Täysin aloitteleva python ohjelmoija. Miten päästä alkuun?

Aleksi Vuorilahti

to Python Finland
Hei kaikille. Olen täällä ryhmässä uusi ja olen innostunut aloittamaan ohjelmoinnin pythonilla. Mitkä tavat, metodit sekä asiat olisivat helppoja sekä yksinkertaisia oppia python ohjelmointiin. Niiden pitäisi olla sellaisia ettei motivaatio pelästy heti alkuun ja lähde kävelemään. Joku infoboxi kielestä esim ensin ja sitten äärettömän helppoja käskyjä. Siitä voisi sitten siirtyä aina hieman haastavempiin. Onko jollakin ideoita, mahdollisia linkkejä? Kyllä, olen itse koittanut etsiä googlesta ja jotain olen löytänytkin. Kielinä mieluiten suomi ja saksa. Englantikin menee mutta ei ole lempikieleni.