--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
"Direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv amunicipiului Bucureşti, vor stabili norme anuale de venit pentru
activitățile independente pentru care venitul net se determină pe baza
normelor anuale de venit, prevăzute în anexa la prezentul ordin, şi
pentru cazurile în care codurile CAEN corespunzătoare activităților
respective nu se regăsesc printre cele înscrise cu titlu exemplificativ în
Nomenclator"nu se scot normele... tabelul ala e doar un exemplu. Depinde de fiecare judet daca calculeaza sau nu norma de venit pentru un anume CAEN.la Cluj inca exista norma de venit pt . IT (Servicii de informatica: 5829, 6201, 6202, 6203, 6209, 6311, 6312 5829:Activitati de editare a altor
produse de softwer), doar ca in ultimii ani a tot crescut in fiecare an, momentan e 32410 RON.
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
--
--
----- Original Message -----From: Béla CseteSent: Tuesday, December 13, 2011 3:33 PMSubject: Re: [pfa-works] Nomenclator national pentru norme de venit
eu am o nedumerire ..
in momentul de fata, daca esti si angajat, nu platesti si la casa de pensii, iar impozitul e la jumatate.
Vor ramane aceste .. beneficii?
Cel putin in Constanta au spus ca venitul la norma va fi mai mare fata de anii anteriori iar ca tabelul cu, codurile caen si venitul la norma nu stiu cind va aparea.Eu ma voi dupa cu 2 zile inaintea Craciunului si dupa Craciun.In cazul in care pina atunci nu vor avea tabelul le voi trimite o cerere in scris la si le voi solicta un raspuns oficial.PFA urile ce din 2012 si care pina in 2011 au fost la norma vor avea 2 variante1 sa isi modifice codul caen cu unul ce se regaseste pe noua lista2 trec automat la impozitarea in sistem realModificarea codului caen ca trebui depusa la ANAF pina la finele lunii Ianuarie, eu recomand in cazul in care se doreste acest lucru ca dupa ce avem tabelul cu normele de venit pe 2012 modificarea la Registrul Comertului in primele zile lucratoare din Ianuarie cind nu este activitate si depunerea lor la ANAF in Ianuarie ideal pina pe 15.
----- Original Message -----From: Emil GoicoviciSent: Tuesday, December 13, 2011 11:54 AMSubject: Re: [pfa-works] Nomenclator national pentru norme de venit
Anexa prezentat nu este nomenclatorul de norme de venit, este doar un
exemplu. Cel mai probabil au facut aceasta anexa pentru ca acum 2 ani
era o problema sa ii convingi pe cei de la anaf ca un cod CAEN se
incadra la o activitate pe norma de venit, o sa poata exista
activitatea de servicii informatice dar sa nu contina codurile CAEN pe
care le avem.
Problema e ca cei de la finantele judetene/Bucuresti o sa ia
nomenclatorul de bun, nu ca un exemplu asa cum ar trebui ( as fi cu
adevarat uimit daca in vreun judet nomenclatorul o sa difere fara de
anexa )
Problema cu adevarat o sa fie pensiile ( 31.8% parca ) o sa ne rupa.
Portita de scapare plata la fondul de pensii ar fi sa ne angajam cu
norma de 2 ore ( sau cel putin eu nu am gasit nicio specificiatie ca
trebuie sa fim angajati cu norma intreaga). Pentru a fi angajat cu
norma de 2 ore si minimul pe economie ar costa 306 lei ( din care 200
revin ca salariu) iar pentru norma intreaga 1206 lei ( din care 700
revin ca salariu). Din pacate pentru cei cu studii superioare salariu
minim este de 1200 lei ( conteaza daca esti angajat sau nu in
domeniu ?).
Eu o sa trec vineri pe la finainte sector 6 Bucuresti si o sa intreb
( poate am noroc si inspectorul de care apartin este acolo ).
Din tot ce mi s-a intamplat pana in acest moment la finante nu pot sa
fiu sigur de nimic ( nici macar de ce imi zic sau garanteaza ei in
scris ).
Urmatorul pas este mutarea din tara.
On Dec 14, 1:33 am, "Cazare Mamaia Constanta" <cazaremam...@gmail.com>
wrote:
> Am fost si eu la Anaf Constanta avind in prezent cod caen 6820 ce din 2012 se pare ca nu se va mai regasi la impozitarea la norma.
>
> Cel putin in Constanta au spus ca venitul la norma va fi mai mare fata de anii anteriori iar ca tabelul cu, codurile caen si venitul la norma nu stiu cind va aparea.
>
> Eu ma voi dupa cu 2 zile inaintea Craciunului si dupa Craciun.
>
> In cazul in care pina atunci nu vor avea tabelul le voi trimite o cerere in scris la si le voi solicta un raspuns oficial.
