برگرداندن «آ» در جای پیشین خود در Gboard

ali aslani

to محاسبات فارسی
در google keyboard پیش‌تر برای نوشتن واج «آ» واج «ا» نگاه‌داشته می‌شد و آن‌گاه، واج «آ» درست در جای «ا» در زیر انگشت، پدیدار می‌شد. اینک نماد «-» در جای «آ» نشسته است و «ا» اندکی بالاتر، نمایانده می‌شود. پرکاربردی «آ» بر «-» بر کسی پوشیده نیست.
آیا برگرداندن «آ» به جای خود، ممکن و موجه است؟
از کدام راه، امکان اقناع گوگل هست؟

Shervin Afshar

to persian-co...@googlegroups.com
به گمانم منظورتان این است که باید انگشت را یک سانتی‌متر حرکت داد تا آی باکلاه را انتخاب کرد.

این نظر شماست یا نتیجهٔ داده‌ورزی و تحلیل کاربرد؟ در هر صورت، من به شخصه ترجیحی ندارم در این مورد؛ چون با بررسی انتخاب‌هایی که انجام شده برای کلید‌های دیگر وقتی modal فعال باشد، به نظر می‌رسد که انتخابی یِلخی نیست. ولی به هر حال، اگر حرفی دارید برای گوگل:

ش.
--
--

---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «محاسبات فارسی» در ‏گروه Google ثبت‌نام شده‌اید.

Behdad Esfahbod

to ali aslani, محاسبات فارسی
سلام،

من هم این مشکل رو داشتم. انتخاب «Long press for symbols» رو تو تنظیمات خاموش کنی درست میشه.