Pokus zlucenia ofmoaiky a napr. Bing-u

Nevyhoda ofmozaiky je, ze na hraniciach SK nam konci a na www.freemap.sk treba potom prepinat na Bing.

Chcel som preto to zlepit s Bingom, resp spravit z toho webp ktore podporuje alpha channel, avsak nakoniec som zistil ze uz zdrojove data nemaju alpha channel. Priamo gdal ma vsak tool ktory vie tie biele okraje "vymazat" (spriehliadnit):

nearblack -white -near 0 -setalpha -o HABURA_1-9_NB.tif HABURA_1-9.tif

Zanecha to vsak okraje kedze obrazok je JPEG a tym padom su tam pre ludske oko neviditelne JPEG artefakty. Mohol by som znizit oleranciu, ale to by zvysilo sancu ze by "odhryzlo" z ineho kraja obrazka kde by len nevinne bola naozaj nejaka skoro biela (napr. prepalena) oblast. Takze som usudil ze sa s tym takto nema zmysel babrat.

image.png

Mozno by mohol niekto napisat do ZBGIS (napr. ten, kto riesil povolenia na pouzitie v OSM - dufam ze som to nebol ja ;-)) ci by vedeli poskytnut hranicny polygon ktorym to orezali. Priamo vo WMS ho maju:

image.png

Ma sice presah par pixelov a aj vo WMS vrstve je tam taky biely okraj, ale to by som uz vedel opravit.

image.png
Takze kto by skusil pozistovat? Pripadne ine napady/nazory?

Nakoniec som nasiel jeden subor, z ktoreho by sa mi to mohlo podarit:

"
Prehľad leteckých meračských snímok, z ktorých bola Ortofotomozaika SR vytvorená, spolu s presným dátumom ich snímkovania je dostupný vo formáte ESRI Shapefile na stiahnutie TU.

takze uz potrebujes len to povolenie? V juni 2018 sme na fore zdruzenia kolektivne vybavovali (a vybavili - je to na stranke s povoleniami, ako aj tu) povolenie, na pouzivanie ZBGIS WMS sluzieb a mozem napisat nasmu kontaktu tam ci ta dohoda pokryva aj tento scenar ktory opisujes. Mne sa vsak zda ze ano.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520RkUSMoM1d7-B1KETy7f11%2BtCzBeUEGrjfRFpRgTzVdAyA%40mail.gmail.com.

Co som dalej skusil:
- vygeneroval som hranicu do shapefile
- rucne poopravoval nejake casti
- z toho som vygeneroval "zmrstenu" hranicu nech oreze este nejaky meter dva nech tam nie su artefakty
- vygeneroval som masku to tif
- aplikoval som masku na ten obrovsky geotif celeho SK (2Mx1M obrazok)
- hackol gdal2tiles nech renderuje do webp a spravil z toho dlazdice
- pomocou vlastneho skriptu dogeneroval nizsie zoomy

Bola to kopa prace a sumarne to generovalo a renderoval par dni ale s vysledkom nie som spokojny. Sklamal ma format webp kedze v porovnany s jpegom to vyzera horsie - menej ostro, redukuje izolovane cervene body (strechy domov pri malych zoomoch). Mozno sa s tym da pohrat kedze imagemagick ma cez tucet parametrov pre webp kompresiu, ale znova sa mi do toho pustat uz velmi nechce.

Co este planujem skusit je vygenerovat dlazdice masky a client-side ich aplikovat na existujuce jpeg dlazdice.