Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: Perl Logo

1 view
Skip to first unread message

Søren Lund

unread,
Oct 14, 2017, 8:45:02 AM10/14/17
to Copenhagen Perl Mongers

Jeg vil da mene det er løget, der er logoet, som her: https://glot.io/

/Søren
--
https://about.me/slu

On October 14, 2017 12:29:06 "Jonas B. Nielsen" <jon...@gmail.com> wrote:

Kære Mongers,

Jeg fik forleden brug for at skulle visuelt præsentere Perl via en form af logo.

Dette viste sig at være sværere end først antaget.

Det ser ud til at der findes 2 logoer:

- Raptoren
- Kamelen

Hvad er det officielle logo?

Raptoren: https://github.com/pfig/perl-raptor er fin, men attribution kravene er muligvis lidt besværlige hvis man bare kan tilknytte et billede ikke link + tekst - ejerskabet af samme ligger hos Sebastian Riedel

Kamelen bliver benyttet på eksempelvis Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Perl brugen af samme er dog endnu mere interessant: http://www.onlamp.com/pub/a/oreilly/perl/usage/ da det er eget af O'Reilly

https://www.perl.org/ benytter kamelen som grafik (ikke logo)

Perl på GitHub https://github.com/perl benytter raptoren.

Hvordan kan et open source projekt overleve uden et officielt logo som kan benyttes UDEN krav?

Nogen andre der har reflekteret over dette? er jeg den eneste der finder det FOOBAR?

God weekend,

jonasbn
— 
pauseid: JONASBN
twitter: @jonasbn





0 new messages