Mapovanie BTS

mpca86

Zdravím, vedel by mi niekto poradiť ako zo zozbieraných BTS urobiť mapu pokrytia? Niečo ako majú poliaci http://beta.btsearch.pl/.
Len teda namiesto google máp použiť osm mapy?

Zdravím, vedel by mi niekto poradiť ako zo zozbieraných BTS urobiť mapu pokrytia? Niečo ako majú poliaci http://beta.btsearch.pl/.
Len teda namiesto google máp použiť osm mapy?

povedzme pouzi Leaflet  a ovepass API

mpca86

tak majú to aj na githube https://github.com/adlorenz/btsearch skoda ze neviem so stym dalej :D

Dňa pondelok, 27. marca 2017 13:27:55 UTC+2 mpca86 napísal(-a):

aj v umape by sa to malo dat urobit.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/45834e93-0a1a-476e-bff6-f58e5242b9b2%40googlegroups.com.
Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Miroslav Janosik

No treba sa v tom par vecerov vrtat, skusi tomu porozumiet, skusit to nasadit na tvoj vlastny web, ked to rozbehas tak spravit upravu aby to fungovalo nad tvojimi datami a OSM mapou ... proste venovat tomu vecery v najblizisch tyzdnoch :)
  Miro

Dňa pondelok, 27. marca 2017 14:03:34 UTC+2 mpca86 napísal(-a):

Martin Šturcel

Ja to vidím tak že idem písať poliakom ako nato.. zatiaľ sa mi podarilo to len hodiť na svoj web. Python je Španielska dedina pre mňa. No ale áno zábavka bude na dosť dlho. Našiel som ešte pár nadšencov zo Slovenska ktorí sa venujú tomuto koníčku tak viac hláv viac rozumu.

Dňa 28. 3. 2017 13:36 používateľ "Miroslav Janosik" <miro.j...@gmail.com> napísal:
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Michal Palenik

a ako su vlastne tagovane taketo veci v OSM? tower=bts neviem najst, ani
nic podobne

Martin Šturcel

Dňa 28. 3. 2017 14:12 používateľ "Michal Palenik" <sportov...@gmail.com> napísal:

> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Túto správu ste prijali, pretože v službe Skupiny Google odberáte témy skupiny „Openstreetmap Slovakia“.

kayle

hmm... nestiham to sledovat :(
som ich znacil ako
man_made=tower
tower:type=communication

tych par na SK je http://overpass-turbo.eu/s/nQl

Dňa 28.3.2017 o 14:13 Martin Šturcel napísal(a):

kayle

alebo tiez
man_made=mast
tower:type=communication

http://overpass-turbo.eu/s/nQo

Dňa 28.3.2017 o 14:16 kayle napísal(a):

Michal Palenik

to som hladal a zavrhol:

amenity = bts : 0ks
tower=bts: 1ks

> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Miroslav Jurecka

BTSky (bazove vysielace GSM) su casto na spolocnych telekomunikacnych stoziaroch. Je postavena veza a vzdy je tam aspon dake dake radio. Pripadne prevadzac internetu, Wimaxu, LTE 3.5G,  IoT, DVB-T. Preto je tieto stoziare tazko oznacovat len ako BTS.
Kto ma prehlad v antenach, tak to hned zbada....

Porobit pokrytie tychto vysielacov u nas je skvely napad. Sam by som sa pridal. Poznam ludi, co to tiez robia.
Su dake stranky, kde sa schadza komunita SK BTS zberacov ?

V prilohe prikladam zoznam BTSiek O2 stiahnuty niekde na nete. Nie vsetky realne existuju. Mozno boli len planovane...
BTS O2 SK 2013.KML

Martin Šturcel

Našiel som ešte jedného nadšenca ktorý asi jediný píše o love BTS na Slovensku.. a dobrý nápad stránka podľa mňa nieje žiadna. Netvrdím že treba hneď ju založiť no možno sa dá skôr pripojiť k niekomu. Napríklad k radioamatérom... Či zlý nápad?

Dňa 28. 3. 2017 19:44 používateľ "Miroslav Jurecka" <jur...@rknet.sk> napísal:

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Miroslav Jurecka

Ludia co poznam su v DX clube: http://www.dx.cz

Tu je napr. jeden lovec BTSiek:

Zoznam BTS v SR

Martin Šturcel

Áno toho pána som ja myslel :-)
Vraj zoznamy sú aktuálne len nieje aktualizovaný dátum. Ja som mu už niečo poslal z 4ky (PP a okole).

S úctou a pozdravom Martin Šturcel (mpca, mpca86)

Contact me:

- Telephone: +421 911 049 533
- E-mail: mar...@sturcel.sk
- Jabber: martin....@gmail.com
- Skype: mpca86
- Twitter:@mpca86

Dňa 28. marca 2017, 22:45, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Mesire

Martin Šturcel

Skúšam to aj z "druhého" konca. Písal som na úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, či je možné v rámci infozákona sa dostať k nejakému zoznamu keďže oni majú nahlásené presne súradnice základňových staníc... Som zvedavý na odpoveď..

[...]

Dňa 30. marca 2017, 11:02, Mesire <mes...@gmail.com> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

To ma teda zaujima co ti odpisu :) Daj vediet.

Martin Šturcel

Tak písal som im to vo štvrtok o tretej takže rýchlu reakciu nečakám :-D ale budem informovať o tom že čo odpíšu..

Dňa 15. apríla 2017, 11:36, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):
To ma teda zaujima co ti odpisu :) Daj vediet.

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Mesire

Martin Šturcel

Šiel som cez hovorcu. A aj keď náhodou to prejde tak nebudú súhlasiť so zverejnením. No na verifikáciu údajov je to super..

Dňa 16. 4. 2017 8:08 PM používateľ "Mesire" <mes...@gmail.com> napísal:

Martin Šturcel

Takže dnes prišla odpoveď. Citujem:

"Vážený pán Šturcel,

ospravedlňujem sa za oneskorenú odpoveď na Vašu otázku.

Žiaľ, na základe žiadosti podľa zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov (zákon o slobode informácií), žiadať Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb nie je možné sprístupniť zoznam základňových staníc, nakoľko tieto informácie boli podnikmi, ktorými boli poskytnuté, označené ako obchodné tajomstvo.

S pozdravom"

Takže ostáva len ručný zber. Takže kto má nainštalovaný NetMonster a chce pomôcť píšte mi mail. Vďaka! 👍👌😉

Dňa 16. 4. 2017 8:36 PM používateľ "Martin Šturcel" <mar...@sturcel.sk> napísal:

Michal Palenik

On Wed, May 03, 2017 at 02:41:52PM +0200, Martin Šturcel wrote:
> [...]
>
> S pozdravom"
>
> Takže ostáva len ručný zber. Takže kto má nainštalovaný NetMonster a chce

odvolanie. nie je to odmietnutie v sulade so zakonom.

napis na platforma.slovensko.digital tam sa venuju infozakonu
v presnejsom

> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Martin Šturcel

Ja som v podstate písal najprv len informatívny mail či je to možné nepodával som žiadosť podľa infozákona. Dokonca mi aj pán volal že s takouto žiadosťou sa nestretli prvý krát ale že odpoveď je a aj bude stále rovnaká. Takže tak. Samotný úrad podľa mňa komnunikuje s verejnosťou až vzorne. Nechcem zbytočne do nich rýpať.

Dňa 3. 5. 2017 3:03 PM používateľ "Michal Palenik" <sportov...@gmail.com> napísal:

> [...]

Túto správu ste prijali, pretože v službe Skupiny Google odberáte témy skupiny „Openstreetmap Slovakia“.

Tomas Vanco

Čauko,
aký je rozdiel medzi tou appkou NetMonster a inViu OpenCellID a ich databázov?
Túto som kedy používal.
môžem nejaký starý mobil na to využiť a dačo zmapovať v PN.

.šegi

Martin Šturcel

OpenCellID BOL komuntitný projekt.. Začiatkom apríla Markus odstúpil od vývoja a údržby tejto stránky (opencellid.org) a ponúkol ju verejne. Záujem prejavilo Unwired Labs. Komerčná firma ktorá ponúka totožné služby. Tažko povedať apo sa to bude vyvíjať ďalej. No k veci export sa dá robiť do *.clf súborov a následne s nimi ako tak pracovať.
NetMoster je obdobná app českého vývojára a exporty vie robiť do malo podporovaného .clf ale aj do .json a .ntm (vpodstate csv súbor). (JSON file aktuálne parsujem priamo na stránku zoznam ktorý je teda skoro vždy aktuálny https://sturcel.sk/btsmapa/zoznam). NetMonster má priamo implementované sťahovanie pre CZ republiku zoznamov zo stránky www.gsmweb.cz a taktiež aj export na web... Toto by malo fungovať onedlho (neviem kedy presne) aj u nas kedže mám prislub od developera že zapracuje na tom. Chystám sa aj na preklad app aby bola prívetivejšia aj pre nás len čakám kým mi prídu stringy na preklad.

Dňa 3. mája 2017, 19:43, Tomas Vanco <tva...@gmail.com> napísal(-a):

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

daniel abaffy

a naco je to vsetko dobre??

---
Ing. Daniel Abaffy

Martin Šturcel

Viac menej pre zábavu.

Dňa 9. 5. 2017 15:31 používateľ "daniel abaffy" <daniel...@gmail.com> napísal:

daniel abaffy

cize ziadny prakticky prinos :) to som si aj myslel :D

Martin Šturcel

Nepovedal by som že žiadny... No priamy prínos to nebude mať...

