Wybór ścieżki studiów

1 view
Skip to first unread message

Uniwersytet Ekonomiczny

unread,
Nov 24, 2010, 6:45:01 PM11/24/10
to peip...@gmail.com, peipr, Anna Bukowska, Katarzyna Antoniak, bartosz.b...@gmail.com, Stanisław Bręczewski, Martyna Dziubek, Łukasz Flieger, Anna Hoffa, Aldona Kochman, Natalia Kośmider, Kamila Mastalerz, maria.mo...@op.pl, Laura Nawrocka, Natasza N, gregory, Monika Woźnica, Karolina Zagata
Witajcie!

Część z Was już wie, reszta pewnie niedługo dostanie informacje o zapisach na ścieżkę studiów. Rozmawiałam dzisiaj z prof. Deszczyńskim i dr Gołatą i doszliśmy w tej sprawie do pewnego porozumienia. Przede wszystkim musimy grupowo wybrać te same przedmioty, żeby na pewno zebrała się grupa min. 24 osób i nie przenieśli nas na inne przedmioty.

Na drugim semestrze sprawa wygląda tak:
przedmioty specjalnościowe obowiązkowe to
- lobbing (dr Rydzak)
- Etyka zawodowa (dr Gołata)
- zasady funkcjonowania i promocji UE (dr Gołata)
natomiast przedmioty specjalnościowe do wyboru to:
-badania w pr (dr Rydzak)
-relacje inwestorskie (ktoś z innej katedry)
-wizerunek biznesu (dr Gołata)
Mamy wybrać z tych trzech jeden. Profesor powiedział wprost, że mamy nie wybierać relacji inwestorskich, bo po pierwsze są średnio prowadzone a po drugie jeżeli ktoś z innej katedry chce u nas prowadzić zajęcia to niech zostanie pracownikiem naszym,a nie tak tylko z doskoku. A biorąc pod uwagę fakt, że dr Gołaty i tak będziemy mieli dosyć na innych zajęciach sugestia (czyt. wersja ostateczna;])jest taka, żebyśmy wybrali badania w pr.

Jeżeli chodzi o trzeci semestr to:
przedmiot obowiązkowy:
współczesna prasa gospodarcza (tak tak, ponownie gr Gołata)
a do wyboru z przedmiotów specjalnościowych mamy:
-kampanie public relations (gr Rydzak again)
-międzynarodowe stosunki polityczne (prof. Deszczyński)
i tu decyzja już jest trochę trudniejsza, bo kampanie brzmią ciekawie, a z drugiej strony zwłaszcza ci, którzy mają seminarium u prof, mają dylemat... także to pozostawiam do dyskusji. Ale i tak decyzję trzeba podjąć grupowo przed wypisaniem tych papierów, bo znów jak nie będzie 24 osób to istnieje ryzyko, że przerzucą nas na żywnościówkę.
trzeba też wybrać przedmiot ogólny. Lista jest dosyć długa, wiem tylko, że Marketingowe PR będzie prowadzone przez "naszych" (nie jestem niestety w stanie powiedzieć kto dokładnie).
będzie też przedmiot w języku obcym, lista też spora, "nasz" przedmiot to Public Diplomacy, prowadzony przez prof. Ławniczaka (czyli pewnie częściej przez mgr Bogdał).

Semestr czwarty:
przedmiot obowiązkowy to kryzysowe pr (dr Rydzak)
a do wyboru ze specjalnościowych mamy:
-savoir-vivre w biznesie (jeszcze nie był prowadzony, dr Gołata mówił, że jak się zdecydujemy to pewnie to poprowadzi, ale raczej niechętnie)
-społeczna odpowiedzialność biznesu (dr Rydzak) - myślę, że brzmi bardziej interesująco;)
z ogólnych ta sama lista, co na 3 semestrze, komentarz j.w.

Konkluzja moich wywodów jest taka, że na drugim semestrze wybieramy "badania w pr" (wiem, że niefajnie tak jak coś jest narzucone, ale w tym przypadku nie bardzo mamy inne wyjście), na trzecim albo "kampanie..." albo "MSpolityczne", a na czwartym "CSR". 
Próbowałam się rozeznać w katalogu studiów jak oni to oficjalnie widzą, ale panuje tam niezły burdel, więc nie polecam zaglądania;P

No i ostatni komunikat - po dzisiejszym wykładzie z makroekonomii pewnie będziemy o tym jeszcze dyskutować dokładniej. Ci, którzy nie mają jeszcze tych kart powinni dostać albo w sekretariacie albo u promotorów (seminarzyści prof. Deszczyńskiego dzisiaj dostali).

