فاصله نشکن در لاتک (با کلید میانبر)

Hadi Safi aghdam

to محاسبات فارسی

سلام دوستان
امیدوارم همه خوب و سلامت باشین
از دوستانی که در این گروه فعّلیت دارن، تشکر می‌کنم. هر چند تشکر من در مقابل زحمت‌هایی که برای زبان پارسی می‌کشین، چیزی نیست.
من چه طوری می‌تونم در لاتک
LaTeX
وقتی از کیبورد
http://persian-computing.org/download/Iranian_Standard_Persian_Keyboard_(ISIRI_9147)_(Version_2.0).zip
استفاده می‌کنم، با کمک دکمه میانبری مثلا
ctrl+shift+space
فاصله‌ی نشکن بزنم؟
(در مایکروسافت ورد جواب میده ولی در لاتک نه).
لازم به توضیح هست که من از ویرایشگر
biditexmaker
که دوست عزیزم جناب اقای سیّد رضی علوی‌زاده نوشتن استفاده می‌کنم.
در محیط خود ویرایشگر این فاصله را با اون دکمه‌ها میزنم و جواب میده. (یعنی دو کلمه رو به هم با یک فاصله می‌چسبونه و وقتی به آخر خط مرسه، نمی‌شکنه.)
ولی وقتی خروجی  پی‌دی‌اف می‌گیرم جواب نمیده و مثل اینکه فاصله زده‌ام.
من راه‌هایی مثل زدن
Alt+0160 یا Alt+255
که در
این صفحه اومده رو هم چک کردم ولی نشد.
من نمیخام از

~ (tilde)
 استفاده کنم..
با تشکر قبلی.

Behdad Esfahbod

to Hadi Safi aghdam, ‫محاسبات فارسی‬‎

سلام،

من سال‌هاست که از تک استفاده نکردم، ولی به گمانم باید کاراکتر فاصله‌ی‌نشکن رو به عنوان کاراکتر active تو تک تعریف کنین و در تعریفش تبدیلش کنین به ~.

http://groups.google.com/group/persian-computing-fa

---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «محاسبات فارسی» در ‏گروه Google ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت رایانامه از آن، رایانامه‌ای به persian-computing-fa+unsub...@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.

Hadi Safi aghdam

to محاسبات فارسی
سلام. خیلی ممنون برای جواب. میشه بیشتر در موردش توضیح بدیین بیزحمت؟
اون قسمتش که گفتین به عنوان کاراکتر active توی تک معرفی کنم یعنی چی؟
با تشکر

Hadi Safi aghdam

to محاسبات فارسی
فکر کنم منبع مشکل پیدا شد.
http://qa.parsilatex.com/21008/
فکر کنم مشکل از اضافه شدن کاراکترهای کنترلی نامرئی توسط ویرایشگر bidiTexMaker هست.
اگه دوستان راهی دارن، بیزحمت بفرمایین.
با تشکر

soroush...@gmail.com

to محاسبات فارسی
حتمالا این مشکل مربوطه به این باگ کیوت  (نسخه‌های ۵.۳ تا ۵.۷) هست که در نسخهٔ ۵.۸.۱ اصلاح شده. من اطلاعی ندارم که TeXMaker یا ویرایشگرهای دیگه از چه نسخه‌ای از کویت استفاده می‌کنند اما احتمال میدم از نسخه‌های پکیج‌ها استفاده کرده باشند. به‌هرحال شما در محیط‌هایی که از کیوت استفاده می‌کنند نمی‌تونید نیم‌فاصله (چه چسبان چه غیرچسبان) و تعداد زیادی از نویسه‌های دیگه رو تایپ کنید.

در جمعه 26 اوت 2016، ساعت 0:55:57 (UTC+4:30)، Hadi Safi aghdam نوشته: