Kanlı mı kansız mı?!

Hayrullah Mahmud ÖzgürTÜRK

to oybi...@googlegroups.com
Kanlı mı kansız mı?!

SÖYLEMMETRE
Haber şu:
Almanya ve İsrail ortak hava tatbikatı yapacak

Alman Hava Kuvvetleri Luftwaffe, sosyal medyadan yaptığı paylaşımla İsrail’e ait 6 F-16 tipi savaş uçağının BlueWings2020 tatbikatı ve MAGDAYs anma törenlerinde uçuş yapmak üzere Almanya’ya iniş yaptığını duyurdu. Tatbikatın 2 hafta süreceği açıklandı.
?Alman Hava Kuvvetleri Komutanı General Ingo Gerhartz yaptığı açıklamada, “Tarihimizde ilk defa İsrailli meslektaşlarımızla kanat kanada uçacağız. Bu gösteri tüm dünyaya dost ve müttefik olduğumuzun ve antisemitizme asla geçit vermeyeceğimizin göstergesidir” dedi.
Tatbikat, İsrail Hava Kuvvetleri’nin Twitter hesabından da duyuruldu. ‘Geçmişi hatırlamak, geleceği şekillendirmek’ ifadesiyle yapılan paylaşımda “Tarihte ilk kez, İsrail Hava Kuvvetleri ve Alman Hava Kuvvetleri, Alman göklerinde iki taraflı bir eğitim tatbikatı yapacak” denildi.
https://gazetemanifesto.com/2020/emirgan-korusundaki-yanginin-nedeni-isaret-fisegiymis-378366/
(...)
Arşiv'den Haber şu:
Sisi, Merkel ile görüştü!

https://www.haberturk.com/dunya/haber/1086636-almanyada-sisiye-tepki
(...)
Yorum şu:
Her şey "Real politik".
Nüans?!
Alman her daim kazanan saf'la iş yapar!
Alman'ın taraf'ı her daim kendi çıkarıdır; (alfa devletler ligi'nde olması gerektiği gibi.)
Mursi gitti, Sisi geldi.
Hasılı:
"Yeni demokrasi" tanımı kapsamında...
Vs vs.
Nokta.

SÖYLEMMETRE 2
Haber şu:
Rus devi Türkiye'den çekiliyor

Rusya’nın en önemli enerji şirketlerinden Oteko Group, Türkiye’deki operasyonlarını sona erdiriyor.
2012’de BP’den aldığı Petgaz’ın en önemli terminali olan Yarımca’daki LPG Dolum ve Depolama Tesisi’ni Yeniyurt Petrol Terminal AŞ adlı firmaya 2017’de satan Oteko Group, şimdi de şirketin kalanını devrediyor.
Rekabet Kurumu’na başvuran Oteko, Petgaz AŞ’yi Türk firması BDY Group’a satıyor. Anlaşma tamamlanırsa, Rus enerji devinin Türkiye’de önemli bir varlığı kalmıyor.
Bilindiği üzere Petgaz’ın Körfez ve Dörtyol’da bulunan iki adet LPG terminali ile Dörtyol'da ve İzmir Işıkkent'te iki tüp dolum tesisi bulunuyordu. Şirkete ait Yarımca tesisi, Türkiye’nin ilk yeraltı depolama tankı olma özelliğine sahipti.
2017’de Rus şirket, Yarımca’daki tesisini Yeniyurt Petrol adlı firmaya devretmişti. Şimdi de şirketin geri kalan varlıkları da Türk firmasına satılmış olacak. Oteko’nun sahibi Michel Litvak, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’e yakınlığı ile biliniyor.
https://www.dunya.com/sirketler/rus-devi-turkiyeden-cekiliyor-haberi-478241
(...)
Kontr'Haber şu:
Merkel, Putin, Sisi ile Libya'yı görüştü!

https://www.haberturk.com/rusya-devlet-baskani-vladimir-putin-misir-cumhurbaskani-abdulfettah-sisi-ile-libya-yi-gorustu-haberler-2705987
(...)
Yorum şu:
Her şey "Real politik".
Nüans?!
Mursi gitti, Sisi geldi.
Putin, Sisi ile iş yapmaya başladı.
Hasılı:
"Yeni demokrasi" tanımı kapsamında...
Vs vs.
Nokta.

SÖYLEMMETRE 3
Haber şu:
Askeri darbe ile alıkonulan Mali Cumhurbaşkanı istifa etti
Askeri darbe girişimiyle alıkonulan Mali Cumhurbaşkanı İbrahim Boubacar Keita istifa ettiğini açıkladı.
Meclisi ve hükümeti de feshettiğini kaydeden Keita, "İktidarda kalmak adına kan dökülmesini istemiyorum" dedi
https://www.haberturk.com/askeri-darbe-ile-alikonulan-mali-cumhurbaskani-istifa-etti-2776947
(...)
Kontr'Haber şu:
New York Times'a röportaj veren ABD'nin Demokrat Parti başkan adayı Joe
Biden'ın sözleri Röportajı verdiği gün daha aday adayıydı):
Joe Biden, 16 Aralık 2019'da New York Times'a röportaj verdi. Röportaj, 19 Ocak 2020'de görüntülü ve yazılı olarak tam metin yayımlandı. Demokrat aday şu cümleyi kurdu: “… He is an autocrat. He's the president of Turkey and a lot more… So I'm very concerned about it. I'm very concerned about it. But I'm still of the view that if we were to engage more directly like I was doing with them, that we can support those elements of the Turkish leadership that still exist and get more from them and embolden them to be able to take on and defeat Erdogan. Not by a coup, not by a coup, but by the electoral process…”
Yani… Biden şöyle diyor: “…Erdoğan bir otokrattır. Kendisi Türkiye'nin cumhurbaşkanı ve çok daha fazlası. Şimdi yapmamız gerektiğini düşündüğüm şey, ona karşı çok farklı bir yaklaşım benimsemek ve muhalif liderleri desteklediğimizi açıkça ortaya koymak… Yani çok endişeliyim. Onun için çok endişeliyim. Ama yine de benim onlarla yaptığım gibi daha doğrudan ilişki kurarsak, Türk liderliğinin hâlâ var olan unsurlarını destekleyip onlardan daha fazlasını elde edebileceğimizi ve cesaretlendire bileceğimizi düşünüyorum. Erdoğan'ı mağlup edin. Darbeyle değil, seçim süreciyle…”
(...)
Yorum şu:
Perşembe'nin gelişi Çarşamba'dan bellidir.
Kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla!
Nüans?!
İstifa eden Mali Cumhurbaşkanı ne diyor!?
"İktidarda kalmak adına kan dökülmesini istemiyorum!"
Sözün özü:
Aynı soru yeniden soruluyor:
Kanlı mı kansız mı?!
Vs vs.