DMR5 nevyhladený hillshading na mapovanie

Martin Ždila

May 31, 2021, 8:53:31 AMMay 31
to osm_sk

Martin Ždila

May 31, 2021, 9:17:55 AMMay 31
to osm_sk

Pavol Gombos

Jun 6, 2021, 2:49:27 PMJun 6
to osm...@googlegroups.com
Neviem co robim zle, ale mam to na akomsi sivom pozadi a teda nieco je viditelne lepsie, ale kopa veci sa doslova stratila... Napriklad vodne kanaly

po 31. 5. 2021 o 14:53 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520R%3DBgpFiNJEqSoJ0FvfF%3Dv70DKD3Hd2TaQ6VQ_8NRdNmGA%40mail.gmail.com.

Martin Ždila

Jun 6, 2021, 3:35:22 PMJun 6
to osm_sk
On Sun, Jun 6, 2021 at 8:49 PM Pavol Gombos <pavol....@gmail.com> wrote:
Neviem co robim zle, ale mam to na akomsi sivom pozadi a teda nieco je viditelne lepsie, ale kopa veci sa doslova stratila... Napriklad vodne kanaly

Kde konkretne?

Je to klasicky multidirectional hillshading generovany toolom gdaldem. A gdaldem generuje len grayscale tienovanie.

Inac DMR 5.0 data priamo od UGKK mame na https://www.freemap.sk/~martin/dmr5/ takze nie je problem si ich postahovat a vygenerovat rozne vystupy podla svojich potrieb OSS toolmi, ako napr. gdal, whitebox tools, grass, alebo "grafickou nadstavbou" QGIS :-)

Martin Ždila

Jun 6, 2021, 4:09:33 PMJun 6
to osm_sk
On Sun, Jun 6, 2021 at 9:35 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
[...]

Ak bude cas mozem skusit vygenerovat singledirectional.

Martin Ždila

Jun 8, 2021, 4:33:42 AMJun 8
to osm_sk

A pripravujem aj "golden" (tentoraz nepriesvitnu) verziu.

2021-06-08_10-28.png

Martin Ždila

Jun 9, 2021, 4:05:27 AMJun 9
to osm_sk
On Sun, Jun 6, 2021 at 9:35 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:

Inac DMR 5.0 data priamo od UGKK mame na https://www.freemap.sk/~martin/dmr5/

Ten odkaz som zrusil lebo som sa dozvedel ze nemame povolenie zdielat tieto zdrojove data. Takze si ich je nutne vyziadat priamo od UGKK.

Jozef Riha

Jun 9, 2021, 4:45:03 PMJun 9
to Openstreetmap Slovakia
Ou..

Martin Ždila

Jun 10, 2021, 11:12:02 AMJun 10
to osm_sk

Miro Mirecnet

Jun 11, 2021, 6:54:19 AMJun 11
to osm...@googlegroups.com
Vynikajuca praca.
Ten Lidar, to ti je vec. Vdaka jeho dokladnemu studiu som nasiel veci, ktore by som nikdy nenasiel.

Napriklad tajnu chatu v divocine: https://www.instagram.com/p/CP7Yxu5HWTk/

Hradiska na Liptove o ktorych nikto ani netusil:

št 10. 6. 2021 o 17:12 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):

Aceman444

Jun 11, 2021, 1:19:35 PMJun 11
to Openstreetmap Slovakia
Pozor, to je tajne, ako sme sa dozvedeli.

Dátum: piatok 11. júna 2021, čas: 12:54:19 UTC+2, odosielateľ: jur
Vynikajuca praca.
Ten Lidar, to ti je vec. Vdaka jeho dokladnemu studiu som nasiel veci, ktore by som nikdy nenasiel.

Miro Mirecnet

Jun 12, 2021, 2:15:45 AMJun 12
to osm...@googlegroups.com
Ten objekt musi byt tajny. Je to cierna stavba vo vysokom stupni chraneneho uzemia a po jej objaveni by doslo k jej zniceniu.
Samozrejme, ze to niekto musel natriet uradom. Ako inak na zavistlivom Slovensku to tak chodi...
Hadali ho ochranari v rojnici a nenasli ho. Tak ho hladal NAPANT podrobne za pomoci nizko letiacej helikoptery a tiez bez vysledku :)
Tak to uzavreli, ze neexistuje a tak je to asi spravne. Vsetko nemusi byt ani v mape.
Miro

pi 11. 6. 2021 o 19:19 Aceman444 <acesha...@gmail.com> napísal(a):
--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/f9878f3d-49dc-4e00-810f-6e2b3b13b39an%40googlegroups.com.

Martin

Jun 12, 2021, 11:12:19 AMJun 12
to Openstreetmap Slovakia
Nemusime to hned obracat na zavist, ked niekto spravi nieco, co sa mi nepaci. Ten, kto to nahlasil, si splnil obciansku povinnost. Zakony musia platit pre vsetkych a ked raz mame stavebne zakony a zakaz vystavby v chranenych uzemiach, tak ich treba aj dodrzovat.

Zatial to vyzera, ze pokial tam bude chodit minimum ludi a nedojde k niceniu prirody, tak to narodny park bude ticho akceptovat, ale ked sa z toho stane turisticka destinacia, tak to (a pravom) budu musiet odstranit.

MisoBqi

Oct 23, 2021, 4:02:16 PMOct 23
to Openstreetmap Slovakia
Zverejnili dve oblasti na severozapade Slovenska, PLS casom doplnis ako podklad pre mapovanie?
Vdaka

Dátum: štvrtok 10. júna 2021, čas: 17:12:02 UTC+2, odosielateľ: Martin Ždila

kayle

Oct 25, 2021, 1:13:07 AMOct 25
to osm...@googlegroups.com
Podla mojho zoznamu nam chyba LOT15, LOT16, LOT27 a LOT29.
https://www.geoportal.sk/images/zbgis/lls/prehlad_lokalit_lls_na_poskytovanie.png
Chcel som pozriet ako casto sa to aktualizuje, ale podla vsetkeho prepisuju stale tu istu stranku, tak ... som sa nic nedozvedel :s
Jedine, ze za nieco viac ako stvrtroka (od nasho posledneho vyziadania udajov) stihli spracovat/pridat 4 uzemia.

Dňa 23.10.2021 o 22:02 MisoBqi napísal(a):
--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/1635107d-59de-4d5c-aa0d-dc74b7b19b8cn%40googlegroups.com.

kayle

Oct 25, 2021, 2:24:10 AMOct 25
to osm...@googlegroups.com
Som rád že ma kontrolujete :) Oprava, len LOT15, LOT16 a LOT27 nám chýba. LOT29 máme.

Dňa 25.10.2021 o 7:13 kayle napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/97916775-6404-f562-11cb-9ac1e0beafbd%40kayle.sk.

Martin Ždila

Oct 25, 2021, 3:45:19 AMOct 25
to osm_sk
ja mam vsetko od tajneho zdroja (ak sa tu sam neodtajni ;-)), len to pouziva modernu kompresiu, ktoru moj gdal (a teda ani qgis) este nepodporuje. v kazdom pripade mam toho momentalne dost v TODO liste, takze neviem povedat kedy to poriesim, ale hadam do konca roka...

v kadom pripade vsak treba tie data ziadat priamo od GKU, nech to je koser.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5fa8db4f-9ef5-f57a-f0d4-95994b46fd74%40kayle.sk.

Martin Ždila

Oct 25, 2021, 5:34:22 AMOct 25
to osm_sk
On Mon, Oct 25, 2021 at 9:45 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
ja mam vsetko od tajneho zdroja (ak sa tu sam neodtajni ;-))

takehoto fesaka mam:

image.png

Tibor Jamečný

Oct 25, 2021, 5:39:23 AMOct 25
to osm...@googlegroups.com
On Mon, Oct 25, 2021 at 11:34 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
takehoto fesaka mam:

Nadhera, uz sa neviem dockat! :)

T.

MisoBqi

Oct 25, 2021, 2:37:05 PMOct 25
to Openstreetmap Slovakia
Jupííí za všetkých severozápadniarov :) Snáď sa aj na východ rozšíri čo najskôr.

Dátum: pondelok 25. októbra 2021, čas: 11:39:23 UTC+2, odosielateľ: Tibor Jamečný