>
> PFA urile ce din 2012 si care pina in 2011 au fost la norma vor avea 2 variante
> 1 sa isi modifice codul caen cu unul ce se regaseste pe noua lista
> 2 trec automat la impozitarea in sistem real
>
> Modificarea codului caen ca trebui depusa la ANAF pina la finele lunii Ianuarie, eu recomand in cazul in care se doreste acest lucru ca dupa ce avem tabelul cu normele de venit pe 2012 modificarea la Registrul Comertului in primele zile lucratoare din Ianuarie cind nu este activitate si depunerea lor la ANAF in Ianuarie ideal pina pe 15.
>
>
>
>
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: Emil Goicovici
> To: pfa-...@googlegroups.com
> Sent: Tuesday, December 13, 2011 11:54 AM
> Subject: Re: [pfa-works] Nomenclator national pentru norme de venit
>
> Da, era evident ca nu mai exista cale de intoarcere, fiind deja trimis spre publicare in M.O.
>
> Cum o veste proasta nu vine niciodata singura, citind astazi comentariile din mass-media pe tema acestui OMFP, am mai observat inca o masura pe care cei din Ministerul de Finante o "dospesc" in dreptul PFA-urilor:
>
> De vreo cateva zile a aparut de asemenea o Propunere modificare Cod Fiscal , propunere care contine cel putin un punct nevralgic: pct. 97 privind stabilirea bazei de calcul pentru contributii sociale (pagina 41 din PDF-ul de mai sus) , aceasta baza de calcul urmand a fi stabilita ca fiind "diferenţa dintre totalul veniturilor încasate şi cheltuielile efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţii sociale" . Cu alte cuvinte ar disparea posibilitatea de a plati contributia la pensii prin raportare la salariul minim brut ( cei 222 RON = 31,3% din 708 RON ), dar mai mult de atat, cu toate ca aceasta contributie ar avea un impact major in bugetul unei PFA, nici macar nu poate fi dedusa aceasta cheltuiala.
>
> In urma unui calcul fugitiv imi reiese ca aceste taxe ( CAS + CASS + impozit ) ar reprezenta 46-47% din incasari (venit brut), devenind astfel comparabile cu taxele platite de angajat + angajator.
>
> E adevarat, deocamdata e doar o propunere legislativa, dar in lipsa obiectiilor din partea Senatului/Parlamentului sau din partea populatiei, aceasta propunere are multe sanse ca sa fie promulgata drept lege. Cititi va rog si antetul documentului in cauza, din care remarcam ca se are in vedere promulgarea unor astfel de legi inainte de 31 dec. 2011, pentru incadrarea in conditiile impuse de FMI. Asadar, putin probabil sa existe obiectii in Senat etc... :-s
>
> Emil
>
> 2011/12/13 Béla Csete <cseteb...@gmail.com>
>
> Buna,
>
> Nomenclatorul a fost publicat in Monitorul Oficial. Este deci intrat in vigoare.
>
> http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_27084/Ordinul-MFP-nr-2875...
Dar cum cei de la finante nu vor sa citeasca cu atentie si o sa
accepte noua anexa o sa ne trezim ca anexa o sa fie luata de buna ( ar
fi foarte interesant sa vad ca intr-un judet au adaugat ei alte
servicii, speranta moare ultima). Nu va mirati daca o sa existe
servicii informatice in nomenclator dar nu o sa includa toate codurile
CAEN ca si pana acum.
Adevarata problema o sa fie pensiile (31.8% din tot ce castigi in
limita a 10 000 lei). Portita ar fi sa ne angajam cu carte de munca,
cum nu spune nicaieri sa fim angajati cu norma intreaga ( sau cel
putin eu nu am gasit) nu o sa coste foarte mult la minimul pe
economie, 300 lei pe luna din care 200 lei revin ca salariu pt 2 ore
de munca pe zi ca angajat.
Din cate stiu in nicio tara din Europa nimeni nu plateste 50% din tot
ce castiga pentru un venit < 100 000 EURO.
On 14 dec., 01:33, "Cazare Mamaia Constanta" <cazaremam...@gmail.com>
wrote:
> Am fost si eu la Anaf Constanta avind in prezent cod caen 6820 ce din 2012 se pare ca nu se va mai regasi la impozitarea la norma.
>
> Cel putin in Constanta au spus ca venitul la norma va fi mai mare fata de anii anteriori iar ca tabelul cu, codurile caen si venitul la norma nu stiu cind va aparea.
>
> Eu ma voi dupa cu 2 zile inaintea Craciunului si dupa Craciun.
>
> In cazul in care pina atunci nu vor avea tabelul le voi trimite o cerere in scris la si le voi solicta un raspuns oficial.
