telefonne budky

kayle

Kolegovia z CZ sa pustili do upratovania telefónnych budiek.

U nás by už tiež mali byť od roku 2019 všetky zrušené. Ale na mape ich
máme celkom dosť.
https://overpass-turbo.eu/s/18bPO
Zelené sú aktívne amenity=
Oranžové zas disused:amenity=, abandoned:amenity= a pod.
Purpurové majú disused=yes (čiže označené ako nevyužívané, ale zle tagované)

Tibor Jamečný

Mozes prosim skontrolovat odkaz? Mne to presmerovava na https://overpass-turbo.eu/null, co je samozrejme neexistujuca adresa :(

T.

kayle

hmm... teraz ked dam share tak konci na cd :(
https://overpass-turbo.eu/s/18cd

Dňa 10.6.2021 o 9:18 Tibor Jamečný napísal(a):
Mozes prosim skontrolovat odkaz? Mne to presmerovava na https://overpass-turbo.eu/null, co je samozrejme neexistujuca adresa :(

T.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAKvbCN1WPnZRwTWHwQsDvJ11Wo7mMNrpbdBJvcwdn-be4t%2Bn-A%40mail.gmail.com.

kayle

aha... na-zoom-oval som na detail, nebolo tam cele SK vidiet. Asi preto?

Alebo si nahodte do overpass obsah prilohy.

Dňa 10.6.2021 o 9:28 kayle napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/1db17910-b4ed-c8e0-6890-82770dc89b34%40kayle.sk.

overpass_telephone_sk.txt

Tibor Jamečný

Dakovala, uz to funguje :)

Aceman444

Zdravim, a aky je neda navrh?

Ideme ich vsetky prejst osobne? Lebo neodporucam ich vsetky rovno vymazat, ci dat abandoned:amenity (niekedy existuje budka ale telefon uz v nej nie je), lebo myslim ze este donedavna jeden telefon fungoval napr. na hlavnej stanici v BA.

Suhlasim ale, ze vacsina po BA uz neexistuje.

Dátum: štvrtok 10. júna 2021, čas: 7:08:34 UTC+2, odosielateľ: kayle

kayle

Tak mazat to hlava nehlava urcite nie. I ked myslim ze tak 99% toho bude aj fyzicky zrusene. Par co som videl (opisujem moje okolie) ostal max betonovy zaklad. Inde zas na stenach ostala ... ako to nazvat inak ako "stopa" (napr. omietka bez farby...).

V mestach to bude relativne jednoduche (ak tam je nejaky mapper). Horsie to vidim v obciach. Tam by ale mohlo pomoct mapillary, ak to je niekde pri hlavnej ceste a je doba snimania je 2019+.

Dňa 18.6.2021 o 8:39 Aceman444 napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/69c276e2-1b0b-4f21-9faa-ad51fc74ec33n%40googlegroups.com.

Tibor Jamečný

On Fri, Jun 18, 2021 at 10:51 AM kayle <fre...@kayle.sk> wrote:
[...]

V mojom okoli je to rovnako. Navrhoval by som pridat hromadne vsetkym budkam tag fixme="Overiť existenciu, nakoľko telefónne búdky už boli zrušené". V Locus mape mam cez motiv freemapV5  zapnutu poslednu polozku "OSM mapper" a teda si viem pri planovani trasy pozriet, co si mam cestou vsimat. Nebyt upozornenia od kayla, tak si este dalsich par rokov nevsimnem, ze telefonna budka u nas v obci uz neexistuje, a to tam uz zjavne nie je dost dlhu dobu :)

T.

Miro Mirecnet

Tuto vec riesite uplne zbytocne. Vsetky telefone budky boli v SR vypnute v roku 2017. Plosne vypnutie bolo dokoncene v roku 2018.
Len pre zaujimavost: V CR bola posledna budka vypnuta minuly tyzden.

ZDROJ - ZIVE.sk > 26.10.2018 10:00 | Telekom
„Posledné telefónne automaty sme vypli koncom minulého roka. Automaty v posledných rokoch takmer nikto nevyužíval, zároveň čelili pravidelným útokom vandalov, vyžadovali si pravidelné a nákladné opravy preto bola ich prevádzka ekonomicky neefektívna,“ uviedol v stanovisku pre Živé.sk hovorca Telekomu Peter Gálik.
Z väčšiny automatov na uliciach sa vraj v posledných rokoch nevolalo ani raz za mesiac.
„Zariadenia sme odstraňovali postupne, po demontáži náš dodávateľ zabezpečil ich ekologickú likvidáciu. Posledné automaty odstraňujeme ešte v týchto dňoch, ide už len o posledné kusy,“ dodal spresnil Gálik.

pi 18. 6. 2021 o 11:01 Tibor Jamečný <tibor....@freemap.sk> napísal(a):

kayle

Áno to vieme (teda predpokladám že vieme). Samotné automaty išli do preč, ale niekde mohla ostať búdka a slúži inému účelu. (zas predpokladám že skôr v mestách, v obciach asi ani nie)

Dňa 18.6.2021 o 12:41 Miro Mirecnet napísal(a):

On Fri, Jun 18, 2021 at 12:54 PM kayle <fre...@kayle.sk> wrote:
Áno to vieme (teda predpokladám že vieme). Samotné automaty išli do preč, ale niekde mohla ostať búdka a slúži inému účelu. (zas predpokladám že skôr v mestách, v obciach asi ani nie)

Ak budka zostala bez telefonu, tak to uz nie je amenity=telephone. Dal by som demolished:amenity=telephone spolu s  fixme=...to co navrhol Tibor. Ak zo vsetkych budiek zmizlo aspon 51%, tak to bude spravnejsie ako tam to amenity nechat.

kayle

Ok, ak teda niet namietok, tak by som to hromadne oznacil nasledovne.

demolished:amenity=telephone
fixme=Overiť existenciu, telefónne búdky boli zrušené

Dňa 18.6.2021 o 19:23 Martin Ždila napísal(a):

Tibor Jamečný

Za ma OK.

Illio

Telefónne búdky stále existujú v interiéroch budov, napr. v Slovenskom rozhlase, v rôznych iných inštitúciách, hoci aj iba ako lokálne linky.

Dátum: streda 23. júna 2021, čas: 9:27:23 UTC+2, odosielateľ: Tibor Jamečný