Przekażcie te informacje komu możecie, bo wiem, że nie wszyscy tu, zwłaszcza ostatnio, zaglądają.
Jeśli macie jakieś pytania to najlepiej na maila dzie...@tlen.pl albo gg 3261963
Pozdrawiam śnieżnie,
dzieciook :)

Stanisław Bręczewski

unread,
Nov 24, 2010, 6:56:17 PM11/24/10
to Uniwersytet Ekonomiczny, peipr, Anna Bukowska, Katarzyna Antoniak, bartosz.b...@gmail.com, Martyna Dziubek, Łukasz Flieger, Anna Hoffa, Aldona Kochman, Natalia Kośmider, Kamila Mastalerz, maria.mo...@op.pl, Laura Nawrocka, Natasza N, gregory, Monika Woźnica, Karolina Zagata
Witam,

po pierwsze pragnąłbym zaznaczyć, że bardzo cieszy mnie fakt, iż NIE
WSZYSTKIE nasze przedmioty będą tylko powtórką z pierwszego stopnia i
jednak będziemy mieli zajęcia specjalnościowe. To niemal
optymistycznie nastraja.

po drugie zgadzam się z analizą przedmiotów na drugi semestr.

po trzecie rozumiem dylemat związany z przedmiotami na trzeci semestr
(osobiście skłaniam się minimalnie ku Rydzakowi, acz MSP kuszą, kuszą)

po czwarte zgadzam się z analizą przedmiotów na czwarty semestr.

Czyli, gdy chodzi o moje typy:

Badania
Kampanie
CSR


Yo,
Stachu

Katarzyna Antoniak

unread,
Nov 25, 2010, 7:18:54 AM11/25/10
to pe...@googlegroups.com

Hej!

No to ja jestem za:

1. Badania w PR

2. Managerial Skills (uprzedzam, że podobno trzeba na to chodzić, ale zajęcia fajne - tak słyszałam); a jak ktoś chce mieć spokój, to polecam The Economics of Happiness (esej na zaliczenie)

3. CSR

4. Kampanie PR

5. Marketingowe PR (podobno to nic ciekawego, ale nic innego dla nas chyba nie ma).

Pozdarwiam,

Katarzyna



"Uniwersytet Ekonomiczny" <peip...@gmail.com> pisze:

---------------------------------------------
Szukasz samochodu?
Auta używane i nowe - prosto z Niemiec!!!
http://linkint.pl/f284b

Akademia Ekonomiczna

unread,
Nov 25, 2010, 9:50:11 AM11/25/10
to pe...@googlegroups.com

Hej!

Idąc kolejnymi semestrami:

 

II sem. Badania w PR (ale mi wybór;p)

III sem. W sumie wsio ryba czy kampanie czy MSP

                Marketing PR

                Public Dypolomacy

                (ale chyba z ogólnymi nie będzie to aż taki problem, nie? Każdy może iść na co tam chceJ)

IV sem. Nie ukrywam że dla mnie savoir-vivre w biznesie brzmi fajniej niż ciągle wspominany CSR, wiec będę lobbować właśnie toJ niech Gołata się trochę pomęczy.

 

Wiadomo jednak, że wpiszę to na co zagłosuje większość, żebyśmy potem z jakimiś gospodarkami albo funduszami nie zostali ;D

Pzdr

 

Monika

Uniwersytet Ekonomiczny

unread,
Nov 25, 2010, 1:50:24 PM11/25/10
to pe...@googlegroups.com
Moi Kochani, no i jest dyskusja, bo ja też wolę savoir-vivre;P CSR to takie sranie w banie, pisałam o tym na licencjacie więc się trochę znam;P

A tak to:

1. Badania w PR

2. The Economics of Happiness, no bo esej;P

3. Savoir - vivre (ale ja i tak wtedy będę na Erazmusie;P)

4. Kampanie PR

5. Marketingowe PR (myślę,że to będzie z Trębeckim i że to będzie powtórka, ale co tam)

A co bierzecie na semestrze 3 z bloku 5b-1? Bo to marketingowe PR to dopiero na 4 jest.

Zagata




Stanisław Bręczewski

unread,
Nov 26, 2010, 7:31:59 AM11/26/10
to pe...@googlegroups.com
Sorry, ale nie wnikając w Twoje osobiste preferencje, trudno
pozostawić tezę "CSR to sranie w banie" bez odpowiedzi.

Równie dobrze można było pół wieku temu powiedzieć, że "PR to takie
sranie w banie" - CSR jest aktualnie cholernie modny, to że być może
to rzeczywiście sranie w banie nie ma tu nic do rzeczy, każda większa
korporacja ma obecnie co najmniej jedną osobę za to odpowiedzialną,
jak nie więcej. (pracowałem w Kompanii Piwowarskiej więc się trochę
znam ;])

Nie wspomnę już nawet o argumencie pragmatycznym, przytoczonym mniej
lub bardziej wprost przez Laurę na samym początku, wszyscy wiemy
ocoloto.

Pozdrawiam w ten permanentny listopadowy wieczór,
Stachu

Ewelina Brania

unread,
Nov 26, 2010, 8:35:33 AM11/26/10
to pe...@googlegroups.com
ja tez mam prawo do glosowania? :P


Pozdrawiam z daleka,
EB


2010/11/26 Stanisław Bręczewski <stas...@gmail.com>

Uniwersytet Ekonomiczny

unread,
Nov 26, 2010, 7:38:30 PM11/26/10
to pe...@googlegroups.com
W tę późną listopadową porę zabiorę głos i ja.

