نصب‌نشدن فونت ابوذر در لینوکس

نیستی

to persian-co...@googlegroups.com
سلام.

دوستان، من فونت abo-thar را در لینوکس نصب کردم. نسخهٔ 1.03 را هم نصب کردم که ظاهراً جدیدترین نسخه‌اش است.

از این فونت برای درج عبارت‌های دعایی، مانند علیه‌السلام، استفاده می‌شود.
عجیب است که پس از نصب‌شدن و حتی به‌روزرسانی Cache فونت‌ها، باز هم در فهرست فونت‌های نصب‌شدهٔ هیچ‌یک از برنامه‌ها اضافه نمی‌شود!

فونت را ضمیمهٔ همین ایمیل کرده‌ام.

آیا شما نیز  همین مشکل را دارید؟

abo-thar 1.03.ttf

Javad

to نیستی, persian-co...@googlegroups.com
سلام

من نسخه شما را جایگزین نسخه‌های قبلی که داشتم نمودم ... جالب اینکه بجای نمایش عبارت abo-thar در اسامی فونت‌ها سمبل‌های مورد استفاده از همین فونت نمایش داده می‌شود و عبارت زیر مشاهده می‌گردد:

image.png

سیستم عامل‌: فدورا ۲۸
برنامه تست: لیبره آفیس

پی‌نوشت: با لاتک هم مشکلی نبود.

--
--
http://groups.google.com/group/persian-computing-fa

---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «محاسبات فارسی» در ‏گروه Google ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به persian-computin...@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.
Screenshot-20181222111519-468x64.png

نیستی

to Javad, persian-co...@googlegroups.com
سلام.

مشکلی که فرمودید حتی در نسخهٔ قبلی این فونت هم وجود دارد.

اگر به منوی انتخاب فونت‌ها (Drop-Down Font Name Menu) دقت کنید، نام فونت‌ها در سمت چپ منو و پیش‌نمایش آن در سمت راستش نمایش داده می‌شود.
این در حالی است که در این فونت (ابوذر) فقط پیش‌نمایشش دیده می‌شود و تازه آن هم در سمت چپ منو؛ یعنی در جایی که می‌بایست نام فونت دیده می‌شد!
گمان می‌کنم همین باعث می‌شود نام فونت را نبینیم. حدس می‌زنم پیش‌نمایش فونت روی نام فونت می‌افتد و باعث می‌شود نام فونت دیده نشود. البته شاید علتش این باشد.

‫‪Javad‬‏ <‪jav...@gmail.com‬‏> در تاریخ شنبه ۲۲ دسامبر ۲۰۱۸ ساعت ۱۱:۱۷ نوشت:‬

Javad

to نیستی, persian-co...@googlegroups.com
به صورت زیر قابل مشاهده است:

Screenshot from 2018-12-22 11-26-03.png

Saleh Souzanchi

to محاسبات فارسی
درود بر همگی
اگر همچنان مشکلی در این فونت هست در تلگرام به من پی ام بدید تا اصلاحش کنم.
چون مشکل کپی رایت ممکن است داشته باشد فقط می‌توانم بصورت شخصی اطلاح کنم و منتشر کنم