Dlhe pesie presuny

imhd_cepo

Zdravim, chcem sa spytat, ako je mozne upravit na mape extremne dlhe pesie presuny v nasledujucich pripadoch:

1. Chcem prejst na opacnu stranu cesty, zo zastavky Donovalova v BA na jej opacne nastupiste: https://www.openstreetmap.org/directions?engine=fossgis_osrm_foot&route=48.15096%2C17.10006%3B48.15138%2C17.09957#map=18/48.15112/17.10099
Routovanie ci uz cez OSRM, GraphHopper alebo Routino ma posiela velkym okruhom, kedze nie su zakreslene priechody cez cestu. Predpokladam, ze tam ziadne oficialne ani nie su, ale kedze ide o rezidencnu cestu, tak teoreticky je mozne prebehnut na druhu stranu kdekolvek. To do mapy zakreslit nevieme, ale je mozne zakreslit priechod (segment / multiciara), ktora by bola spojnicou oboch chodnikov, napr. pri najblizsej krizovatke? Ako by sa mali spravne riesit taketo pripady?

4. Druhy typ problemu mam na Trnavskom myte. Ak chcem najst trasu pre chodca napr. tu: https://www.openstreetmap.org/directions?engine=fossgis_osrm_foot&route=48.15739%2C17.12642%3B48.15838%2C17.12680
Je mi doporucene ist po ceste oproti autam. Dovod je, ze footpath je zakresleny ako multipolygon a kazdy softver toto odignoruje. Ak zacneme posuvat startovaci bod blizsie ku zastavke, chyti sa zakresleny chodnik a najde sa spravne routovanie (dokreslil som tam chodnik pred par dnami). Ake je tu odporucanie? Mali by sa okrem multipolygonu kreslit chodniky aj ako segmenty? Niektore ine plochy, napr. pred Istropolisom, funguju v poriadku. Je to tym, ze pred trznicou je zle oznacena plocha a nie je tam tag: area=yes?

Vdaka za pomoc

Dátum: piatok 1. júla 2022, čas: 10:18:42 UTC+2, odosielateľ: imhd_cepo
[...]

Z Ortofotomozaiky tam je vidieť nejaký prechod, kľudne ho tam, kde je, môžete dokresliť.
[...]

Tu chýba nejaká indoor chodba cez stanicu, a chodník, ktorý končí na rozmedzí Opletalovej a Janšákovej je potrebné odpojiť od autobusovej zastávky a pripojiť ku ceste. (Pozor na zachovanie histórie zastávky nie že jej vytvoríte nový bod a len prenesiete tagy!)
To jednoducho stačí potiahnuť bod, z ktorého vychádzate o 5 metrov na severovýchod. https://www.openstreetmap.org/directions?engine=fossgis_osrm_foot&route=48.19328%2C16.97580%3B48.19262%2C16.97605

[...]
Práve pre toto sa krížom cez pešiu zónu ešte zvyknú kresliť chodníky, aby sa dalo routovať.

Prosím nepripájajte chodníky k autobusovým zastávkam. Nechajte posledný bod len pri nej. Vďaka.

Vdaka za pomoc

2) Keď sa chodník konči v podstate "na ceste" treba ho k tej ceste pripojiť, aj keď proste končí. Inak je ten chodník zbytočný a navigácia cez neho človeka nikdy nepošle, pretože je to pre ňu slepá cesta. Napríklad aj tu chodník končí https://www.openstreetmap.org/node/8367000871 Ale pripojil som ho k ceste, keďže človek tak či tak pôjde ďalej po ceste.

4) A samozrejme netreba to s tými chodníkmi cez pešiu zónu preháňať, stačia iba základné cesty. https://www.openstreetmap.org/#map=19/48.66221/20.53347

Dátum: piatok 1. júla 2022, čas: 10:44:13 UTC+2, odosielateľ: Filip C

Dátum: piatok 1. júla 2022, čas: 10:44:13 UTC+2, odosielateľ: filipk
[...]

No ale neviem ci je toto spravna prax. Mali by sa skor opravit routovace, lebo aj na ceste moze byt nejaka plocha ci multipolygon.

Prosím nepripájajte chodníky k autobusovým zastávkam. Nechajte posledný bod len pri nej. Vďaka.

Preco? Aj ja davam zastavku vzdy ako bod v chodniku.

Dátum: sobota 2. júla 2022, čas: 8:33:42 UTC+2, odosielateľ: Aceman444
[...]

Ako niektoré routovače navigujú po hrane plochy resp. multipolygóna, ale tento nebude jedným z nich.

Prosím nepripájajte chodníky k autobusovým zastávkam. Nechajte posledný bod len pri nej. Vďaka.

Preco? Aj ja davam zastavku vzdy ako bod v chodniku.
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dbus_stop#How_to_map
Ja ich dávam buď tam, kde je stĺpik, alebo kde je búda.

imhd_cepo

Dakujem za odpovede, v priebehu jula to prekonzultujeme interne a poopravujeme.

miro.j...@gmail.com

Ahojte

ja súhlasím, že mapa OSM by mala obsahovať to, čo je v realite. Teda ak chodník končí slepo, tak sa tak má aj nakresliť. Alebo sa chodníky môžu kresliť cez tag https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:sidewalk, ak sú priamo pri ceste, a vtedy sú v OSM spojené s cestou.

Žiaľ routery nezohľadňujú slovenskú realitu, že u nás veľa prechodov nemáme, a cez cestu sa hlavne na menej frekventovaných cestách prechádza hocikde.

Dá sa to trochu oklamať tým pripojením konca chodníka ku ceste, vtedy by som odporúčal highway=footway + footway=link ako napr: https://www.openstreetmap.org/way/766778916 .

Ak je tam obrubník, teda chodník je vyvýšený, tak by som asi pridal naviac aj kerb=yes , aby tadiaľ neroutovalo vozíčkárov.

  ahojte, Miro

Dátum: nedeľa 3. júla 2022, čas: 20:41:13 UTC+2, odosielateľ: imhd_cepo

Také obvyklé miesto kde prebehujú chodci cez cestu možno môže byť značené aj takto

Dátum: štvrtok 7. júla 2022, čas: 9:37:20 UTC+2, odosielateľ: miro.j...@gmail.com

Jakub Jelen

On Thu, Jul 7, 2022 at 9:48 AM Dodko <ircd...@centrum.sk> wrote:

> Také obvyklé miesto kde prebehujú chodci cez cestu možno môže byť značené aj takto
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:crossing=unmarked

Myslim, ze pro tento pripad by mel byt aspon snizeny obrubnik, nebo
nejak naznaceny, ze se jedna o misto pro prechazeni a ne jenom "kde
casto prebihaji deti, protoze je to mezi skolou a trafikou", podle
popisu "By a structural measure the transition should be recognizable.
"

Jakub

Čo som bol nedávno v Írsku, tak tam mali prechody "zebra" len na svetelných križovatkách, aj to nie vždy. Inde sa prechádzalo, kde sa komu zachcelo. https://www.bing.com/maps?osid=87fe4c4d-10fc-4dbe-bbe5-f669da44b46b&cp=53.271699~-9.057099&lvl=19&style=a&v=2&sV=2&form=S00027
Nebolo to ako u nás, že skoro na každej križovatke je prechod na každej intersekcií. https://www.freemap.sk/#map=20/48.544893/20.402783&layers=Z

Filip
Dátum: štvrtok 7. júla 2022, čas: 10:37:12 UTC+2, odosielateľ: jak...@gmail.com

Dátum: sobota 2. júla 2022, čas: 8:45:13 UTC+2, odosielateľ: filipk
[...]

No ale aj tak sa na zastavku musi dat nejako dostat, bude je priamo na chodniku, alebo je s chodnikom spojena rovnakym asfaltom, alebo je tam vyslapany chodnik. Cize nejaky highway na zastavku vedie. Inak pri tom striktnom  routovani nenajde cestu na zastavku, aby potom mohol prestupit na autobus a routovat po autobusovej linke (napr. OsmAnd uz to vie, aj ked teda neroutuje k platform ale stop_position).

Inak ta wiki pise, ze nema byt sucastou highway, ale to sa podla mna mysli cesta (pretoze tam ma byt stop_position), nezakazuje umiestnit zastavku na chodnik. Kde aj realne moze byt.