Pridávanie nových budov a adries pre Slovensko

Tomas -

Zdravím, môžete mi poradiť best practice v pridávaní nových budov s popisnými číslami pre Slovensko cez Josm? Moja predstava je, že stiahnem z katastra pôdorys budovy aj s popisným a orientačným číslom a prekopirujem ho aj s popisným číslom do osm mapy. Dá sa na to použiť nejaký plugin v josm? Skúšal som do josm inštalovať plugin Kapor, ale nepodarilo sa mi ho spustit (písal nejaku chybu pri spúšťaní). Dik.
Tomáš

Andrej Kačur

Ahoj, ja som postupoval podobne ako ty tj:
  1. pomocou Kapor plugin-u som si stiahol pôdorys budovy
  2. následne som si pomocou Dodkovho nástroja vygeneroval export adresných bodov z Registra adries (aby to obsahovalo potrebné tagy pre adresu a najmä ref:minvskaddress)
  3. zvykol som i upresňovať typ budovy
Andrej

Dátum: utorok 24. mája 2022, čas: 16:03:15 UTC+2, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

Momentálne na novostavby ostáva ručné kreslenie podľa vrstvy katastra, pridať si WMS vrstvu

To, že niekde vnikla nová budova sa dá zistiť z registra adries, nové budovy sú tu https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/
V registri adries je adresa, aj keď kataster má ešte súpisné 0 a na liste vlastníctva je plomba určuje sa súpisné číslo.

Adresy vidno aj na https://zbgis.skgeodesy.sk ak sa klikne doprostred adresy.

Táto adresa Okružná ulica 403/86, Hrubá Borša vznikla v piatok 20.5. na LV ešte nie je plomba.

tu sú podrobnosti o adrese

Táto adresa Ľ. Kukorelliho 1863/7, Most pri Bratislave vznikla v stredu 18.5.

Dátum: utorok 24. mája 2022, čas: 16:39:47 UTC+2, odosielateľ: andrej...@gmail.com

budovy (vektory) sa daju importovat aj inspire (idealne s kontrolou podla ortofotomozaiky).

na adresy mozes pozriet aj nedavno spominany tyzdenny export jednotlivych obci: https://minvskaddress.freemap.sk/

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/c2902ba2-4c1f-4947-bcd0-954930401085n%40googlegroups.com.

kayle

Z nejakého dôvodu boli zadržané ako SPAM. Bolo ich nutné ručne povoliť. (občas mi to trvá)

Dňa 25.5.2022 o 0:41 Dodko napísal(a):
Prečo miznú správy?

Dátum: utorok 24. mája 2022, čas: 19:16:34 UTC+2, odosielateľ: jose1711
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/c3dd9970-f70b-468a-af17-af57e7226f81n%40googlegroups.com.

Predošlá správa bude povolená, alebo treba ju poslať znovu ?

Dátum: streda 25. mája 2022, čas: 7:04:51 UTC+2, odosielateľ: kayle

kayle

Uff... teraz pozerám, že všetky správy čo neprešli som síce povolil a mám ich v pošte, ale na webe https://groups.google.com/g/osm_sk/c/sazlKMuBebY sa tvária ako odstránené. Asi nejaký "zádrhel" v google groups? :(

Dňa 26.5.2022 o 7:19 Dodko napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/25f32ba6-df63-428a-9c31-ed54ff343cafn%40googlegroups.com.

kayle

skúška, odpovedám na správu, ktorá sa na webe tvári ako zmazaná + prílohy z orig správy.

Dňa 25.5.2022 o 0:34 Dodko napísal(a):
K akému dátumu sú z INSPIRE budovy na stiahnutie? https://groups.google.com/g/osm_sk/c/Vgtp9piuE7c/m/hi4r6UcMAQAJ

Nevidím tam budovy vložené do OSM 26.5.2020

Dátum: utorok 24. mája 2022, čas: 19:16:34 UTC+2, odosielateľ: jose1711
budovy (vektory) sa daju importovat aj inspire (idealne s kontrolou podla ortofotomozaiky).
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/65c0e67a-3040-403b-9c1c-bce94623770fn%40googlegroups.com.

inspire1.PNG
inspire2.PNG

mne spravy chodia mailom a vidim vsetky (dokopy asi 6x dodkov mail)

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/c9fca277-7220-b2af-6e51-b8ceb3bd7c97%40kayle.sk.

--
Ing. Martin Ždila

Martin Jurík

Nechcem zakladať nové vlákno tak sa opýtam tu.

Pri oprave adries v rámci Spišskej Novej Vsi som si všimol že niektoré adresné body ktoré majú iba súpisné číslo obsahujú aj ulicu, ale v dátách z MINV sú bez nej. Má zmysel tam ponechávať ulicu prípadne doplniť ju k ostatným bodom, alebo ju môžem zmazať aby to sedelo s MINV?

Dátum: štvrtok 26. mája 2022, čas: 7:49:32 UTC+2, odosielateľ: m.z...@gmail.com

Existujú adresy aj bez ulice, vtedy sa značia takto

addr:city=Spišská Nová Ves
addr:conscriptionnumber=30
addr:housenumber=30
addr:place=Spišská Nová Ves
addr:postcode=05201
ref:minvskaddress=7102543459
source:addr=minvskaddress 2023-01

addr:city=Spišská Nová Ves
addr:conscriptionnumber=8684
addr:housenumber=8684
addr:place=Novoveská Huta
addr:postcode=05331
ref:minvskaddress=7101938756
source:addr=minvskaddress 2023-02

Od nejakého času platí, ak obec používa ulice, alebo začne používať ulice tak musí pridať adrese aj orientačné číslo.
Takže staré adresy ulica + súpisné bez orientačného postupne menia.
Ak adrese nikdy nepridelili ulicu tak by nemala byť ani v OSM.
Dátum: utorok 7. februára 2023, čas: 15:03:12 UTC+1, odosielateľ: Martin Jurík