چرا تقویم شمسی در ویندوز ممکن شد و در لینوکس نه

瀏覽次數:161 次
跳到第一則未讀訊息

Amir Farsi

未讀,
2015年11月2日 凌晨3:59:482015/11/2
收件者:محاسبات فارسی
سلام.
همانطور که میدانید، با درخواست گسترده کاربران، هم اکنون ویندوز 10 از تقویم جلالی پشتیبانی میکند. بدین صورت که با تغییر نوع تقویم به شمسی، در همه جای ویندوز تقویم اصلی شمسی است.
اما در لینوکس فقط یک سری برنامه ها یا افزونه هایی برای گنوم و kde وجود دارند که در کنار تاریخ میلادی، شمسی را نمایش میدهند.
اما مثلا ناتیلوس و مدیر فایل kde نمیتوانند تاریخ مربوط به فتیلها را به شمسی نمایش دهند.
همینطور مثلا در آندروید که یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است، نمیتوان بنیاد تقویم موبایل را به شمسی تغییر داد و فقط میتوان برنامه های اضافه نصب کرد. چرا؟
اصولا آیا یک سیستم عامل میتواند چند تقویمه باشد؟(به طور بنیادی و نه به طور ظاهری)
متشکرم.

Mohammad Heydari

未讀,
2015年11月2日 下午1:51:582015/11/2
收件者:محاسبات فارسی
سلام
خیلی ها بطور داوطلبانه و (معمولا انفرادی) اقدام به اینکار کردند ولی چون مدیریت درست پشتش نبوده همیشه یا خیلی محدود انجام شده یا شکست خورده. این کار  نیاز به انرژی زیادی داره که به طور انفرادی نمیشه انجامش داد. چندبار هم افراد مختلف سعی کردند تیم جمع کنند برای اینکار (از جمله خودم) ولی معمولا کسی استقبال نمیکنه. به هرحال اگر کسی حاضر به انجام اینکار باشه من میتونم کمک کنم.

yus...@gmail.com

未讀,
2015年12月8日 上午10:33:572015/12/8
收件者:محاسبات فارسی
با سلام،
اگر امکان داره توضیح بدید که برای انجام این کار چه تخصص هایی نیاز هست و چه تعداد نیرو لازم هست.
با تشکر

در دوشنبه 2 نوامبر 2015، ساعت 22:21:58 (UTC+3:30)، Mohammad Heydari نوشته:

Mohammad Heydari

未讀,
2015年12月8日 下午2:35:342015/12/8
收件者:محاسبات فارسی
کسانی که به زبان‌های سی یا سی‌پلاس‌پلاس مسلط باشند میتونند کمک کنند ولی سوال اصلی برای این کار اینه که توی کدوم سطح انجام بشه چون این موضوع توی لایبرری‌هایی اصلی تعریف نشده. اگر بشه که اون‌ها رو متقاعد کرد که این قابلیت رو به کتابخانه‌های اصلی اضافه کرد این مشکل توی کل سیستم حل میشه چون تقریبا همه از strftime توابعی مثل استفاده میکنن.

Hooman Mehr

未讀,
2015年12月8日 晚上10:01:292015/12/8
收件者:Amir Farsi、محاسبات فارسی‎
سلام

توابع کتابخانه‌ای ICU از تقویم جلالی پشتیبانی می‌کنند.  برنامه‌هایی که از این توابع استفاده می‌کنند به طور تئوری باید با تقویم جلالی هم کار کنند. اما آگاه بودن برنامه از عملکرد چند تقویمی و پشتیبانی از تقویم اصلی و ثانویه نادر است. همچنین بسیاری از برنامه‌ها به درستی و به طور کامل از ICU استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل عملا با تقویم جلالی درست کار نمی‌کنند.

این روزها من با میزکار لینوکس کار نمی‌کنم (از مک استفاده می‌کنم که از همان ICU استفاده می‌کند) و در نتیجه از وضع فعلی تقویم جلالی در محیط‌های گرافیکی لینوکس بی خبرم. ولی سال‌ها پیش این موضوع را بطور جدی پیگیری می‌کردم و در مورد مشکلات ویژه‌ای که برای پشتیبانی هماهنگ و فراگیر تقویم غیرمیلادی در لینوکس وجود دارد اطلاعات دقیقی دارم. شرح موضوع خیلی فنی است و فرصت بیشتری می‌خواهد. به طور خلاصه بگویم: مشکل  ناشی از تعدد کتابخانه‌های توابع تقویمی در لینوکس و طراحی نادرست معماری اکثر آنها است.

http://groups.google.com/group/persian-computing-fa

---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «محاسبات فارسی» در ‏گروه Google ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به persian-computin...@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.

Mohammad Heydari

未讀,
2015年12月9日 下午2:27:592015/12/9
收件者:محاسبات فارسی、amir...@gmail.com
اگر می‌توانید اطلاعاتی که در این زمینه دارید را در اختیار بگذارید قاعدتا انجام این کار خیلی نباید سخت باشد، مثلا اگر بتوانیم پروژه‌هایی مثل Qt و Gtk را قانع کنیم که از ICU استفاده کنند و ویژگی‌هایی که برای تقویم‌های غیرمیلادی ارائه شده را پشتیبانی کنند حداقل در تمام برنامه‌هایی که بر پایه این کتابخانه‌ها نوشته شده‌اند این مشکل رفع می‌شود. پیشنهاد من این است که با این گروه‌ها مکاتبه کنیم و ببینیم که می‌شود آن‌ها را راضی کرد یا نه.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به persian-computing-fa+unsub...@googlegroups.com ارسال کنید.

Behdad Esfahbod

未讀,
2015年12月10日 清晨5:03:022015/12/10
收件者:Mohammad Heydari、محاسبات فارسی、amir...@gmail.com
On 15-12-09 07:53 PM, Mohammad Heydari wrote:
> و Gtk را قانع کنیم که از ICU استفاده کنند

این اتفاق نخواهد افتاد.

Mohammad Heydari

未讀,
2015年12月13日 上午11:58:472015/12/13
收件者:محاسبات فارسی、mdh.h...@gmail.com、amir...@gmail.com
به هر حال من برای gtk یک ایمیل فرستادم. اگر کسی هم مایل بود کمک کند خوشحال می شوم.

Amir Farsi

未讀,
2015年12月14日 上午8:31:302015/12/14
收件者:محاسبات فارسی、mdh.h...@gmail.com、amir...@gmail.com

در پنجشنبه 10 دسامبر 2015، ساعت 13:33:02 (UTC+3:30)، behdad نوشته:
On 15-12-09 07:53 PM, Mohammad Heydari wrote:
> و Gtk را قانع کنیم که از ICU استفاده کنند

این اتفاق نخواهد افتاد.

سلام جنب اسفهبد.
آیا دلیل فنّی دارد؟ یا دلیل غیر فنّی؟

Behdad Esfahbod