waterway wiki + cleanup

Hlásenie:

Pred mesiacom som sa pustil do konsolidácie vodných tokov. Začal som OSM Inspectorom (https://tools.geofabrik.de/osmi/?view=water&lon=19.72764&lat=48.74399&zoom=10&baselayer=Geofabrik%20Standard&overlays=coastline%2Cwaterways_in_tunnels%2Cwaterways_on_bridges%2Cwaterway_nodes_name_errorr) s ktorým som strávil pár dní. V okolí Ružomberka zostalo ešte plno chýb, no táto oblasť je bežne Sodoma Gomora (lebo hádajte kto).

Potom posledný týždeň som riešil pridávanie tagu wikidata a wikipedia k waterway=*.

image (3).jpg

Počas toho som pridal relácie type=waterway pre všetky vodné toky na Slovensku, ktoré nie sú reprezentované jedinou way. Bolo ich takmer 3000. Samozrejme skriptom - JOSM scripting plugin je super vec - https://gist.github.com/zdila/0b5f711c156f1a5f35fb86aa51a07460 (ušetril som si pár týždňov práce).

Tiež som opravil tucty názvov, kde sa vodné toky do seba nesprávne vlievali (namiesto A to B bolo B do A).

Moje plány zahŕňajú ďalší waterway-cleanup, naskriptovanie presunu common tagov z ways do materskej relácie. Tiež hľadanie rozpojených vodných tokov, pre ktoré mi poslúži mapka jednoducho vygenerovaná mapnikom, kde každý vodný tok ma inú farbu - podľa jeho názvu. Mám to ako TMS mapu v JOSM:

image (1).jpg

image (2).jpg

Ďalší krok bude porovnanie s rovnakou mapou, ale vygenerovanou z INSPIRE datasetu vodných tokov.

Do budúcna plánujem riešiť wiki-tagy aj pre iné prvky, ako doliny, vrcholy, ... nech to pekne vidno na https://www.freemap.sk/#map=10/48.858846/19.738998&layers=Xw

Česť práci
--
*Martin*

Filip C

Super, ďakujeme :)

Dátum: utorok 29. novembra 2022, čas: 19:09:23 UTC+1, odosielateľ: m.z...@gmail.com

MisoBqi

Vďaka a všetky palce hore :)

Dátum: utorok 29. novembra 2022, čas: 19:26:40 UTC+1, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Miro Mirecnet

Už zase?
Ak sú niekde chyby, tak mi hláste. Odpoviem každému.
M.

Hlásenie:

Filip C

Prečo sú doliny zároveň aj potokmi?
(Toto už *Martin* opravil, vďaka!)

Prečo je wetland zároveň aj potokom?

Prečo je účelová cesta menom cesty?

Prečo je stará cesta menom cesty?

Prečo je každý kopček man_made=embarkment, čiže človekom vytvorený násyp?

Prečo je na konci každej druhej cesty otočka?

Prečo majú doliny rovnaké meno s potokmi?

Prečo tu je milión útesov?

Prečo má väčšina útesov nejaké meno?

Prečo sa waterway=dam volá "Protipovodňová hrádza"?

Dokonca, prečo sa volá "Protipovodňová hrádza" aj prameň?

Prečo sa každý landuse=quarry volá "Banská halda"?

Prečo sa chodníček volá "Poľovnícky chodníček", "stará cesta", "letná cesta", "zimná cesta", "stará banská cesta"?

Čo znamená objekt "rekultivácia 2020-2021"?

Prečo sa začiatok a koniec zipline volá "Zipline"?

Načo je dobré značiť zosuv pôdy, komu to pomôže?
Prečo sa násyp volá "zosuv pôdy", kto mu dal také meno?

Prečo sa prameň volá "vodojem"?
Prečo má budova meno "starý vodojem", nie je to jej popis?
Keď prídem na to miesto, tak fakt tam nájdem 18 prameňov, ktoré sú v mape?

Prečo sa potok volá "povodeň 26.IV.2020"?

Prečo sa pramene volajú "Vodojem"?

Keď by som chcel ukázať ako sa nemá mapovať stačilo by mi priblížiť okolie Ružomberka a do 10 sekúnd by som našiel strašne veľa príkladov ako sa to robiť NEMÁ!

Proste veľa zbytočností, ktoré len zneprehľadňujú mapu.
Strašne veľa opisných názvov v tagu name!

Treba sa trocha zamyslieť, že OpenStreetMap nie je mapa, kde si povkladám všetko kadejak!

Keď všetko poopravujete, kľudne tu napíšte, nájdem ďalšie chyby na opravu. Alebo sa nad svojimi editmi konečne zamyslíte?

Dátum: streda 30. novembra 2022, čas: 22:24:36 UTC+1, odosielateľ: jur...@gmail.com

Miro Mirecnet

Fuuu, sefe! Teraz si ma dal dole :)

Sakrazmus by sa vsak nemal pouzivat!
Sme v komunite osob so zvysenym vyskytom poruch autistickeho spektra a je to strasne vsetko matuce, no nie?

Taketo veci sa pisu rovno do "Sad zmien" v OSM, ale to uz isto vies a tak isto trollujes a snazis sa vyvolat flame war.
Viac na tuto temu tu > https://bezpecnenanete.eset.com/sk/it-bezpecnost/kto-je-to-internetovy-troll/
https://sk.wikipedia.org/wiki/Flame_war

Vacsinu chyb, ktore si tu rozpisal som obratom opravil za par minut. Na OSM mam viac ako 9000 changesetov za poslednych par rokov. Takych chyb som uz opravil tisice po celom SR a nepotreboval som o tom zatazovat ostanych, ako som sa sikovne naucil robit s automatickycm validatorom. Ked si pozries moj Instagram (https://www.instagram.com/speleork/), tak isto pochopis, ze nevysedavam pri pocitaci a nevzrusuje ma ani scriptovanie.

Si tu novy a tak si teda vysvetlime par objektivnych skutocnosti.
Ja nie som ziadny maper. Data ktore poskytujem do OSM su moje projekty a uvolnujem ich open source. Moze ich teda ktokolvek podla licencie OSM pouzit a upravovat. Je v mojom plnom zaujme, aby boli co najviac validne.
Odpadaju preto otazky: k comu je to dobre?, preco to robis?, preco to neprezivas?,... a aj rozoberanie a hodnotenia presnosti mojej dobrovolnickej prace, hladanie spiknutia a konspiracie v tom, co robim zadarmo.

Chcem teda upozornit teba a vsetkych, ze ja sa nebudem hadat o ziadnu hlupu mapu a extremne to prezivat. Nech to na mna v buducnosti ani rozhodne nikto neskusa.
Som rad, ze sme si to takto uplne strucne vysvetlili.
Pekny den vsetkym.

M.

št 1. 12. 2022 o 20:08 Filip C <filipk...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/d16da862-e8dd-4404-9c03-3a7226e4812fn%40googlegroups.com.

Prikladám animácie - súčasný stav v OSM vs INSPIRE dataset (povolený zdroj pre OSM). "Chudobnejši" frame v animácii je bohužiaľ OSM. Ak sa v animácii mení farba toku, tak je rozličná (INSPIRE vs OSM). INSPIRE dataset silno zodpovedá mape ZBGIS, no nie je to na 100%.

Práce je tam veru dosť. Som ale rád, že na Východnom slovensku (where I live) je toho najmenej. Vyzívam preto mapperov západne od východu ;-).

PS: animácia je webp, tak dúfam, že to internety a technológie zvládnu animovať

T. -

:) ...a čertík nám vyletel z krabičky. Okolo Ružomberka platí výnimka - do name sa zásadne píšu osobné poznámky k mape. :).

Aceman444

[...]

Super, dakujeme.

Prave tie wikidata a wikipedia by som dal len na relaciu (type=waterway), nie na kazdy usek. Aj na uliciach by to mohlo byt na type=street, ale tie relacie nie su zda sa oblubene a schvalene.

Davate nazov len do relacie, alebo bude na kazdom useku waterway=* . To by som asi zatial ponechal, lebo neviem ci to nejaky renderer zvlada, keby bol nazov len na relacii.

Planujete upratat aj nazvy aby boli len na waterway=* a nie aj na okolitej ploche natural=water+water=*? (V pripade nadrzi/priehrad moze byt vynimka, kedze by sa nazvy lisili).

Dakujem

Aceman444

Dátum: piatok 2. decembra 2022, čas: 9:09:54 UTC+1, odosielateľ: jur
[...]

Zdravim, mozno ide o to, ci si nechcete spatne prislusnu oblast popozerat a iniciativne tieto veci poopravovat (chapeme, ze to mozu byt veci z minulosti a dnes uz ste skusenejsi). Lebo nas tiez nebavi Vam kazdy jeden objekt vypisovat a tiez sa nam nepaci pristup, ak len cakate kym Vas na to neupozornia ini.

Dakujem

On Sat, Dec 3, 2022 at 10:39 AM Aceman444 <acesha...@gmail.com> wrote:
[...]

Tak to robim.

Davate nazov len do relacie, alebo bude na kazdom useku waterway=* . To by som asi zatial ponechal, lebo neviem ci to nejaky renderer zvlada, keby bol nazov len na relacii.

Robim ako to pisu na wikistranke k waterway relacii, t.j. "name", vsetky ostatne name_* a name:* pojdu do relacie. Plus name mazem na casti toku ktory vedie cez jazera a vodne nadrze (to je tiez spomenute na wiki).

Planujete upratat aj nazvy aby boli len na waterway=* a nie aj na okolitej ploche natural=water+water=*? (V pripade nadrzi/priehrad moze byt vynimka, kedze by sa nazvy lisili).

To zatial neplanujem. Je toho vela? Lebo s tym som sa uz velmi davno nestretol.

(Nielen) ja tieto veci opravujem ak na ne narazim. Len nech prosim uz nepribudaju dalsie :-)

On Sat, Dec 3, 2022 at 10:42 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:

[...]

Spravil som to hromadne skriptom: https://pastebin.com/Gw7TgCZh

Ak nahodou najdete chybu, dajte prosim hned vediet.

Nechce prosím niekto pomôcť?

Na tms[16]:http://waterways.tiles.freemap.sk/inspire/{zoom}/{x}/{y}@2x.jpg (hi-res TMS URL pre JOSM) nájdete taily tokov z Inspire datasetu) a ak sa niekto pridá, tak budem občasne generovať tieto taily aj pre vodné toky z OSM.

V JOSM si pridáte obe vrstvy a ak farebný tok chýba v OSM vrstve tak ho tam pridáte - buď vyklikáte (kľudne aspoň nahrubo) ručne podľa DMR 5.0, alebo detailnejšie a presnejšie pomocou cry me a river. Alebo aspoň surovo z Inspire datasetu. Ak je farba rozličná, názov upravíte.

Názov dáte podľa ZBGIS TMS (tms[18]:https://zbgis.skgeodesy.sk/zbgis/rest/services/ZBGIS/MapServer/tile/{zoom}/{y}/{x}) alebo Inspire datasetu (viem poskytnúť GeoJSON). Tagy wikipedia a wikidata riešiť nemusíte ak nechcete.

Hlavne treba zamakať na západnom Slovensku, ktoré ma ako východniara až tak neláka :-D

Hláste sa! :-)

On Tue, Nov 29, 2022 at 7:09 PM Martin Ždila <m.z...@gmail.com> wrote:

image (1).jpg

image (2).jpg

T. -

Zdar, môžem urobiť okres Hlohovec a okolie.
Tomas_J

On Thu, Dec 15, 2022 at 11:02 AM T. - <jancovi...@gmail.com> wrote:
Zdar, môžem urobiť okres Hlohovec a okolie.

Dáta OSM zo včera večer:

Ak niečo, píš.

Ďakujem

T. -

Ahoj Martin, mozes, pls, vygenerovat  tyles  pre vodné toky z OSM - okres Hlohovec a (siroke?) okolie? Skusal som porovnavat v JOSM vrstvu z Inspire datasetu so zakladnou mapou Openstreetmap Carto, ale asi to nie je ten spravny postup.
re:
ak sa niekto pridá, tak budem občasne generovať tieto taily aj pre vodné toky z OSM.

T. -

...sorry, beriem späť - data z osm aj inspire si uz posielal :) všetko potrebné mam.
T.

On Fri, Dec 16, 2022 at 10:46 PM T. - <jancovi...@gmail.com> wrote:
...sorry, beriem späť - data z osm aj inspire si uz posielal :) všetko potrebné mam.

zaklad je pridat si obe TMS vrstvy do JOSM a preklikavanim uvidis co sa meni (farba, alebo chybajuci tok). Potm to opravis pomocou ZBGIS mapy (tiez ako vrstva v JOSM); geometriu mozes dokreslit pomocou DMR5. Pomoct moze aj ten geojson z inspire vodnych tokov ktory som myslim niekde niekedy zozdielal - ma hrubu geometriu a nazov. Pozor, toky v mape ZBGIS a tom datasete sa obcas trochu lisia, hlavne zaciatky vodnych tokov. Takze radsej asi zvolit konzervativnejsi pristup :-)

este pre info ostatnym - je to pre cele slovensko, takze smelo aj ostatni mozu poopravovat aspon svoje sirsie okolie.

T. -

Jj, jediný problém mám, že keď zobrazim v josm obě TMS vrstvy a ešte vrstvu  názvov z zbgis a ešte dmr5 podklad tak mi to spadne na nedostatok ram:(. Skúsim iné Pc.

Jozef Riha

pozrel by som aj nastavenie pamate pre javu.

$ ps aux|grep '[j]osm'
jose       39866  156  4.5 9131864 734732 ?      Sl   12:03   0:29 java -Xmx3000M -cp /usr/share/java/josm/josm.jar -Djosm.restart=true org.openstreetmap.josm.gui.MainApplication

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/fe4de7a9-269d-4c6d-b4ad-214a7f9b6f8an%40googlegroups.com.

Prikladám súbor chýbajúcich alebo odlišne pomenovaných vodných tokov. Od východu po stred Slovenska som už popratal. Dáta sú z Inspire datasetu, je cca na 98% zhodný so ZBGIS (možno je to zo starších dát ZBGIS), treba kontrolovať aj podľa ZBGIS mapy. Source som dal preto zaužívaný ZBGIS.
missing_waterways.geojson.gz

On Sun, Dec 18, 2022 at 7:52 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
[...]

prikladam aktualizovany subor

missing_waterways.geojson.gz

T. -

Ahoj Martin, pridávam chýbajúce waterways na západnom Slovensku. Name dávám zatiaľ priamo na vodný tok a relácie nerobím (z dôvodu vyššej pracnosti). Je možné/jednoduchšie ich potom pridať skriptom o ktorom píšeš nižšie alebo ich mám radšej od začiatku vytvárať ručne? Dík.
Tomáš_J

On Sunday, December 4, 2022 at 9:46:46 AM UTC+1 Martin Ždila wrote:
On Sat, Dec 3, 2022 at 10:42 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:

Davate nazov len do relacie, alebo bude na kazdom useku waterway=* . To by som asi zatial ponechal, lebo neviem ci to nerenderer zvlada, keby bol nazov len na relacii.

On Tue, Dec 20, 2022 at 1:25 PM T. - <jancovi...@gmail.com> wrote:
[...]

Ak ta to velmi zdrzuje tak ich nerob a spravim to nakoniec skriptom.

posielam svoj pracovny subor z ktoreho mazem veci ktore som poriesil
missing_waterways.geojson.gz

T. -

Ahoj, niečo som popridával. Vygeneruješ, prosím, aktuálny tms súbor z OSM aby som si vedel porovnat, co este chyba? Dik.
T.

On Sun, Dec 25, 2022 at 7:32 PM T. - <jancovi...@gmail.com> wrote:
Ahoj, niečo som popridával. Vygeneruješ, prosím, aktuálny tms súbor z OSM aby som si vedel porovnat, co este chyba? Dik.

spravim zajtra aby tam boli aj tvoje zmeny z dneska

Tieto toky nie sú v OSM ani v ZBGIS-Inspire, no sú vo wikipedii/wikidata . Kto chce, môže ich dohľadať a dať do OSM (aj s wiki-tagmi):

wikipedia=sk:Dunaj
wikidata=Q1653

wikipedia=sk:Hron
wikidata=Q213230

wikipedia=sk:Bodrog
wikidata=Q828570

wikipedia=sk:Zoznam riek na Slovensku
wikidata=Q1568517

wikipedia=sk:Dunajec
wikidata=Q840694

wikipedia=sk:Biela voda (prítok Dunajca)
wikidata=Q4176549

wikipedia=sk:Bodva
wikidata=Q524569

wikipedia=sk:Drietomica
wikidata=Q31926332

wikipedia=sk:Čierna Orava
wikidata=Q9197887

wikipedia=sk:Laborec
wikidata=Q852308

wikipedia=sk:Morava (rieka)
wikidata=Q179251

wikipedia=sk:Latorica
wikidata=Q603664

wikipedia=sk:Mošonský Dunaj
wikidata=Q763066

wikipedia=sk:Tisa
wikidata=Q134350

wikipedia=sk:Uh
wikidata=Q507997

wikipedia=sk:Slaná
wikidata=Q576032

wikipedia=sk:Ulička (prítok Uhu)
wikidata=Q9366445

wikipedia=sk:Ublianka
wikidata=Q9364310

wikipedia=sk:Radomka (slovenská rieka)
wikidata=Q11833507

wikipedia=sk:Bahrový potok
wikidata=Q10859858

wikipedia=sk:Blieň
wikidata=Q12763290

wikipedia=sk:Bystrica (prítok Nitrice)
wikidata=Q11706328

wikipedia=sk:Dešnianka
wikidata=Q12764564

wikipedia=sk:Členkovec
wikidata=Q12781376

wikipedia=sk:Dojčiansky potok
wikidata=Q12764789

wikipedia=sk:Drienovský potok
wikidata=undefined

wikipedia=sk:Galomia
wikidata=Q12766238

wikipedia=sk:Folkušová (potok)
wikidata=Q12765909

wikipedia=sk:Horeňovo (potok)
wikidata=Q12767016

wikipedia=sk:Hrišov potok
wikidata=Q12767148

wikipedia=sk:Chotárny potok (prítok Piešťa)
wikidata=Q12764040

wikipedia=sk:Chorupniansky potok
wikidata=Q13402950

wikipedia=sk:Jamnícky potok
wikidata=Q11716839

wikipedia=sk:Jasenovský potok (prítok Jasenice)
wikidata=Q13419882

wikipedia=sk:Kamenec (prítok Holumnického potoka)
wikidata=undefined

wikipedia=sk:Kochanovský potok (prítok Černošiny)
wikidata=Q12769227

wikipedia=sk:Kriváň (prítok Čiernej Oravy)
wikidata=Q12769729

wikipedia=sk:Kozinovec
wikidata=Q13425354

wikipedia=sk:Kordošov potok
wikidata=Q12769477

wikipedia=sk:Ladomirovský potok
wikidata=Q12032659

wikipedia=sk:Krkoškovský potok
wikidata=Q13425578

wikipedia=sk:Krížne (potok)
wikidata=Q13425675

wikipedia=sk:Markov potok (prítok Ostrého potoka)
wikidata=Q12771092

wikipedia=sk:Malý potôčik
wikidata=Q12770951

wikipedia=sk:Malejov potok
wikidata=Q12770901

wikipedia=sk:Monický potok
wikidata=Q12771918

wikipedia=sk:Mirošovec
wikidata=Q12771796

wikipedia=sk:Miličský potok
wikidata=Q12771715

wikipedia=sk:Medziansky potok (prítok Paťovského potoka)
wikidata=Q13442067

wikipedia=sk:Mlynárov potok
wikidata=Q13450554

wikipedia=sk:Nový kanál (prítok kanála Boldog-Sládkovičovo)
wikidata=Q12772644

wikipedia=sk:Obradznovský potok
wikidata=Q13537739

wikipedia=sk:Muráň (prítok Brzáčky)
wikidata=Q12772057

wikipedia=sk:Olšava (prítok Bodvy)
wikidata=Q12773008

wikipedia=sk:Osturniansky potok
wikidata=Q11800862

wikipedia=sk:Poltárica
wikidata=Q12774151

wikipedia=sk:Poľný potok (prítok Potôčika)
wikidata=Q12774349

wikipedia=sk:Prejtský potok
wikidata=Q12774470

wikipedia=sk:Priehybský potok (prítok Oľchovca)
wikidata=Q111128417

wikipedia=sk:Radošovský potok
wikidata=Q113817522

wikipedia=sk:Ráztocký potok (prítok Marikovského potoka)
wikidata=Q113881093

wikipedia=sk:Revištský potok
wikidata=Q114389788

wikipedia=sk:Sokol (prítok Polerieky)
wikidata=Q12776438

wikipedia=sk:Slamený potok
wikidata=Q12776155

wikipedia=sk:Srnčí potok
wikidata=Q12776626

wikipedia=sk:Strakovo
wikidata=Q12776764

wikipedia=sk:Sudomerický potok
wikidata=Q2363322

wikipedia=sk:Široký potok (prítok Turca)
wikidata=Q12781618

wikipedia=sk:Sviniarka (prítok Gaderského potoka)
wikidata=Q12777033

wikipedia=sk:Trpinec
wikidata=Q12777791

wikipedia=sk:Trstenec
wikidata=Q16518921

wikipedia=sk:Vápenný potok (prítok Čiernej vody)
wikidata=Q12778993

wikipedia=sk:Uhliarka
wikidata=Q111804728

wikipedia=sk:Uhoľný potok (prítok Papradnianky)
wikidata=Q113146766

wikipedia=sk:Uhliskový potok (prítok Povinského potoka)
wikidata=Q113146758

wikipedia=sk:Veľký potok (prítok Lúčnej)
wikidata=Q12778442

wikipedia=sk:Vyšnosliacky potok
wikidata=Q12778952

wikipedia=sk:Zlomiskový potok
wikidata=Q9372991

wikipedia=sk:Zo stanice
wikidata=Q12779486

wikipedia=sk:Západliská
wikidata=Q113655075

wikipedia=sk:Zrubársky jarok
wikidata=Q12780859

wikipedia=sk:Žliabok (prítok Stoličného potoka)
wikidata=Q113146817

On Mon, Dec 26, 2022 at 5:51 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
Tieto toky nie sú v OSM ani v ZBGIS-Inspire, no sú vo wikipedii/wikidata . Kto chce, môže ich dohľadať a dať do OSM (aj s wiki-tagmi)

(ignorovat false positives - ak ma tok wikipedia stranku v inom jazyku. na zaciatku zoznamu je hned par takychto exemplarov, no dalej to uz je ok.

Ivan Šípka

Čo som len tak zbežne pozrel vypadá to tak že sú to pohraničné toky a majú buď meno v inom jazyku alebo v oboch oddelené lomkou.
Takže ten istý prípad ako pri pohraničných vrchoch.
A samozrejme sú medzi nimi aj vymyslené mená...a pridávať do OSM takéto mená len preto že sú vo wikipedii... no neviem?
napr. potok Zo_stanice
Ja som za to aby sa pridávali len tie čo sú v ZBGISe. lebo to môže dopadnúť horšie ako toto ;-)

Ivan.

Dátum: pondelok 26. decembra 2022, čas: 17:55:08 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

On Mon, Dec 26, 2022 at 8:01 PM Ivan Šípka <okf...@gmail.com> wrote:
Čo som len tak zbežne pozrel vypadá to tak že sú to pohraničné toky a majú buď meno v inom jazyku alebo v oboch oddelené lomkou.

A maju vyplnene wiki-tagy?

Takže ten istý prípad ako pri pohraničných vrchoch.
A samozrejme sú medzi nimi aj vymyslené mená...a pridávať do OSM takéto mená len preto že sú vo wikipedii... no neviem?
napr. potok Zo_stanice

ZBGIS je o standardizovanych nazvoch, avsak existuju aj nestandardizovane nazvy a ak su zauzivane, tak patria do OSM.

Ja som za to aby sa pridávali len tie čo sú v ZBGISe. lebo to môže dopadnúť horšie ako toto ;-)

To je s okolia Ruzomberka a tam podobne ukazy nie su zriedkave ;-)

Ivan Šípka

a tu je ďalší dôkaz nespoľahlivosti wikipedie
takže pozor nato radšej trikrát rež a potom meraj ;-)

Dátum: pondelok 26. decembra 2022, čas: 20:01:56 UTC+1, odosielateľ: Ivan Šípka

Ivan Šípka

https://www.freemap.sk/#map=12/49.247302/20.206604&layers=X&osm-relation=5553062

Dátum: pondelok 26. decembra 2022, čas: 20:49:51 UTC+1, odosielateľ: Ivan Šípka

aktualizoval som mapku z OSM dat zo vcera vecera: tms[8,15]:http://waterways.tiles.freemap.sk/osm/{zoom}/{x}/{y}@2x.jpg

T. -

Dik, hodi sa. Robim na tom - hlavne juhozapad SK + Zahorie. Zatial som urobil 160 changesetov. Je toho vela - na tyzdne po veceroch. Budem priebezne pokracovat.
Tomas

On Thu, Dec 29, 2022 at 7:59 PM T. - <jancovi...@gmail.com> wrote:
Dik, hodi sa. Robim na tom - hlavne juhozapad SK + Zahorie. Zatial som urobil 160 changesetov. Je toho vela - na tyzdne po veceroch. Budem priebezne pokracovat.

vdaka.

moje zmeny asi takto:

wv.jpg
i_lca83s5y0" src="blob:https://mail.google.com/7c856f04-aa5d-42c5-a363-7df72055be46" alt="image.png" width="562" height="316">

--
Ing. Martin Ždila

Aceman444

Dátum: pondelok 26. decembra 2022, čas: 20:49:30 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila
On Mon, Dec 26, 2022 at 8:01 PM Ivan Šípka <okf> wrote:

Ja som za to aby sa pridávali len tie čo sú v ZBGISe. lebo to môže dopadnúť horšie ako toto ;-)

To je s okolia Ruzomberka a tam podobne ukazy nie su zriedkave ;-)

Veru https://www.openstreetmap.org/way/926316748/  (co tak radsej mtb=yes a podobne? aj ked znacenie trailov v OSM je myslim nejasne, ale urcite nie takto ako jasny chodnik pre pesich (nazov si navigacia neprecita)) a hento ak je potok, asi nema mat taky nazov (len sa nakopiroval).

Na tms[8,15]:http://waterways.tiles.freemap.sk/inspire-persistence/{zoom}/{x}/{y}@2x.jpg (hi-res TMS URL pre JOSM) nájdete taily tokov z Inspire datasetu zafarbené podľa perzistentnosti:
  • perennial - zelené (hodí sa pre OSM tag intermittent=yes)
  • ephemeral - červené (hodí sa pre OSM tag intermittent=no)
2023-01-01_14-30.jpg

T. -

Vďaka, použijem. Vyzerá to ako moderné umelecké dielo. :) Tomas_J

Ivan Šípka

nie je to náhodou opačne ?

Dátum: nedeľa 1. januára 2023, čas: 14:39:17 UTC+1, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

On Sun, Jan 1, 2023 at 5:12 PM Ivan Šípka <okf...@gmail.com> wrote:
nie je to náhodou opačne ?

ano, je, vdaka za upozornenie :-)

On Sun, Jan 1, 2023 at 2:31 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
Na tms[8,15]:http://waterways.tiles.freemap.sk/inspire-persistence/{zoom}/{x}/{y}@2x.jpg (hi-res TMS URL pre JOSM) nájdete taily tokov z Inspire datasetu zafarbené podľa perzistentnosti:

Až na nejaké drobnosti som za cca 2 hoďky spracoval do OSM celé Východné Slovensko.

Vladimir Kosorin

A čo je teda opačne ? Ako to má byť správne ? Nechytám sa.

Dátum: nedeľa 1. januára 2023, čas: 17:13:27 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Ivan Šípka

  • perennial - zelené (hodí sa pre OSM tag intermittent= no )
  • ephemeral - červené (hodí sa pre OSM tag intermittent=  yes  )

Dátum: streda 4. januára 2023, čas: 17:23:39 UTC+1, odosielateľ: vkos...@gmail.com

Vladimir Kosorin

On Tue, Jan 10, 2023 at 8:10 PM Vladimir Kosorin <vkos...@gmail.com> wrote:
[...]

Ja som toho dost opravil a podoplnal aj na zapoadnom SK, no stale je tam vela roboty. Najma nepomenovane vodne toky. Aktualizujem OSM taily (pre INSPIRE netreba, to sa nenemi).

On Thu, Jan 12, 2023 at 9:30 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
[...]

Aktualizoval som OSM taily (tms[8,15]:http://waterways.tiles.freemap.sk/osm/{zoom}/{x}/{y}@2x.jpg).

T. -

Dik, priebezne na tom tiez robim (hlavne pridavanie novych vodnych tokov podla Inspire). Je to este na cca mesiace prace na zapadnom Slovensku. T.

Plus prikladam GeoJSON vodnych tokov z INSPIRE, ktore nie su pokryte 50 m mercator buffrom vodnych tokov z JOSM (plus este nejake manualne cistky). Vela z nich jednoducho nesedia v INSPIRE kvoli geospatialnej nepresnosti tohoto datasetu. Treba doplnit tie co zjavne chybaju.

Ja som ich pridal uz stovky/tisice. V prvom ktorku bez spresnovania (pomocou DMR), lebo najprv nech ich v OSM mame aspon menej presne ako ziadne.

Keep cleaning.

T. -

Off-topic otázka: poľné a lesné cesty sa dostávali do osm sk rovnakým spôsobom ako tieto vodné toky? Tam je už pridávanie a spresňovanie hotové? Vidím v nich väčší prínos pre užívateľov než u waterways... Tomas_J

On Sun, Jan 22, 2023 at 5:00 PM T. - <jancovi...@gmail.com> wrote:
Off-topic otázka: poľné a lesné cesty sa dostávali do osm sk rovnakým spôsobom ako tieto vodné toky? Tam je už pridávanie a spresňovanie hotové? Vidím v nich väčší prínos pre užívateľov než u waterways... Tomas_J

Neviem kto ako, ale ja ich momenálne kreslím a spresňujem ručne hlavne podľa DMR 5.0 a Ortofotomozaika SR. Do OSM sa dostávali/dostávajú z tuctov zdrojov (GPS survey, Bing mapy, Ortofotomozaika SR, kapor2, EEA, Strava heatmap, NLC, kadejané importy z hiking webov, ...). Ale chystám sa na DMR 5.0 hodiť Raster Vision. Ak sa mi to vôbec podarí, tak rádovo v mesiacoch :-). Tieto ručné "tracovačky" by už v dnešnej dobe mala riešiť AI.

--
Ing. Martin Ždila
OZ Freemap Slovakia

Tomas Jancovic

Dik, a nepoužívaš podklady od Národného lesníckeho centra (NLC) (https://www.freemap.sk/#map=14/48.431991/17.786350&layers=XIl)? Ide mi hlavne o pridávanie nových ciest, ktoré nie sú vidieť na Ortofotomozajke (napríklad kvôli stromom). Moja predstava je pridávať nové lesné cesty v JOSM porovnaním mapového podkladu z NLC a súčasného stavu v OSM (t.j. niečo podobné ako robíme teaz pre waterways, ale pre lesné cesty).
Tomas_J

Dne ne 22. 1. 2023 18:42 uživatel Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napsal:
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

BelKed

Spomínané podklady sa už používať nesmú, keďže dohoda s NLC vypršala 1.1.2011.

Dátum: nedeľa 22. januára 2023, čas: 19:16:05 UTC+1, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

On Sun, Jan 22, 2023 at 7:16 PM Tomas Jancovic <jancovi...@gmail.com> wrote:
Dik, a nepoužívaš podklady od Národného lesníckeho centra (NLC) (https://www.freemap.sk/#map=14/48.431991/17.786350&layers=XIl)?

Nie, na to (už) nemáme povolenie. Naviac NLC je často veľmi nepresné a máme oveľa lepšie alternatívy - Ortofotomozaika SR, DMR 5.0 (hillshading), prípadne Strava heatmap.

Ide mi hlavne o pridávanie nových ciest, ktoré nie sú vidieť na Ortofotomozaike (napríklad kvôli stromom).

Na DMR 5.0 hillshadingu vidno cesty aj v lesoch.

Moja predstava je pridávať nové lesné cesty v JOSM porovnaním mapového podkladu z NLC a súčasného stavu v OSM (t.j. niečo podobné ako robíme teaz pre waterways, ale pre lesné cesty).

