Vége a Panoramionak

mihike

to Magyar
Gondolom, már többen felfedeztétek, hogy a Panoramio november 4-én lezárja a feltöltési lehetőségeit és jövőre, 2017 november 4.-én lehúzza a rolót.

Kíváncsi vagyok rá, hogy Ti hogyan látjátok a további lehetőségeinket a más formában való továbblépéshez. Kövessük a részünkre kiszabott utat, vagy keressünk valami mást. Hiszen az galériáinkban sok lelkesedést, munkát, utazást, költséget helyeztünk. Kár lenne veszendőben hagyni. Valamint szerintem rajtam kívül is akad olyan, aki folytatni szeretné.

Remélem ez a néhány sor nem pusztába kiáltott szó.

Üdv:-) mihike!

Martini János

to Magyar
Szia Mihike!

Szerintem, most sokan ezen gondolkodnak. Több fotóstárs és barát véleményét olvasva, elgondolkodtató a Flickr.com, illetve a Facebook használata. Nekem mind a kettő lehetőség tetszik...

Üdv.: János

Michael K

to Magyar
Kedves Panoramiósok!

Valamikor régen azzal a hozzáállással kezdtem a képfeltöltést, hogy valamennyit szeretnék visszaadni abból, amit és is igénybe vettem: a GE-n előre megnézni képekben, kiválasztani azt a helyet, ahova eljutni terveztem. Bevált módszer lett. Az elején bonyodalom mentesen müködő Panoramio idővel észrevehetően csúszott lefele a lejtőn. Csak bizonyos feltételek mellett lehetett tovább igénybe venni a szolgálatot (pl. gmail-cím), amit még megtettem, viszont Google+ meg hasonló regisztrációk létrehozására nem voltam, illetve vagyok hajlandó. Amondó vagyok, hogy a fotózáshoz illetve egy online fotómegosztáshoz nem feltétlenül fontos egy Facebook vagy Google+ kontó, ígyhát ezzel lezárom ezt az időszakot.
Igaz, nem voltam örökké jelen, viszont néha váltottam egy-két hozzászólást kedves, hasonló szellemű Panorámiós kollégával , illetve párszor jelen voltam a DNV-en is.
Ezúttal kívánok mindenkinek további szép fényeket és nem utolsó sorban, egészséget!

Üdvözlettel, M

mihike

to Magyar
Szervusztok!

Nem tudom, nagy kérés lenne, hogy valaki fordítsa le és tegye közzé, hogy milyen lehetőségeket ajánl fel a Panoramio a megszűnését bejelentő hír kapcsán?

Nagyon szépen kérem tegye meg!

Lehet, hogy késő de bánom, nem tanultam meg tisztességesen angolul. Valamennyit megértettem belőle, de azt hiszem ez kevés a továbblépéshez, pontos megértéshez, döntéshez. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül.

Előre is köszönöm a munkáját annak, aki ezt a szívességet megteszi!

Üdv:-) mihike!

csiszerd

to Magyar
A szomszédos "általános" topicban olvashatsz erről (is...).

Üdv.: Dezső

zsamboki

to Magyar
Jó lenne egy rendes (nem gépi) fordítás!

NightHunter

to Magyar
Pali!

A lehetőségek meggymagba sűrített összefoglalóját is olvashatod az Általános topikban. A többi csak a körítés. Köszönik, nagyon jó volt, remek képek, reméljük továbbra is, stb...

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
**Kedves Gábor!**

Sokunkat érintő kérdés, hogy mi történik a fotókhoz írt leírásokkal ( nem a hozzászólásokkal) ? Elvesznek, vagy megmenthetők?

Köszönettel,

GyurIca

NightHunter

to Magyar
Sajnos a leírás nem kerül be a letöltött képekbe.
Ami a Takeout során pluszban bekerül a fotóinformációk közé azok a koordináták, a fotó címe és a címkéi. A leírás és a hozzászólások ilyen formában nem kerülnek lementésre. Azokat csak manuálisan lehet másolni és lementeni 2017.novemberéig, tehát ha valakinek szüksége van a leírásokra vagy a hozzászólásokra, annak egy éve van azokat megmenteni.

H. Prell Márta

to Magyar

T-Doki

to Magyar
Olvastam az Origo cikkét, kicsit szokásos újságírói. A kis közösség egy közepes ország lélekszáma, több milliós volt világszerte...

Üdv: Tényi Attila

GyurIca

to Magyar
Szervusztok!

A HWSW Informatikai szaklap valamivel pontosabban fogalmazza meg a lényeget, mint az előzőekben belinkelt  origó cikk. A cikkben szereplő linkeken további információkat kaphatunk a háttérben zajló folyamatokról.
Talán így már jobban érthető amit korábban a maps.google kapcsán itt a fórumon nem is oly rég írtam. Hasznosnak tartom és jól is ösztönöz az önkéntes alapon történő munkára a google, de a panoramiót nekem nem tudja helyettesíteni és sajnos az eddig meglátogatott fotómegosztó oldalak egyike sem. Láttam, hogy több panoramión - és a találkozókon személyesen is - megismert fotóstársam már átnyergelt különböző oldalakra, sok sikert kívánok nekik az új közösségben. Amennyiben ezeken az oldalakon a magyar közösség létszáma is szaporodni fog bizonyára ez sem okoz majd a hiányérzetet.  Arra azért szeretném felhívni a figyelmet az általam közzétett fotómegosztó oldalakra történő regisztrálás előtt érdemes az oldallal kissé megismerkedni. Sajna nem mindegyik  engedi, mert már ezt is regisztrációhoz köti.  Több oldal pedig kifejezetten fotósokat vár és azt ígéri majd ezután fejleszti az oldalát az igényeknek megfelelően.   Ezt  ugye már ismerjük, hová vezetett! Vannak fizetős és nem fizetős oldalak és ezek keveréke  továbbá ezeken helyeken a fotókért  szerencsés esetben pénz is lehet kapni. Térképre több helyen is elhelyezhetők  fotók, de földgömbre feltehetőt én eddig még nem találtam.  Ismertetővel, olyan jellegűt mint amit a  panoramio megjegyzésében csatoltunk nem találkoztam, bár lehet a későbbi fejlesztések ezt egyes helyeken pótolhatják.   Ezek az eddigi tapasztalataim és nem túl biztatóak.

Üdv,

GyurIca

p.s.:

Remélem lesz hozzászóló aki kiegészítve tapasztalataival segíti a gubancban történő  eligazodást...

NightHunter

to Magyar
A Local Guides alapvetően a "Helyekre" koncentrál, vagyis magukra a vállalkozásokra. Magyarul oda inkább várnak egy étteremről belső fotókat, mint természetképeket (a Panoramio esetében ez ugye pont fordított volt). Személy szerint emiatt nem érzem reális alternatívának a Local Guides-t a Panoramio után.

Lné Zana Judit

to Magyar
Szervusz Gábor!
Szeretném kérdezni mi a véleményed a Goole+ -ról.
Sajnálom a térképet, mert az is jó infót ad a fotókról.
Köszönöm az eddigi lehetőséget, és a sok segítséget Neked, Mártinak, és Retei Gábornak.
Mindenkinek köszönöm, többen kedves figyelmességgel voltak, kezdő botladozó koromban.
Sokat tanultam, főleg amikor versenyt kellett lebonyolítani, köszönöm kedves Márti, és köszönöm kedves Retei Gábor.
Köszönöm a sok kedves üzenetet, barátságot, és a sok szép fotót.
Minden kedves fotós Társnak, jó egészséget kívánok, és sok szép fotózási lehetőséget.
Baráti üdvözlet, Losonciné Zana Judit

NightHunter

to Magyar
A Google+ és a hozzátartozó Google Fotók nagyon jó, ha albumot akarsz megosztani a családdal, ismerősökkel, elküldve nekik a linket. Az olyan nagy közösség számára nyilvános oldalakkal, mint pl. a Panoramio volt, nem nagyon tudja felvenni a versenyt. Az inkább olyan, mint a papíros fotóalbum volt régen: meg lehet mutatni annak, akinek akarod. De nem olyan, mint egy galéria, ahova akár véletlenül is bárki benézhet.

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Szervusz Gábor!