Dňa 10. 5. 2017 11:20 používateľ "daniel abaffy" <daniel...@gmail.com> napísal:

Pa Po

mozu sa  mapovat aj BTS ktore su na bytovkach/cinziakoch?

prilezitostne ich mapujem a nevidim dovod, preco by sa v mape nemali nachadzat.

On Wed, Nov 3, 2021 at 4:33 PM Pa Po <patrik...@gmail.com> wrote:
mozu sa  mapovat aj BTS ktore su na bytovkach/cinziakoch?

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/6fd94ecd-2031-4525-8f5a-f4cab8a9fb55n%40googlegroups.com.

miso k

Martin, tiez som sa tomu chcel trochu povenovat. BTSky su vynikajuce orientacne body. V okoli som ich uz par zakreslil. Stiahol som si rozne android appky, ale ani jedna toho vela nevedela.
Hladal som nejaku dobrovolnicku databazu, kde by som sa dozvedel viac a narazil som na spominanu stranku. Z mojho okolia tam ale nic nebolo. Asi sa tomu vela ludi nevenuje.
Ako funguju meteostanice?

Miso

Dátum: streda 3. novembra 2021, čas: 16:43:17 UTC+1, odosielateľ: jose1711

Miro Mirecnet

BTS stanice sa mapuju. Aj ich par ludi technicky zameriava. Viac info: https://www.idnes.cz/mobil/tech-trendy/co-vsechno-potrebujete-pro-loveni-bts.A020112_0049139_mob_tech
Bludila tu jedneho casu databaza vysielacov O2. Vela vsak bolo falosnych :)

po 15. 11. 2021 o 7:37 miso k <misk...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/93f8bc87-529e-4680-a8af-fae55d7b6e82n%40googlegroups.com.

Júlia Vargová

Zdravicko, prosim vas nejaky zoznam BTS lokalizacie? Hlavne západne a stredné SK? ´dakujem

Dátum: pondelok 27. marca 2017, čas: 13:27:55 UTC+2, odosielateľ: martin....@gmail.com

Staci vediet ako sa v osm taguju tieto objekty a potom pouzit Overpass. Napriklad (pre neodporucany tag "amenity"="bts"):

https://overpass-turbo.eu/s/1nev

Treba stlacit tlacitko "run" vlavo hore.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/fca962f9-9d34-43a3-a322-98f8afaee981n%40googlegroups.com.

miro.j...@gmail.com

Ja som používal https://www.cellmapper.net , ktorí zbierajú asi dáta nejako od užívateľov, neviem.
Treba tam v menu vybrať "provider" a vyplniť tam Slovenského providera. Potom ukáže zelenou kde má dáta, a v tých miestach sú aj informácie o BTS.

  ahoj, Miro

Dátum: nedeľa 30. októbra 2022, čas: 23:21:27 UTC+1, odosielateľ: Júlia Vargová

niečo podobné je aj na https://www.nperf.com/sk/map/SK/

Dátum: pondelok 31. októbra 2022, čas: 14:04:21 UTC+1, odosielateľ: miro.j...@gmail.com

Júlia Vargová

ďakujeeeem

Dátum: pondelok 31. októbra 2022, čas: 14:09:49 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Jana Pisková

No niečo sa nájde, ale konkrétne ak hľadám podľa napr. 1-01-3063-11892 nejaku lokalizáciu, tak sa asi veľmi nepohnem, či,?:

Dátum: streda 2. novembra 2022, čas: 11:53:16 UTC+1, odosielateľ: Júlia Vargová

Miro Mirecnet

Ked chces nieco zlozitejsie na telekomunikacie v GSM > skus appku v Androide - NetMonster

pi 4. 11. 2022 o 11:49 Jana Pisková <jp.r...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/ba3f27ca-84a1-4643-9613-d1e8b5aa544bn%40googlegroups.com.

miro.j...@gmail.com

Tie štyri čísla by mali byť MCC, MNC, LAC, Cell ID. Dá sa podľa nich hľadať. Ak by to malo byť na Slovensku, tak by prvé číslo malo byť 231 (https://cellidfinder.com/mcc-mnc), a to číslo 1 je zvláštne, podľa mňa nepripadá žiadnej krajine.

Ak to "1-01-3063-11892" môže byť niekde v mori pri Austrálii, tak ti pomôže https://cellidfinder.com/cells , tam to nájdš. https://opencellid.org túto cell nevie nájsť.
Môžeš skúsiť aj iné stránky, je ich viacero na googli cez "bts cell finder"
  ahoj, Miro

Dátum: piatok 4. novembra 2022, čas: 11:49:20 UTC+1, odosielateľ: Jana Pisková