Fantezi dünyası?!

Hayrullah Mahmud ÖzgürTÜRK

to oybi...@googlegroups.com
Fantezi dünyası?!

ZAKKUM
Haber şu:
Canlı yayında cinsel fantezi oyuncağı şoku!
Koronavirüs pandemisinin konuşulduğu BBC Wales canlı yayına evinden katılan konuşmacı Yvette Amos'un kitaplığındaki cinsel fantezi oyuncağı dikkatli izleyicilerin gözlerinden kaçmadı. Skandal görüntü sonrası çok sayıda izleyici kanalı topa tuttu.
İngiltere'nin en saygın yayın kuruluşları arasında yer alan BBC'nin canlı yayını sırasında yaşanan skandal gündeme damgasını vurdu. BBC Wales Today izleyicileri, Yvette Amos ile yapılan röportaj sırasında hemen arkasında bulunan kitaplıktaki cinsel fantezi oyuncağını görünce neye uğradıklarını şaşırdılar.
'KADINLAR AŞAĞILANDI' TEPKİSİ
Canlı yayından ekran görüntüsü alan dikkatli izleyiciler, bu tür hataların kabul edilebilir olmayacağını ifade ederek daha dikkatli olunması gerektiğini vurguladı. Programda koronavirüs ve Cardiff'te yaşayan kadınların durumu konuşulurken bir konuğun böyle bir hata yapmasının kadınları aşağılamak olduğu ifade edildi.
"BBC BUNU NASIL GÖRMEZ"
Bazı izleyiciler, "Bu canlı yayının ardından kitaplığınızı düzenlemek isteyebilirsiniz. Ya da bırakın dağınık kalsın... BBC bunu nasıl görmez?" şeklinde yorumlarda bulundular.
https://abcgazetesi.com/canli-yayinda-cinsel-fantezi-oyuncagi-soku-377010
(...)
Yorum şu:
Pis sırıtması ile ünlü "anti kahraman" Hırbo, canlı yayına "yerli milli cinsel fantezi oyuncağı" ile katılır.
https://odatv4.com/parka-gelen-7-erkekle-birlikte-olmak-icin-paralarini-aldi-sonra...-23012128.html
Kitaplıkta "Baldız" fotosu!
https://odatv4.com/islamci-camiada-baldiz-tartismasi-25012133.html
Not: Hırbo, dünya çapında değer bulmuş çizgilerin sahibi Kuzey Kıbrıslı Karikatürist Hüseyin Çakmak'ın ürettiği bir karakterdir.
Nokta.

DURUM ANALİZ
ENSTANTANE X:
Erdoğan'la görüşen Oğuzhan Asiltürk: Açıklarsam bölünme olur
Saadet Partisi Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Oğuzhan Asiltürk, AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'la yaptığı görüşmeye ilişkin konuştu. Erdoğan’ın açıklamalarının üzerine bir şey söylemeyeceğini belirten Asiltürk, partisinin ittifak politikası için "Açıklarsam bir bölünme meydana gelir. Ben bunu açıklamam. Ne yapacağım kalbimde durur" dedi.
AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından evinde ziyaret edilen Saadet Partisi Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Oğuzhan Asiltürk, ziyarette konuşulanlara ve partisinin ittifak politikasına ilişkin açıklamalarda bulundu.
Konuk olduğu bir televizyon programında konuşan Oğuzhan Asiltürk, ziyaretin içeriğine dair Erdoğan’ın açıklamalarının üzerine bir şey söylemeyeceğini belirterek "Forsunu morsunu kullanmadan abi kardeş gibi görüşmeye gelmesi karşısında ben en ufak bir açıklama yapmam. Kendisi ne açıklama yaparsa odur esas. O da gereken ölçüde bir şeyler söyledi. Benim bu tutumumu da gördüğü için çok da memnun olduğunu biliyorum. Bazı şeylerde saygı göstermek lazım" dedi.
"AÇIKLARSAM BÖLÜNME OLUR"
Asiltürk, partisinin ittifaklar konusundaki tutumunun ne olacağına ilişkin soruya ise "Ben CHP’yle de düşman gibi sert bir üslupla konuşmuyorum. İYİ Parti'yle de. Biz MHP’yle de çok yumuşak yakınlaşma şey ettik ama onlardan bize olumlu cevap gelmedi. Onlara da bütün partilerle iyi davranmamız lazım. Partiler bunu yaparsak toplumda da karşılık bulur. Sadece AK Parti’nin gelmesi bile toplumu ne kadar değiştirdi. Diğerlerine de aynı şeyleri söylüyorum. Bizim görevimiz hakkı anlatmaktan ibaret kimseyle bir düşmanlığımız yok. Onun için ileride şöyle mi yaparız böyle mi yaparız demenin zamanı o noktaya geldiğimiz zaman, seçime bir hafta kala buna karar verilir. Yapılır. Ondan önce bunu açıklarsam bir bölünme meydana gelir. Ben bunu açıklamam. Ne yapacağım kalbimde durur. İki topluluk var. İkisiyle de görüşerek bizim davamızın başarıya ulaşmasında en doğru yol hangisiyse ona karar verir ilan ederiz" diye yanıt verdi.
"ERDOĞAN TOPLUMUN İSTEĞİNE UYGUN HAREKET EDİYOR"
Asiltürk, Erdoğan'ın ziyaretini nasıl değerlendirdiği konusunda da "Bunu iki türlü değerlendirmemiz lazım. Sayın cumhurbaşkanı diğer partilere de gidiyor şey ediyor. Partiler arasında bu kavgadan vazgeçme gibi bir temel isteği toplumun isteğine uygun hareket ediyor. Herkesin soracağı soru peki seçimlere giderken siz iki topluluk var. Biz şimdiden hiçbir şekilde şu grupla bu grupla olacağız diyemeyiz" ifadelerini kullandı.
https://www.cumhuriyet.com.tr/haber/erdoganla-gorusen-oguzhan-asilturk-aciklarsam-bolunme-olur-1809022
(...)
ENSTANTANE X:
Karamollaoğlu'ndan ittifak mesajı: Zamanı gelince karar veririz
AKP tarafından iktidar bloguna dahil edilmek istenen Saadet Partisi'nin Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu, "İttifak konusu ancak seçim sathı mahalline girildiği zaman konuşulacak bir konudur" değerlendirmesinde bulundu.
Saadet Partisi Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu, haftalık basın toplantısında ittifak söylentilerine de değindi.
AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan'a çağrıda bulunan Karamollaoğlu, "Bu kadar farklılıkların olduğu bir ortamda, dostluklara daha çok ihtiyaç var ama unutulmamalıdır ki dost acı söyler. Sayın Erdoğan’a çağrım. Biz sizi incitmek için değil, yanlışların ortadan kalkması için acı söylüyoruz. Gerçek dostlar birbirinin hatasının üstünü örten değil, uyarıda bulunup hatırlatma yapanlardır. Çok açık bir şekilde söylemek istiyorum. İttifak konusu ancak seçim sathı mahalline girildiği zaman konuşulacak bir konudur. Saadet Partisi şahısları değil, ilkeleri konuşur. İttifak konusunda da zamanı geldiğinde bu ilkeler çerçevesinde karar veririz." dedi.
Karamollaoğlu'nun konuşmasından öne çıkanlar şöyle:
* Nijerya açıklarında korsanların gemimize yaptığı saldırı sonucunda hayatını kaybeden denizcimize Allah'tan rahmet diliyorum. Rehin alınan 15 denizcimizin ise bir an evvel sağ salim kurtarılmasını temenni ediyorum.
* Pandemi sürecinde fedakarca çalışan öğretmenlerimizi, zorlu bir süreç yaşayan öğrenci ve velilerimizi tebrik ederim. Önümüzdeki süreçte iktidardan, eğitimle alakalı daha isabetli kararlar vermesini bekliyor, genel kararlar yerine yerel yöneticilere kulak verilmesi gerektiğine inanıyorum.
* Türkiye’de adalet, ekonomi ve demokrasi deforme oldu! Biz, bu iktidarın Türkiye’de reform yapabilecek moral ve motivasyonunu artık kaybettiğini düşünüyoruz. Adalette reforma ihtiyaç var ama bu reform önce vicdanlarda ve tavırlarda yapılmalıdır. Ekonomide de ciddi bir reforma ihtiyacımız var. Perişan olan ekonomi, sil baştan reform edilmelidir. Parayı, betona, asfalta, demire vermekten vazgeçmez üretime dönük yatırımlara yönelmezsek bu reformlar bizi hiçbir zaman güçlendirmez. Demokraside de mutlaka reform yapılmalıdır. Türkiye, kontrol edilmeyen Başkanlık sisteminden mutlaka kurtulmalıdır.
* Yüksek faiz, yanlış bir ekonomi politikasının neticesidir. 2002’de Türkiye’nin faize ödediği miktar 51 milyar TL iken, 2020 yılında rakam 121 milyar TL'yi buldu. Bu sene için tahmin edilen miktar, 80 milyar TL olarak karşımıza çıkmaktadır. İktidar hala üretime dönük yatırımları gündemine almıyor. Allah rızası için şu borca dayalı ekonomi politikalarını bırakın artık. Üretim yatırımlarına yönelirseniz zaten borca ihtiyacımız kalmayacak.
* Halktan kopuk olmanın en büyük işaretlerinden biri Sayın Cumhurbaşkanı'nın halkı dinlemiyor, halkın sıkıntılarını bilmiyor olmasıdır. Çöplerden ekmek toplayanları görmezseniz, gerçekleri tabii ki de idrak edemezsiniz. Cumhurbaşkanına bir çağrıda bulunuyorum; baba şefkati ile milletin arasına karışıp, esnafı ziyaret edip dertlerini dinleyin. O zaman esnafımızın sorunlarını görürsünüz.
* TOBB verilerine göre Ocak-Ekim döneminde kapanan gerçek kişi ticari işletmelerin sayısının,%16.61 artışla 15.745'e ulaşmış olduğu görünüyor.Aynı dönemde kapanan şirket sayısı ise %12.67 artışla 11.223'e çıktı. Böylece 10 aylık dönemde 26.968 iş yeri kapandı. Covid 19 ile alakalı eğer söz konusu turizm ise her türlü pandemi tedbirinden taviz verilebiliyor. Millete sokağa çıkma yasağı, turistlere ise her türlü serbestlik uygulanıyor. Bir devlet, esnafının dükkanını kapattırıyorsa kapatma kararından önce destek paketlerini açıklamak zorundadır. Şu anda esnafımız, kapalı olmasının yanında işçisinin ücretini ve vergi borçlarını da veremiyor. İktidar, esnafı yalnız bırakmamalıdır.
[...]
https://www.birgun.net/haber/karamollaoglu-ndan-ittifak-mesaji-zamani-gelince-karar-veririz-332004
(...)
ENSTANTANE X:
İttifak için yönetim mi değişecek
Saadet Partisi’nin ağabeyi Oğuzhan Asiltürk dün gece bir televizyon programındaydı.
Kendisi öyle çok sık ekranlarda boy göstermediği için akşam saatlerini televizyon izlemeye pek fazla ayırmayan ben dahi dikkatle izlemeye çalıştım.
İyi ki de öyle yapmışım.
Oğuzhan Asiltürk’ün önümüzdeki dönemde Saadet Partisi’ni ne yöne götürme niyetinde olduğunu zannederim anladım ve  AK Parti Genel Başkanı ile yaptığı  görüşmenin Asiltürk’ü etkilediğini hissettim.
Oğuzhan Bey, Saadet’in hangi ittifakta yer alacağının belirlenmesi ile ilgili olarak en kritik tarihi parti kongresi olarak işaret ediyor.
Benim buradan anladığım şu oldu.
Asiltürk “Eğer bu yönetim Cumhur İttifakı’na katılmayı kabul etmeyecek olursa, kongrede parti yönetimini değiştiririm ve benim Cumhurbaşkanı ile anlaştığım politikaları uygularım.”
Sonrasında devam ediyor, “Mevcut yönetim iyi hoş, milli görüşe bağlı insanlar ama siyaseti çok sert yapıyorlar.”
Saadet yönetiminin en sert eleştiriyi iktidar partisine ve Cumhur İttifakı’na yönelik olarak yaptığı göz önüne alınırsa, Oğuzhan Asiltürk’ün Saadet’in AK Parti’yi çok sert eleştirmesinden ve yıpratmasından hoşnut değil ve “Böyle yaparsanız bu yönetim gider” demek istiyor.
Çok belli ki, Oğuzhan Asiltürk, AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı ile önemli bir fikir birlikteliğine ulaşmış.
İstanbul Sözleşmesi’nin iptali konusunda bile uzlaşmışlar.
Saadet Partisi, Asiltürk tarafından Cumhur İttifakı’na doğru götürülecek gibi duruyor.
Ya Temel Karamollaoğlu ile ye Temel Karamollaoğlu’suz
https://www.haberturk.com/yazarlar/fatih-altayli-1001/2953352-pahaliligin-sirri-market-bilancolarinda-gizli
(...)
ENSTANTANE X:
Oğuzhan Asiltürk AKP'nin ne istediğini açıkladı
Saadet Partisi YİK Başkanı Oğuzhan Asiltürk’ün, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile yaptığı görüşmelerin yankıları sürüyor.
Konuk olduğu bir televizyon programında konuşan Oğuzhan Asiltürk, ziyaretin içeriğine dair Erdoğan'ın açıklamalarının üzerine bir şey söylemeyeceğini belirterek “Forsunu morsunu kullanmadan abi kardeş gibi görüşmeye gelmesi karşısında ben en ufak bir açıklama yapmam” demişti.
Buna karşılık Asiltürk, Erdoğan’ın İstanbul Sözleşmesi konusundaki görüşlerini açıkladı.
Asiltürk’ün programda yaptığı konuşmada, “AK Parti'nin yetkilileri bana geldi ve bu sözleşmenin (İstanbul Sözleşmesi) kesinlikle kalkacağını söyledi. Sayın Cumhurbaşkanının da görüşü kalkması yönünde ama parti içinde de buna karşı olanlar var. Bana dediler ki, ‘efendim siz bu konuyu söyleyin ki işimiz kolaylaşsın’” ifadelerini kullanması dikkat çekti.
https://odatv4.com/ve-oguzhan-asilturk-akpnin-ne-istedigini-acikladi-28012138.html
(...)
ENSTANTANE X:
ABDULKADİR SELVİ ERKEN SEÇİM VAR MI?
MUHALEFET her zaman erken seçim ister. Böylece hem tabanını diri tutar, hem de seçim beklentisiyle milletvekillerini bloke eder.
Ancak başkanlık sisteminde erken seçim istemekle seçime gidilmiyor. “Giyotin” ismi verilen ikili bir mekanizma var.
Ya Meclis ya da Cumhurbaşkanı erken seçim kararı alabiliyor.
YA MECLİS GÖTÜRÜR...
Anayasa’nın 116. maddesine göre Meclis’te erken seçim kararı alınması için 360 milletvekilinin oyu gerekiyor. AK Parti ve MHP’nin milletvekili sayısı 337 ediyor. Muhalefetin erken seçime götürecek yeterli sayısı bulunmuyor.
CUMHURBAŞKANI NEDEN GİTSİN?
İkinci bir formül, Cumhurbaşkanı’nın erken seçime götürmesi. Bu durumda Cumhurbaşkanı’nın görev süresi tamamlanmış oluyor. Erdoğan henüz 2 yılı varken, ülke pandemi nedeniyle zor bir süreçten geçerken neden erken seçime gitsin? Ama muhalefette bu beklenti var. Hatta 2020’de erken seçime gidilecek diye iddiaya girip, takım elbise kaybeden CHP yöneticileri oldu.
‘KAPIDA BEKLERSİN’ MESAJI
Cumhurbaşkanı Erdoğan, erken seçim konusuna son noktayı koydu. “Yatıp kalkıp erken seçim diyorlar ya, size buradan ekmek yok. Sabrın varsa Haziran 2023’e kadar kapıda bekleyeceksin. Bizim daha yapacak çok işimiz var” dedi.
https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/abdulkadir-selvi/kilicdaroglu-chpden-istifalari-onleyebilecek-mi-41726268
(...)
ENSTANTANE X:
FEHMİ KORU Saadet Partisi Cumhur İttifakı’na geçer mi, geçerse ne olur?
Görüşmenin anlamı
Şimdiki görüşmeler, bana, Saadet Partisi’nin oylarına talip olma amaçlı bir arayış gibi gelmiyor. Ardından başlayan tartışmalar parti içerisinde görüş farklılığı olduğu hissini doğurdu; bu da seçimle iş başına gelmiş genel başkanının ve Saadet Partisi’nin alınan oyların çok üstüne çıkmış etkinliğini zayıflatıyor.
‘Milli Görüş lideri’ bu durumu görmüyor olamaz.
Uzunca bir süredir seçilmiş milletvekillerini gerektiğinde hepsi aynı yönde oy kullanacak parmaklar olarak gören bir anlayış siyasete hakimdi; şimdi de birisi istedi diye beğenmeseler de seçmenleri işaret edilen partiye oy verecek hazır kıtalar olarak görme anlayışı mı zorlanıyor?
Kamuoyu yoklamalarına sıkça baktığım için bunun tutacağını sanmam…
Saadet Partisi ‘Cumhur İttifakı’na geçebilir elbette; acaba MHP bunu ister mi, işte bundan o kadar emin değilim.
https://fehmikoru.com/saadet-partisi-cumhur-ittifakina-gecer-mi-gecerse-ne-olur/
(...)
YORUM ŞU:
Bugün aslında dündü.
Nüans?!
Erdoğan'ın SP ile iç içe giren karesi şu mana:
Erbakan'dı, Erdoğan oldu!
Yani?!
Recep Tayyip Erbakan.
Başka?!
Oğuzhan Asiltürk’ün tv'de yaptığı konuşmada, “AK Parti'nin yetkilileri bana geldi ve bu sözleşmenin (İstanbul Sözleşmesi) kesinlikle kalkacağını söyledi. Sayın Cumhurbaşkanının da görüşü kalkması yönünde ama parti içinde de buna karşı olanlar var. Bana dediler ki, ‘efendim siz bu konuyu söyleyin ki işimiz kolaylaşsın"  ifadelerini kullanmasının açılımına gelince:
a. İstanbul Sözleşmesi'nin iptal edilmesi, AB süreci'nin iptali ile eş mana!
b. AB'den sert çıkış eşittir, 28 Şubat.
c. Ak Parti içindeki, İstanbul Sözleşmesi'nden yana tavır koyanlar eşittir, merkez sağ oylar ve/veya erken seçime giden süreç kapsamında aranan eksik parmak sayısı yek tek ortada.
https://www.medyafaresi.com/haber/gokcekten-akpdeki-isimlere-sok-kufur-icimizdeki-serefsizler/954701
d. Bahçeli, desteğini çektiği an "ittifak" eşittir "topal ördek".
Hasılı:
Bir yanda "Adalet reformu" hazırlığı, diğer yanda "İstanbul Sözleşmesi"nin iptal süreci.
"Asılacaksan 'İngiliz sicimi' ile asıl" ise beylik söz ise vs vs.
Ezcümle:
(Mehmet Ağar) Londra üzerinden 'yön'lendirilen siyaset; sol'dan sağ'a dönülse de aynı kapıya çıkılıyor, sağ'dan sol'a çevrilse de...
Brexit / AB makası ve/veya İsrail / İran makası kapsamında, Meteo: 28 Şubat.
Not: 3 Kasım 2002 süreci kapsamında, AKP'nin ya da Erdoğan'ın gelişine karşı olan kim varsa, başına gelmeyen kalmadı.
Üzeyir Garih öldürüldü, Recep Yazıcıoğlu, Aydın Menderes trafik kazası üzerinden suikaste uğradı, biri öldü, biri sakat kaldı.
Demirel'in Çankaya'daki görev süresi uzatılmadı, 3 Kasım 2002 sonrası Rahmi Koç dünya seyahatine çıkartıldı, Uzan Grubu yerlebir edildi.
"Acem Harp" sözü çerçevesinde Ak Parti'nin ve/veya Erdoğan'ın gidiş bileti kesilmiş ise 3 Kasım 2002'deki matematik ne ise vs vs.
Nokta.

DURUM
ENSTANTANE X:
Orduya İran'a saldırı hazırlığı emri veren İsrail Genelkurmay Başkanından Biden'e uyarı
İsrail Genelkurmay Başkanı Aviv Kochavi, Biden yönetimine 2015 İran nükleer anlaşmasına tekrar dönmemesi uyarısında bulunurken, askerlerine olası İran saldırısı için hazırlanma emri verdiğini söyledi.
Genelkurmay Başkanı Kochavi nükleer anlaşmanın maddelerinde sıkılaştırma yapılsa bile geri dönüşün hem operasyonel olarak hem de stratejik olarak bir hata olacağını belirtti. İran'ın nükleer programını sürdürmesine izin vermenin kabul edilemez bir tehdit oluşturduğunu belirten Kochavi, bunun bölgede bir nükleer silahlanma yarışını tetikleyebileceğini vurguladı.
Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Joe Biden'ın göreve başlamasının hemen ardından hem İran hem de İsrail nükleer anlaşma konusunda Beyaz Saray üzerinde baskı kurma çalışmalarına başladı. İranlı liderler Biden'ın harekete geçmesi için sonsuza kadar bekleyemeyeceklerini açıklamıştı.
İran Nükleer Anlaşması'nı kurtarmak için ilk adımı kim atacak?
2015 yılında İran ve batılı ülkelerle imzalanan anlaşma ,Tahran yönetiminin nükleer programı sınırlandırması ve denetime açması karşılığında ülkeye uygulanan ekonomik yaptırımların kaldırılmasını öngörüyordu. Anlaşmaya başından beri karşı çıkan İsrail, anlaşmanın İran'ın nükleer silah geliştirmesini engellemeye yetecek kadar önleyici maddeler içermediğini savunuyor. Tel Aviv, bu nedenle Trump yönetiminin 2018 yılında anlaşmadan çekilme kararını memnuniyetle karşılamıştı.
Biden ise bazı değişikliklerle anlaşmayı yeniden aktif hale getirmek istediğini açıkladı.
Kochavi de yükselen riskler nedeniyle İsrail ordusunun gerektiğinin tek başına saldırmaya hazırlıklı olacağını söyledi. Halihazırdaki planlara ek olarak yeni operasyon planları hazırlanması emri verdiğini belirten Kochavi bu yıl içerisinde tamamlanacak planları uygulamaya sokup sokmama kararının politikacılara ait olduğunu vurguladı.
https://tr.euronews.com/2021/01/26/orduya-iran-a-sald-r-haz-rl-g-emri-veren-israil-genelkurmay-baskan-ndan-biden-e-uyar
(...)
ENSTANTANE X:
İsrail'e yanıt: "Tel Aviv'i yerle bir ederiz"
İran Genelkurmay Başkanlığı, nükleer tesislerine saldırı tehdidinde bulunan İsrail'in füze üslerini vurmakla tehdit etti
İran Genelkurmay Başkanlığı Sözcüsü Tuğgeneral Ebulfazl Şikarçi, İsrail Genelkurmay Başkanı Aviv Kochavi'nin, Tahran'ın nükleer tesislerine muhtemel bir saldırı için orduya hazır olma talimatı vermesinin ardından herhangi bir saldırıda Tel Aviv ve Hayfa'yı vuracağı tehdidinde bulundu.
İsrail'in tehditlerini "psikolojik savaş" veya "yanılgı" olarak değerlendirdiklerini ifade eden Şikarçi, "Onların en küçük hatasında hem İran'a saldırı için hazırladıkları füze üslerini vururuz hem de mümkün olan en kısa sürede Hayfa ve Tel Aviv'i yerle bir ederiz" dedi.
İran'ın nükleer programının tamamen barışçıl olduğunu söyleyen Şikarçi, "Bunu siyonist rejim için değil tüm dünya için söylüyoruz. Hem Ayetullah Ali Hamaney'in fetvasında hem de İran'ın savunma doktrininde nükleer silah üretmek, edinmek ya da kullanmak diye bir kategorimiz bulunmuyor" diye konuştu.
Independent Türkçe'de yer alan habere göre, Şikarçi ayrıca "İran'ı ve topraklarını etkin bir şekilde savunacak güce sahibiz" ifadesini kullandı.
"DOĞRU OLMAZ"
İsrail Genelkurmay Başkanı Kochavi, dün bir konferansta yaptığı konuşmada, İran'ın nükleer programını önlemek için orduya yeni operasyonel planlar hazırlaması talimatı verdiğini duyurmuştu.
ABD'de Joe Biden yönetiminin İran ile imzalanan nükleer anlaşmaya dönme olasılığına ilişkin değerlendirmesinde Kochavi, "2015'teki nükleer anlaşmaya veya birkaç iyileştirme yapılmış benzer anlaşmaya dönülmesi doğru olmaz" demişti.
Tahran yönetiminin nükleer çalışmalarına da değinen Kochavi, "İran gizli veya kışkırtıcı bir şekilde (nükleer) bomba geliştirmeye karar verebilir. Bu temel analiz ışığında, IDF'ye (İsrail ordusu) mevcutlara ek olarak operasyonel planlar hazırlamasını emrettim. Bu planları inceliyoruz ve gelecek yıl içinde geliştireceğiz" diye konuşmuştu.
Kochavi, hazırlanacak planların uygulanıp uygulanmayacağına ilişkin kararın hükümet tarafından verileceğini ancak söz konusu planların masada hazır olması gerektiğini sözlerine eklemişti.
P5+1 ülkeleriyle İran arasında 2015'te nükleer anlaşma imzalanmış, eski ABD Başkanı Donald Trump 2018'de bu anlaşmadan çekilmişti.
Biden, daha önce yaptığı açıklamalarda, göreve gelmesi halinde İran ile gerçekleştirilen nükleer anlaşmaya dönülmesinden yana olduğunu belirtmişti.
https://odatv4.com/tel-avivi-yerle-bir-ederiz-28012123.html
(...)
ENSTANTANE X:
ABD Başkanı Joe Biden yönetimi BAE ve Suudi Arabistan'la yapılan silah satış anlaşmalarını geçici olarak durdurdu
Askıya alınan anlaşmalar arasında ABD'nin BAE ile yaptığı 23 milyar dolarlık yüksek teknoloji silah satışları ve Suudi Arabistan'a yapılan mühimmat satış sözleşmesi de yer alıyor.
https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-55837059
(...)
ENSTANTANE X:
İran Dışişleri Bakanı Zarif, Türkiye'ye geliyor
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, "İran İslam Cumhuriyeti Dışişleri Bakanı Cevad Zarif 29 Ocak 2021 tarihinde ülkemize bir ziyarette bulunacaktır. Ziyaret kapsamında, ikili ilişkilerimizin tüm boyutlarıyla ele alınması, ayrıca bölgesel ve uluslararası gelişmeler hakkında görüş alışverişinde bulunulması öngörülmektedir" denildi.
https://abcgazetesi.com/iran-disisleri-bakani-zarif-turkiyeye-geliyor-377024
(...)
ENSTANTANE X:
Suudi Arabistan'ın başkenti Riyad'a füze saldırısı
https://www.trthaber.com/haber/dunya/suudi-arabistanin-baskenti-riyada-fuze-saldirisi-550854.html
(...)
ENSTANTANE X:
İran: Ermenistan'ın toprak bütünlüğü kırmızı çizgimizdir
İran Dışişleri Bakanlığının resmi internet sitesine göre, Zarif bölgesel temasları kapsamında Azerbaycan ve Rusya'nın ardından Ermenistan'da mevkidaşı Ara Ayvazyan'la bir araya geldi. İki ülke ilişkileri ve bölge konularının ele alındığı görüşmede Zarif, "Ermenistan Cumhuriyeti dahil bölgedeki tüm ülkelerin toprak bütünlüğü, bağımsızlığı ve ulusal egemenliği önemlidir. Ermenistan'ın toprak bütünlüğü İran'ın kırmızı çizgisidir." dedi.
https://www.haberturk.com/iran-ermenistan-in-toprak-butunlugu-kirmizi-cizgimizdir-2952423
(...)
YORUM ŞU:
Tehirli 2012 Kıyamet Güncesi.
Nüans?!
İsrail / İran makası.
https://www.evrensel.net/haber/424311/nijerya-aciklarinda-murettabati-turk-olan-gemi-kacirildi-bir-denizci-olduruldu
Hasılı:
İki ucu BOP'lu değnek.
Erdoğan Ankara'sı "ısparmaça" ve/veya arka kapı diplomasisi sizlere ömür.
Ya İran ya da İsrail.
Ya AB ya da Brexit.
Ya Yüce Divan (AB) ya da "İngiliz sicimi"nin ucunda sallanan Brexit.
Vb.
Ezcümle:
Aynı şeyleri tekrar ederek farklı sonuçlar elde etmeye çalışmak deliliktir ise parmak'ın işaret ettiğine bakmak varken, parmağa bakanlardan olmamak hayat memat mesele.
Acem Barzan suikast.
Acem Harp tik tak.
Vs vs.
Nokta.

VAZİYET
ENSTANTANE X:
Rusya'da Navalny protestolarında çok sayıda kişi gözaltına alındı
https://tr.euronews.com/2021/01/23/rusya-da-navalny-protestosu-ulke-cap-nda-gosteriler-baslad-cok-say-da-gozalt-var
(...)
ENSTANTANE X:
MEHMET BARLAS Soros ve Rusya
Nitekim Star yazarı Sevil Nuriyeva İsmayılof, Rusya'daki gösterilerde neden Soros'un parmağının aranması gerektiğini şöyle hatırlatmıştı:
"- Şimdi olayın başka tarafına bakalım. Rusya'da muhalif aktivist Navalni'nin, uzun zamandır Soros Fonu tarafından fonlanmakta olduğu biliniyor. Kardeşine ait hukuk, danışmanlık, avukatlık firması seçimlerde bile, Soros tarafından para transferi yapılan kurum olarak gündeme düştü."
Dış parmak
"- Rusya'da Çarlık döneminin bitişi, Bolşeviklerin gelişi bile, görünürde Almanya merkezli olsa da, esas üst aklın İngiliz aklı olduğunu bilmeyen yoktur. Şimdi ise açıktan, üst aklın Soros görünümlü küresel ekibin olduğunu, göz ardı etmemek lazım."
https://www.sabah.com.tr/yazarlar/barlas/2021/01/27/sorosun-yeni-girisimlerine-karsi-hazirlikli-olmaliyiz
https://www.amerikaninsesi.com/a/fedden-para-politikasini-degistirmeme-karari/5754309.html
https://www.bloomberght.com/gazprom-kuzey-akim-2-de-iptal-riski-var-2272841
(...)
ENSTANTANE X:
Büyük yankı uyandıran 1.1 Milyar Euroluk 'Saray' kimin?
Rusya'da muhalif lider Aleksey Navalni tarafından bir hafta önce yayınlanmasının ardından büyük ses getiren "Putin İçin Bir Saray" başlıklı videoya ilişkin Kremlin'den açıklama geldi.
Videoya ilişkin Salı günü bir açıklamada bulunan Kremlin Sözcüsü Dimitri Peskov, sarayın özel bir girişimciye ait olduğunu söyledi.
DW Türkçe’de yer alan habere göre Peskov, “Kremlin’in söz konusu mal sahiplerinin isimlerini kamuoyuna açıklama hakkı yoktur ve bunu yapmak gündemimizde yok. Bu doğru olmaz” diye konuştu.
Peskov, gazetecilerin, devasa arazinin neden iç istihbarat dairesinin koruması altında bulunduğuna ilişkin sorusuna ise yanıt vermedi.
Söz konusu videoda Karadeniz kıyısında Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin için inşa edildiği iddia edilen lüks bir sarayın görüntüleri yer almıştı.
Sarayın yer aldığı arsanın Monaco Prensliği’nden 40 kat daha büyük olduğu ve inşaatının en az 1,1 milyar euroya mal olduğu belirtiliyor. Video, şimdiye kadar 90 milyondan fazla kez izlenmiş bulunuyor.
“RUS TARİHİNİN EN BÜYÜK YOLSUZLUK SKANDALI”
Navalni, mülkün kime ait olduğu bilgisinin üzerinin kasıtlı olarak örtüldüğünü iddia ediyor. Kağıt üzerinde adı geçen mal sahiplerinin böylesine bir yapıyı finanse edecek varlıklarının bulunmadığını savunan Navalni, sarayın Putin’in yakın çevresinde bulunan kişiler ve oligarkların devlete aktardığı rüşvetler üzerinden finanse edildiğini iddia ediyor.
Söz konusu sarayı “Rus tarihinin en büyük yolsuzluk skandalı” olarak betimleyen Navalni’nin ekibi, yaptıkları araştırmanın en büyük başarısının, Putin’in asla orada yaşayamayacak olması olduğunu söylüyor.
Putin Pazartesi günü, sarayın kendisine veya yakın akrabalarına ait olduğu iddialarını reddetmişti.
NAVALNİ RUSYA’DA GÖZALTINA ALINMIŞTI
Rusya’da zehirlendikten sonra Almanya’ya gelerek tedavi olan Navalni, Rusya’ya döner dönmez gözaltına alınmıştı. Bunun üzerine hafta sonunda Rusya’nın çeşitli kentlerinde kitlesel protesto gösterileri düzenlenmişti.
Putin’in sözcüsü Peskov’un “eşi benzeri olmayan bir saldırganlıkla” suçladığı gösterilerde en az 3 bin 700 kişi gözaltına alınmıştı. Navalni, Ruslara gelecek hafta da sokağa çıkma çağrısında bulundu.
https://www.patronlardunyasi.com/haber/Buyuk-yanki-uyandiran-1-1-Milyar-Euroluk-Saray-kimin/246053
(...)
