Tematy następnych spotkań

slaug

to PHP Trójmiasto
Wczoraj wstępnie jako temat przyszłego spotkania wybraliśmy
refaktoryzację. Jeżeli jednak macie jakieś inne pomysły, lub też macie
pomysły na następne spotkania to piszcie tutaj.

Wydaje mi się, że temat najbliższego spotkania powinien być ustalony
powiedzmy w kolejne 10 dni, tak żeby osoba wygłaszająca miała czas się
przygotować.

matipl

to PHP Trójmiasto
Hmm, poza ludźmi z GForces, NuLL-em i mną większość pracuje chyba z
php4, wynikało z wczorajszego spotkania.

Może dobrym tematem byloby coś takiego jak etyka programowania,
nawiązując do wczorajszych wywowód.

NuLL

to PHP Trójmiasto

Co masz na mysl mowiac etyka ? : )

matipl

to PHP Trójmiasto

> Co masz na mysl mowiac etyka ? : )

Hmm, można chyb zamiast tego słowa użyć "czytelność kodu". wcięcia,
klamry, typy, zwracanie danych itd.

adam pilacki

to php-tro...@googlegroups.com
Moim zdaniem to dobry pomysł. Postrzeganie prezentowanych i omawianych
zagadnień przez osoby biorące udział w spotkaniach stałoby się
bardziej spójne.

slaug

to PHP Trójmiasto
Ja bym jednak wolał posłuchać czegoś na temat technologii. To o czym
piszecie jest moim zdaniem zbyt podstawowe i zbyt oderwane od języka.
Wystarczy otworzyć pierwszą lepszą książkę na temat dowolnego języka
programowania i przeczytać 10-30 stron.

Fajnie by było gdybyśmy na tych spotkaniach mówili o czymś co nie jest
aż tak łatwo dostępne. Dobrze by było gdyby osoby, które mniej w php
pisały mogły korzystać z doświadczenia tych co już coś ciekawego
zrobili.

P.S. Przez technologie mam tu na myśli: wzorce projektowe, ciekawe
zastosowania możliwości języka (np. w oparciu o Reflection), SPL (to
wydaje mi się świetny pomysł na pogawędki), frameworki, komponenty,
etc.

P.S. 2 Jeżeli już bardziej wprowadzający temat, to: środowisko pracy
(jakie IDE, SVN, Trac, itp.)

On 10 Kwi, 10:00, "adam pilacki" <adam.pila...@gmail.com> wrote:
> Moim zdaniem to dobry pomysł. Postrzeganie prezentowanych i omawianych
> zagadnień przez osoby biorące udział w spotkaniach stałoby się
> [...]

matipl

to PHP Trójmiasto
Twój PS2 Danielu pokrywa się z moją myślą.

Kto czego oczekuje już pisałem wyżej. Każda z osób, które ost. były na
spotkaniu ma innego ptorzeby co do tych spotkań.
Ja tylko chcialem zaproponować czym możemy się zająć. Nie od razu Rzym
zbudowano. I rozumiem, że nikt nie chce dokształcać początkujących.
Więc po co te soptkania? O frame, środowiskach i innych też znajdziesz
jak nie w książkach to w Necie. Więc po co spotkania ? Eee :P

Jak na moje jeśli ktoś wogóle coś przygotuje, to już będzie coś :)

Daniel Bachan

to php-tro...@googlegroups.com
Oczywiście, że znajdziesz, ale jak wykorzystać to w praktyce to już nie jest takie proste. Spotkania są po to żebyśmy się dokształcali, ja tylko wolałbym, żebyśmy się nie uczyli programować od podstaw. Ale to tylko moje zdanie.

Jak na moje jeśli ktoś wogóle coś przygotuje, to już będzie coś :)

To bardzo trafna uwaga. Póki co chętnych brak. Dużo deklaracji, mało chęci :) W sumie dobrze by było do końca tego tygodnia ustalić kto i co będzie wygłaszał.

Robert Janeczek

to php-tro...@googlegroups.com
On 4/10/07, matipl <mat...@kaminscy.com> wrote:
[...]

> I rozumiem, że nikt nie chce dokształcać początkujących.

A niby czemu? To nie sa spotkania dla "elity", ktora bedzie dyskutowac
o wplywie braku domykajacego taga ?> na wydajnosc parsera. Oczywiscie
wiekszosci nie chce sie tlumaczyc skladni petli for, ale to nie znaczy
ze nie mozemy podrzucic poczatkujacym namiarow na manual, czy tez im
wspomniec co to jest SVN.

rash

matipl

to PHP Trójmiasto
> [...]
> wiekszosci nie chce sie tlumaczyc skladni petli for, ale to nie znaczy
> ze nie mozemy podrzucic poczatkujacym namiarow na manual, czy tez im

Co osoba, to inne zdanie. Ale i dobrze.
Najlepiej jakby każdy z uczestników poznał soft do zarządzania
projektami, jak wspomniany svn, czy trac. Ale na takei rzeczy to jedno
spotkanie za malo.
Moze udaloby sie jakos dodatkowo toto zrobic przy okazji jakiegos
tematu.

matipl

to PHP Trójmiasto
On 10 Kwi, 14:31, "Daniel Bachan" <daniel.bac...@gmail.com> wrote:
[..]

> To bardzo trafna uwaga. Póki co chętnych brak. Dużo deklaracji, mało chęci
> :) W sumie dobrze by było do końca tego tygodnia ustalić kto i co będzie
> wygłaszał.

Gdybym mial luźniej obecnie w pracy to bym się podjął wyzwania. Ale
niestety.

reelman

to PHP Trójmiasto
Mnie ciekawi jak wygląda praca w grupie. Jak wyglądają etapy
przygotowania aplikacji, wdrożenia, na ile są zgodne z teorią
projektowania systemów. Także samo dobranie sobie oprogramowania czy
macie dowolność wyboru np Zend, Eclipse czy wszyscy muszą korzystać z
jednego IDE. Jak wygląda inegracja kodu, ( CVS ? ). Czy skrót PM
wywołuje wzrost ciśnienia :) itd itp.

Pozdrawiam
Kuba

slaug

to PHP Trójmiasto
Lista tematów, które wyszły nam w rozmowie:

- ActiveRecord
- narzędzia (np. Zend, Eclipse, SVN, etc.)
- biblioteki JS (prototype, scriptacolous, etc)
- ajax
- refaktoryzacja kodu
- debbugowanie, profilowanie
- strategie
- inne wzorce
- integracja PHP z zew. usługami (Flicker, Google Maps, etc)

Jeżeli ktoś jest chętny na jeden z powyższych tematów, lub ma własną
propozycję (najlepiej z chęciami jej realizacji) to czekamy na odzew.

NuLL

to PHP Trójmiasto

O SVNie by sie przydalo - dla poczatkujacego checkouty, merge inne to
czarna magia. Co do SPLa wspominanego wczesniej

http://null.phpfreaks.pl/biblioteka-standardowa-w-php5-cz-1

w drugiej czescie chce opisac dalsza czesc SPLa - jakby cos moge
poprowadzic takowe spotkanie, ale to ew w maju : ) z drugiej strony
nie jest to temat specjalnie obszerny bo calosc omawia sie dosc
szybkko jakoze ze juz to robilem ; ) Pewnym problemem jest to ze ja
nigdy w zyciu nie czytalem zadnych madrych ksiazek o OOP i jestem
zupelnym samoukiem wiec mylic pojecia bo cos niecos moze kloc po
oczach ; )

Michal Felski

to php-tro...@googlegroups.com

czego za mało? czasu na jednym spotkaniu czy za mało tematu żeby
wypełnić jedno spotkanie?

wbrem pozorom temat jest dość szeroki, jeśli do tego dołożymy jeszcze
rozmowę na temat własnych doświadczeń i kto w czym pracuje to czasu może
zabraknąć :)

--
pozdr.
Fela

Michal Felski

to php-tro...@googlegroups.com
slaug wrote:
> Lista tematów, które wyszły nam w rozmowie:
>
> - ActiveRecord
> - narzędzia (np. Zend, Eclipse, SVN, etc.)

można to zrobić na dwa sposoby:
1. jeden temat lecący pobieżnie po wszystkich kładąc nacisk na
współpracę pomiędzy nimi i ewentualnie zamienniki.
2. każde narzędzie osobno na kolejnych spotkaniach, ale wtedy
szczegółowo i wyczerpująco

w zasadzie można zrobić to i to. ten pierwszy temat jako wprowadzenie do
kolejnych.

--
pozdr.
Fela

Tom Sieroń

to php-tro...@googlegroups.com
Czesc,
Na poczatek sie przywitam, bo to moj pierwszy post na grupe, a na
spotkaniu nie bylem (przeczytalem o nim o dzien za pozno). Nie jestem
programistą php, ani nawet webdeveloperem, a raczej webdesignerem i
projektuje na codzień GUI aplikacji webowych. Z tego co czytalem o
propozycjach tematów to 90% z nich mnie tez interesuje wiec nudzil sie
z Wami na pewno nie bede. Jestem ogolnie zainteresowany Waszymi
spotkaniami, bo to chyba jedyna taka inicjatywa w Trojmiescie, a
zazdroszcze znajomym z Wroclawia ich GrillIT, no i warszawiakom tego
ze podobnych spotkan mają od cholery i ciut ciut. Mam nadzieje ze i w
3miescie cos ciekawego sie urodzi, bo jednak fajnie znac ludzi z
branzy po sąsiedzku.