>
> PFA urile ce din 2012 si care pina in 2011 au fost la norma vor avea 2 variante
> 1 sa isi modifice codul caen cu unul ce se regaseste pe noua lista
> 2 trec automat la impozitarea in sistem real
>
> Modificarea codului caen ca trebui depusa la ANAF pina la finele lunii Ianuarie, eu recomand in cazul in care se doreste acest lucru ca dupa ce avem tabelul cu normele de venit pe 2012 modificarea la Registrul Comertului in primele zile lucratoare din Ianuarie cind nu este activitate si depunerea lor la ANAF in Ianuarie ideal pina pe 15.
>
>
>
>
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: Emil Goicovici
> To: pfa-...@googlegroups.com
> Sent: Tuesday, December 13, 2011 11:54 AM
> Subject: Re: [pfa-works] Nomenclator national pentru norme de venit
>
> Da, era evident ca nu mai exista cale de intoarcere, fiind deja trimis spre publicare in M.O.
>
> Cum o veste proasta nu vine niciodata singura, citind astazi comentariile din mass-media pe tema acestui OMFP, am mai observat inca o masura pe care cei din Ministerul de Finante o "dospesc" in dreptul PFA-urilor:
>
> De vreo cateva zile a aparut de asemenea o Propunere modificare Cod Fiscal , propunere care contine cel putin un punct nevralgic: pct. 97 privind stabilirea bazei de calcul pentru contributii sociale (pagina 41 din PDF-ul de mai sus) , aceasta baza de calcul urmand a fi stabilita ca fiind "diferenţa dintre totalul veniturilor încasate şi cheltuielile efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţii sociale" . Cu alte cuvinte ar disparea posibilitatea de a plati contributia la pensii prin raportare la salariul minim brut ( cei 222 RON = 31,3% din 708 RON ), dar mai mult de atat, cu toate ca aceasta contributie ar avea un impact major in bugetul unei PFA, nici macar nu poate fi dedusa aceasta cheltuiala.
>
> In urma unui calcul fugitiv imi reiese ca aceste taxe ( CAS + CASS + impozit ) ar reprezenta 46-47% din incasari (venit brut), devenind astfel comparabile cu taxele platite de angajat + angajator.
>
> E adevarat, deocamdata e doar o propunere legislativa, dar in lipsa obiectiilor din partea Senatului/Parlamentului sau din partea populatiei, aceasta propunere are multe sanse ca sa fie promulgata drept lege. Cititi va rog si antetul documentului in cauza, din care remarcam ca se are in vedere promulgarea unor astfel de legi inainte de 31 dec. 2011, pentru incadrarea in conditiile impuse de FMI. Asadar, putin probabil sa existe obiectii in Senat etc... :-s
>
> Emil
>
> 2011/12/13 Béla Csete <cseteb...@gmail.com>
>
> Buna,
>
> Nomenclatorul a fost publicat in Monitorul Oficial. Este deci intrat in vigoare.
>
> http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_27084/Ordinul-MFP-nr-2875...
Eu zic că o să înceapă să plece masiv firmele de soft de la noi deoarece nu prea mai sunt variante simple de evazionare de la plata darilor la stat si pentru că programatorii majoritatea sunt mediocrii şi din ce in ce mai scumpi.
Eu zic că o să înceapă să plece masiv firmele de soft de la noi deoarece nu prea mai sunt variante simple de evazionare de la plata darilor la stat si pentru că programatorii majoritatea sunt mediocrii şi din ce in ce mai scumpi.
Acum hai sa nu exageram, nu e chiar asa capat de lume. E un citat potrivit pentru situatia asta:>It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!Norma de venit are 2 avantaje: taxarea mica si birocratia redusa.Vorbind de taxare, pe IT se incaseaza destul de mult. Devine atunci absurd sa vezi o impozitare in termeni reali de 5%, sa zicem. E deja la nivel de paradis fiscal.Contributiile sociale ar fi o problema insa daca ai incasari peste un salariu mediu de IT, poti trece pe o microintreprindere unde platesti 3% + 16% si te poti angaja cu salariu minim (platind contributiile ca angajat).Norma asta de venit (ca si re-introducerea microintreprinderilor din 2011) sunt niste pacaleli pana la urma, menite sa mai tina IT-istii in tara. Programatorii sunt dpmdv cea mai flexibila ocupatie. Este chiar uimitor ca nu observam fie o migrare fizica masiva in interioriul UE fie o migrare masiva a firmelor de IT in tari mai convenabile fiscal si birocratic.
De pe urma muncii unui singur om statul ar trebui sa-si tina in frau pretentiile. E alegerea pfa-ului daca isi doarme sau nu noptile. Daca inclina inspre munca, clar nu o face de dragul statului.
Consider ca este o limita la cat poti sa pretinzi de la un singur om. Daca el alege sa munceasca peste 8 ore o face exclusiv pt el.
Pe langa asta e deranjant cum alte meserii au norma. E programarea de pe alta planeta sau se face altfel decat cu capul ochii si mainile?
Sigur ca pt guvern nu e decat o alta vaca de muls in disperarea lor ordinara (se trage de la incompetenta se intelege), iar norma nu a fost niciodata in interesul pfa-urilor ci pt a simplifica activitatea fiscului. Acum ca exista ce impozita, se vor deranja si cu asta.