Mit lehet tudni a G.E-ről (Google Earth). Lesz kapcsolata a Maps-al? A panra feltöltött és kiválasztott fotók oda felkerültek és rájuk kattintva a panoramión automatikusan megjelentek.  Ennek vége. A G. E. fórumon is csak 2014. júniusban láttam az utolsó bejegyzést. A verziószámom: 7.1.7.2600. Dátum: 2016. 08.25. Lehet, hogy ez is a lassú leépítés sorsára jut - mint a panoramio redundáns platformként - a mezei felhasználók számára, vagy fejlesztik, de fizetősként? ( A google bejelentése szerint a földgömbön a jelenleg ott látható fotók továbbra is láthatók lesznek.)

Üdv,

GyurIca

Balázs fotói

to Magyar
Bocs, hogy beleszólok, de a google+ és a google foto két különböző dolog ! ( ha használom a google fotokat , nem biztos, hogy használom a google+-t.) A google fotokba lehet képeket feltölteni ( utána albumba, albumokba rendezni ) és eldönteni, hogy azokat a képeket ( albumokat) ki láthassa !  A megosztás működhet képenként, albumonként. Lehet személy szerint megosztani (email címmel), lehet a facebookra ( ehhez facebook fiók kell) küldeni és lehet a google+-ra kiküldeni, vagy csak egyszerűen tárolni benne a képeket.

A google+ meg egy közösségi program ( talán a facebookhoz lehetne hasonlítani) .A +-on lehetőség van csoportokat szervezni ( köröknek hívják őket !) és az albumokat, képeket lehet ezekkel a körökkel megosztani.

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Szervusz Balázs!

Lehet,  hogy félreérthetően fogalmaztam, vagy én nem értelek Téged. Én azokra fotókra kérdeztem, amit a panoramióra feltéve és pozicionálva a Google a foldgömbre (Google Earth) kiválasztott. Mert ezek később is láthatók maradnak, ha hinni lehet a google-nak, csak nem ugrik fel a panoramio oldal, mivel megszűnik. Ide többet a panoramión keresztül fotót nem tudunk felragasztatni. A földgömbön a fotókon kívül még sok minden megjelenik, videók, cikkek, stb. de ez más tészta. Elég sokan berágnának a panoramiós közösség tagjain kívül, ha itt is sorvasztani a google. De sosem lehet tudni ezért kérdeztem. A google+ használatában nincs még gyakorlatom, ha véletlen rajta vagyok akkor az egy félrelépés következménye. A Picasa-ra léptem véletlen fel az már. megszűnt majd radírozok. A google.maps-al ismerkedek a MapMakeren keresztül, de nem mint regisztrált részvevő. Úgy látom ott  -persze témától függően - de gyakran eléggé döcögősen lehet haladni  A google+-al biztos megbírkózom, ha rászánom magam, de még hezitálok.
Megosztásra pedig  számtalan lehetőség kínálkozik a felhőtől kezdve a közösségi oldalakig.

Üdv,

GyurIca

NightHunter

to Magyar
Szia GyurIca!

Balázs szerintem nekem válaszolt, és igazat is adok neki. Azért írtam, hogy a Google+ és a hozzá tartozó Google Fotók, ugyanis ha az egyik szolgáltatásra regisztráltál, akkor a másik is él. Az persze egy másik kérdés, hogy használod-e mind a kettőt, mert a létükön kívül valóban lehet őket külön használni. A Google+ adná meg a publikálás lehetőségét, de a Google+-on elég kevesen böngészgetnek csak úgy szabadidejükben, nem úgy mint a többi fotómegosztó oldalon.

A GE-ről nincs információm. Annyi biztos, hogy azok a fotók, amik a Panoramión találhatóak meg, el fognak tűnni 2017 novemberében a GE-ről (szerintem ez a pillanat lesz a nagy megdöbbenésé). Megjelenhetnek ezzel párhuzamosan a Helyi Idegenvezetők fotói a felületen, de mivel azok Helyekhez (leginkább üzletekhez, éttermekhez) kapcsolódó fotók, ezért még nem látom azt, hogy a Panoramio fotóit akármilyen szinten is helyettesíteni tudná az új szolgáltatás.
Ugyanez igaz a GMaps képeire is. Bár itt az alsó csíkos megjelenítés miatt nem lesz olyan látványos a 135-140 millió fotó eltűnése.

GyurIca

to Magyar
Szervusz Gábor!

Köszönöm a választ. Balázsnak valóban igaza van, erre én is rájöttem hamar,  át is fogalmaztam a levelem elejét. Azóta, hogy a Picasát és a  Te bejegyzésedet követően  a  piros négyzetet használatát  kipróbáltam - kb. 4éve - két fotóm van fent a Győri városházáról a Google Fotók albumomban és az  avatárom. A google.maps térkép fejlesztése pedig érdekel/t, ezért regisztráció nélkül számos elhelyezéssel -köztük hibásan fentlévők  javításával  - gyakorlatoztam. A kezdeti lépések megtételéhez egyik panos társamtól vmint egy oda már régen regisztrált  és nagy tapasztalatokkal bíró  hobbiból ezzel is foglalkozó régész/fotóstól kaptam hasznos  tanácsokat. Ezeket és saját tapasztalataimat felhasználva írtam ide a fórumba  pár sort korábban. Töprengek rajta, hogy regisztráljak-e - a 4. szinten állnék az e-mailjük szerint- de ez is egy malomkerék ráadásul sok buktatóval. Az is elgondolkoztató,  hogy bár a panoramio honlapja a google háttérrel igen biztonságosnak  volt mondható, néhány hiba,  behatolás mégis történt, mi várható akkor attól a sok fotómegosztó oldaltól ahol felajánlották az oldalukat a panos közösség tagjainak. Az esetleges további részvétel egyéb oldalakon, beleértve a google+-ot is,  sajnos egyben megalkuvás is. Ez van...

Üdv,

GyurIca

Balázs fotói

to Magyar
Szerintem onnan fakad a panorámio megszüntetése, hogy a google földet nem fejleszti hanem a  google map-t kezdték el nyomatni helyette. Ez érthető is mert nem kell egy programot telepíteni, hanem webes felületen ugyanazt el tudják érni ! Én alapból ( már a panorámiora is ) csak olyan képeket tettem fel amik dokumentálnak ! Ezt mikor már nem kerültek fel a képek a földre gyorsan abba is hagytam és elkezdtem a google map-ra feltenni a képeket ! ( természetesen a képeimet meg a goole fotok közé teszem fel már nagyon rég óta)
Mit nyertem vele?  Először is kaptam a google-tól 1 terrabájt tárhelyet. Kiemelt helyi idegenvezető lettem és megkapok minden újdonságot (a googlétól ) kipróbálásra. Ez elsősorban ma már az androidos rendszer újdonságaiból áll, de engem ez is érdekel ! A képeim ugyanúgy felkerülnek a térképre ! Bár vannak még számomra hiányosságok, de szerintem a fejlesztéssel előbb-utóbb ezek is majd megoldódnak . Pl elsősorban  a vállalkozásokat részesítik előnyben és nem teljesen én mondom meg hová szeretnék képet feltenni. De erre is van lehetőség ( hely hozzáadása !).
Még egy dolog, szerintem a panorámiós közösségnek nem kell szétszélednie, hanem ezt a csoportot meg kell tartani és akár  ugyanúgy lehet havi versenyeket kiírni ( szerintem hamarosan valaki fog egy szavazatszámlálót is készíteni hozzá), csak nem a panorámióra hanem a google fotok közé kell feltölteni a képeket !

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Szervusztok!

A hozzászólások tanulságosak, a későbbiekre nézve is.

Több fotós oldalon körülnéztem, sajnos egyenlőre nem találok megfelelőt, nincs alternatíva. A fotókhoz fűzhető ismertető megjelenítése  nekem közel annyit jelentett mint maga a fotó.
Fotó+ismertető+térkép+földgömb így együtt adta - a kommentárokkal együtt - ennek az oldalnak az értékét. Remélem rájön a google, hogy öngólt lőtt, és lesz olyan  konkurense a navigációs piacon amelyik belevág valami hasonló feljesztésbe.   Ha van ötletetek írjatok ide a fórumba amíg működik.

Üdv.

GyurIca

Licskai72

to Magyar
 Szia  Gyurica .