Jesli chodzi o tematy prezentacji to jesli to kogos interesuje, to ja
chetnie przygotuje przeglad bibliotek JS'owych i oraz rozszerzen PHP
wspomagajacych wspolprace z tymi bibliotekami (jak np.
http://projects.cyberlot.net/trac/jqpie/). Jesli ktos inny tez sie
przymierzal do tego tematu to chetnie sie podziele, bo bibliotek jest
pare a ja doswiadczenie na codzien mam z jQuery i Prototype(dawno
temu). Czasowo niestety nie dam rady w tym miesiacu, wiec pisalbym sie
na nastepny raz.

No i ja takze jestem zdania ze nie ma co pokazywac jakis rzeczy
podstawowych, tylko raczej ciekawe, malo znane albo po prostu nowe.
Tutoriali dla nowicjuszy dosc jest w sieci.

Nie wydaje Wam sie ze przydaloby sie bardziej rozreklamowac idee? (w
takich miejscach jak www.barcamp.pl/) i ogolnie jakiegos bloga zrobic
na szybko z relacjami ze spotkan? Mogloby to przyciagnac sensownych
ludzi.

Tomek Sieroń.
t...@mindgrids.com :: GG 590961

matipl

to PHP Trójmiasto
On 15 Kwi, 23:58, "Tom Sieroń" <tom.sie...@gmail.com> wrote:
> [...]
> takich miejscach jakwww.barcamp.pl/) i ogolnie jakiegos bloga zrobic

> na szybko z relacjami ze spotkan? Mogloby to przyciagnac sensownych

No to dzisiaj rano coś na szybkiego przygotowałem:
http://www.php-trojmiasto.org/
http://blog.php-trojmiasto.org/
http://grupa.php-trojmiasto.org/

Jeśli ktoś chce się czymś zająć (blog lub stronka) proszę o kontakt.

robert....@gmail.com

to PHP Trójmiasto
On 15 Kwi, 10:58, Michal Felski <f...@fela.pl> wrote:

> [...]
> szczegółowo i wyczerpująco
>
> w zasadzie można zrobić to i to. ten pierwszy temat jako wprowadzenie do

OK, biore ten temat na siebie, bo tak to nigdzie nie zajdziemy.

Zrobmy tak - ja opowiem o narzedziach, z ktorych korzystamy w G-
Forces, zwroce tez uwage na slepe uliczki, w ktore wpadalismy
wczesniej. Powiem dlaczego z czegos korzystamy, a dlaczego z
niektorych rzeczy nie. Jak zawsze, mile widziane beda prezentacje
alternatyw i dyskusja. Jesli temat sie rozkreci i bedzie chec
poglebienia wiedzy z wezszego zakresu, to mozemy do tego wrocic na
przyszlych spotkaniach. Pasuje?

rash
PS. Dwie osoby, ktore zglosily chec zorganizowania czegos w bliskiej
przyszlosci laduja w mojej sekretnej teczce i beda szantazowane
ujawnieniem wydrukow, gdyby sie chcialy wycofac ;)

reelman

to PHP Trójmiasto

> [...]
> alternatyw i dyskusja. Jesli temat sie rozkreci i bedzie chec
> poglebienia wiedzy z wezszego zakresu, to mozemy do tego wrocic na

Mnie jak najbardziej.

Czy będziesz też omawiał cykl życia aplikacji od strony praktycznej
i na ile to idze w parze z teorią?

reelman

Robert Janeczek

to php-tro...@googlegroups.com
> Mnie jak najbardziej.
>
> Czy będziesz też omawiał cykl życia aplikacji od strony praktycznej
> i na ile to idze w parze z teorią?

Padla propozycja, zeby omawiac cykl zycia i w ramach tego wspominac
jakie narzedzia mozna uzyc w ktorym momencie, wiec pewnie tak bedzie.

rash

NuLL

to PHP Trójmiasto

On 16 Kwi, 14:02, "robert.janec...@gmail.com"

Podejrzewam ze to do tych dwoch osob ja naleze wiec powiem ze nie wiem
czy sie na maj wyrobie - aktualnie jestem pozbawiony kompa bo ma
laptop odmowil posluszenstwa : ((( - przepraszam za OT :P