Paradisuri fiscale pfa? Ce gluma proasta. Eu le numesc startup-uri si le consider fragile si usor perisabile ca orice alta firma mica. Dar ce conteaza asta , economia tarii duduie, hai sa strangem in menghina tot ce a mai ramas sa ne sapam groapa mai repede.
Cred ca spune multe despre cat de oropsit si jacmanit de stat esti...
Sent from my HTC
From: Lucian, Dunca <lucian...@gmail.com>
Sent: 28 December 2011 12:03 PM
To: pfa-...@googlegroups.com
Subject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
Eu zic c� o s� �nceap� s� plece masiv firmele de soft de la noi deoarece nu prea mai sunt variante simple de evazionare de la plata darilor la stat si pentru c� programatorii majoritatea sunt mediocrii �i din ce in ce mai scumpi.
On Dec 28, 2011 11:32 AM, "Emilian Bold" <emilia...@gmail.com> wrote:
Acum hai sa nu exageram, nu e chiar asa capat de lume. E un citat potrivit pentru situatia asta:
>It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!
Norma de venit are 2 avantaje: taxarea mica si birocratia redusa.
Vorbind de taxare, pe IT se incaseaza destul de mult. Devine atunci absurd sa vezi o impozitare in termeni reali de 5%, sa zicem. E deja la nivel de paradis fiscal.
Contributiile sociale ar fi o problema insa daca ai incasari peste un salariu mediu de IT, poti trece pe o microintreprindere unde platesti 3% + 16% si te poti angaja cu salariu minim (platind contributiile ca angajat).
Norma asta de venit (ca si re-introducerea microintreprinderilor din 2011) sunt niste pacaleli pana la urma, menite sa mai tina IT-istii in tara. Programatorii sunt dpmdv cea mai flexibila ocupatie. Este chiar uimitor ca nu observam fie o migrare fizica masiva in interioriul UE fie o migrare masiva a firmelor de IT in tari mai convenabile fiscal si birocratic.
[The entire original message is not included] --
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
ďż˝
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
De pe urma muncii unui singur om statul ar trebui sa-si tina in frau pretentiile. E alegerea pfa-ului daca isi doarme sau nu noptile. Daca inclina inspre munca, clar nu o face de dragul statului.http://www.adviceguide.org.uk/index/your_money/tax_index_ew/income_tax_rates.htm
Alte meserii se pot norma, in programare ai cel putin 3 nivele de salarizare.
Consider ca este o limita la cat poti sa pretinzi de la un singur om. Daca el alege sa munceasca peste 8 ore o face exclusiv pt el.
Pe langa asta e deranjant cum alte meserii au norma. E programarea de pe alta planeta sau se face altfel decat cu capul ochii si mainile?
Sigur ca pt guvern nu e decat o alta vaca de muls in disperarea lor ordinara (se trage de la incompetenta se intelege), iar norma nu a fost niciodata in interesul pfa-urilor ci pt a simplifica activitatea fiscului. Acum ca exista ce impozita, se vor deranja si cu asta.Gluma buna zici ?
Paradisuri fiscale pfa? Ce gluma proasta. Eu le numesc startup-uri si le consider fragile si usor perisabile ca orice alta firma mica. Dar ce conteaza asta , economia tarii duduie, hai sa strangem in menghina tot ce a mai ramas sa ne sapam groapa mai repede.
Cred ca spune multe despre cat de oropsit si jacmanit de stat esti...
Sent from my HTC
From: Lucian, Dunca <lucian...@gmail.com>
Sent: 28 December 2011 12:03 PM
To: pfa-...@googlegroups.com
Subject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
Eu zic că o să înceapă să plece masiv firmele de soft de la noi deoarece nu prea mai sunt variante simple de evazionare de la plata darilor la stat si pentru că programatorii majoritatea sunt mediocrii şi din ce in ce mai scumpi.
On Dec 28, 2011 11:32 AM, "Emilian Bold" <emilia...@gmail.com> wrote:
Acum hai sa nu exageram, nu e chiar asa capat de lume. E un citat potrivit pentru situatia asta:>It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!Norma de venit are 2 avantaje: taxarea mica si birocratia redusa.Vorbind de taxare, pe IT se incaseaza destul de mult. Devine atunci absurd sa vezi o impozitare in termeni reali de 5%, sa zicem. E deja la nivel de paradis fiscal.Contributiile sociale ar fi o problema insa daca ai incasari peste un salariu mediu de IT, poti trece pe o microintreprindere unde platesti 3% + 16% si te poti angaja cu salariu minim (platind contributiile ca angajat).Norma asta de venit (ca si re-introducerea microintreprinderilor din 2011) sunt niste pacaleli pana la urma, menite sa mai tina IT-istii in tara. Programatorii sunt dpmdv cea mai flexibila ocupatie. Este chiar uimitor ca nu observam fie o migrare fizica masiva in interioriul UE fie o migrare masiva a firmelor de IT in tari mai convenabile fiscal si birocratic.