 Nem tudom találkoztál -e már I show My photo nevü oldallal,ha nem próbáld ki.
 Magyarul is elérhető,ismertető fűzhető a fotókhoz ,véleményezhető mások fotói,és térkép is van.
Látogatóként lehet böngészni ,de képet feltölteni regisztráció után lehet.
 Hátránya 100mb-i tárhely ,1 fotó mérete max 2mb  lehet.

Üdvözlettel, Laci

GyurIca

to Magyar
**Szervusz Laci!**

Tegnap este néztem meg, mert egy fotóstárs a panoramión is ajánlotta. Tudni  valamit arról ki hozta létre?

Üdv,

GyurIca

Licskai72

to Magyar
Arról,hogy ki az oldal moderátora ,ki hozta létre, sajnos  nem tudok információval szolgálni.

GyurIca

to Magyar
**Kedves Gábor!**

Lehet felesleges az aggodalmam, de tartok tőle, hogy a jelenlegi helyzetet kihasználva könnyen csőbe húzhatnak volt panoramiós tagokat.
Erre az oldalra most bukkantam a fórumon, nekem gyanús, hogy  e-mail címek gyűjtése is folyik. Tudnál pár sort írni, a jóhiszeműek érdekében?

Üdv.

GyurIca

NightHunter

to Magyar
Sajnos nincs semmiféle információm erről az oldalról. Magának az e-mail címnek és a panoramiós ID számnak a megadása nem jár veszélyekkel (a legrosszabb esetben több levélszemetet, spam-et fogsz kapni e-mailben), egy aranyszabályt viszont érdemes megtartani:

SEMMILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZT NE ADJÁTOK KI A JELSZAVATOKAT

Még nekem sem szabad megadnotok ezt. Alapvető szabály, hogy akinek nyugodt szívvel megadnád a jelszavadat (mert valóban ő a tulajdonos, moderátor, stb.) annak nincs szüksége rá (anélkül is tud segíteni), akinek meg nem adnád meg nyugodt szívvel, annak ne is add meg.

A másik szabály, hogy ismeretlen forrású oldalaknál NE HASZNÁLJÁTOK UGYANAZT A JELSZÓT, MINT AMIT AZ E-MAIL FIÓKOTOKBA VALÓ BELÉPÉSHEZ!
Magyarul sehol ne regisztráljatok ugyanazzal az e-mailcím-jelszó párossal, amivel magába az e-mail fiókotokba is beléptek. Ha egy csaló oldalon regisztráltok ilyen módon, akkor búcsút inthettek az e-mail fiókotoknak is.

Az említett oldalak szerintem egy természetes alkalmazkodási folyamat első, talán amatőr lépései. Nyilván mindenki látja maga előtt, hogy a Panoramio kiesése egy hatalmas űrt fog hagyni maga mögött. Nincs még egy olyan oldal, ami ugyanezeket a lehetőségeket adná meg az embereknek. Azok a fejlesztők, akik szintén érzik ezt, be akarják majd tölteni ezt az űrt. 130 millió darab fotónak már van akkora ereje, amire lehet egy jövedelmező szolgáltatást építeni.
Bár láttunk már garázsból induló fejlesztéseket, pl. maga a Panoramio is egy spanyol lakásban egy darab számítógépen futott több hónapon keresztül mielőtt a Google felkarolta volna, de ezek a sztorik nagyon ritkák. Éppen ezért én személyesen nem is bízok ezekben a fent látott kezdeményezésekben. A magam részéről kivárok és ha bármelyik szolgáltatásnak valóban sikerül kinőnie a kezdeti gyermekbetegségeket, akkor majd csatlakozni fogok.

A többieket nem akarom lebeszélni az új lehetőségek kipróbálásáról, egyszerűen csak mindenki kövesse a fenti két szabályt. Lehetséges, hogy több levélszemetet fogtok kapni, de azzal még együtt lehet élni. És lehet valamelyik oldal valóban meghozza majd az áttörést. De hogy egy klasszikus reklámot idézzek: "...az ötöslottó esélyesebb...."

Szabó Mihály

to Magyar
"Nincs még egy olyan oldal, ami ugyanezeket a lehetőségeket adná meg az embereknek." Sajnos ebben teljesen igazad van Gábor.
És mindenkinek, aki korábban már írt erről.
Épp ezért nagy a bizonytalanság, merre menjünk november 4. után.
Én a Google+ oldalon végeztem 'kutatórepülést', de - eddig legalábbis - nem lettem tőle igazán boldog. Mivel oda archiválják majd a képeimet, nem törlöm a regisztrációmat, de nem is tudom igazán magaménak érezni. Annak ellenére sem, hogy több kedvenc fotós ismerősöm is ott próbálkozik jelen lenni.

Az mindenképpen jó lenne, ha valahol együtt maradhatna ez a klassz kis csapat, szóval ha valakinek ötlete, információja van, ne legyen rest megosztani. Lottó ötös ide, vagy oda, két hét alatt még akár csoda is történhet... :-)

üdv, Szabó Misi

K.I.

to Magyar
Kedves panoramiosok!

Nyolc és fél éve regisztráltam itt, azóta apránként 2200 képig jutottam, az oldalt szinte minden nap látogattam, még ha a fórumokon nem is voltam aktív és találkozókra sem jártam. Sajnálom nagyon, hogy nem folytathatjuk már sokáig. Újabb képeim már nem lesznek itt, az eddigieket a rendelkezésre álló egy év alatt majd letöltöm magamnak a földrajzi koordinátákkal együtt. Bízom abban, hogy lesz olyan hely az interneten, ahova érdemes lesz a képeimet újra így, a földrajzi helyükkel együtt feltölteni. Megnéztem néhány fotómegosztó oldalt az elmúlt néhány napban, keresve a panoramiohoz leginkább hasonlót, de Gáborral és Szabó Misivel egyetértve nincs még egy ugyanilyen. A flickr.com hasonlít talán a legjobban, főleg a térkép és kisebb részben a látogatottság számolása miatt. A Google Earth rendszeres használójaként jutottam el a panoramiohoz 2008-ban, pont ez a térképen történő megjelenítés adta azt a többletet, amit máshol nem találok, ilyen többlet nélkül talán nem is érdekeltek volna a fotómegosztó oldalak. Sajnos a Google+ sem adja ezt a lehetőséget.

További sok szép fotót és azoknak a fotóknak egy megbízható otthont kíván: István

NightHunter

to Magyar
Többek között a Mapillary is ráugrott a témára. Ők alapvetően nyílt alapokon akarnak ellenpólusa lenni a Streetview-nak. A felhasználók feltölthetnek az oldalra autós kamerával készült videókat, amikből ők a képkockákat felrakják a térképre (illetve a háttérben próbálnak ezekből információkat kinyerni - hol van közlekedési tábla, lámpa, milyen kanyarodási szabályok vannak az adott helyen, stb.). Eddig az összekötött, útvonalat alkotó fotósorozatokra koncentráltak, de a Panoramio bezárásával most várják az önálló fotókat is, és igyekeznek felfejlődni egy nyílt, Openstreetmap-es térképre alapuló, közösségi fejlesztésű Panoramióvá válni. Sok funkció még hiányzik, a publicitása még messze van a GMaps/GE támogatta Panoramioétól, de a felhozatalból nekem személy szerint jelenleg ez tűnik a legígéretesebbnek.

A mostani hozzászólásaimban nem véletlenül hangsúlyozom ki a "nekem, személy szerint; személyes véleményem az, hogy..." részeket. Ugyanúgy a sötétben tapogatózok, mint mindenki más. A szakmám és a Panoramiós tapasztalataim alapján talán egy kicsit pontosabban tippelek az egyes oldalak potenciáját, jövőjét illetően, de amit írok, az messze nem szentírás. Még véletlenül sem akarok megtéveszteni senkit... Ebben az útkeresésben már nincsenek hivatalos információk, úgy kezeljétek ezeket az infókat.

NightHunter

to Magyar
És ha már soroljuk a lehetőségeket, a nagyobbak közül mindenképpen meg kell említeni a flickr mellett az 500px-et, vagy a Panoramiósok körében már régebb óta népszerű Ipernity-t is.

Eklics József

to Magyar
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni,hogy tudnám letölteni a Panoramióra feltöltött képeimet.
Köszi a segítséget.

NightHunter

to Magyar
Szia!

Ha Google fiókkal összekötött profilod van, akkor ezen a linken tudod letölteni az albumodat: https://takeout.google.com/settings/takeout
Itt kapcsolj ki mindent (Nincs kijelölés gomb) és kapcsold be a Panoramiót. E-mailben fognak értesíteni, ha elkészült a csomag (az album méretétől függően 2-3 óra vagy akár 1 nap is lehet ez).

Ha régi típusú fiókod van, akkor a Panoramióra való belépés után menj a Beállítások oldalra (jobb felül fogaskerék ikon), és ott megtalálod a "Get photos" gombot. Erre kattintva lehet letölteni a fotóidat. Ha nincs ott ez a gomb, akkor Google fiókod van és akkor a fentiek szerint tudod lementeni az adatokat.

Eklics József

to Magyar
Szia!
Köszönöm a segítségedet ezen a linken https://takeout.google.com/settings/takeout sok minden van,de nem találom a Panoramiót.
A régi típusu fióknál nem találom a Get photos

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Szia!

A Beállítások oldalon látsz olyat, hogy "Google Fiók beállítások"? Ha igen, akkor a https://takeout.google.com/settings/takeout oldalon ott kell lennie a Panoramio-nak is, ABC sorrendben a helyén... Érdemes egy nem használt böngészővel vagy inkognitó/privát módban megnézni, hogy biztosan a Panoramio-hoz tartozó Google Fiókod takeout oldalát látod.
Ha nincs "Google Fiók beállítások" akkor viszont egy "Data liberation" résznek kell lennie a Beállítások oldalon, alatta egy gombbal amivel letöltheted a fotókat. A kettő közül valamelyiknek ott kell lennie.

Martini János

to panoramio...@googlegroups.com

Egy korszak ér véget, néhány napon belül. Egy nagyon aktív, technikai fejlődésekkel, stílusokkal, ismeretségekkel és barátságokkal teli korszak.  Általunk istenként tisztelt Panoramio korszaka zárul le.Persze, most mondhatunk nagy szavakat és gondolatokat, de én csupán a személyes élményeimet szeretném megosztani.  Fotósbarátom Rétei Gábor hívta fel a figyelmem erre a lehetőségre, amit Panoramio néven ismerünk. Regisztráltam, és bizony félve töltöttem fel az első fotóimat. Féltem a kritikáktól, de talán jobban féltem digitális technikai hiányosságaim miatt. Egyre több fotóstársam lett kedvenc fotósom, és bizony büszkén írom le, hogy szinte varázsütésre elkezdünk érdeklődni egymás iránt, vagyis a remek fotók alkotói, az ember iránt. Az iránt, aki a gép mögött van, és alkot nekünk olyan fotókat, amiben az alkotó személyisége is benne van. Az első találkozó ahol részt vettem az Tác-Gorsiumban volt, és mai napig meghatározó élmény volt, a személyes megismerkedés és a barátságok kialakulása. Mai napig mosolyogva emlékszem azokra a pillanatokra, amikor az egyik fotóstársunk az alkotás és a képszerkesztés hevében megfeledkezve a fizikai törvényekről belesett egy kútba. Szerencsére nem történt semmi baja. De talán az a pillanat volt az, ami összekovácsolt minket. A következő találkozón is részt tudtam venni, Csókakő váránál, mely szintén hatalmas élményeket adott. A csongrádi Pantalin, mint régi barátok találkoztunk és a fotózások keretében megbeszéltük a gondjainkat, örömeinket, na és természetesen a fotózásaink ügyes bajos dolgait. Csongrádhoz köthető az első Panoramiós fotó kiállításunk is, aminek az anyagát felajánlottuk Csongrád Városnak. Ez a csongrádi anyag kiállításra került az Ópusztaszeri Nemzeti Történelmi Emlékparkban is, ami azt gondolom, hogy hatalmas megtiszteltetés az alkotók részére.  Természetesen fontosnak tartottuk a Panoramio különböző fotósversenyeken így az NPC versenyeken való indulásainkat is. Büszkén írhatom, hogy a kezdeti időszakban nem volt olyan hónap, amikor valamelyik magyar Panoramio-s fotóstársunk nem lett volna győztes, vagy verseny helyezett.  Nagyon szép korszaka volt ez a közös fotóséletünknek. A nagy játék és versenykedv miatt gondoltuk azt, hogy valósítsuk meg a Díjazás Nélküli Versenyt.  Az egyre népszerűbb DNV versenyünkre hamar felfigyeltek a külföldi fotóstársak is, és ők is rendszeresen játszottak, versenyeztek az alkotásaikkal.

A DNV 80-ik versenyén én lehettem a verseny szervezője és vezetője. A sors különös fintora az, hogy a verseny egyik megálmodója, egyben a verseny történetének utolsó szervezője és vezetője is.  Arra álmomban sem gondoltam, hogy ez lesz az utolsó verseny. Már pedig ez lett. A Panoramio-s évekre visszatekintve jutott eszembe egy klasszikus, idézve aki szerint, „nem az a fontos, hogy az évek folyamán mi történt, hanem az, ahogy az eseményekre napjainkban hogyan emlékezünk, és ahogy azt megéljük.”

De ahogy mondani szokták, az élet nem áll meg, haladnunk kell tovább, de nekem megtiszteltetés volt Magyar Panoramios fotósnak lenni!

Arra gondoltam, hogy 2017 áprilisában Csongrádon tartanánk egy  Panoramios találkozót, az alábbi fotózási programokkal:  Városközpont, Nagyboldogasszony templom, Holt-Tisza, Fahíd, Szent Rókus templom, Körös-torok, Csongrádbor kft. 34 ezer hektós pincészete, és a még működő Malom  megtekintése, amely talán Magyarországon és Európában is az utolsók egyike, amely hagyományos technológiával tevékenykedik.  Ha érdekel a Panoramio nélküli fotóstalálkozó, akkor a részvételetek érdekében szükségem van az e-mail címetekre aminek a segítségével tudjuk egymással a kapcsolatot tartani. Az enyém:  martin...@gmail.com

Szép fényeket!

Eklics József

to Magyar
Szia!

Köszönöm a segítségedet sikerült letölteni a fotókat.
Message has been deleted

GyurIca

to Magyar
Kedves Gábor!

Különböző fotómegosztó oldalakkal bíbelődtem és  közben belenéztem a letöltött fotóim EXIF adataiba a Windows képnézegetővel. Elég sovány  eredményt produkált, a helyadatoknál csak egy kis térkép volt látható. Természeresen olyan fotót választottam amelyet korábban  el is helyeztem a térképen. Itt a fórumon említetted, hogy a fotók EXIF adatai tartalmazzák a helyadatokat.  Visszatöltöttem a fotót és az valóban az eredetileg pozícionált helyre került. A kérdésem az mielőtt más szofvert is  letöltenék megvizsgálni az EXIF adatokat, ki lehet-e nyerni a földrajzi koordinátákat, megjeleníthetők-e,  úgy mint   a panoramio térképén  a GPS koordináták?   Használható-e a fotó más térképeken a  Exif adatok között lévő helyadatokkal az automatikus elhelyezésre?

Köszönettel,

GyurIca

csiszerd

to panoramio...@googlegroups.com
Megosztanám az én tapasztalataimat GyurIca!
Megsejtvén azt, hogy a Panoramio előbb-utóbb törlődik, már hónapokkal ezelőtt elkezdtem áttöltögetni a közel 1400 fotómat a Flickr oldalra. Abban a reményben kezdtem el ezt a tevékenységet, hogy a Pan-ról letöltött fotók hozzák a helykoordinátákat - így a térképre helyezéssel nem kell bíbelődnöm. Ez csak az esetek töredékében valósult meg és csak a korábbi gépemmel (Canon A610) készült fotóknál, az új masina (Nikon D3100) esetében sohasem volt ilyen szerencsém.