2 semestr
Badania w PR

3 semestr
Kampanie public relations

Myślę, że branie pod uwagę drugiego przedmiotu ze względu na to, iż część grupy ma seminarium z Deszczyńskim jest nie do końca merytoryczne - tak naprawdę ten wybór nic nie zmieni to w jakichkolwiek relacjach. 

+Marketingowe PR lub Zachowania konsumentów
+Managerial skills

4 semestr
CSR

Tu argument jest prosty: może savoir-vivre w biznesie jest ciekawy, ale czy będzie taki prowadzony przez dr G.?


Dobranoc,
Ania Bukowska

Uniwersytet Ekonomiczny

unread,
Nov 26, 2010, 7:42:25 PM11/26/10
to pe...@googlegroups.com
I jeszcze kilka istotnych kwestii:

1) Rozumiem, że nasza dyskusja ma sens jeno wtedy, gdy każdy później w swojej karcie wpisze te same przedmioty specjalnościowe. Zatem - kto zbierze do kupy nasze preferencje i sporządzi jakieś stosowne zestawienie, z którego jednoznacznie będzie wynikał ostateczny wybór?

2) Do kiedy najpóźniej zanosimy karty do p. Basi? - Deszczu mówił coś o środzie - zatem to zestawienie też powinno pojawić się przynajmniej dzień wcześniej. 

Pozdrawiam,
Ania

Stanisław Bręczewski

unread,
Nov 27, 2010, 4:26:11 AM11/27/10
to pe...@googlegroups.com
z tego co wiem, to do... wczoraj? ale można w poniedziałek rano ponoć.
ogólnie z tymi ścieżkami jest niezły syf, w ogóle z wszystkim jest
niezły syf, wkurwia mnie ta uczelnia nieziemsko, dziękuję bardzo.

Jagoda Klińska

unread,
Nov 27, 2010, 4:40:53 AM11/27/10
to pe...@googlegroups.com
Do 30 można wybierać. We wtorek idę do promotorki i jeśli ona nie będzie miała nic przeciwko to biorę tak: 
 - badania w PR 
 - kampanie PR
 - marketingowe PR
 - The Economics of Happiness
 - CSR (tylko dlatego, żeby mieć jak najmniej przedmiotów z Gołatą;))

Pozdrawiam z zaśnieżonego Minikowa,
Jagoda



Uniwersytet Ekonomiczny

unread,
Nov 27, 2010, 11:34:53 AM11/27/10
to pe...@googlegroups.com
Ja jestem konformistką i będę brać co tłum wskaże:

2 semestr:
BADANIA W PR

3 semestr:
KAMPANIE PR

MARKETINGOWE PR lub ZACHOWANIA KONSUMENCKIE

4 semestr:
CSR

Pozdrawiam,
Martyna

P.S. Basia o piątku mówiła dla seminarzystów starego, ale nie wiem o co jej chodziło, bo jak poszłam w piątek około 13 to jej nie było i kazała mi (jak przez telefon rozmawiałyśmy) wsunąć pod drzwi ścieżkę, ale problem polegał na tym, że dokumenty do uzupełnienia są w środku katedry. Tak oto muszę iść w poniedziałek, gdyż moje umiejętności były niewystarczające, by prześlizgnąć się pod drzwiami.

Uniwersytet Ekonomiczny

unread,
Nov 28, 2010, 3:59:05 PM11/28/10
to pe...@googlegroups.com
Zagłosuję za:

Badania w PR

 CSR

Kampanie PR lub MSP

Marketingowe PR


Kto prowadzi Managerial Skills, wiadomo, jak to wygląda?


BeBe









Katarzyna Antoniak

unread,
Nov 28, 2010, 4:11:20 PM11/28/10
to pe...@googlegroups.com

Menagerial Skills jest z 3 prowadzącymi: Sławecki (niektórzy mieli z nim MPU), Wach-Kąkolewicz (plan. kariery wspom. elektronicznie) i Andrzejewska. Zajęcia podobno dość fajne, trochę ćwiczeniowe. Na zaliczenie jest projekt, ale trzeba chodzić (max. 3 nieobecności). Podejrzewam, ze jak kogoś nie ma więcej niż 3 razy, to pisze koło.

K.


"Uniwersytet Ekonomiczny" <peip...@gmail.com> pisze:
----------------------------------------------------------------
Plotki codziennie w Twoim telefonie!
Sprawdz >> http://linkint.pl/f286d

Uniwersytet Ekonomiczny

unread,
Nov 29, 2010, 11:57:58 AM11/29/10
to pe...@googlegroups.com
Monika Bogdał powiedziała, że zajęcia z Badań w PR mają być z Gołatą(tak też jest chyba w sylabusie),
zatem wybrałem relacje inwestorskie.


BeBe

Uniwersytet Ekonomiczny

unread,
Dec 4, 2010, 11:25:24 AM12/4/10
to pe...@googlegroups.com
Zrobiłam jak wyżej.
Ania
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages