"Lütfen bu hanıma haddini bildirin" dün'ün hikayesi ve/veya Bugün'ün hikayesi, "O kadın" yeni CHP'nin içinde ise ve Atatürkçüler'e hadi bildiriyor ise so what?!

Hayrullah Mahmud ÖzgürTÜRK

Sep 15, 2020, 6:20:51 AM9/15/20
to oybi...@googlegroups.com
"Lütfen bu hanıma haddini bildirin" dün'ün hikayesi ve/veya Bugün'ün hikayesi, "O kadın" yeni CHP'nin içinde ise ve Atatürkçüler'e hadi bildiriyor ise so what?!

DURUM ANALİZ
Dün'ün hikayesi!?
"Biri şu kadın'a haddini bildirsin!"
Bugün'ün hikayesi'ne gelince:
"Biri şu kadına haddini bildirsin" denilse, o kadın, CHP'nin içinde!
Haddini bildirecek olanlar da, sosyal medya'dan laf çakıyor!
O kadın da, onlara "klavye Atatürkçüsü" diyor.
Neo Sevr'e akan süreç çerçevesi'nde, operasyon devam ediyor.
"TSK sanık pkk tanık" operasyonu çerçevesinde, fetö'cüler organizatör'dü.
Kimler seyirci ya da susarak süreç'e neşe ile destek vermiş yek tek ortada!
12 Eylül referandum'unun üst başlığı "Yetmez ama Evet" idi, peki ya bugünkü hilaye nedir?!
Nüans?!
Gallipoli belgeseli ile başladı, Mareşal Mustafa Kemal Atatürk'ün ağırlığını yok sayma süreç'i.
Can Dündar'ın Mustafa'sı.
Derken Yılmaz Özdil'in "Mustafa Kemal"i.
Şimdi de, Kaftancıoğlu'nun "Atatürk demem Gazi Mustafa Kemal Paşa" derim nida'sı.
Hasılı:
Laik'lik karşıtı eylemlerin odak'ındaki baş'lar bu defa yeni CHP'nin içinde.
Sözcü, Yeni CHP, Fox vb derken, içi boşaltılan laik'lik ya da etkisi marjinalize edilmek istenen Mustafa Kemal Atatürk operasyonu ortada.
TSK sanık pkk tanık'tan, CHP tanık, Atatürk olağan şüpheli ya da Neo Sevr'cilerin sanık'ı günlere.
Ezcümle:
Büyük ermeni kürt devleti'ni, kimlerin eli ile yükseltmeye çalıştıkları ortada.
"Atatürk'e suikast" ise bu da bir başka suikast!
İtibar suikast'i.
"Yobaz'ın yek gün'ü" desek değil, "Gallioli", "Mustafa", "Mustafa Kemal" derken...
Vs vs.
Nokta.

NEDİR NE DEĞİLDİR 1
ENSTANTANE X:
Kaftancıoğlu 'Atatürk demem' dedi: CHP'de ortalık karıştı!

CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu, "Ben 'Atatürk değil, Gazi Mustafa Kemal derim" ifadelerini kullanırken, Kaftancıoğlu'nun bu sözlerine Cumhuriyet Halk Parti'li isimlerden tepki yükseldi.
https://abcgazetesi.com/kaftancioglu-ataturk-demem-dedi-chpde-ortalik-karisti-358663
(...)
ENSTANTANE X:
Hayri Kozanoğlu:

Sol kültüre mensup kişiler:
Atatürk değil Mustafa Kemal
AK Parti değil AKP
Vatandaş değil yurttaş
Hürriyet değil özgürlük
Millet değil halk
İhtilal değil devrim
Demeyi tercih eder.
Konu bu kadar basittir.
(...)
ENSTANTANE X:
ERTUĞRUL ÖZKÖK: Mutasyona uğramış bir FETÖ'cüyü nasıl tanıdım
‘Yumurtasından tanırsınız...’

Evet cevabı buymuş...
Eski Anadolu Ajansı Genel Müdürü ve şimdilerde büyük ilgiyle izlediğim YouTube kanalı yorumcusu Kemal Öztürk’ün bu hafta çıkan kitabında okudum.
Kitapta çok ilginç ve tartışılacak anekdotlar var...
Ama ben, bukalemun ruhuma uygun birini seçtim...
Çok vahim bir olayın eğlenceli tarafı...
Kemal Öztürk başından itibaren, o zamanki deyişi ile “Gülen cemaati”ne uzak durmuş.
Ama AA Genel Müdürü olunca, personel alımında FETÖ kesiminden çok baskı gelmeye başlamış.
Açılan sınavlar için durmadan listeler gönderiyorlarmış.
Öztürk de bunları dikkate almıyormuş...
Bunun üzerine FETÖ’cüler taktik değiştirmiş.
Asıl istedikleri kişileri listelere koymuyorlarmış.
Ancak o kişilere, Yeni Şafak ve Kanal 7’den tanıdıkları Kemal Öztürk’ün sevdiği köşe yazarlarının ve edebiyat yazarlarının, kitapların isimlerini öğretiyorlarmış.
Bu yolla onun sempatisini kazanıp işe girmelerini sağlamak istiyorlarmış.
Ama Öztürk bu “Mutasyona uğramış FETÖ’cü” taktiklerini yutmamış.
“Çünkü FETÖ’cüleri çok iyi tanıyordum” diyor...
Nasıl mı tanıyormuş?
İşte cevabı:
Okuduğu okullar...
Takip ettiği yazarlar...
Konuşma biçimi...
İlgi alanları...
Ve şimdi sıkı durun....
“Yumurta gibi yüzleri...”
Ötekileri anladım ama, “Yumurta gibi yüz”, işte onu pek çıkaramadım...
Mesela sizce şu yukarıdaki yumurta suratlardan hangisi FETÖ’nün “bölge imamıdır”...
Hangisi “abla”...
Kemal Öztürk: “Ortak Bir Hayal Kurmak”, Yarın Yayınları, 2020
KİTAPTAN 1
MISIR’DA RABİA İŞARETİNİ NASIL FOTOĞRAFLADILAR
KEMAL Öztürk, Mısır’da Mursi yanlılarının yaptığı “Rabia işareti”nin hikâyesini de anlatıyor.
Meğer o işareti Anadolu Ajansı yaratmış. Darbe sırasında Tahrir Meydanı’nda Sisi yanlıları gösteri yaparken, Rabiatul Adeviyye meydanında da Mursi yanlıları toplanıyormuş.
Aslında onlar da iki parmakla zafer işareti yapıyormuş. Ancak aralarından biri “Bu Sisicilerin işareti, biz başka bir şey yapalım” demiş ve dört parmaklı zafer işareti yapmış.
Kemal Öztürk Mısır dönüşü bu işaretin haberini yapmak istemiş, ancak ellerinde fotoğraf yokmuş.
Bunun üzerine AA’nın Kahire bürosuna talimat vermişler, o da gidip beş altı kişiye bu işareti yaptırıp fotoğraf çektirmiş.
İşte onu haber yapınca, Türkiye’de de meydanlarda yapılmaya başlanmış.
KİTAPTAN 2
FETÖ’CÜ KORUMA MÜDÜRÜ BANA SİLAH ÇEKMEYE KALKTI
“Erdoğan’ın yakın koruma müdürlüğüne Zeki Bulut getirildiğinde şoke olmuştum... Bir seyahat sırasında beni X-ray cihazından geçirmeye kalkınca aramızda sert bir kavgaya girdik ve elini silahına atmaya kalktı.”
“Zeki Bulut sonradan Başbakan Erdoğan’ın odasına dinleme cihazı yerleştirmekten yargılandı ve mahkûm oldu.”
KİTAPTAN 3
ÖZELEŞTİRİ: GEZİ SIRASINDA ATTIĞIM TWEET’LER HATAYDI
KİTAPTA Gezi olaylarına da bir bölüm ayrılmış.
“Kurumsal olarak Gezi olaylarında titiz davrandık” diyor...
Mesela “Mizansen olarak konulmuş olabileceği” düşüncesiyle Dolmabahçe Camisi’ndeki bira kutularının fotoğraflarını yayınlamamışlar.
“Ancak ben kişisel Twitter hesabımdan Gezi olaylarına karşı çok sert mesajlar yayınladım... Ajans başkanı olarak bu kadar agresif ve sert bir tutum izlemem kişisel olarak yapılmış bir hataydı” diyerek tamamlıyor.
Ergenekon, Balyoz, Kafes davalarında FETÖ’cü polis ve savcıların verdiği kumpas haberlerini yayınlayan dönemin gazetecileri en küçük özeleştiri yapmazken, bu samimiyet bana iyi geldi.
https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/ertugrul-ozkok/mutasyona-ugramis-bir-fetocuyu-nasil-tanidim-41609467
(...)
ENSTANTANE X:
AHMET HAKAN: ESKİ KELİMELERİN TEK EFENDİSİ: BÜLENT ERSOY
“KUAFÖRÜM Sensin” adlı programdan ayrılışıyla ilgili basında çıkan haberleri yalanlayan bir açıklama yapmış Bülent Ersoy ...
Yaptığı kısacık açıklamada geçen bazı kelimeleri aktarıyorum:
Müntesip / Müsemma / Mücehhez / Sarih / Mukavele / Efkarı umumiye ...
Unutulan kelimelerimizi yeniden gündeme getirme hususunda dikkat sahibi olan Bülent Ersoy’a binlerce teşekkür.
Bir sonraki basın açıklamasında şu kelimeleri kullanırsa bizi haddinden fazla bahtiyar edecektir:
“Namütenahi / Bilmukabele / Malihulya / Vaveyla / Fevkalbeşer / Haddizatında /
https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/ahmet-hakan/bu-kadarini-napolyon-bile-basaramazdi-41610088
(...)
Yorum şu:
Süreç ne akademik ne de ideolojik.
Konu kelimeler üzerinden ayrışmak ise Bülent Ersoy'dan daha büyük Neo Osmanlıcı yok!
Devrim'ciler, siyasal kürt, pkk, fetö vb ne varsa kullanarak iktidar olmayı hayal ediyor ise cevap'ını arayan soru şu:
Pkk bir bıçak ise sap'ı kimin elinde ya da FETÖ bir bıçak ise vs vs.
El cevap: ?!
Barzani, Gülen, pkk yalakalığı yapan "devrimci sol"u amaç'a giden yol'da kimler kullanıyor!?
"Yetmez ama evet" 12 Eylül referandum'unun hikayesi ise Erdoğan karşıtlığı üzerinden saflaştırılmaya çalışılan süreç'in hikayesi de ortada!
Kasa tamtakır!
Büyük Ermeni kürt devleti'ni, "Atatürk" demeyen, diyemeyenlere kurdurtmaya çalışıyorlar.
Meteo: 28 Şubat Topaç versiyon!
Borç alan emir de alır ise Osmanlı nasıl tasfiye oldu, Yunanistan nasıl NATO'ya dahil oldu, 3 Kasım 2002 öncesinde Bahçeli ülkeyi seçim'e nasıl götürdü, vs vs...
Hasılı:
Ak Parti de, Gülenciler ile koalisyona gittiklerinde, kontrol edebileceklerini düşünüyordu.
Ne oldu?!
The Cemaat, CIA ne derse onu yaptı, "Acem Harp" sözü kapsamında ayak sürüyen, eksen kaydıran, Erdoğan'ı devirmeye "kalkış"tı.
Pkk da, CHP'nin "kızıl leydi"sini tanımazi sallamaz.
Kaldı ki, Ak Parti "Erdoğan"ı, AKP ise Abdullah Gül'ü, Bülent Arınç'ı, Cemil Çiçek'i, Melih Gökçek'i, Abdüllatif Şener vb isimleri temsil eder.
Ezcümle:
Dünya düz değil yuvarlak ve de dönmeye devam ediyor.
3 Kasım 2002 sonrasında kibir'le eşek'e binen siyasal islamcılar'ın hali ortada.
Solcu ya da Devrimci olmak yek başına bir anlam ifade etmez.
Neo Sevr'e akan süreç çerçevesi'nde, kimler kimler ile hangi saf'ta!?
Vs vs.
Nokta.

NEDİR NE DEĞİLDİR 2
ENSTANTANE X:
'Kemalizm bir virüstür' diyen Selman Öğüt'e sert tepkiler yağdı!

İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğretim üyesi Selman Öğüt, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, "Kemalizm bir virüstür, devlet ise vücuttur. Virüs vücuda zarar verebilir, ama virüs virüstür, vücuda hükmedemez. Vücuda kalp ve beyin hükmeder. Erdoğan Kemalistlere devletin vücudundan temizlenen bir virüs türü olduklarını göstermiştir" ifadelerini kullandı.Paylaşım sonrası sosyal medya ayağa kalktı. Öğüt'ün paylaşımına tepki gösteren kullanıcılardan bazıları Öğüt'ün amacının toplumu ayrıştırmak olduğunu belirtirken bazı kullanıcılarda Öğüt'ün üniversitedeki görevinden uzaklaştırılması gerektiğini yazdı.
https://abcgazetesi.com/kemalizm-bir-virustur-diyen-selman-ogute-sert-tepkiler-yagdi-358656
(...)
ENSTANTANE X:
CHP'de "Atatürk mü" "Mustafa Kemal mi" tartışması

CHP İstanbul İl Başkanı Dr. Canan Kaftancıoğlu’nun CHP'nin 97. Kuruluş yıldönümü günü yapılan toplantıda “Atatürk” yerine “Gazi Mustafa Kemal” ismini kullandığı iddiası tartışma yarattı...
 13.09.2020 12:32
CHP İstanbul İl Başkanı Dr. Canan Kaftancıoğlu’nun CHP'nin 97. Kuruluş yıldönümü günü yapılan toplantıda “Atatürk” yerine “Gazi Mustafa Kemal” ismini kullandığı iddiası tartışma yarattı. Kaftancıoğlu'nun bu sözleri söylediği iddiası üzerine CHP'li Milletvekillerinden ardı ardına tepkiler yükseldi. Sosyal medyadan Atatürk paylaşımları yapan CHP'li vekillere karşılık Canan Kaftancıoğlu bir açıklama yaptı. Kaftancıoğlu açıklamasında, "Şahsımı, Kenan Evren’in sözde Atatürkçülüğü’nden ayrıştırma çabamı bazıları anlamamazlıktan gelebilir ama başta CHP’liler olmak üzere halkımız beni de partimi de gayet iyi anlamaktadır. Atatürk statik, donmuş yorumlara hapseden cuntacılara ve bugünün idealar dünyasındaki şaşkınlara karşı hep ileriye bakan, aklı, bilimi ve devrimciliği öne çıkaran dinamik Mustafa Kemal Atatürk’ü sahiplenmeye devam edeceğim" ifadelerini kullandı.
Tartışmalar Sözcü gazetesi yazarı Serpil Yımaz'ın söz konusu toplantının ayrıntılarını yazısında aktarmasıyla başladı.
“CHP İstanbul İl Başkanı Dr. Canan Kaftancıoğlu, internet ortamında yapılan Taksim Toplantıları'nın onur konuğuydu. Toplantı CHP'nin 97. Kuruluş yıldönümüne denk gelen 9 Eylül günü oluyordu” diyen Serpil Yılmaz şunları kaleme aldı:
“Yaklaşık 1.5 saatlik konuşmasında Atatürk'e atfen üç kez ‘Gazi Mustafa Kemal’ ismini kullandı.