Üdvözlettel: Dezső

GyurIca

to Magyar
**Szervusz Dezső!**

Már töröltem azt az egy fotót aminél kipróbáltam mi fog történni. A kis térkép amire a bejegyzésemben hivatkoztam viszont a megnézett fotók esetében mind látható volt, így feltételezem azok tartalmazzák a koordinátákat. Gábor talán arra is tudja a választ, hogy ezek a koordináták megjeleníthetők-e. Sajnos továbbra sem találtam a panoramióhoz hasonló felületet. A többen is  a google nyomdokaiban járnak és szerintem előbb utóbb felvásárolja őket valamelyik nagy autógyártó (vagy a google), ha lát bennük értéket, vagy kifújnak.

Üdv,

GyurIca

Balázs fotói

to Magyar
Látom mindenki fél a google fényképtártól!
Pedig: ingyenes tárhely a végtelenségig ( 16 megapixel-ig).  Ha a feltett kép efix-ében van helyadat ráteszi a automatikusan térképre (megnézni ezt úgy lehet, hogy a kép meletti i ikonra katt megjelenik a térkép, és még lehet fokozni azzal, hogy a térképre katt , akkor jön a google térkép) !

A panoramioról letöltött képekben mindegyikben ott a helyadat !

És még egy dolog ! Hogy, hogy kerüljön helyadat az efixbe! Nem mindenkinek van gps-el ellátott fényképezőgépe, de vannak egyszerű megoldások hogy lehet ezt megoldani. Ha valakit (valakiket) érdekel szívesen segítek.

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
No... Azok a képek, amelyeket a Takeout-tal ment le az ember, abba belekerülnek a GPS adatok. Amiket másként ment le az ember (képre katt, ott az eredeti kép megtekintése, és ott mentés másként), azoknál nem kerül be a koordináta a kép EXIF adatai közé.

A legegyszerűbben úgy lehet ezt ellenőrizni, hogy simán windows képnézegetővel megnyitja az ember a fotót, majd a Fájl->Tulajdonságok menüt kiválasztja. A felbukkanó ablakban rámegy a Részletek fülre, és legörget a GPS adatokig, lásd itt:

Itt fok; perc; másodperc formátumban látni a koordinátákat, a másodperc esetén van sok tizedes, de azokkal fölösleges foglalkozni (a tizedes rész a harmadik számjegytől kezdve az utolsó centimétereket határozza csak meg). Több program is meg tudja jeleníteni ezeket a helyeket, évekkel ezelőtt talán még a GeoSetter ingyenes program volt a legígéretesebb a pozíciók megmutatásában, sajnos ezt a programot 2011 óta nem fejlesztik. Ha valakinek van tapasztalata friss, ingyenes fotós-térképes programmal kapcsolatban, az ossza meg nyugodtan a tudnivalókat.

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Még egy fontos dolog a különböző fotós oldalakkal kapcsolatban:
Érdemes mindig ellenőrizni az oldalon a szerzői jogi tudnivalókat. Nagyon könnyen elveszítheti az ember a kontrollt a fotói fölött. A Panoramión alapbeállításként a "© Minden jog fenntartva" beállítás él, de volt lehetőség megadni Creative Commons liszenszeket is. Ez azt jelenti, hogy a képek felhasználását lehetővé tesszük a közösségnek, és ezt a felhasználást különböző szinteken lehet korlátozni. Érdemes ennek utánaolvasni itt.

A Mapillary például CC BY-SA 4.0 liszensz alatt kezeli a hozzá feltöltött képeket, tehát a képek felhasználhatóak mások által. A kép ugyanilyen liszenszelés mellett megosztható bárhol, bár meg kell nevezniük a szerzőt, de készíthetnek származékos műveket a felhasználók (módosíthatják azt, átszínezhetik, stb.), továbbá a kép felhasználható kereskedelmi célokra (szerző megnevezéssel, CC liszensz alatt). Ez például mérlegelendő, ha már a pénzt is keresünk a műveinkkel.
A flickr-nél, az Ipernity-nél és az 500px esetén egészen széles módon lehet mixelni a különböző lehetőségeket a "Minden jog fenntartva" szintjétől a "teljesen szabadon bármire felhasználható" szintig.
Az I Show My Photo oldalon semmilyen szerzői jogi megjelölés és ennek megfelelően védelem sincs. Ezért is érdemes vigyázni ezekkel a kicsi, ismeretlen fejlesztésű oldalakkal.

GyurIca

to Magyar
Kedves Gábor!

Köszönöm a választ, de közben rájöttem mi volt a probléma. A Win10 képnézegetője automatikusan megnyitja a fotót és ott erre (...) kattintva a  fájladatok jelennek leszűkítve és a helyadatok alatt csak egy kis térkép, amit meg lehet nyitni és további részleteket is tartalmaz, de a GPS adatokat nem. (Ilyen a térképet még soha nem láttam)  Társítani kell a fotót a Win képnézegetővel - vagy amilyen szoftvered  a gépeden  van- és akkor valóban minden adat - a GPS  is - megjelenik az EXIF adatok között.
Eddig a társításra nem volt szükség mert így is láttam a teljes EXIF adatsort feltöltés előtt, persze GPS nélkül, mert a fényképezőgépemben nincs ilyen lehetőség.
Tehát lényeg a társítás!  Ezt azért írom, mert valszeg másnak is van/lesz hasonló problémája.

A fotós oldalakkal kapcsolatos bejegyzésedre bizony érdemes odafigyelni, mert könnyen be lehet fürödni.

Köszönettel,

GyurIca

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Szervusz Balázs!

Valószínű sokan kivárnak, mások pedig óvatosak, vagy feladták. A Google+ ra nagyon sok panoramiós már átköltözött, én is regisztráltam, de még csak kóstolgatom, nem döntöttem. Sajnos a földgömb is nagyon hiányzik engem is az vezetett a panoramióhoz. Ezt a kapcsolódást nem helyettesíti semmi más. A térképek érdekesek, -én is sokat használok openmaps.eu-t stb, regisztrálatlanul a google,maps-t (jelvényem is van már), de olyan lehetőséget pl. egyik sem kínál, -vagy én nem ismerem - hogy a turistaútvonalat - (pl. egy  magyart) rálőve a Google Earth-ra az útvonal melletti a fotókat is láthatom. A panos fotók maradnak a G.E-n? Ki tudja a választ?

Üdv,

GyurIca

u.i.
Pár éve én is felkutattam olyan szoftvereket amelyek segítségével a GPS adatok beilleszthetők, de idővel fizetőssé váltak és nem is volt rá szükségem. Szinte minden hely megtalálható a geocaching oldalakon (az erdélyi fotójaimat nagyrészt azok segítségével ragasztottam fel, bár ma már nem csak regisztrálni kell, de különféle kötelezettségekkel is jár a fellépés) és a koordinátákat is feltüntető tökéletesen nagyítható térképeken. Az ingyenes szoftverekkel próbálok óvatos lenni.

NightHunter

to Magyar
A Panos fotók még 1 évig maradnak a GE-n, aztán amikor a Panoramio szervereinek tartalmát megsemmisítik már nem lesz mire hivatkoznia, mit bemutatnia a GE-nek, így ott is el fognak tűnni a Panos fotók.

Balázs fotói

to Magyar
Ha ajánlhatok egy ingyenes programot!

A Garminnak van egy BaseCamp nevezetű programja! Maga a márkanév is kötelezi őket a biztos és jó programra. A telepítése után le kell tölteni hozzá ingyenes térképet ( turistautak.hu, vagy openmaps.eu) és telepíteni.
Fényképezés közben bármilyen eszközzel lehet tracket felvenni ( mobiltelefon, bármilyen GPS) és az azokból kinyert gpx fájlokat párosítani a programmal !
A programba megjelenő gpx track alkalmas a fényképek helyadattal való ellátására! A program alkalmas arra, hogy a fényképezőgép és a track közötti időeltérést manuálisan be lehessen állítani.. És ha sikerült akkor az efix adatokon kívűl a programban a térképen is megjelennek a fényképek !
Így a programban látod merre jártál és merre fényképeztél.

Sparkhunter

to Magyar
Üdvözlet mindenkinek!

