

--
animka

cef

W dniu 2023-01-06 o 13:23, ąćęłńóśźż pisze:
He, he - akurat suma była znacznie mniejsza i przy klikaniu
okazało się, że powyżej 100tys znikła opcja przelewu błyskawicznego.
Został tylko zwykły :-)
Akurat w tym banku była opcja odblokowania nie ujawnionego
wcześniej limitu telefonem na infolinię banku.
Weryfikacja obu przelewów trwała razem ok 10min, ale dzwoniła
osoba wykonująca przelew.

Teoretycznie mechanizmy weryfikacji i blokowania
mogą być nie zawsze ujawnione i jak się trafi taki mechanizm
(jak w Inteligo), że dzwoni konsultant, to można czekać nie wiadomo ile.

A przelew w ramach tego samego banku też może mieć weryfikację
czy musi się odbyć automatycznie niezależnie?

ąćęłńóśźż

Miałem "lepszy" numer.
Przelew złożony w sobotę przez pełnomocnika na zlecenie posiadacza przekazane temuż pełnomocnikowi ustnie przez posiadacza w tenżę
sobotę.
W poniedziałek rano bank dzwoni do pełnomocnika czy ten potwierdza złożenie przelewu (spora kwota) sprzed dwóch dni.
Ale w niedzielę posiadacz zmarł, o czym pełnomocnik dowiedział się w poniedziałek.

-----