PFA suspendat si acum blocat! Atentie, s-a schimbat legea

Mihai Savu

to PFA Works
Spuneam prin iarna ca mi-am suspendat activitatea de PFA intrucat eram
angajat cu carte de munca si nu mai voiam sa platesc norma de venit pe
o activitate independenta pe care nu o desfasuram. M-am dus la
primarie, am depus cerere, am predat autorizatia, am primit aprobarea
dupa ceva vreme, cu aprobarea m-am dus la finante si am suspendat
activitatea, platind impozitul aferent perioadei din acest an cat am
functionat ca PFA

Buuun, acum nu mai sunt angajat cu CM si vreau sa-mi reiau activitatea
de PFA. Ma duc la primarie la inceputul lunii mai si depun cerere de
reluare a activitatii. Dupa doua-trei saptamani (ei mi-au dat
termenul) cand vreau sa-mi recuperez autorizatia, ce credeti? Nu mai
pot primi autorizatia inapoi.

In 24 aprilie s-a dat o lege noua prin care tot ce tine de PFA se muta
la Registrul Comertului si nu mai exista conceptul de PFA suspendat.
Toate formele de organizare pentru persoane juridice s-au schimbat
(asa am inteles de la primarie). Cum activitatea unui PFA nu mai poate
fi suspendata, ea nu poate fi nici reluata pentru ca nu exista
proceduri de reluare a activitatii, pentru ca teoretic n-ai ce sa
reiei daca n-ai intrerupt. Lega nu spune nimic despre PFA care erau
suspendate cand a aparut legea.

Sigur, mi-au spus sa nu-mi fac probleme, mai sunt inca 10 in situatia
mea si pana la urma tot se va lamuri. Cum? Nu stie nimeni. Cand? Nu
stie nimeni. De catre cine? Nu stie nimeni. Pana atunci, nu-mi pot
primi autorizatia inapoi si raman in starea de suspendat (care nu mai
este legala, by the way).

Am intrebat daca pot emite facturi in aceasta situatie, nu de alta,
dar trebuie sa traiesc si eu. Parerea celor de la primarie a fost
"Cred ca puteti". Yeah, right! Si dupa aceea sa am probleme cu
finantele... Dar tot emit, ca nu am incotro. Om trai si om vedea.

Radu C

to PFA Works
Pai stai asa, declaratile de venit estimat (220) au campuri pentru
inceperea activitatii, respectiv incetarea activitatii. Tre' sa
anulezi si autorizatia daca iti incetezi activitatea, pentru ca apoi,
cand vrei s-o incepi din nou, sa reurmezi procedura de autorizare? N-
are sens. Poate vrei sa-ti iei concediu (adica perioada de
inactivitate). Iti inchizi autorizatia pentru o luna, si apoi iti faci
alta? :) Nu am vazut inca partea legala, dar bunul simt spune ca nu e
normal. Tot bunul simt zice c-ar trebui sa-ti dea autorizatia, si tu
sa mergi la finante sa mai depui un 220 pt. inceperea activitatii.

Mihai Savu

to pfa-...@googlegroups.com

Acum cateva zile am primit telefon de la Primaria Cluj-Napoca ca imi pot recupera autorizatia, a fost semnata si parafata ca mi s-a incheiat perioada de suspendare. La finante am depus doar o cerere si o copie dupa autorizatie, unde era specificata perioada suspendata.

Eu am norma fixa de venit, nu am venit estimat, deci nu cred ca trebuia sa completez fisa 220. Una peste alta, s-a putut. Sa vedem ce surprize voi avea acum de la finante, de la care astept decizia de impunere ajustata proportional cu perioada nelucrata.

Mihai SAVU

t: +40-(0)745-587718
e: mihai...@yahoo.com
e: mihai...@gmail.com
w: http://mihaisavu.com

Radu C

to PFA Works
220 contine si bifa pt. norma de venit (si nu completezi campurile de
venit estimat), dar pe decizia de impunere norma de venit e trecuta in
campurile de venit estimat. De aici pot aparea confuzii (dar nu
grave) :)
> e: mihai_om...@yahoo.com
> e: mihai.s...@gmail.com
> w:http://mihaisavu.com

Raluca Serafimescu

to pfa-...@googlegroups.com
Buna dimineata

Cred ca asta e declaratia
Cand mergi la registru poti cere formularele de completat la registratura
Sa ai la tine si certificatul constatator emis la inceperea activitatii , trebuie predat originalul

Bafta
În data de 4 septembrie 2012, 13:11, B <bist...@gmail.com> a scris:
Salut

Vreau si eu sa suspend activitatea PFA-ului si se spune ca ai nevoie de o declaratie pe proprie raspundere ca incetezi activitatea.
Are cineva un model pentru un astfel de declaratie ?

Multumesc mult.

--
Sfaturile primite pe aceasta lista de discutii *nu inlocuiesc* serviciile unui contabil autorizat!

Primiti acest mesaj pentru ca sunteti abonati la grupul de discutii "PFA Works".
Pentru a posta un mesaj nou, trimiteti mail la pfa-works [ arond ] googlegroups [ punct ] com

file_27_Declaratie-Model1.pdf