Nekem pont az tetszett meg a Panoramioban, amiért létrehozták: a GE-ben meg lehetett nézni rengeteg olyan helyet is valós, egyszerű utazók által készített képeken, amikről máshol esetleg semmit nem találni. Sokat segített a nyaralások, kirándulások megtervezésénél és pont azért csatlakoztam, hogy az én képeim is segítsenek másokat, esetleg megmutassak eddig kevésbé ismert részeit Földünknek. Nagyon sajnálom, hogy megszűnik, szerintem sem alternatívák a Gugli utódok, legalábbis jelenlegi formájukban. :-( A továbbiakat tekintve, egyelőre én is a kivárás mellett döntöttem. Nem vagyok fotóművész, ezért a "Fotós" oldalak nem játszanak, elsőre a Mapillary tűnik ígéretesnek. Meglátjuk...
Köszönöm, hogy a társatok lehettem itt, és ugyan össz-vissz egy Pantalira jutottam el, feledhetetlen élmény volt ennyi kiváló emberrel együtt lenni. Remélem, hogy valahol azért megmarad ez a közösség...
Ez a fórum vajon megmarad?

Zsolt
sparkhunter  gmail...

Sparkhunter

to Magyar
Balázs!

Én a Garmin programhoz csak közép/kelet európai OM térképeket találtam, a részletes világtérképhez szerintem meg kell venni a térképszegmenseket (vagy GPS készüléket térképekkel), egyébként csak alaptérkép van. Vagy nem vettem észre valami beállítást?

Geocímkézésre évek óta a Geosetter-t használom (annak ellenére, hogy nem frissítik, talán a legjobb, és az online támogatás folyamatos, többféle térképet, - akár a Google műholdast is - használ, kezeli a GPX-et, de nem feltétlen kell nyomvonalat rögzíteni, mert a térképen közvetlenül pontos helyre lehet tenni a képet, stb.), illetve a PanoradoFlyer-t, ami egy Windows Intéző kontext-menübe épülő modul (ehhez telepített GE program kell). Mindkettő ingyenes.

Üdv, Zsolt

GyurIca

to Magyar
Szervusztok!

Köszönöm és kíváncsiságból majd utánanézek - a gyerekeim is biztos ismerik  a lehetőségeket, mert geoládáznak  - nekem nem volt  szükségem a fotók elhelyezéséhez,  elegendő volt az amit használtam. Ismeretlen és a térképeken nem jelölt helyeken persze ezekre szükség lehet, ha nincs a gépben GPS.

Üdv,

GyurIca

Balázs fotói

to panoramio...@googlegroups.com
Kedves Zsolt!

A linkelt openmaps tényleg csak az általad leírt részeket tartalmazza( azért ez egy szép darab európából), de a világhálón, ha beírod, hogy garmin free map, fogsz rengeteg találatot kapni ! Pl. ilyent.
Én a BaseCamp-t azért szeretem mert rögtön látom a térképen a képeimet ill. tudom a programmal szerkeszteni a felvett gpx fájl-t is. De ez már nem a fényképezés témája!

A fórumról meg annyit, csak rajtunk múlik megtartjuk-e, mert ez a típusú fórum ( google csoport ) nem része a panoramionak, külön szolgáltatása google-nak.

Balázs

NightHunter

to Magyar
Ettől függetlenül nem kizárt, hogy pár napon belül a fórumot is megszüntetik. Erről semmilyen információnk nincs. Bár nem függ a Panoramiótól, de attól még ugyanaz a management kezeli ezt a fórumrészleget is.

Balázs fotói

to Magyar
Az tény, hogy aki létrehozta ezt a Magyar név alatt futó google csoportot az meg is szüntetheti, ( de nem hiszem, hogy meg fogja tenni),. De ha mégis öt perc alatt lehet újat csinálni, csak a tagok email címét kell tudni hozzá ( a meghíváshoz).

Tom Portschy

to Magyar
Hiába indítottam már többször el a Panoramio és Google+ fiókom összekapcsolását, az nem történt meg. Nov. 4. után még lehetséges lesz?

Message has been deleted

NightHunter

to Magyar
Szia Tamás!

Elvileg 2017 novemberéig még lehetséges lesz összekapcsolni a fiókot.

Martini János

to Magyar
Kedves fotósbarátaim!

[...]
Néhányan már jelentkeztek, és ha érdekel a Panoramio nélküli fotóstalálkozó, akkor a részvételetek érdekében szükségem van az e-mail címetekre aminek a segítségével tudjuk egymással a kapcsolatot tartani. Az enyém:  martin...@gmail.com

Szép fényeket!

Baráti üdvözlettel:

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Kedves Gábor!

Ezen az oldalon elvileg lehet a kapcsolatot tartani, de jelenleg nem egyszerű idetalálni.  Az a kérdésem, hogy mennyire biztos hely ez a fórum a levelezések lebonyolítására a további egy évben, most miután már a panoramio oldal végleg bezárult.
Rápillantva a panoramio oldalra, kész borzalom. Tiszta káosz, csak a fotók láthatók semmi más. Nem erről volt szó!!!

Üdv,

GyurIca

NightHunter

to Magyar
Elvileg lehet kapcsolatot tartani, de messze nem biztos hely ez sem. Ahogyan a Panoramiót teljes egészében kiherélték, nem érne meglepetésként ha idővel a fórumot is beszántanák.
Valóban csak a fotók láthatóak. Ezzel egyértelművé tették, hogy nincs visszaút, a döntés valóban végleges, a következő egy év pedig csak szükségszerű átmenet.

csiszerd

to Magyar
Örülvén, hogy még idetaláltam - felhasználom az alkalmat az elköszönésre. Nagyon hasznos ötletnek véltem a Panoramiot, egyelőre nincs ami pótolja. Személyesen ugyan  nagyon sok kedves ismerősömmel nem találkoztam, de hiányozni fog az itt megvalósult együttműködés.

Üdvözlettel:

Csiszér Dezső
Nyíregyháza

Balázs fotói

to Magyar
Pedig nagyon egyszerű erre a fórumra rátalálni ! Bármelyik google alkalmazásnál ( be kell lépni ) megjelenik a jobb felső sarokban 9 db kis négyzet ( google alkalmazások )
és ott a legalján az egyebek ---  továbbiak a google-tól és ott a bal alján a csoportok. Én több csoportnak is tagja vagyok így nálam mind megjelenik ott.  A panorámio csoport neve  Magyar
Használata egyszerű és logikus ( hasonló mint a google levelező rendszer).

Megszűnésétől nem kell félni , igaz aki elindította megteheti, hogy törli ( de nincs értelme ).

Az egész csoportrendszernek semmi köze a panoramiohoz. Ez egy google szolgáltatás!

De ha mégis előjönne ez a helyzet 5 perc alatt lehet csinálni egy ilyen fórumot ( google csoport ) , mindössze a meghívókat kell küldeni annak akit szeretnénk látni a csoportban ! A csoport lehet nyilvános, vagy akár zárt is ( csak meghívottaknak ). Ehhez csak email címek kellenek. ( nem kötelezö a gmail-os!)

GyurIca

to Magyar
Szervusztok!

Ha még valakit érdekel...

Címkék szerint át lehet lapozni a fotókat, stb!

Üdv,

GyurIca

u.i.:
Az angol nyelvű honlapon  jónak tűnő letöltő program is található...

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Szervusztok!

A MapMakernek is befellegzett... Mi lesz még?

NightHunter

to Magyar
Local Guides minden határon túl. Mondjuk komolyabb feladatokra alkalmatlan volt a MapMaker (összehasonlítva mondjuk egy Openstreetmap szerkesztési felülettel), de nincs sok illúzióm arra vonatkozóan, hogy a Local Guides-ban javítanának rajta. Ha egyáltalán túlmutat majd a funkcionalitása azon, hogy hozzáadjon az ember egy éttermet a térképhez...

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Bekukkant ide még időnként valaki?

Azt olvastam, hogy az Ipernity is lehúzza a redőnyt 2017. január végén. Ha ez igaz, akkor oda nem érdemes átköltözni.

Üdv, a kedves Olvasónak.

JaPi

to Magyar
Sziasztok!

Igen, én bekukkantok! :)
Sajnálatosan már az értesítő rendszer sem működik rendesen. Azt szoktam figyelni, és ha új bejegyzés történik akkor elolvasom. Utoljára november 04-én kaptam ilyen üzenetet! :)
Köszi az infót az Ipernity-ről. Nagyon lehangoló, hogy más fotósoldalak is bezárják a kaput. Lassan visszajutunk oda, ahol 25-30 éve tartottunk, hogy csak a családnak fotózunk, és azt otthon nézegetjük a fotóalbumunkban.
Én még nem döntöttem el, hogy hova költözzek. Az Ipernity volt az egyik elképzelhető lehetőség.