TL;DR NLC nie. Je to nepresné a nie je povolenie.

BelKed

Inak, taká maličkosť – bolo by celkom fajn označovať takto pridané cestičky napríklad fixme=Addeded without survey based on hillshading, keďže viackrát sa mi už v teréne stalo, že cestičky, ktoré boli touto metódou zakresľované (pár dní/týždňov predtým) boli nepriechodné, tracktype nesedel s realitou, prípadne by som ich označil highway=path namiesto highway=track
Dátum: nedeľa 22. januára 2023, čas: 19:19:55 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Tomas Jancovic

Ok, počkám si teda na DMR 5.0 s Raster Vision :).

On Sun, Jan 22, 2023 at 7:25 PM BelKed <ircb...@gmail.com> wrote:
[...]

Ono source=ÚGKK SR DMR 5.0 to tak torchu implikuje. Podobne ako source=NLC implikuje ze cesta tiez uz moze byt zarastena, pripadne vedie uplne inde ;-). Alebo source=ZBGIS - ze ten potok kludne vedie 100 m inde, alebo uz tam vobec nie je. Podobne source=kapor2 - budovy casto uz nie su, alebo maju dost inu geometriu.

Ak niekto taketo cesty prejde, nech prida source=...;survey (alebo source=survey do changesetu).

On Sun, Jan 22, 2023 at 7:29 PM Tomas Jancovic <jancovi...@gmail.com> wrote:
Ok, počkám si teda na DMR 5.0 s Raster Vision :).

No len ci si este dost mlady... Starsi sa uz dockat nemusia :-D. Ja mam toho v TODO kvanta.

T. -

Ahoj Martin,
mohol by si, prosim, aktualizovat imagery ulozene na tms[8,15]:http://waterways.tiles.freemap.sk/osm/{zoom}/{x}/{y}@2x.jpg? Dik.
Tomas_J

ahoj

On Sun, Aug 20, 2023 at 3:21 PM T. - <jancovi...@gmail.com> wrote:
Ahoj Martin,
mohol by si, prosim, aktualizovat imagery ulozene na tms[8,15]:http://waterways.tiles.freemap.sk/osm/{zoom}/{x}/{y}@2x.jpg? Dik.

nemam velmi teraz cas ale mozno raz spravim :-)

Miloš Laššák

Ahojte, takéto vodné toky ktoré sa "vlievajú" do a "vytekajú" z veľkých rašeliniskových plôch by ste prepojili do súvislej vodnej cesty, či nechali bez prepojenia? (prameň-more) Ani do Puchmajeroveho jazierka priamo nevteká a nevyteká nič a je to vodná polocha vo vnútri rašeliny, ale logicky by som to ja osobne všetko prepojil.

Dátum: streda 23. augusta 2023, čas: 19:15:34 UTC+2, odosielateľ: Martin Ždila

moj nzor - ja by som to asi neprepajal, len spojil s hranicou raseliniska.

ak cez to "preteka" nejaky pomenovany vodny tok, tak len dat dane useky do waterway relacie.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/26abac7f-bc0c-4c78-8bab-eaf7094c72d9n%40googlegroups.com.

Tomas Jancovic

Ahoj. Za mňa - ak by to bolo jazero, tak by som toky prepojil; v rašelinisku by som prepojil iba ak by som videl na lidare koryto a označil by som ako intermittent.
Tomas_J

Dne po 25. 9. 2023 13:03 uživatel Miloš Laššák <lassak...@gmail.com> napsal:
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Miloš Laššák

No dobre, na LIDARE samozrejme nič nie je, je to niekoľko metrová vrstva nasiaknutej rašeliny, aj tá oblasť s jazierkom (samotné jazero má do 6 metrov hĺbky). Ešte pouvažujem či to jazierko prepojím, hoc je to možno nepodstatný detail :) Ale tie rašeliniská nechám takto neprepojené. Nie je tam žiadna pomenovaná relácia vodného toku (Hruštínka ide mimo)

Tu som mal tiež dávno problém, keď som kreslil nové jazero -  vyteká z neho významne veľa vody aj sa cez prepadlisko a tunel vlieva do Polhoranky, ale preteká takou stojatou mokrinou, kde som tok zakreslil cez ňu:

Alebo aj tu sa vlieva významný potok (hoc ide cez dosť používanú poľnú cestu traktormi - sám som šiel cez ňu na biku, našťastie suchou nohou sa podarilo :) ). Tam som tiež cez mokrinu bajočko nakreslil vodný tok (ale tam priznávam, že nemám na 100% overené kde presne sa vlieva do Polhoranky):

Dátum: pondelok 25. septembra 2023, čas: 13:22:43 UTC+2, odosielateľ: Tomas Jancovic