PFA norma - calcul indemnizatie crestere copil pana la 2 ani

ildyqo

to PFA Works
Hello All,

Am un PFA pe norma de venit. In noiembrie am nascut si acum am depus
actele pentru CIC si nu stiu cum se calculeaza. A mai fost cineva in
situatia asta? Stie cineva cum se calculeaza? La ce se aplica acel
85%? Din cate am inteles eu din lege, norma de venit este considerat
venit net. Deci se ia 85% din norma? Sotul cand a depus actele la
primarie au spus ca se calculeaza in felul urmator: 85% din (norma -
impozit). Sau se scade si CASS si CAS-ul?

Mi-am prins urechile prin legi si tot nu inteleg si probabil este
undeva si pe internet (forumuri) dar nu gasesc si vreu sa stiu ca sa
imi fac calculele ca atunci cand vine decizia sa pot verifica deoarece
pe 2008 nu am an intreg de PFA si mi-e teama ca o sa greseasca
calculul (sa inparta venitul la 12 - a mai patit lumea).

Cine a trecut prin asta, va rog sa ma lamuriti si pe mine.

Merci
Ildy

G.!

to pfa-...@googlegroups.com
"la primarie au spus ca se calculeaza in felul urmator: 85% din (norma - impozit)" - exact asta am inteles si eu din lege. Deci ceea ce ti-au zis cei de la primarie este corect.

2010/1/20 ildyqo <ild...@gmail.com>
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!

Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii  "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com

G.!

Iuga Tudor

to pfa-...@googlegroups.com
La Cluj la Casa de Sanatate m-am interesat recent despre aceasta problema si in mare asa se calculeaza, dar se plateste si CAS-ul din acea suma

Mihai Savu

to pfa-...@googlegroups.com
Si eu am citit ca indemnizatia de crestere a copilului este de 85% din veniturile medii NETE realizate de persoana beneficiara in cele 12 luni inainte de nasterea copilului, dar nu mai putin de 600 lei si nu mai mult de 4.000 lei.

Interpretarea mea este ca norma de venit este un venit BRUT, din moment ce iti platesti din el impozitul si CAS-ul.
Ce ramane este venitul NET din care primesti 85%, deci aceeasi idee ca si colegii antevorbitori.

Formula ar fi:
indemnizatia = 0.85*(norma - impozit - sanatate)

Mihai

2010/1/20 Iuga Tudor <dyaboly...@yahoo.com>

--
Mihai SAVU
t: +40-(0)745-58.77.18

ursuletza

to PFA Works
Eu sunt angajata si cu carte de munca si cu pfa cu norma de venit. Pe
carte de munca am o suma fixa 12 mil si restul salariului pe pfa. In
combinatia asta norma de venit se reduce la jumate, si platesc taxe
doar la jumate din norma de venit.

Intrebarea mea este, daca ai si carte de munca si pfa cu norma de
venit cum se va calcula?

85 la suta din ce ai pe cartea de munca + 85 la suta din (norma -
impozit - sanatate) (la mine e jumatate din norma ma gandesc ca doar
pt jumatate din norma platesc impozit)

sau nu se tine cont de pfa? Eu am intrebat pe cineva care lucra la
casa de pensii si mi-a spus ca nu primesc decat 85% de pe cartea de
munca, ceea ce mi se pare o prostie, ca doar si pe pfa platesc
impozit.

Mersi mult,
Adriana

On 20 ian., 17:27, Mihai Savu <mihai.s...@gmail.com> wrote:
> [...]
> colegii antevorbitori.
>
> Formula ar fi:
> indemnizatia = 0.85*(norma - impozit - sanatate)

iosif petre

to PFA Works
deci pana la urma cum s-a calculat, si eu sunt in aceeasi situatie, si sunt curioa ce venit ia in calcul la PFA, jumatate din norma?