Pridanie nespevnenej cesty

Peťo Obert

Zdravím. Na začiatok by som chcel upozorniť že som totálny nováčik čiže v podstate ani neviem aké sú podmienky na pridávanie ciest a podobne. Včera som spravil malé upravy v OpenStreetMap, pridal som 2x Neudržiavané lesné cesty (https://www.openstreetmap.org/#map=19/48.32159/18.03090 - v podstate spojenie medzi spevnenými cestami a tou nespevnenou čo ide okolo Metra). Dôvod bol ten pretože tade vedie cesta a na Mapy.cz som si chcel tade naplánovať trasu.

Po pridaní ciest som čakal nejaký čas kým sa aplikujú zmeny aj pre Mapy.cz ale zbytočne. Systém navigácie tade akosi nevedel prejsť a nevidel to ako normálnu trasu. Taktiež keď som si dal navigáciu s vozidlom - Bicykel, taktiež to tade nevedelo prejsť pričom tam vyslovene je tag že bicykle tade môžu prejsť. Inšpiroval som sa už spomínanou cestou okolo Metra. Nastavil som všetko tak ako je na tej ceste a aj tak to nechce zobrať.

Nejaké tipy?

PS: Ospravedlňujem sa za moju neznalosť pravidiel a práce s OSM editorom.

Tomas Vanco

Ahoj Peťo,
všetko je podľa mňa v poriadku. Problém pravdepodobne bude že jedna vec je mapa ktorá sa zobrazuje a druhá úplne separtánta je plánovač ktorý má sieť ciest po ktorých vie naplánovať trasu.
Myslím si že mapy.cz aktualizovali už mapu ktorú vidíš, ale "mapu" pre plánovač ešte nemajú aktualizovanú.
Výpočet trasy totiž nie je úplne triviálna vec vzhľadom matematický problém Obchodného cestujúceho.

ut 18. 5. 2021 o 9:28 Peťo Obert <petk...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/80a48a75-e46e-4107-9245-c9fd417a1d4bn%40googlegroups.com.

Dodko

Stačí trpezlivosť.
Zmeny vo výpočte trasy sa prejavia po čase, ani OSM ešte tadiaľ nepustí bicykel.

Mapy.cz POI body (napríklad obchody) preberajú a zobrazia za 1-6 dní od pridania, cesty v podklade prekleslia po mesiaci,  a výpočet trasy bude aktualizovaný predpokladám medzi 1-4 týždňami.
Plánovanie ciest veľmi neupravujem, len mám dojem ak si dal len značku bicycle=yes https://www.openstreetmap.org/way/943898640 tak už tam nepustí chodcov, lebo nie sú zapnutý.

Dátum: utorok 18. mája 2021, čas: 9:28:12 UTC+2, odosielateľ: petk...@gmail.com

On Tue, May 18, 2021 at 9:53 AM Tomas Vanco <tva...@gmail.com> wrote:
Výpočet trasy totiž nie je úplne triviálna vec vzhľadom matematický problém Obchodného cestujúceho.

vypocet trasy z A do B (cez C, D, ...) nepouziva algoritmus obchodneho cestujuceho.

On Tue, May 18, 2021 at 9:58 AM Dodko <ircd...@centrum.sk> wrote:

Plánovanie ciest veľmi neupravujem, len mám dojem ak si dal len značku bicycle=yes https://www.openstreetmap.org/way/943898640 tak už tam nepustí chodcov, lebo nie sú zapnutý.

mozno nejake chrobacne routovace to tak tobia, ale tie normalne urcite nie :-)

(* zapnutí)

Dodko

Ešte v editore si daj Nastavenie pozadia (skratka B) a vyber namiesto Bing letecké zábery novšie a presnejšie Ortofotomozaika SR.

Tomas Vanco

ut 18. 5. 2021 o 10:01 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
[...]

Čo je algoritmus obchodného cestujúceho? Ja poznám iba problém takto pomenovaný. Neviem teda či nejaký algoritmus, ktorý rieši tento problém sa aj tak volá.

je to algoritmus riesenia problemu obhc. cest. :)

ale moze to napisat aj inac: vypocet trasy z A do B (cez C, D, ...) nie je problem obchodneho cestujuceho

Peťo Obert

už som to upravil :) vďaka za pripomienku

Dátum: utorok 18. mája 2021, čas: 10:10:25 UTC+2, odosielateľ: Dodko

Miloš Laššák

Mapy.cz sa mobilná aplikácia sa podľa aktualizuje raz ročne (vysvetľovali mi to vyššou náročnosťou oproti webu). Na webe som odpozoroval aktualizácie možno 2x až 3x ročne (keď si na webe naplánuješ trasu a aplikácia ešte nie je aktualizované, tak v teréne ti plánovanú trasu na aplikácii ani nenájde). Takže keď sa niečo dá do OSM, tak na mapy.cz muslíš proste čakať, ale sľúbili mi, že sa pracuje na zlepšení a častejšej aktualizácii. Ale či sa dá fiktívne plánovať pred tým ako zakreslia cestu do mapy netuším...

Skúsim opačne, odstránenie cesty. Poslednú dobu v okolí pozorujem zaorávanie dlhoročných ciest. Ako to riešite? Necháte to proste tak a dúfate že sa časom obnoví? :) Zatiaľ som to tak robil, ale trvá to aj vyše roka niekedy a niekedy nikdy (také som už zmazal) :)

Dátum: utorok 18. mája 2021, čas: 11:43:11 UTC+2, odosielateľ: Peťo Obert

Tomas Vanco

št 27. 5. 2021 o 23:40 Miloš Laššák <lassak...@gmail.com> napísal(a):
[...]

Pokiaľ sa jedná o frekventovanú trasu kde po orbe, sejbe je pravidelne do pár týždňov chodník/cesta prešlapaný/prejazdený tak by som nevymazával, ale ak je trasa len sezónne prejazdná a využívané iba na obsluhu, tak by som ju asi nezakresloval.

Dodko

Bola k tomuto aj diskusia Pravidelně obdělávané polní cesta https://openstreetmap.cz/talkcz/c3147

Mapy.cz mobilné offline mapy aktualizujú 2-3× ročne, webová sa prekresľuje cca raz za mesiac, poslednú zmenu som si všimol 5.5.2021 kedy pribudli chodníky ktoré som vkladal 28.3.2021 https://www.openstreetmap.org/way/923127935

Dátum: piatok 28. mája 2021, čas: 8:32:38 UTC+2, odosielateľ: šegi ;)

Dodko

Už aktualizovali mapy.cz, takže naviguje aj cez daný úsek https://sk.mapy.cz/s/hodefaroro ešte ostáva prekreslenie podkladu to predpokladám, že vyjde budúci týždeň.

Dátum: utorok 18. mája 2021, čas: 9:28:12 UTC+2, odosielateľ: Peťo Obert