Üzenetet írt neked Ashley the Traveler a Panoramio-n

NightHunter

to Magyar
Sziasztok!

Az elmúlt napokban a magyar felhasználókat is megtalálta a fent nevezett "Ashley the Traveler" egy olyan személyes üzenettel, miszerint szeretné felhasználni a képeket, forrásmegnevezéssel egy ingyenes okostelefonos applikációban. Bár elvileg nem illegális, amit tesz (hiszen bárki megkereshet, hogy szeretné felhasználni a fotóidat, és ezt meg is engedheted bárkinek, velem is előfordult már), több oka van annak, hogy nem javaslom, hogy igennel válaszoljatok:
- Ez egy tömeges, kéretlen üzenet, naponta több százan kapják meg, gyaníthatóan valamilyen automatizált módszerrel küldik ki.
- Nincs leírva mibe egyezel bele.
- Nincs link, ami a felhasználási feltételekre mutatna.
- Nem konkrét fotókat szeretne felhasználni, hanem bármelyik fotódat. Akár a jövőbelieket is.
- A cég, amire hivatkozik, egy egyszemélyes texasi cég, egy darab ázsiai nevű alkalmazottal. Tehát már maga a név is megtévesztő, hamis.
- Ehhez hasonló üzenet már másfél éve kering a Panoramión, hogy Brenda, hol Clara, hol egyéb női nevekkel küldik ki ezeket.
- Mindig egy hamarosan elkészülő ingyenes mobiltelefonos applikációra hivatkoznak, amiről amúgy semmit sem tudni.

Vigyázzatok magatokra, és ne dőljetek be egykönnyen. Minden ilyen esetben alaposan érdeklődjetek utána, hogy miről van szó, pontosan ki, melyik fotóitokat, mire szeretné felhasználni, milyen feltételek mellett. Ha pedig a fentihez hasonló, zavarosban halászó e-mailt kaptok, szóljatok nyugodtan, továbbítjuk a csapatnak.

csiszerd

to Magyar
Én már áprilisban kaptam ilyen üzenetet, az illető fotókat nem töltött fel, de rengeteg kedvenc fotósa van - nem volt türelmem végiglapozni, de több ismerős nevet, köztük néhány magyart is láttam ott.

Lné Zana Judit

to panoramio...@googlegroups.com
Szervusz NightHunterVolunteer moderator!

Én is kaptam ma egy emailt Ashley...feladóval a következő szöveggel.
Le akartam fordítani, kissé idő igényes lenne.
Örülök az infónak, tudom a tenni valóm.

Hello Judit Losonciné Zana,

We are a group of travel enthusiasts building a mobile application to inspire people to explore the world and help them plan their detailed itineraries for free. We love your photos! Would you please allow us to display some of them within our app?

If you agree, please respond "Yes" to this email.

You will remain the sole owner of the photograph (s) and will be credited by your name or your website directly on the photograph (s). You may at any time withdraw your authorization for use by our company, the Claro Verde Group. Our License Agreement will be effective as of your acceptance.

Thank you so much for your help! And Happy Traveling! :)

Ashley

Üdvözlettel, Judit

GyurIca

to Magyar
Diane @ Claro néven regisztrált felhasználótól én is kaptam hasonló üzenetet. Én csalókra gyanakodtam és azt válaszoltam neki, hogy látogassa meg gyakrabban az oldalamat, hogy pörögjön a számlálóm, és
ha beindul az internetes oldaluk akkor később tárgyalhatunk. Erre sajnos nem reagált, de  válaszában  a nevem és az e-mail elérhetőségem után érdeklődött. A levelezést  ezután megszakítottam.
A problémát ott látom, hogy a fórumon sokunk neve és elérhetősége is megtalálható volt (vagy még mindig?), - a találkozók szervezése  miatt  - és ha kutatnak utána nem titkos a regisztrált felhasználók
számára. Régebben - amikor a fórum arculatát alakítgatták ott is volt egy átmeneti időszak - Gábor biztos emlékszik is rá - és én egy alkalommal eléggé felháborodottan szóvá is tettem, hogy  a
Google rést hagyott és  nem ügyel eléggé a személyes adataink biztonságára. Persze ezt viszonylag gyorsan lerendezték. Még az sincs kizárva, hogy neveket és emil címeket gyűjtögetnek. Állítólag jó üzlet.
A Google-nek nem gyanús, hogy egy fotó sincs feltöltve az oldalukon, de üzletet szeretnének? Az lenne a korrekt, ha ilyen esetekben a Google-n keresztül történne az esetleges engedélyezés
és a feltöltő is részesedne  a Google-n keresztül a haszonból. Vagy  ők már így is risztelnek? Sose tudjuk meg mi az igazság.

Üdv,

GyurIca