[The entire original message is not included] --
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
Eu sunt tot pe IT .. cred ca vorbesti prostii .. si eu daca as fi in Anglia si as percepe 50-60 Euro/h .. mi-ar conveni sa dau statului 20-30% .. dar asa ... la noi :
16% - impozit
5.5% - sanatate (platita 100% degeaba .. nu mai sunt minor => 0% compensatie la medicamente + s-a introdus coplata + mita la doctori ... de ce platim? )
31.3% - pensie (am 26 de ani .. pana la 65 de ani cat e actuala varsta de pensionare .... asta daca va ramane 65 de ani :) ) .. sunt sanse mari ca sa nu mai existe acel minim de 222 lei/luna ci sa fie 31.3% din venit
TOTAL : 52.8 % statul, 47.2% eu .. nici macar 50-50% .. ca deh .. el nu-si doarme noptile si se streseaza la dead-line-uri .....
Adica .. sa recapitulam .. muncesc de unul singur .. fac 2000 lei pe luna si mai mult de 1000 lei pleaca la stat .. interesant nu? De ce as trage tare? Sa ii asigur statului un loc cald? ..
Singura solutie pe care o vad .. plecarea in strainatate .. acolo daca platesc 50% macar, doamne fereste, in caz de o boala .. nu mor cu zile in spital + autostrazi, siguranta, respect etc etc etc ...
Salarile de care zici .. poate se aplica la Bucuresti/Cluj, dar nu generaliza ... in "provincie" sunt mult mult mai mici .... deci nu mai fa comparatii cu Bucurestiul !!
,toate cele bune
Sorin
PS : "Normal mi se pare sa puna alt impozit pentru venitul din programare si la PFA deoarece consumul de resurse e minim dar asta e alta poveste." ... cea mai mare prostie pe care am citit-o vreodata .. felicitari :) ...
Cu logica ta ... profesorii sunt 0 barat .. pentru ca nu consuma alte resurse in afara timpului .. si exemplele pot continua ... matematicieni, fizicieni, contabili, avocati etc ... niste oameni de nimic pentru ca .. nu consuma resurse .. doar pierd vremea de pomana
Tipic pt romanica, vrajba si invidia ne-au ajutat si ele sa ajungem aici.
Bogdan, ai omis cateva lucruri:
1.Ca pfa nu stai x ore pe facebook sau utube ca toti angajatii...ci tragi cat poti, si automat nu ti-e tot una cu cat ramai. Nu ma deranjeaza sistemul real. Ma deranjeaza contributia la pensii si mai ales la sanatate. Vezi povestea "banul muncit"
2.Ca pfa nu iti vine salarul garantat si cu ore facebook incluse, deci nu ne mai scoate ochii cu cat e norma. Multi ori fi buni la programare, dar e o provocare sa reusesti sa vinzi ceva
"Sent from my HTC"
Asta e obiectul muncii castigat sj nu furat in ciuda atitudinii tale, dar probabil o sa-l vand si o sa-mi inchid pfa-ul ca sa-ti pot face tie concurenta pe piata muncii. Facebook are nevoie de trafic si eu de griji mai putine.
Cele bune,
From: bogdan...@gmail.com <bogdan...@gmail.com>
Sent: 28 December 2011 2:31 PM
To: pfa-...@googlegroups.com
Subject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
On 12/28/2011 13:26, Radu Motisan wrote:De pe urma muncii unui singur om statul ar trebui sa-si tina in frau pretentiile. E alegerea pfa-ului daca isi doarme sau nu noptile. Daca inclina inspre munca, clar nu o face de dragul statului.http://www.adviceguide.org.uk/index/your_money/tax_index_ew/income_tax_rates.htm
Stiu... stiu... Anglia e praf.
Alte meserii se pot norma, in programare ai cel putin 3 nivele de salarizare.
Consider ca este o limita la cat poti sa pretinzi de la un singur om. Daca el alege sa munceasca peste 8 ore o face exclusiv pt el.
Pe langa asta e deranjant cum alte meserii au norma. E programarea de pe alta planeta sau se face altfel decat cu capul ochii si mainile?
Sigur ca pt guvern nu e decat o alta vaca de muls in disperarea lor ordinara (se trage de la incompetenta se intelege), iar norma nu a fost niciodata in interesul pfa-urilor ci pt a simplifica activitatea fiscului. Acum ca exista ce impozita, se vor deranja si cu asta.Gluma buna zici ?
Paradisuri fiscale pfa? Ce gluma proasta. Eu le numesc startup-uri si le consider fragile si usor perisabile ca orice alta firma mica. Dar ce conteaza asta , economia tarii duduie, hai sa strangem in menghina tot ce a mai ramas sa ne sapam groapa mai repede.
Arata-mi si mie programator mediu-senior cu salariu de 1800 RON pe luna, pentru ca atat era norma pe Bucuresti (una din cele mai mari norme, fiind depasita doar de Slatina, daca nu ma insel).
In conditiile in care nu am auzit decat juniori sa aiba sub 2500 iar de la seniori doar peste 5000 RON, da, poti spune ca e un paradis fiscal.
Macar de la programatori am pretentia sa aiba capacitatea de a privi o situatie per ansamblu, aka vezi cazul Greciei ... toata lumea vrea si nimeniďż˝ sa plateasca impozite.
Normal mi se pare sa puna alt impozit pentru venitul din programare si la PFA deoarece consumul de resurse e minim dar asta e alta poveste.
Cred ca spune multe despre cat de oropsit si jacmanit de stat esti...
Sent from my HTC
From: Lucian, Dunca <lucian...@gmail.com>
Sent: 28 December 2011 12:03 PM
To: pfa-...@googlegroups.com
Subject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
Eu zic c� o s� �nceap� s� plece masiv firmele de soft de la noi deoarece nu prea mai sunt variante simple de evazionare de la plata darilor la stat si pentru c� programatorii majoritatea sunt mediocrii �i din ce in ce mai scumpi.
On Dec 28, 2011 11:32 AM, "Emilian Bold" <emilia...@gmail.com> wrote:
Acum hai sa nu exageram, nu e chiar asa capat de lume. E un citat potrivit pentru situatia asta:
>It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!
Norma de venit are 2 avantaje: taxarea mica si birocratia redusa.
Vorbind de taxare, pe IT se incaseaza destul de mult. Devine atunci absurd sa vezi o impozitare in termeni reali de 5%, sa zicem. E deja la nivel de paradis fiscal.
Contributiile sociale ar fi o problema insa daca ai incasari peste un salariu mediu de IT, poti trece pe o microintreprindere unde platesti 3% + 16% si te poti angaja cu salariu minim (platind contributiile ca angajat).
Norma asta de venit (ca si re-introducerea microintreprinderilor din 2011) sunt niste pacaleli pana la urma, menite sa mai tina IT-istii in tara. Programatorii sunt dpmdv cea mai flexibila ocupatie. Este chiar uimitor ca nu observam fie o migrare fizica masiva in interioriul UE fie o migrare masiva a firmelor de IT in tari mai convenabile fiscal si birocratic.
[The entire original message is not included] --
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
ďż˝
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
ďż˝
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro --
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
ďż˝
Dupa cum zicea ilustrul nostru conducator pe vremea cand era ministru
"Aici sunt banii d-voastra" :)
>>> Eu zic c� o s� �nceap� s� plece masiv firmele de soft de la noi deoarece
>>> nu prea mai sunt variante simple de evazionare de la plata darilor la stat
>>> si pentru c� programatorii majoritatea sunt mediocrii �i din ce in ce mai
From: Radu MotisanSent: Wednesday, December 28, 2011 1:26 PM
Subject: RE: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
De pe urma muncii unui singur om statul ar trebui sa-si tina in frau pretentiile. E alegerea pfa-ului daca isi doarme sau nu noptile. Daca inclina inspre munca, clar nu o face de dragul statului.
Consider ca este o limita la cat poti sa pretinzi de la un singur om. Daca el alege sa munceasca peste 8 ore o face exclusiv pt el.
Pe langa asta e deranjant cum alte meserii au norma. E programarea de pe alta planeta sau se face altfel decat cu capul ochii si mainile?
Sigur ca pt guvern nu e decat o alta vaca de muls in disperarea lor ordinara (se trage de la incompetenta se intelege), iar norma nu a fost niciodata in interesul pfa-urilor ci pt a simplifica activitatea fiscului. Acum ca exista ce impozita, se vor deranja si cu asta.
Paradisuri fiscale pfa? Ce gluma proasta. Eu le numesc startup-uri si le consider fragile si usor perisabile ca orice alta firma mica. Dar ce conteaza asta , economia tarii duduie, hai sa strangem in menghina tot ce a mai ramas sa ne sapam groapa mai repede.
Sent from my HTC
From: Lucian, Dunca <lucian...@gmail.com>
Sent: 28 December 2011 12:03 PM
To: pfa-...@googlegroups.com
Subject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
Eu zic că o să înceapă să plece masiv firmele de soft de la noi deoarece nu prea mai sunt variante simple de evazionare de la plata darilor la stat si pentru că programatorii majoritatea sunt mediocrii şi din ce in ce mai scumpi.
On Dec 28, 2011 11:32 AM, "Emilian Bold" <emilia...@gmail.com> wrote:
Acum hai sa nu exageram, nu e chiar asa capat de lume. E un citat potrivit pentru situatia asta:>It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!Norma de venit are 2 avantaje: taxarea mica si birocratia redusa.Vorbind de taxare, pe IT se incaseaza destul de mult. Devine atunci absurd sa vezi o impozitare in termeni reali de 5%, sa zicem. E deja la nivel de paradis fiscal.Contributiile sociale ar fi o problema insa daca ai incasari peste un salariu mediu de IT, poti trece pe o microintreprindere unde platesti 3% + 16% si te poti angaja cu salariu minim (platind contributiile ca angajat).Norma asta de venit (ca si re-introducerea microintreprinderilor din 2011) sunt niste pacaleli pana la urma, menite sa mai tina IT-istii in tara. Programatorii sunt dpmdv cea mai flexibila ocupatie. Este chiar uimitor ca nu observam fie o migrare fizica masiva in interioriul UE fie o migrare masiva a firmelor de IT in tari mai convenabile fiscal si birocratic.
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
----- Original Message -----From: Emilian BoldSent: Thursday, December 29, 2011 9:24 PMSubject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
Am gasit acest articol: http://m.hotnews.ro/stire/11048148
Mai multe detalii nu stiu, dar nu cred sa fi fost modificari de esenta.
Bela
----- Original Message -----From: Emilian BoldSent: Thursday, December 29, 2011 9:24 PM
Subject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
Au aparut normele si la Constanta http://static.anaf.ro/static/10/Constanta/CT_40134.pdfDiferente destul de mari fata de anul trecut chiar si de 3 ori iar daca compar cu normele din Cluj sunt diferente pina la de 2 ori.----- Original Message -----
From: Lucian, DuncaSent: Friday, December 30, 2011 10:51 AMSubject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venitla cluj e afisat... nu stiu cat de final e... http://finantecluj.ro/data/pdf/anunturi/2011-12-27_DGFP_NORME_VENIT_2012.PDF
2011/12/30 Cazare Mamaia Constanta <cazare...@gmail.com>
Eu am sunat astazi la FInante Constanta sa intreb daca au definitivat tabelul cu sumele pentru impozitarea la norma si au spus calmi ca mai au timp pina pe 31 sa il termine :)
Subject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
Incredibil! "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul" nu a fost niciodata mai potrivita.
Breaking news - au reintrodus "Servicii executate in domeniul
informaticii" in nomenclatorul pentru norme de venit.
Vedeti aici Monitorul Oficial Partea I nr. 931 din 29 decembrie,
pagina 15: http://www.monitoruloficial.ro/RO/article--e-Monitor--339.html
Diferenta e ca acum apar doar codurile caen 6202 si 6203...
Vedeti si comentariul lui Varujan Pambuccian de aici:
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-10918716-normele-venit-trebuie-adoptate-trimestrul-lea-din-anul-curs-pentru-aplicatedin-2012-vezi-modificari-adus-vineri-finantele.htm
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
http://www.josekibold.ro : Honesty & well-done software.
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
--
Lucian Dunca
Tel: 0747-036-610email: ldunc...@yahoo.com
lucian...@gmail.com
url: http://lucian.dunca.ejobs.ro/
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Privileged/Confidential Information may be contained in this message. If you
are not the addressee indicated in this message (or responsible for delivery
of the message to such person), you may not copy or deliver this message to
anyone. In such a case, you should destroy this message and kindly notify
the sender by reply e-mail.
................................................................................................................................................
e vreun judet care a stabilit normele pt cele doua CAEN-uri de IT ?
Am fost si eu la Anaf Constanta avind in prezent cod caen 6820 ce din 2012 se pare ca nu se va mai regasi la impozitarea la norma.Cel putin in Constanta au spus ca venitul la norma va fi mai mare fata de anii anteriori iar ca tabelul cu, codurile caen si venitul la norma nu stiu cind va aparea.Eu ma voi dupa cu 2 zile inaintea Craciunului si dupa Craciun.In cazul in care pina atunci nu vor avea tabelul le voi trimite o cerere in scris la si le voi solicta un raspuns oficial.PFA urile ce din 2012 si care pina in 2011 au fost la norma vor avea 2 variante1 sa isi modifice codul caen cu unul ce se regaseste pe noua lista2 trec automat la impozitarea in sistem realModificarea codului caen ca trebui depusa la ANAF pina la finele lunii Ianuarie, eu recomand in cazul in care se doreste acest lucru ca dupa ce avem tabelul cu normele de venit pe 2012 modificarea la Registrul Comertului in primele zile lucratoare din Ianuarie cind nu este activitate si depunerea lor la ANAF in Ianuarie ideal pina pe 15.----- Original Message -----From: Emil GoicoviciSent: Tuesday, December 13, 2011 11:54 AMSubject: Re: [pfa-works] Nomenclator national pentru norme de venitDa, era evident ca nu mai exista cale de intoarcere, fiind deja trimis spre publicare in M.O.
Cum o veste proasta nu vine niciodata singura, citind astazi comentariile din mass-media pe tema acestui OMFP, am mai observat inca o masura pe care cei din Ministerul de Finante o "dospesc" in dreptul PFA-urilor:
De vreo cateva zile a aparut de asemenea o Propunere modificare Cod Fiscal , propunere care contine cel putin un punct nevralgic: pct. 97 privind stabilirea bazei de calcul pentru contributii sociale (pagina 41 din PDF-ul de mai sus) , aceasta baza de calcul urmand a fi stabilita ca fiind "diferenţa dintre totalul veniturilor încasate şi cheltuielile efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţii sociale" . Cu alte cuvinte ar disparea posibilitatea de a plati contributia la pensii prin raportare la salariul minim brut ( cei 222 RON = 31,3% din 708 RON ), dar mai mult de atat, cu toate ca aceasta contributie ar avea un impact major in bugetul unei PFA, nici macar nu poate fi dedusa aceasta cheltuiala.
In urma unui calcul fugitiv imi reiese ca aceste taxe ( CAS + CASS + impozit ) ar reprezenta 46-47% din incasari (venit brut), devenind astfel comparabile cu taxele platite de angajat + angajator.
E adevarat, deocamdata e doar o propunere legislativa, dar in lipsa obiectiilor din partea Senatului/Parlamentului sau din partea populatiei, aceasta propunere are multe sanse ca sa fie promulgata drept lege. Cititi va rog si antetul documentului in cauza, din care remarcam ca se are in vedere promulgarea unor astfel de legi inainte de 31 dec. 2011, pentru incadrarea in conditiile impuse de FMI. Asadar, putin probabil sa existe obiectii in Senat etc... :-s
Emil
2011/12/13 Béla Csete <cset...@gmail.com>
Buna,Nomenclatorul a fost publicat in Monitorul Oficial. Este deci intrat in vigoare.Bela.
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
6202: activitati de consultanta in tehnologia informatiei 18 250
6203:Activitati de management (gestiune si exploatare) a mijloacelor de calcul 18 250
----- Original Message -----From: Cazare Mamaia Constanta
Sent: Wednesday, January 04, 2012 5:29 PMSubject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venitla cluj parca erau 27 000 ron pentru cele doua coduri caen legate de IT
----- Original Message -----From: Adrian Ionut BescheaSent: Wednesday, January 04, 2012 5:23 PMSubject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venite vreun judet care a stabilit normele pt cele doua CAEN-uri de IT ?
2012/1/4 Cazare Mamaia Constanta <cazare...@gmail.com>
Au aparut normele si la Constanta http://static.anaf.ro/static/10/Constanta/CT_40134.pdfDiferente destul de mari fata de anul trecut chiar si de 3 ori iar daca compar cu normele din Cluj sunt diferente pina la de 2 ori.
----- Original Message -----From: Lucian, Dunca
Sent: Friday, December 30, 2011 10:51 AMSubject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venitla cluj e afisat... nu stiu cat de final e... http://finantecluj.ro/data/pdf/anunturi/2011-12-27_DGFP_NORME_VENIT_2012.PDF
2011/12/30 Cazare Mamaia Constanta <cazare...@gmail.com>
Eu am sunat astazi la FInante Constanta sa intreb daca au definitivat tabelul cu sumele pentru impozitarea la norma si au spus calmi ca mai au timp pina pe 31 sa il termine :)
Subject: Re: [pfa-works] Re: Nomenclator national pentru norme de venit
Incredibil! "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul" nu a fost niciodata mai potrivita.
Breaking news - au reintrodus "Servicii executate in domeniul
informaticii" in nomenclatorul pentru norme de venit.
Vedeti aici Monitorul Oficial Partea I nr. 931 din 29 decembrie,
pagina 15: http://www.monitoruloficial.ro/RO/article--e-Monitor--339.html
Diferenta e ca acum apar doar codurile caen 6202 si 6203...
Vedeti si comentariul lui Varujan Pambuccian de aici:
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-10918716-normele-venit-trebuie-adoptate-trimestrul-lea-din-anul-curs-pentru-aplicatedin-2012-vezi-modificari-adus-vineri-finantele.htm
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
http://www.josekibold.ro : Honesty & well-done software.
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
--
Lucian Dunca
Tel: 0747-036-610email: ldunc...@yahoo.com
lucian...@gmail.com
url: http://lucian.dunca.ejobs.ro/
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Privileged/Confidential Information may be contained in this message. If you
are not the addressee indicated in this message (or responsible for delivery
of the message to such person), you may not copy or deliver this message to
anyone. In such a case, you should destroy this message and kindly notify
the sender by reply e-mail.
................................................................................................................................................
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!
Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru a va dezabona, trimiteti mail la pfa-works-unsubscribe [ arond ] googlegroups [ punct ] com
Pentru mai multe optiuni, vizitati grupul online la http://groups.google.com/group/pfa-works?hl=ro