ENSTANTANE X:
Putin ile Biden arasında ilk telefon görüşmesi: Nükleer silahsızlanma ele alındı
ABD Başkanı Joe Biden görevi devraldıktan sonra Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile ilk kez telefonda görüştü. Kremlin Putin'in, Biden'ı tebrik ettiğini ve iki ülke arasındaki önemli konuların ele alındığını açıkladı. Beyaz Saray'dan yapılan bilgilendirmede ise Rusya tarafının duyurmadığı Navalny, siber saldırılar ve Taliban'ın kışkırtıldığı haberlerinin gündeme getirildiği kaydedildi.
Kremlin'den yapılan yazılı açıklamada, Putin ile Biden arasındaki telefon görüşmesinin detayları kamuoyu ile paylaşıldı.
Açıklamada, “Putin, Biden'ı ABD başkanı olarak göreve başladığı için tebrik etti. Putin, Rusya ile ABD arasındaki ilişkilerin normalleşmesinin, her iki ülkenin yanı sıra, bu ülkelerin küresel güvenlik ve istikrarı sağlamak için özel sorumlulukları dikkate alındığında tüm dünyanın çıkarına olduğuna işaret etti.” ifadesine yer verildi.
Rusya, ABD'nin nükleer anlaşmayı 5 yıl daha uzatma önerisini memnuniyetle karşıladı
Görüşmede, Yeni Stratejik Silahların Azaltılması Anlaşması'nın (Yeni START) uzatılmasına yönelik konuların da istişare edildiği belirtilen açıklamada, “Önümüzdeki günlerde taraflar, nükleer füze cephaneliklerinin karşılıklı olarak sınırlandırılmasına yönelik bu önemli uluslararası yasal mekanizmanın daha fazla işlemesini sağlamak için gerekli tüm prosedürleri tamamlayacaklar.” değerlendirmesinde bulunuldu.
Covid-19 salgını ve ikili ekonomik ilişkilerin de ele alındığına işaret edilen açıklamada, “İstişare edilen uluslararası konular arasında, ABD’nin Açık Semalar Antlaşması'ndan tek taraflı çekilmesi, İran nükleer programına ilişkin Kapsamlı Ortak Eylem Planının korunması sorunu, Ukrayna krizinin çözümü ve Rusya'nın Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi üyeleri nezdinde zirve yapılmasına yönelik girişimi vardı.” ifadeleri kullanıldı.
Beyaz Saray açıklaması: Navalny, solar Winds saldırısı görüşüldü
Beyaz Saray Sözcüsü Jen Psaki, ABD Başkanı Joe Biden'ın, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile yaptığı telefon görüşmesinde, Solar Winds siber saldırısı, Rusya'nın ABD askerlerini öldürmesi için Taliban'a para teklif ettiği iddiaları, 2020 seçimlerine Rus müdahalesi, Aleksey Navalnıy konusu ve Rus güvenlik güçlerinin barışçıl protestoculara müdahalesi gibi endişe duyulan konuları dile getirdiğini açıkladı.
Biden'ın Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile bugün bir telefon görüşmesi gerçekleştirdiği bilgisini paylaşan Psaki, görüşmenin ana konusunun ABD'nin Rusya ile yapılan New START anlaşmasını 5 yıllığına uzatma niyetini bildirmek olduğunu kaydetti.
Psaki, görüşmenin içeriğine ilişkin, "Biden, Rusya'nın devam eden agresifliği karşısında Ukrayna'nın egemenliğine güçlü bir şekilde destek verdiğini belirtti ve Solar Winds siber saldırısı, Rusya'nın ABD askerlerini öldürmesi için Taliban'a para teklif ettiği iddiaları, 2020 seçimlerine Rus müdahalesi, Aleksey Navalnıy konusu ve Rus güvenlik güçlerinin barışçıl protestoculara müdahalesi gibi endişe duyulan konuları dile getirdi." ifadesini kullandı.
Sözcü Psaki, Biden'ın telefon görüşmesinde Rusya'nın kötü niyetli eylemlerinin karşılığında ABD'nin ulusal çıkarlarını savunacağını da belirttiğini aktardı.
https://tr.euronews.com/2021/01/26/putin-ile-biden-aras-nda-ilk-telefon-gorusmesi-nukleer-silahs-zlanma-ele-al-nd
(...)
YORUM ŞU:
İsrail / İran makası.
Nüans?!
Putin de, Trump gibi AB'ye karşı.
Boris'in babası ise AB pasaportu için vs vs.
Hasılı:
Ya Putin Baharı ya da Erdoğan baharı.
Ezcümle:
İsrail / İran makası kapsamında, "Erdoğan baharı" öncesinde, Putin'gilleri silkelediler.
"Deliğe süpürmeyin İran'la savaşta kullanın" ricası kapsamında, içinden geçiyoruz "Tehirli 2012 Kıyamet Takvimi"nin içinden.
Vs vs.
Nokta.

Hayrullah Mahmud