Visszatérve az alapkérdésre, hogy "
Bekukkant ide még időnként valaki?", - igen, én érdeklődéssel várom az itt megjelenő új információkat! - Lehet, hogy én egy-személyben képviselem azt a tömeget, amit olvasótábornak hívnak. :)))

Üdv., mindenkinek!

GyurIca

to Magyar
Szervusztok!

Valszeg kevesen vagyunk akik ide - ha ritkán is de - bekukkantanak, vagy pedig nem hagynak nyomot. . Most találtam rá a Hep Forum oldalon egy bejegyzésre amiben leírtakat, főleg a kisebb albumok tulajdonosai használhattak volna - az oldalaik konzerválására. Az ottani lehetőség más esetekben is használható - kicsit macerás ugyan - de közzéteszem. Az internet nem felejt lehetőség tudatos felhasználása az alapja: http://cachedview.com/
Biztos van akiknek ismerős volt ez a lehetőség, érdekelne -ha bekukkant valaki közülük  - mi a tapasztalata? Úgy vettem ki folyamatosan rá kell keresni az oldalak  mentése után különben idővel elfelejtődik.
Örülök Japi, hogy reagáltál!
Most én is a családi oldalakkal vagyok elfoglalva és filmekbe fűzöm  fotóim egy részét.  A téli sötét órákra ez nekem  tartalmas elfoglaltság, az unokámnak pedig ismétlése,  felelevenítése a kirándulásainknak.

Üdv, mindenkinek,

GyurIca

tenyi....@t-online.hu

to Magyar
Üdv Mindenkinek!

Ha még valaki hallja...

A november 4-i dátum nem épp a magyarok kedvence, sem 60 éve, sem legutóbb. Én már töröltem a képeimet - lementés után - lezsírozva várnak egy új lehetőségre, hogy megmutathassam, megoszthassam őket.

Jó lenne tudni rólatok, hogy mi újság veletek, nagyon hiányzik a régi kapcsolat.

Üdv: T-Doki (Tényi Attila)

NightHunter

to Magyar
Sziasztok!

Ha nagy ritkán még jár itt valaki, akkor annak ajánlom figyelmébe, hogy a pár hozzászólással fentebb, Martini János által említett, szervezett találkozónak meg van az időpontja. 2017. április 1.-én, szombaton lesz majd lehetőség találkozni Csongrádon. A találkozási pont a csongrádi Városháza előtti parkoló a Kossuth téren 9.30-9.55 között. Visszajelezni János e-mail címére lehet: martin...@gmail.com részletes programtervet is ő tud küldeni.

Üdv,
Gábor

K.I.

to Magyar
Talán még ezt is olvassa valaki...
Nagy ritkán benézek ide, azt látom, hogy mások sem aktívak. A képeimet letöltöttem innen, én is csak azt várom, hogy lássak valahol egy újabb térképalapú fotómegosztó oldalt Talán még mindig a flickr.com a leghasonlóbb, de messze nem olyan, mint a panoramio volt.
Remélem, az innen lementett képeim valóban tartalmazzák a földrajzi koordinátákat is. Erről van valakinek tapasztalata?

Üdvözlettel: István

JaPi

to Magyar
Igen, én rendszeresen olvasom az itt megjelenő írásokat. A gmail értesítés még működik, így a rendszer értesít, ha esemény történik az oldalon.

"Remélem, az innen lementett képeim valóban tartalmazzák a földrajzi koordinátákat is. Erről van valakinek tapasztalata?"
Nyugodj meg! A képek tartalmazzák a GEO adatokat. A lementett képek egyetlen hibája az, hogy ha a képek címei ékezetes karaktereket tartalmaztak, akkor azok helyén ákom-bákom jelenik meg, tehát gyakorlatilag az összes képnek újra kell írni a címét. A belső, azaz az EXIF, és az IPTC adatokra ez nem igaz (mármint ha ki volt töltve ez a metaadat tábla).

Üdv., Jáger István (JaPi)

JaPi

to Magyar
Kedves Barátom, T-Doki!

"A november 4-i dátum nem épp a magyarok kedvence, sem 60 éve, sem legutóbb."
A fenti Tőled származó idézet nem egészen helytálló! Nekem ugyanis ez a dátum már több mint 60 éve a kedvencem, sőt az időszámításom kezdete! Nekem ugyanis ez a nap a születésnapom! :)))

Abból, hogy itt irkálok, tisztán látszik, hogy még élek! Az orvosok megint mellé nyúltak! :)))
Jelenleg a G+ -on vagyok látható néha, - néha, de nem tetszik, nagyon béna lehetőség a Panoramio-hoz képest. :(

Üdv., JaPi

GyurIca

to Magyar
Szervusztok!

A panoramio hiánya megviselte a fényképezőgépemet és a számítógépemet is. Mindkettő betegeskedik, gyógyítgatnom őket. A maps.google pedig szépen lassacskán törölgeti az oda feltett fotóimat. A MapMaker is befuccsolt, másban utaznak. Szétvertek egy jól működő csapatot - aminek egy részét bizonyára  át lehetett volna  szervezni  más tevékenységek felé  is - most törhetik a fejüket a következő crowdsourcing csoport bepalizásán, kiépítésén. Wazze stb.

Üdv, Mindenkinek

GyurIca

GyurIca

to Magyar
Szervusztok!

Vannak a találkozóról  fotók valamelyik közösségi oldalra feltöltve?

Üdv,

GyurIca

K.I.

to Magyar
Kedves JaPi!

Utólag, nagy késéssel köszönöm a választ!
A képeket mentettem magamnak, az ékezetek helyett megjelenő furcsa karakterekkel nincs is baj. Az továbbra is szomorú, hogy nincs a panoramio.com-hoz igazán hasonló, tehát térképalapú fotómegosztó. A google Helyi idegenvezetője egész más, ezt valószínűleg minden volt paoramio-s felhasználó tudja már. Jobb híján beléptem oda, de újabb képek feltöltéséhez nem érzem azt az elszántságot, amit  a panoramio-val kapcsolatban éreztem éveken át.
November 4-ig majd még benézek ide a fórumra.

Üdvözlettel: István

Járai Andrásné

to Magyar
Ez jó ötlet volt kedves GyurIca!
Köszönöm, és remélem más is benéz még ide Nov. 4. előtt.
Egy utolsó üdvözlet Mindenkinek! :-(
Éva

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Szervusztok!

Régebben már hivatkoztak erre - vagy ehhez nagyon hasonló - oldalra, de nem foglalkoztam vele, mert a a fotóhoz csatolt leírásról úgy emlékszem nem tett említést. Ez az oldal pedig még  pénzt is kér cserébe. Kínlódok én is más oldalakkal, belekezdtem a Map Maker-be, de az is megszűnt.  Most a térképpel szórakozom több kevesebb sikerrel, de nem sok örömöm van benne. Rengeteg a hibás jelölés ,megnevezés, hely, stb. és sokat kell várni, mire egy javasolt hely a térképre kerül. Sajnos személyektől is függ. -  hasonló lehet az elbírálás mint a Map Makernél- nem csak a tényektől. Úgy gondolom sokan a panoramiós fotósok fényképeinek helyeit rakták fel a térképre és az objektumok megnevezéseinek nem néztek pontosan mindig utána. Így persze sok a téves elnevezés és a téves letűzés, mivel a panoramiónál a google javaslatára, hol az objektumra, hol a készítés helyére lett a fotó letűzve. Most megy a kapkodás és próbálják a tömegek bevonásával kijavítani a hibákat. El fog tartani egy darabig és kétségeim vannak az eredményt illetően. Persze ez nagy üzlet mert a google megcélozta ezt a mások által már bejáratott piacot és részben már sikerült is neki teret nyerni. HSWS elég részletesen írt róla.
G+ és Google Fotók:  beléptem, de hezitálok.

Üdv Mindenkinek,

GyurIca

Kedves Éva!

