Intrebare PFA Norma de venit

Lucian, Dunca

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

Avand in vedere ca la PFA cu norma de venit exista limita aia de 35.000 euro care se poate factura pe an fara sa tre treaca in sistem real vreau sa intreb ce se intampla daca eu am PFA doar de 3 luni si facturez maxim sa zicem 34.000 euro si apoi inchid PFA-ul?

Suma aia trebuie sa fie pe un an intreg sau se imparte suma / cate luni ai avut PFA-ul deschis?

Sper ca intelegeti ce vreau sa intreb :)

Mersi.

--
Lucian Dunca
lucian...@gmail.com

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Privileged/Confidential Information may be contained in this message. If you
are not the addressee indicated in this message (or responsible for delivery
of the message to such person), you may not copy or deliver this message to
anyone. In such a case, you should destroy this message and kindly notify
the sender by reply e-mail.

rob...@gmail.com

to pfa-...@googlegroups.com
Atentie

Plafonul este 35000 euro, adica 119000 lei, la cursul euro din 2006.
La cursul de azi este numai  ~ 27.400 euro
--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!

Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com

Emil Goicovici

to pfa-...@googlegroups.com
Din cate imi amintesc eu se calculeaza proportional cu perioada cat ai avut PFA-ul activ. Deci pentru 3 luni limita ar fi 119.000 / 4 = 29.750 RON

Emil Goicovici

Emilian Bold

to pfa-...@googlegroups.com
In primul rand, limita e in euro la un curs vechi. Limita in lei e cam 119000 lei noi. Ai grija sa nu te pacalesti.

In al doilea rand, tinand cont ca esti la norma, cel mai probabil nu o sa te verifice nimeni. Daca te verifica, depinde oarecum de mintea celor de la ANAF.

Eu am avut o discutie similara cu ei legata de trecerea la platitor TVA pe un SRL (unde e tot 35000 limita). Acolo mi-au spus ca se face o regula de 3 simpla.

Logic eu spun ca limita e pe an fiscal. Pana la urma o afacere nu e mereu predictibila, deci poti lucra juma de an fara incasari (sau pe stoc) pentru ca apoi in restul anului sa incasezi. Daca ajungi sa te judeci cu ei probabil castigi pentru ca nu stiu sa fie trecut undeva expres asta.

--emi

[...]

http://www.josekibold.ro : Honesty & well-done software.

Lucian, Dunca

to pfa-...@googlegroups.com
Problema e ca nu vreau sa ma judec cu ei :)
As fi vrut sa facturez cat mai mult luna asta pana nu intra in vigoarea problema cu normele de venit si sa ma trezesc in sitem real.
Eventual probabil ca pot factura si nu inchi PFA-u chiar daca trebe la real, si declar venituri zero pe anul viitor ca sa nu platesc impozit si-l inchide la sfarsitul anului 2012.

... Complicat.

2011/12/16 Emilian Bold <emilia...@gmail.com>

Lucian Dunca
Tel: 0747-036-610

Emil Goicovici

to pfa-...@googlegroups.com
Lucian, am gasit textul de lege care reglementeaza plafonul TVA raportat la perioada de activitate din anul fiscal. Articolul 152 din Codul Fiscal , la alineatul (2) mentioneaza:

(2) Pentru persoana impozabilă nou-înfiinţată care începe o activitate economică în decursul unui an calendaristic, plafonul de scutire prevăzut la alin. (1) se determină proporţional cu perioada rămasă de la înfiinţare şi până la sfârşitul anului, fracţiunea de lună considerându-se o lună calendaristică întreagă.

Deci daca ai PFA activ doar de 3 luni poti factura maxim 29.750 RON pana la sfarsitul anului 2011. Daca facturezi mai mult devii automat platitor de TVA si trebuie sa anunti DGFP-ul in privinta acestui fapt.

Emil Goicovici

2011/12/16 Lucian, Dunca <lucian...@gmail.com>
Problema e ca nu vreau sa ma judec cu ei :)

Emilian Bold

to pfa-...@googlegroups.com
Pana la urma cu o microintreprindere platesti 3% din venit + 16% la dat dividente (dupa ce se scad cheltuielile) + cheltuielile cu un angajat care e obligatoriu (si poti fi chiar tu, pe un salariu minim).

Daca ai o cifra de afaceri de peste 35.000 euro eu zic ca poti trece pe un SRL. Exista firme cu angajati care nu au asa cifra de afaceri.

Chestia e oricum pe termen scurt -- de la anul tot trebuie sa incasezi sub alta forma.

Béla Csete

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

Vreau sa fac o precizare: limita de 35000 Euro, respectiv 119000 RON nu este o limita de venit peste care trebuie sa treci in sistemul de impozitare la venit real, ci este limita peste care trebuie sa treci la platitor de TVA, daca nu ai fost.

Ce inseamna sa fii platitor de TVA? Depinde de afacerea ta. In mod sigur va trebui sa tii un registru (nu stiu sigur daca este vorba de cea de Intrari/Iesiri sau cea de Vanzari si plati). In cazul in care facturezi pentru strainatate, trecerea pe platitor de TVA nu te afecteaza cu nimic, pentru ca nu facturezi cu TVA. In cazul in care facturezi pentru intern, va trebui sa facturezi si TVA-ul aferent si sa virezi TVA-ul la stat.

Succes,
Bela.

Trimbitas Sorin

to pfa-...@googlegroups.com
Suma se imparte la cate luni ai avut PFA-ul deschis .. deci 35000 * 3/12 euro. Ai grija ca limita nu e la cursul euro de acum :)

,toate cele bune

Sorin

Lucian, Dunca

to pfa-...@googlegroups.com
Salut,

Deci in concluzie as putea factura oricat, trecerea la platitor de TVA nu ma afecteaza facturand pentru strainatete.
Exista ceva plafon dupa care te trece la venit real? Sau asta tine doar de optiunea personala ?

Alta intrebare are fi de cand trebuie sa virez TVA-ul la stat? Va dau un exemplu:
-> luna asta facturez sa zicem 50.000 RON spre o firma din romania si mai facturez inca 60.000 RON(sau mai mult) spre o firma din SUA.
Daca as depasi plafonul atunci trebuie sa virez TVA si pentru suma ce am primit-o de la firma din RO sau doar de la urmatoarea factura spre firma din romania inainte?

Multumesc.

2011/12/16 Trimbitas Sorin <trimbit...@gmail.com>

Lucian Dunca
Tel: 0747-036-610