Λεύκωμα και Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Νεολαίας

1 view

Lampadariou Iraklis

to perival...@googlegroups.com
Αγαπητά μέλη,

Μετά από τις ενημερωτικές επισκέψεις μας στα σχολεία του Δήμου Κομοτηνής είμαι σε θέση να δημοσιεύσω κάποιες επιλογές από τα λευκώματα που συμπλήρωσαν οι μικροί μαθητές, τα οποία θα παρουσιαστούν και στην έκθεση που θα γίνει στο άλσος της Αγίας Παρασκευής στην Κομοτηνή από τις 31 Μαΐου έως τις 3 Ιουνίου στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Νεολαίας.

Όμως πέρα από την σημαντική αυτή έκθεση και τις άλλες εκδηλώσεις και συναυλίες που θα πραγματοποιηθούν, θα γίνει και η δική μας δράση με τα ποδήλατα. Συγκεκριμένα, η δράση μας ονομάζεται «Όλη η πόλη με ποδήλατο» και θα την στηρίξουν κυρίως μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της Κομοτηνής. Σημείο συνάντησης έχει οριστεί η κεντρική πλατεία και η ώρα στις 10:00. Στην δράση αυτή θα μοιραστούν αναμνηστικά καπέλα, μπλοκάκια σημειώσεων, αυτοκόλλητα και σημαιάκι για το κάθε ποδήλατο!
Αν και η δράση «πέφτει» λίγο πριν την περίοδο της εξεταστικής για τα περισσότερα μέλη της ομάδας, ελπίζω να δω μερικούς από εσάς!

Καλό διάβασμα για την εξεταστική και Καλή Επιτυχία!

Φιλικά, Ηρακλής
--
Web site: http://lamiraklis.blogspot.com

Ακολουθούν επιλογές από τα Λευκώματα:

__________
Ποιές οι σκέψεις μιας αρκουδίτσας στον Βόρειο Πόλο; (Σχολείο: 9ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής Ημερ/νια : 23/04/2007)

«Οι σκέψεις μιας αρκουδίτσας στον Βόρειο Πόλο είναι πως θα βρει να φάει, που θα μείνει, πως θα βοηθήσει τους φίλους της, πως θα επιβιώσει όταν θα λιώσουν οι πάγοι» Άννα Κ., Ε1

«Λιώνουν οι πάγοι και χάνεται το σπίτι μου. Δεν έχω μέρος για να μείνω. Χάνω τους φίλους και την οικογένειά μου» Χριστίνα Σ., Ε1

«Βοήθησέ με! Λιώνουν οι πάγοι! Σε παρακαλώ! Θέλω να σώσω τους φίλους μου! Δεν θέλω να πεθάνω! Πεινάω πολύ και δεν έχω να φάω! Πού είναι οι φίλοι μου και η οικογένειά μου; Που θα βρω σπίτι για να μείνω;» Μαίρη Α., Ε2

«Οι πάγοι λιώνουν. Οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν κάτι για να μας βοηθήσουν γρήγορα. Αν αργήσουν ακόμα λίγο θα είναι αργά» Νίκος Κ., ΣΤ1

«Οι σκέψεις μιας αρκουδίτσας στον Βόρειο Πόλο είναι το πώς θα καταπολεμήσει το λιώσιμο των πάγων. Επίσης, σκέφτεται πως οι πάγοι στον Βόρειο Πόλο θα μπορούσαν να λιώνουν, αλλά ταυτοχρόνως να δημιουργούνται καινούριοι» Παναγιώτης Μ., ΣΤ2

__________
Το καλοκαίρι τι θα μπορούσες να κάνεις για να προστατεύσεις τις παραλίες που κινδυνεύουν από τα σκουπίδια; (Σχολείο: 6ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής Ημερ/νια: 26/04/2007)

«Μπορούμε να στείλουμε γράμμα στον Δήμο της Κομοτηνής και να βάλει υπεύθυνους να τα καθαρίσουν και να μην πετάμε κι εμείς σκουπίδια» Μαρία Τ., Δ1

«Να πω στους ανθρώπους να μην βρομίζουν τις παραλίες. Όπως δεν βρωμίζουν το σπίτι τους έτσι να μην βρωμίζουν και τις παραλίες με τα σκουπίδια τους» Κωνσταντίνα Τ., Ε1

«Να μαζευτώ με μια παρέα και να μαζέψουμε τα σκουπίδια» Έλλη Γ., Ε1

«Να μην πετάμε σκουπίδια και να μαζεύουμε όταν τα βρίσκουμε» Γιώργος Μ., Ε2

«Θα προσπαθούσα μαζί με βοήθεια να μαζέψω τα σκουπίδια και να τα πετάξω σε κάδους ανακύκλωσης. Θα έλεγα στους άλλους να πετάνε τα σκουπίδια στους κάδους» Ιωάννα Γ., Ε2

__________
Πως φαντάζεσαι τον πλανήτη μας μετά από 50 χρόνια; (Σχολείο: 3ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής Ημερ/νια: 30/04/2007)