Bu ifade biçimi, katılımcılar arasında yer alan sosyal demokrat siyasetçi akademisyen-gazeteci Uluç Gürkan'ın gözünden kaçmayacak bir vurguydu…
Atatürkçü Düşünce Derneği üyesi, Mustafa Kemal Gençlik Vakfı kurucu üyesi ve 1995-1999 TBMM Başkan Vekili olan Gürkan, Kaftancıoğlu'na ‘Atatürk adını kullanmamak tercihiniz mi’ diye sordu…
Kaftancıoğlu'nun muhtemelen beklediği bir soruydu.
Kaftancıoğlu'nun yanıtı şu oldu: Kişilerin isimlerinden söz ederken, belirli alışkanlıklarla bunların özel atıflarla kategorize edilmesine karşıyım.
Yıllardır kullandığım gibi bu şekilde ifade etmek, kendimi ait hissettiğim bir ifade olduğu için tercih ediyorum.”
KEHANETTE BULUNMAK İSTEMEM
Serpil Yılmaz “Bu yaklaşım; ‘Mustafa Kemal'in askerleriyiz’ sloganını ‘militer’ bulan Kaftancıoğlu'nun, ‘Mustafa Kemal'in yoldaşlarıyız’ demeyi tercih ettiği açıklamasını hatırlattı” diyerek yazısını şöyle sürdürdü:
“Gazi Mustafa Kemal'e ‘Atatürk’ soyadı TBMM'de 24 Kasım 1934 tarih ve 2587 sayılı kanunla verildi. Nüfus cüzdanının ‘Adı’ hanesinde ‘Kemal’, ‘Soyadı’ hanesinde ise ‘Atatürk’ yazıyor.
Atatürk ‘Mustafa’ adını da Türk dili hassasiyetinden dolayı, Arapça kökenli olduğu için kullanmamıştı.
Tarihçiler, ‘K. Atatürk’ imzasına da gönderme yaparak ‘Atatürk, Mustafa adını kullanmayı sevmezdi’ yorumları yaparlar.
Kaftancıoğlu'nun yanıtını paylaştığım Sözcü yazarı tarihçi Sinan Meydan, ‘Atatürk’ adı üzerinde yapılan tartışmaları iki cephede ele alıyor.
Birincisi siyasal İslamcılar, ikincisi Atatürk'ü ‘burjuva milliyetçisi’ olarak tanımlayan sosyalistler…
Meydan ‘Gazi Mustafa Kemal Paşa’ ifadesini yeğleyen siyasal İslamcılar, karşı oldukları Cumhuriyet devrimlerini simgeleyen Atatürk adını kullanmıyorlar. Atatürk'ü yalnızca askeri bir komutan olarak anıyorlar. Onlar Türklerin atası olarak Atatürk'ü değil, Fatih Sultan Mehmet'i görüyorlar’ diyor.
Sosyalistler arasında ‘Atatürk’ yorumunda farklılıklar yok değil. Tarih yazarı Meydan, bu cephede emperyalizme karşı ulusal bağımsızlık savaşı veren ve laik, demokratik, hukuk devleti Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk kimliğini savunanlar arasında; ‘68 kuşağının’ liderlerini, Deniz Gezmiş'leri anıyor.
Ülkeyi 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi'ne götüren eli kanlı güçler, Kaftancıoğlu'nun kayınpederi yazar-derlemeci-radyo programcısı Ümit Kaftancıoğlu'nu 11 Nisan 1980'de katletmişlerdi.
Sağcı-solcu demeden dilden dile dolaşan ‘Yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar’ türküsünü derleyen Ümit Kaftancıoğlu bugün yaşıyor olsaydı; gelini ile arasında ‘Atatürk’ ifadesine ilişkin fikir birliği olur muydu?
Kehanette bulunmak istemem.
9-10 Mart 2018 tarihli 19. Olağanüstü CHP Kurultayı'nda kabul edilen Parti Tüzüğü
Madde-1
(1) Cumhuriyet Halk Partisi; MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ün liderliğinde, Anadolu ve Rumeli Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti'nin ve Kuvayı Milliye'nin devamı olarak 9 Eylül 1923 tarihinde kabul edilen “parti tüzüğü” ile kurulmuştur.
(2) Cumhuriyet Halk Partisi'nin kurucusu, ilk Genel Başkanı ve değişmez önderi MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'tür.
(3) Cumhuriyet Halk Partisi, programındaki anlamlarıyla Atatürkçülüğün “Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Devletçilik, Laiklik, Devrimcilik” ilkelerine bağlıdır.
(4) Cumhuriyet Halk Partisi, başta Kurtuluş Savaşı'mız olmak üzere aydınlanma ideallerini, emek mücadelelerini, sosyal demokrasinin özgürlük, eşitlik ve dayanışma ilkelerini benimseyen çağdaş demokratik sol bir siyasal partidir.
(5) Cumhuriyet Halk Partisi, hukukun üstünlüğünü, insan hak ve özgürlüklerini, laikliği, çoğulcu ve katılımcı demokrasiyi, cinsiyet eşitliğini, sosyal devleti, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyümeyi ve insan onuruna uygun barışçıl ve hakça bir dünya düzeninin kurulmasını vazgeçilmez temel ilkeleri olarak kabul eder.
ULUÇ GÜRKAN: CHP'YE ÜYE BİLE OLMAMASI GEREKİR
CHP'nin yasaklı olduğu 1991 yılında SODEP'ten Meclis'e giren, 2002 yılına kadar DSP ve CHP saflarında milletvekilliğini sürdüren Gürkan'dan, Kaftancıoğlu'nun sorusuna verdiği yanıtını yorumlamasını istiyorum.
‘Cevap hiç anlamlı değil. Kasıtlı kullandığını da itiraf ediyor. Bu tutumdan ‘Kurtuluş Savaşı'nın lideri tamam; Cumhuriyet devrimlerine  hayır' anlamı çıkar. Atatürk ifadesine kendini ait hissetmeyen birisinin bırakın parti kademelerinde yönetici olmayı, CHP'ye üye bile olmaması gerekir. CHP Tüzüğü'nün birinci maddesi Atatürk'ü ebedi kurucu başkanı kabul eder’ diyor.”
Twitter hesabından da açıklamada bulunan Gürkan, "Sayın Kaftancıoğlu açıklamasında nihayet Atatürk'ün adını anmış ve 'Mustafa Kemal Atatürk'ü sahiplenmeye devam edeceğim' demiş. Keşke toplantıda soruma da böyle yanıt verseydi. Geç de olsa de iyi bir gelişme" ifadelerini kullandı.
"SOL KÜLTÜRE MENSUP KİŞİLER..."
BirGün yazarı Hayri Kozanoğlu ise yaptığı açıklamada “Sol kültüre mensup kişiler; Atatürk değil Mustafa Kemal AK parti değil AKP Vatandaş değil yurttaş Hürriyet değil özgürlük Millet değil halk İhtilal değil devrim Demeyi tercih eder. Konu bu kadar basittir” ifadelerini kullandı.
CHP’Lİ VEKİLLERDEN TEPKİLER
Kaftancıoğlu'nun, "Ben 'Atatürk değil, Gazi Mustafa Kemal derim" ifadelerini kullandığı iddiaları üzerine CHP Milletvekilleri Tuncay Özkan, Mehmet Ali Çelebi, Atila Sertel, eski CHP milletvekilleri Barış Yarkadaş, Hüsnü Bozkurt, Haluk Pekşen gibi isimler tepki gösterdi.
İşte o mesajlardan bazıları:
KAFTANCIOĞLU'NDAN TEPKİLER ÜZERİNE "ATATÜRK" AÇIKLAMASI
CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu, sosyal medyada tartışma yaratan "Ben 'Atatürk değil, Gazi Mustafa Kemal derim" dediği iddiasının ardından gelen tepkiler üzerine açıklama yaptı.
Kaftancıoğlu, tepkilerin ardından Twitter hesabı üzerinden bir açıklama yaptı.
Kaftancıoğlu, "Böylesi bir dönem ve gündemde, bu açıklamayı yaptırmak zorunda bırakanları; 'Atatürk hayatta olsaydı önce sizleri ve klavye Atatürkçülerini sopayla kovalardı' (böyle referanslarda onların hakkı:)) ) diyerek vatandaşın aklına, vicdanına ve hafızasına teslim etmiş olayım..." ifadelerini kullandı.
aftancıoğlu ardından yazılı açıklamasın sosyal medya hesabından paylaştı. Kaftancıoğlu o açıklamasında "Cumhuriyet Halk Partisi olarak İstanbul’da gerçekleştirdiğimiz, devam eden ve planladığımız onlarca siyasal çalışmaya tek bir satır dahi ayırmadan şahsımı hedef haline getirmek için kaleme alınan bu yazıyla ilgili kanaati vatandaşımıza, örgütümüze bırakıyorum" dedi.
İşte o açıklamanın tamamı:
https://odatv4.com/chpde-ataturk-mu-mustafa-kemal-mi-tartismasi-13092033.html
(...)
ENSTANTANE X:
Özgür Özel'den AK Parti'ye sert ''Atatürk'' çıkışı!

AK Parti Grup Başkanvekili ve İstanbul milletvekili Mehmet Muş'un, "Meclis'te her gün Atatürk nutukları atan Özgür Özel'den ses yok" paylaşımının ardından Özel, ''Saygıyı Atatürkçüleri cezaevlerine tıkanlardan öğrenecek değiliz'' dedi.
CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu'nun "Ben 'Atatürk değil, Gazi Mustafa Kemal derim" sözleri tartışma yarattı. Kaftancıoğlu bu tarrtışma üzerine yaptığı açıklamada, sözlerinin eksik yansıtıldığını ve şahsına yönelik bir itibarsızlaştırma operasyonu yapıldığını belirtti. CHP'den de Kaftancıoğlu'na yönelik tepki açıklamaları yapılırken, AKP Grup Başkanvekili Mehmet Muş'un sosyal medyada CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel'i hedef aldığı sözlerine Özel'den yanıt geldi.
"ÖZGÜR ÖZEL'DEN SES YOK" DEDİ, YANIT GELDİ
Muş paylaşımında, "Atatürk soyadından rahatsızlık duyan bir CHP il başkanı.. Meclis'te her gün Atatürk nutukları atan Özgür Özel'e baktım hala ses yok. AK Parti İl Başkanı aynı sözleri söylese meclisin önünde ağzından tükürük saça saça bağırır çağırırdı. Şimdi süt dökmüş kediye dönüş. CHP budur!" ifadelerini kullandı.
Özel verdiği yanıtta ise şunları kaydetti:
"Çok şükür; partimizde Atatürk soyadından rahatsızlık duyan bir il başkanı da senin gibi yalanı doğruymuş gibi anlatan bir grup başkanvekili de yok! Kurucu liderimize saygıyı Atatürkçüleri cezaevlerine tıkanlardan, Atatürk düşmanı Pelikancıları besleyenlerden öğrenecek değiliz."
Çok şükür; Partimizde Atatürk soyadından rahatsızlık duyan bir il başkanı da Senin gibi yalanı doğruymuş gibi anlatan bir grup başkanvekili de yok! Kurucu liderimize saygıyı Atatürkçüleri cezaevlerine tıkanlardan, Atatürk düşmanı Pelikancıları besleyenlerden öğrenecek değiliz. https://t.co/bumPbFdM2D
— Özgür Özel (@eczozgurozel) September 14, 2020
NE OLMUŞTU?
Sözcü gazetesi yazarı Serpil Yılmaz dünkü köşe yazısında, internet ortamında yapılan Taksim Toplantıları'nın onur konuğu olan CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu'nun Atatürk’e atfen üç kez “Gazi Mustafa Kemal” ifadesini kullandığını yazdı. Eski TBMM Başkanvekili Uluç Gürkan'ın, Kaftancıoğlu’na “Atatürk adını kullanmamak tercihiniz mi?” diye sorması üzerine Kaftancıoğlu'nun da, “Kişilerin isimlerinden söz ederken, belirli alışkanlıklarla bunların özel atıflarla kategorize edilmesine karşıyım. Yıllardır kullandığım gibi bu şekilde ifade etmek, kendimi ait hissettiğim bir ifade olduğu için tercih ediyorum” yanıtını verdiğini aktardı. Kaftancıoğlu'nun, "Ben 'Atatürk değil, Gazi Mustafa Kemal derim" ifadeleri üzerine CHP İzmir Milletvekili Tuncay Özkan, eski CHP milletvekilleri Barış Yarkadaş, Hüsnü Bozkurt, Haluk Pekşen gibi isimler tepki gösterdi. https://tele1.com.tr/chpli-isimlerden-canan-kaftanciogluna-ataturk-tepkisi-222158/ Kaftancıoğlu, tepkilerin ardından Twitter hesabı üzerinden bir açıklama yaptı. Kaftancıoğlu, "Böylesi bir dönem ve gündemde, bu açıklamayı yaptırmak zorunda bırakanları; 'Atatürk hayatta olsaydı önce sizleri ve klavye Atatürkçülerini sopayla kovalardı' (böyle referanslarda onların hakkı:)) ) diyerek vatandaşın aklına, vicdanına ve hafızasına teslim etmiş olayım..." ifadelerini kullandı.
https://abcgazetesi.com/ozgur-ozelden-ak-partiye-sert-ataturk-cikisi-358726
(...)
ENSTANTANE X:
Kaftancıoğlu'nu hedef alan MHP, Bahçeli'nin videosunu anında sildi

Kaftancıoğlu'na 'Atatürk diyemedi' bahanesiyle saldıran MHP, Devlet Bahçeli'nin sadece "Mustafa Kemal" dediği bir konuşmasının videosunu sildi. Özgür Özel, söz konusu videoyu, "AkTrol operasyonlarına özenen MHP'nin biraz önce atıp sildikleri twitteki videoya bakın" notuyla paylaştı.
CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu'nun yaptığı bir konuşma esnasında üç kez "Gazi Mustafa Kemal" demesinin ardından, "Neden Atatürk demedi" üzerinden kendisine yöneltilen eleştirilere AKP ve iktidar ortağı MHP de katılmıştı.
Milletvekilleri ve parti genel başkanları başta olmak üzere birçok siyasinin Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü anarken kullandığı "Mustafa Kemal" ifadesini MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin de kullandığı ortaya çıktı.
CHP Grup Başkan Vekili Özgür Özel, MHP'nin resmi sosyal medya hesabından silinen videoyu paylaşarak, "Çamur böyle bir şey. Karşıya atarken bir bakmışsın eline yüzüne bulaşmış" dedi.
GENEL BAŞKANLARI ATATÜRK DİYEMEDİ
"Maksatları bize buradan saldırmaktı" diyen Özgür Özel, "AkTrol operasyonlarına özenen MHP'nin biraz önce atıp sildikleri twitteki videoya bakın. Genel Başkanlarının "Atatürk" demediğini fark edince twiti sildiler." açıklamasında bulundu.
https://www.medyafaresi.com/haber/kaftancioglunu-hedef-alan-mhp-bahcelinin-videosunu-aninda-sildi/949047
(...)
Yorum şu:
Yeni CHP nereye koşuyor!?
CHP içinde, 'Kemalizm bir virüstür' diyen Selman Öğüt gibi "kafa"lar var ise ne yapmalı?!
El cevap: ?!
Vs vs.
Nokta.

Hayrullah Mahmud