Örülök, hogy idetaláltál, minden jót Neked is.

btsz

to Magyar

Panoramio ♥ btsz

Köszönet mindenkinek a csodálatos pillanatokért! Nagyon szép idők voltak. Valamint köszönöm szépen a Panoramio barátságokat az elmúlt években! Üdvözlet minden Panoramio barátomnak és minden jót kívánok a jövőre nézve. Tamás

Járai Andrásné

to Magyar
Hurrá! Ötödike van és még vagyunk.  Köszönöm én is a barátságotokat, jó volt  VELETEK
Ölelés és üdvözlet  MINDENKINEK!
Éva

istvánlehó

to panoramio...@googlegroups.com
...màr jò egy ève annak, hogy nem élvezhetjük egymàs müveit, olvashatunk és ìrhatunk is kedves
kommentàrokat. Nekem különösen azok hiànyoznak, akik évek hosszù soràn a szìvemhez nõttek.
Mindenkinek, aki még ide talàl, szivélyes üdvözletem.
Istvàn

Járai Andrásné

to panoramio...@googlegroups.com
István kedves!
Nagyon örülök, hogy Te is idetaláltál még az utolsó pillanatban!
Kár, hogy a lányok - Kriszta, Judit, Eszter - már nem érnek ide. Tán nem is tudják, hogy még vannak, akik örülnének nekik.
Minden esetre én puszilom ŐKET is.
Éva

istvánlehó

to Magyar
...én mindannyiatokat Èvi Kedves, hiszen Ti az én biogràfiàmhoz tartoztok, és Titeket elfelejteni alig lehet.

Puszi mille, Istvàn

Járai Andrásné

to Magyar
Christa itt járt, olvasott minket, de azt mondja, hogy írni már nem tudott. Kíváncsi leszek, hogy én még el tudom-e ezt küldeni. Ha igen, akkor további sok sok puszi Nektek.
Éva

Balázs fotói

to Magyar
Ez egy google csoport ahová ( aki tag ) simán lehet írni! Vagy úgy , hogy erre az email címre:

panoramio-hungarian@googlegroups.com  vagy közvetlenül belépve a csoportba!

GyurIca

to Magyar
Kedves Tamás és minden ide belépő!

Most kerestem meg Tamás azt az üzenetet amit Te korábban már írtál, miszerint ezt a csoportot az szüntetheti meg aki létrehozta. Remélem erre nem kerül sor.  A csoportot talán még Nagy Tamás hozta létre ( Őt követte Nighthunter ), de egyikükről sem hallani mostanában.

ITT TOVÁBBRA IS LEHET EGYMÁSSAL LEVELEZNI!!!

GyurIca

to Magyar
Kedves Éva!

Ez a fórum remélhetően nem szűnik meg, itt továbbra is lehet levelezni, A régi bejegyzések is mind olvashatók.

Üdvözlettel,

GyurIca

Járai Andrásné

to Magyar
Köszönöm szépen kedves GyurIca!
Jó ezt tudni, de látom, hogy már a többiek feladták.
Én is csak véletlenül néztem be, akkor találtam meg a Te hasznos linkedet (http://cachedview.com/).
Üdv. Éva

Járai Andrásné

to Magyar
Drága István!
Hallom nagyon beteg vagy. Tudom, hogy ezt már nem láthatod. Nagyon szépen kérlek, Te győzd le a gyilkos kórt, ne hagy magad!!!!! Holnap leszünk 9 évesek. Jó lenne még együtt nevetni, ahogy eddig tettük.
Éva
:-(

Ferenc Kormos

to Magyar
Sziasztok! Mi ez a (http://cachedview.com/).? Nem tudom megnyitni!
Kössz!

Járai Andrásné

to Magyar
Kedves Ferenc!
GyurIca ajánlotta ezt az oldalt, mondván, hogy a net nem felejt. Jó ötletnek tűnt, először működött is, aztán ezt is megszüntették. Szóval, most már csak ez az egy oldal működik, végérvényesen vége a PANORAMIO-nak.
Üdv. Éva

JaPi

to Magyar
Sziasztok!

Hátha olvassa a fórumot még valaki.

A Panoramio-nak már tényleg vége, de ennyi idő eltelte után belefutottam valamibe aminél jól jönne ha valaki emlékezne rá, hogy a Panoramio-nál a szövegbevitelnél milyen vezérlőkaraktereket használtunk. Úgy merült fel ez a kérdés, hogy a G+ esetében is lehet szöveget beírni a képekhez, és lehetséges formázni is, pl. vastagbetű, dőlt-betű, stb., de sehol nincs leírva ez a lehetőség, így a vezérlőkarakterek sem. Én már megfejtettem a vastagbetű, dőlt-betű, és az áthúzott írás vezérlőkaraktereit, de a Panoramio-nál volt hivatkozási lehetőség is, és arra nem emlékszem, hogy azt hogy kell csinálni. Valahogy talán zárójelekkel () vagy [] esetleg <>, vagy ezek kombinációival lehetett megoldani. ???
Most nagyon jól jönne, ha valaki emlékezne még rá, mert lehet, hogy a G+-on is lehet alkalmazni.

Mindenkinek minden szépet és jóóót!!! :)))
Üdv., JaPi (Jáger István)

Balázs fotói

to Magyar
Általában fórumokon vagy hasonló helyeken bb kódokat használnak. Részletesebben  itt róla!

JaPi

to Magyar
Köszönöm szépen Balázs!

Sajnos ezek nem használható megoldások! :(
Itt sokkal egyszerűbb dologról van szó, vezérlőkarakterek vannak használatban, pont úgy mint a Panoramio-nál volt.
Pl.: *félkövér* félkövér vagy _dőlt-betűs_ dölt-betűs, stb.. Ezekre emlékeztem, és működnek is a G+ -on, de a hivatkozásra, Linkre nem emlékszem, pedig az is ilyen egyszerű volt, csak ott azt hiszem zárójelekkel lehetett vezérelni. Egyébként lehet, hogy nem is működne, mivel még senkinél sem láttam, hogy alkalmazta volna.
Még egyszer köszi!

Üdv., JaPi

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Kedves Balázs és JaPi!

Időnként benézek, és eddig minden további nélkül sikerült be is lépnem, most pedig egy külön procedúra volt, amire szerencsére rájöttem.
Japi kérdésére talán ez a válasz, remélem fogja tudni ott is használni ahová szánja.

**a kiemelés**

Üdv mindenkinek, aki néha meglátogatja ezt az oldalt.

GyurIca

p.s.: több panos fotós van jelen a maps,google oldalon velem együtt, (nem az itteni nicknevet használom) de azt, bár ki lehet játszani, nem levelezésre találták ki. Sajnos bosszantóan sok a hiba a térképen -nagyrészt a feltöltők hibájából-  de a koncepció is átgondolásra szorul. Szélmalomharc.

JaPi

to Magyar
Kedves GyurIca!

Köszönöm szépen, valószínű ez lesz az.
Emlékeztem, hogy valahogy zárójelezni kellett, de a pontos szintaktikára nem emlékeztem. Kísérletezni meg nem nagyon lehet mert azonnal látja a fél világ, hogy mit szerencsétlenkedek. :))

Nem tudom feltűnt-e, hogy az innen történő kilépéskor a Google milyen kedvesen búcsúzik el a látogatótól!
"Thank you for stopping by" Ebből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy hamarosan ez a fórum is megszűnik. :(

Még egyszer köszi szépen!

Üdv., JaPi

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Kedves JaPi!

Örülök, hogy segíthettem!

Üdv,

GyurIca

Balázs fotói

to Magyar
Nem fog megszűnni!

Ilyen google csoport ( mert ez a neve) nagyon sok van  és ezt a rendszert folyamatosan fejleszti a google!

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Benézett-e már ide bárki az utolsó bejegyzést követően azon fotósok  közül,  aki valaha már látogatója, hozzászólója  volt ennek a csoportnak?

JaPi

to Magyar
Sziasztok!

Kérdésedre a válasz, - IGEN! :)

Én folyamatosan szemmel tartom ezt az oldalt is. A gmail értesít, ha bármilyen "mozgás" történik az oldalon. Sajnos nem szokott történni semmi. :(

A volt Panoramio-sok azon része aki a G+-hoz menekült most bajban van, mert a G+ is megszűnik április elején.

Nagyon szép napot kívánok mindenkinek aki ezt a bejegyzést olvassa!

It is loading more messages.