«Μετά από 50 χρόνια ο πλανήτης μας θα είναι πολύ ζεστός. Θα έχει πολύ ζέστη και οι άνθρωποι δεν θα μπορούν να ζήσουν διότι μπορεί να αλλάξει το κλίμα μας. Δεν θα υπάρχει αρκετό νερό και θα είναι ένα πρόβλημα και θα καταστραφούν τα δάση» Αργυρώ Μ., Ε1

«Θα φτιαχτούν ποδηλατοδρόμια, στην πόλη μας όταν θα βρέχει τα δέντρα και το γρασίδι θα απορροφούν το νερό και δεν θα έχουμε πλημμύρες όπως στην παλιά Κομοτηνή, θα φτιαχτούν τραμ. Δεν θα έχει πολύ κίνηση και έτσι θα μπορούν οι άνθρωποι να κυκλοφορούν με τα ποδήλατα» Γιάννης Μ., Ε1

«Μετά από πενήντα χρόνια άμα συνεχίσουμε να κάνουμε τις δραστηριότητες ο πλανήτης θα έχει σχεδόν καταστραφεί. Η υπερκατανάλωση ενέργειας θα προκαλέσει την απώλεια όχι μόνο χρημάτων αλλά και ενέργειας. Με τα εργοστάσια να μολύνουν το περιβάλλον ο πλανήτης υπερθερμαίνεται, λιώνουν οι πάγοι, καταστρέφονται τα σπίτια και οι τροφές των ζώων. Με το να μην ανακυκλώνουμε τα σκουπίδια πολλαπλασιάζονται με αποτέλεσμα να δημιουργούνται χωματερές και να κάνουμε υπερκατανάλωση προϊόντων» Ιωάννα Μ. Ε1

«Ο πλανήτης θα έχει μολυνθεί πάρα πολύ. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας θα προσφέρει πολλά κακά στην ατμόσφαιρα και λίγα καλά στους ανθρώπους. Οι πάγοι σχεδόν όλοι θα έχουν λιώσει και θα πλημμυρίσουν πολλές χώρες. Όλα αυτά θα σημαίνουν την καταστροφή της Γης» Θωμάς Μ., Ε2

«Μετά από 50 χρόνια φαντάζομαι τον πλανήτη θερμότερο. Οι πάγοι που έχουν απομείνει θα λιώσουν. Τα καυσαέρια θα αυξηθούν. Οι χειμώνες θα είναι ζεστοί. Το νερό θα λιγοστέψει και οι άνθρωποι θα στεναχωριούνται γι’ αυτό που έκαναν στον πλανήτη αλλά δεν θα μπορούν να κάνουν τίποτε» Άννα Μαρία Ε., Ε2

«Άμα ο κόσμος συνεχίσει έτσι θα είναι γεμάτος καυσαέρια, δεν θα υπάρχει καθαρός αέρας. Επίσης μπορεί να καούν οι άνθρωποι από το φαινόμενο του θερμοκηπίου και από την ρύπανση του περιβάλλοντος να μην ζήσει το ανθρώπινο γένος» Αποστόλης Μ., Ε2

__________
Σήμερα ο ουρανός από τα καυσαέρια έχει γίνει γκρι. Πώς μπορούμε να τον ξανακάνουμε γαλάζιο; (Σχολείο: 7ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής Ημερ/νια: 2/05/2007)

«Ναι! Θα μπορούσαμε παίρνοντας άλλα μέσα μεταφοράς (π.χ. ποδήλατα) και επίσης τα εργοστάσια να χτίζονται σε μέρη που δεν υπάρχει κόσμος» Ελένη Δ., Ε

«Να μην χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα και γενικά όλα τα μεταφορικά μέσα που δημιουργούν καυσαέρια. Να μην χρησιμοποιούμε βλαβερά για το περιβάλλον αντικείμενα. Έτσι ο ουρανός θα γίνει πάλι γαλάζιος και οι άνθρωποι ευτυχισμένοι» Ελένη Μ., Ε

«Να σταματήσουμε τα εργοστάσια για λίγο καιρό» Αθηνά Σ., Ε

«Να μην κυκλοφορούμε πολλές ώρες με τα αυτοκίνητα, δηλαδή να κυκλοφορούμε με ποδήλατα ή αλλιώς με τα πόδια. Να μην μολύνουμε το περιβάλλον. Τα εργοστάσια να δουλεύουν λιγότερο» Ελευθερία Β., Ε

__________
Αν γινόσουν υπερ-ήρωας για μια ημέρα τι θα έκανες για το περιβάλλον; (Σχολείο: 1ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής Ημερ/νια: 7/05/2007)

«Θα γινόμουν για λίγα λεπτά δασοφύλακας και θα προστάτευα τα δάση. Θα απαγόρευα στους ξυλοκόπους να κόβουν τα δάση» Αθανασία Α., Δ

«Θα έπειθα τους οδηγούς να μην χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα τουλάχιστον για μια ημέρα. Θα έλεγα στους εργοστασιάρχες να χρησιμοποιούν ειδικές φόρμουλες, έτσι το καυσαέριο να βγαίνει καθαρό. Θα έκανα δεντροφύτευση με τα παιδιά της τάξης μας. Και αν μπορούσα θα έλεγα σε όλους τους πολίτες να κάνουμε ανακύκλωση» Στέλλα Φ., Ε

«Εγώ θα έβαζα πολλές αφίσες που θα έλεγαν πετάτε τα χαρτιά, τα αλουμίνια, τα γυαλιά σε κάδους ανακύκλωσης. Επίσης θα έβαζα περισσότερους κάδους για να πετάμε τα σκουπίδια. Θα έβαζα ειδικά κουτιά που θα βάζανε οι άνθρωποι της μπαταρίες τους. Θα απαγόρευα την κοπή των φυτών και τέλος θα άφηνα τους ανθρώπους να κυκλοφορούν μόνο με ποδήλατα»
Ελένη Α., Ε

«Εγώ θα κατέστρεφα όλα αυτά τα οποία κάνουν κακό στο περιβάλλον (αυτοκίνητα κ.τ.λ.) για να φτιάξω οικολογικά πράγματα» Νίνα Δ., Ε

__________
Τι θα συμβούλευες ένα φίλο σου να κάνει καθημερινά για να σώσει το περιβάλλον; (Σχολείο: 4ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής Ημερ/νια: 17/05/2007)

«Θα του έλεγα να μην πετάει αναμμένα τσιγάρα στο δάσος, να κυκλοφορεί περισσότερο με το ποδήλατο για να μην μολύνει το περιβάλλον και να μην σπαταλάει άσκοπα το ηλεκτρικό ρεύμα» Βασίλης Κ., Δ1

«Να πετάει τα χαρτιά, τα γυαλιά, τα αλουμίνια κ.τ.λ. στους κάδους ανακύκλωσης. Να σβήνει τα φώτα του σπιτιού του όταν φεύγει. Και να μετακινείται με το ποδήλατο ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και όχι με το αμάξι» Δήμητρα Γ., Δ1

«Να κάνει ανακύκλωση για να μην ξοδεύουμε πολλά αγαθά. Να κάνει αναδάσωση δηλαδή να φυτεύει δέντρα όταν καταστρέφεται ένας χώρος με δέντρα. Να χρησιμοποιεί μέσα μεταφοράς» Χρυσεύη Μ., Δ1

«Να χρησιμοποιεί συχνά το ποδήλατό του, να πετάει χαρτιά, τα γυάλινα μπουκάλια και τα αλουμινένια ντενεκεδάκια στους κάδους ανακύκλωσης, να πει στους γονείς του να χρησιμοποιούν λάμπες που καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια και να κυκλοφορεί με μέσα μαζικής μεταφοράς» Άννα Π., Δ1

«Θα τον συμβούλευα να μην καταναλώνει ενέργεια και να κάνει ό,τι μπορεί για να σώσει το περιβάλλον» Ηλιάννα Τ., Δ2

__________
Αν σου μιλούσε ένα δέντρο τι νομίζεις ότι θα σου έλεγε; (Σχολείο: Μειονοτικό Σχολείο Βέννας Ημερ/νια: 22/05/2007)

«Αν μου μιλούσε ένα δέντρο θα μου έλεγε: Πολλά δέντρα μαζί κάνουν ένα δάσος και είναι καλό» Σέφα Α., Β’ Τάξη

«Γιατί δεν μας αγαπάτε; Εμείς σας δίνουμε οξυγόνο, φέρνουμε βροχή, μαζεύουμε τα σύννεφα, κάνουμε ίσκιο με τα φύλλα μας. Γινόμαστε φωλιές για ζώα και πουλιά, προστατεύουμε από πλημμύρες, δίνουμε τον κορμό και φτιάχνετε έπιπλα» Αϊσέ Μ.Α., Γ’ Τάξη

«Το δέντρο έχει οξυγόνο και κάνει βιβλία με τον κορμό. Κάνει και τετράδια και μολύβια και μαθαίνεται γράμματα. Θέλω να κάνω μια ευχή: Όλος ο κόσμος να μάθει να μας αγαπάει» Γκιουλχάν Τ., Ε’ Τάξη

« ΔΕΝΤ.: Γιατί μας κόβετε;
ΑΝΘΡ.: Για να κάνουμε τα έπιπλά μας.
ΔΕΝΤ.: Γιατί μας καίτε;
ΑΝΘΡ.: Για να έχουμε χωράφια.
ΔΕΝΤ.: Γιατί μας χαλάτε με τα καυσαέρια;
ΑΝΘΡ.: Δεν θέλουμε να σας χαλάμε όμως η τεχνολογία που άρχισε πολύ να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στο κόσμο γι’ αυτό και εμάς το χρησιμοποιούμε.
ΔΕΝΤ.: Γιατί δεν φυτεύετε καινούρια αδερφάκια;
ΑΝΘΡ.: Γιατί οι άνθρωποι δεν είναι πολύ μορφωμένοι γι’ αυτό δεν φυτεύονται αδερφάκια. »
Σεντάτ Σ.Χ., ΣΤ’ Τάξη

7o Dimotiko (2-05-07).jpg
9o Dimotiko (23-04-07)2.jpg
3ï Dimotiko (30-04-07).jpg