contract obligatoriu pentru prestari de servicii?

1cbastian

to PFA Works
Buna,

1. Exista deja cateva topic-uri despre aceasta tema, dar nu sunt sigur
daca ofera informatii de ultima ora. Eu am povestit cu o contabila
care sustine ca un contract intre mine (PFA - norma de venit -
servicii informatice) si beneficiarii serviciilor mele ar if
obligatorie conform legii. Nu ma intrebati care lege pentru ca nu am
apucat sa pun prea multe intrebari.

Deci pana la urma cum sta treaba? Obligatoriu? Daca da, unde scrie?
Eu am un client (prieten) din Germania care nu-mi cere contract si nu
stiu daca imi pot permite legal sa-i facturez fara contract ( si
mentiunea "conform contract nr. xx .... " pe factura).

2. Sa zicem ca redactez un contract, il semnez si stampilez. Pentru ca
sa fie valid trebuie sa-l trimit prin posta clientului, care de
asemenea trebuie sa-mi trimita prin cale postala un exemplar mie
inapoi? Astfel asigurand sa am in dosar un contract "original". Sau e
la fel de valid si daca contractul este scanat si expediat prin mail?

Mersi anticipat.
Sebi.

AndreiS

to pfa-...@googlegroups.com
Buna Sebi,

sunt in exact aceeasi situatie ca si tine, cu diferenta ca clientul meu este din USA.
Ai reusit sa afli intre timp cum trebuie procedat in privinta contractului? Este obligatoriu?

Mersi.

1cbastian

to pfa-...@googlegroups.com

Buna Andrei,

Nu, n-am aflat daca contractul este obligatoriu. Eu insa am incheiat contracte intotdeauna...
Daca afli alte informatii, te rog sa impartasesti si cu noi.

Mersi.

AndreiS

to pfa-...@googlegroups.com
Multumesc de raspuns.

Foarte bine ai facut ca ai incheiat contracte, mai bine sa le ai decat sa nu le ai si sa afli ca iti trebuie.
Eu acum imi infiintez PFA si in urmatoarele zile o sa fac tot posibilul sa aflu daca sunt obligatorii sau nu.

Vroaim sa te intreb si cum procedezi cu contractele?
E ok sa il trimiti pe mail si sa ti-l trimita inapoi semnat si scanat tot pe mail? Sau trebuie sa il ai in original?
Si apropo de original... faci originalul in romana si dupaia il traduci legaizat pt client?

Scuze daca sunt prea multe intrebari, dar chiar nu cunosc aceste detalii.

Multumesc.

1cbastian

to pfa-...@googlegroups.com

Eu mi-am suspendat pfa-ul de vreo 2 ani si de aceea nici n-am mai cautat dupa raspunsuri.

Contractul am trimis prin posta in original si asa l-am si primit inapoi. Poti trimite si pe mail scanat, dupa care sa trimiti si originalul in doua exemplare, cam asa se procedeaza, am mai auzit de la altii. Asta pentru ca de altfel dureaza prea mult pana trimiti si primesti originalul.

Eu in cazul clientului meu din strainatate, i-am trimis contractul numai in limba romana, clientul avand origini in Romania. Nu cred ca trebuie sa faci traducere legalizata, daca te descurci sa-l scrii sau ai deja un model in limba engleza. De citit oricum nimeni de la finante nu cred ca o sa-ti citeasca contractul. El iti serveste numai tie pentru situatii in care se ajunge in justitie.

bdaniel7

to pfa-...@googlegroups.com
Din cate stiu eu (dar nu sunt contabil), contractul nu e obligatoriu.
El doar defineste relatiile dintre PFA si client. Este exclusiv problema partilor implicate in contract.
Daca cele 2 parti se cunosc suficient de bine si au incredere unii in altii, contractul nu e necesar.

Factura emisa/platita plus extrasul de cont sunt suficiente pentru a dovedi platile/incasarile in situatia unui control al serviciului de taxe, pentru ambele parti.
Iar pe factura nu e obligatoriu sa scrie "conform contractului xxx".

George Enciu

to pfa-...@googlegroups.com

2013/9/17 bdaniel7 <bdan...@gmail.com>
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!

Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
---
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „PFA Works” din Grupuri Google.

Pentru a vă dezabona de la grup şi pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteţi un e-mail la adresa pfa-works+...@googlegroups.com.
Pentru mai multe opţiuni, accesaţi https://groups.google.com/groups/opt_out.

--
George Enciu