PFA norma IT factura UE

Manea Catalin

to pfa-...@googlegroups.com
Salutare,
mi-am deschis PFA norma de venit neplatitor de TVA in IT si as avea niste intrebari legate de modul de facturare pentru servicii de consultanta. Am cautat foarte mult pe internet si am vorbit cu contabili, dar raspunsurile se bat in cap si sper ca cineva care a trecut prin asta sa imi raspunda.
O sa am doar clienti din strainate (pt UE am depus pt CIF si ROI). Problema mea este legata de facturare si anume de TVA:

1. client non-UE, firma sau persoana fizica - emit factura FARA TVA
2. client UE persoana fizica (deci neimpozabila) - emit factura CU TVA
3. client UE firma, platitoare de tva in tara ei, CIF valid, emit factura FARA TVA
4. client UE firma, platitoare de tva in tara ei, fara CIF sau CIF nevalid, emit factura CU TVA
5. client UE firma, neplatitoare de tva in tara ei, emit factura FARA TVA

Cam astea au fost concluziile care le-am tras, desi alti consultanti fiscali spun de ex ca la persoane fizice UE nu se emite factura cu TVA. Rog pe cine a avut experienta cu asemenea situatii sa ma clarifice. Multumesc frumos!

Sorin Trimbitas

to pfa-...@googlegroups.com
Pai dvs fiind neplatitor de TVA .. cum sa colectati TVA-ul?

Manea Catalin

to pfa-...@googlegroups.com
Sunt neplatitor de TVA in Romania, dar voi fi inregistrat in scop de TVA pentru UE (http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/).

[...]

Sorin Trimbitas

Manea Catalin

to pfa-...@googlegroups.com
Multumesc. Imi e clar ca ati prestat servicii intangibile pt firme UE si automat ati emis factura fara TVA, dar ati prestat si pentru persoane fizice (neimpozabile) din UE ?

Rotariu Bogdan-Stefan

to pfa-...@googlegroups.com
Sunt neplatitor de TVA in Romania, dar voi fi inregistrat in scop de TVA pentru UE (http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/).

Pentru a va putea inregistra ca platitor de TVA in UE trebuie sa fiti inregistrat in scopuri de TVA si in Romania, nu aveti cum factura cu TVA altfel.

Manea Catalin

to pfa-...@googlegroups.com
Conform art 153*1  - TVA doar pentru operatiuni intracomunitare - raman neplatitor de TVA in Romania, dar ma inregistrez in scopuri de TVA doar pentru operatiunile intracomunitare.
Eu as dori daca se poate un raspuns de la o persoana care chiar factureaza asemanator cazului meu. Si ma refer aici stric la cele 5 puncte de la inceput, restul sunt devieri de la subiect.
La punctele 1 si 3 imi este foarte clar, am vazut si in codul fiscal.
La punctul 2, referitor la facturarea persoanelor fizice din UE, unii zic ca se factureaza cu TVA 24%, dar mie logic mi se pare sa facturez fara tva, avand in vedere ca se considera locatia prestarii Romania si pfa-ul e neplatitor de TVA in tara. Dar aici doresc sa aflu de la cineva care chiar face asta pentru ca potentialii mei clienti o sa plateasca mai mult ca persoane fizice neimpozabile, decat sa faca pe firma.
La punctul 4, sper sa nu ma intilnesc cu cazul asta, dar sunt sanse ca un client sa vrea factura pe firma si sa nu aibe codul valabil aici http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/, si de asta as dori sa stiu daca in cazul de fata sunt obligat sa ii aplic TVA 24% sau nu. Logic mi se pare sa ii aplic, el fiind impozabil in tara lui, dar nu are codul valabil.
La punctul 5 din ce am citit e fara TVA, dar vreau sa fiu sigur.

Multumesc anticipat!