Odstránenie is_in a zmena source=bing

Filip C

Ahojte, chcel by som sa spýtať aký máte názor na hromadné odstránenie is_in a zmenu source=bing na source=Bing.
Poprosil by som Vás aby ste sa vyjadrili v ankete (pracuje sa s tým lepšie ako keď každý reaguje do fóra).
- anketa je anonymná
- kvôli zabráneniu spamu je tam nastavené, že na jeden gmail účet je možné hlasovať len raz
- na konci je možné si pozrieť priebežné výsledky
- pokiaľ sa vrátite s rovnakým účtom na anketu po nejakom čase, malo by sa dať pozrieť si aktuálne priebežné výsledky

Diskusie na túto tému vo fóre:

Po mesiaci t.j. 22.01.2022  publikujem výsledky a pokiaľ tam bude aspoň 15 hlasov, tak to buď zmením, alebo nechám tak, podľa výsledkov. (Pokiaľ chcete dostať upozornenie na výsledky zapnite si odber tejto témy vpravo hore)

Tibor Jamečný

Ahoj Filip,

aký je konkrétne problém so source=bing? Je to len označenie pôvodu, takže to nemusí byť veľkým písmenom. Rovnako máme aj "kapor2", "survey", atď.
Do budúcnosti by bolo vhodné poslať štatistiku používania variantov "bing" v tagu "survey", aby bolo hneď zrejmé, ktorý variant sa používa najčastejšie. Tiež sa tým dajú odhaliť preklepy, ktoré sa môžu naraz opraviť.

A vďaka za iniciatívu. Osobne by som následnú akciu nepodmieňoval určitým počtom hlasov, keďže 15 aktívnych mapperov nevidím moc reálne (snáď sa mýlim :) ). A čas by som skrátil tak na dva týždne, lebo kto sa chce vyjadriť, spraví to v nasledujúcich pár dňoch a potom sa na to zabudne (pripomienka tak 24h pred vypršaním termínu by prišla vhod).

S pozdravom
Tibor

Filip C

So source=bing má problém JOSM. Neviem aký, nehľadal som pôvod, ale vadí mi warning pri uploadoch.

Štatistika používania tagov:
source=bing alebo source=Bing
spolu: 1 256 350 z toho:
 - nodes: 1 127 046
 - ways: 129 197
 - relations: 107
source=survey alebo source=Survey
spolu: 375 157 (len s malým "s") resp. 375 363 z toho:
 - nodes: 340 578 resp. 340 773
 - ways: 34 556 resp. 34 567
 - relations: 23 resp. 23
source=Ortofotomozaika SR
spolu: 993 650 z toho:
 - nodes: 888 700
 - ways: 104 912
 - relations: 38

Ja som si pozrel aktívnych mapperov na Slovensku a som niekde v prvej 15-tke, a dosť toho editujem, tak som si povedal, že toľko ľudí by sa tu mohlo nájsť, ale zároveň som to nechcel nechať rozhodnúť napr. piatich. Viem, že nie všetci sú na tomto fóre aktívny denne, aj preto som sa rozhodol dať až mesiac času, keď budem najbližšie robiť nejaké podobné hlasovanie uvidím podľa tohto a možno čas skrátim ;)

Dátum: utorok 21. decembra 2021, čas: 19:56:49 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný
source=Ortofotomozaika SR in Slovakia.jpg
source=survey in Slovakia.jpg
source=survey2 in Slovakia.jpg
source=bing in Slovakia.jpg

miro.j...@gmail.com

Ahojte

myslím že tam chýba možnosť pre mňa a mnoho iných polo-aktívnych mapperov - "neviem sa vyjadriť, nemám dosť vedomostí o pozadí týchto zmien, alebo je mi to aj jedno".
Keďže nemôžem odpovedať, tak neodpoviem, to zníži počet odpovedí a spôsobí že sa bude zdať že je iba 6 aktívnych mapperov :-)

  ahoj, Miro

Dátum: utorok 21. decembra 2021, čas: 21:01:33 UTC+1, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Filip C

Myslel som na túto skupinu tak, že otázky nie sú povinné, čiže je možné odpovedať na nej aj jednotlivo, pokiaľ Vám je blízka len jedna otázka.
Otázka je naschvál nastavená tak, že by bolo dobré sa v problematike aspoň trocha vyznať, preto tam nie je možnosť "je mi to jedno". Nie je to o tom, koľko je aktívnych mapperov, ale o tom, že aspoň trocha vedia o čo sa jedná.
Príklad: Niekto odpovie na obe otázky "je mi to jedno". Pripočíta sa jeho hlas k počtu hlasov, ale pre anketu, či tagy odstrániť/zmeniť alebo ponechať tak ako sú, to význam nebude mať.
Teoreticky by tam bola podľa mňa lepšia možnosť "nechám rozhodnúť skúsenejších, ale chcem odovzdať hlas do ankety" alebo niečo podobné.

Dátum: streda 22. decembra 2021, čas: 12:02:28 UTC+1, odosielateľ: miro.j...@gmail.com

synalik

Filip, mne žiadne problémy pri source:bing JOSM nehlási /ani verzia 1884, ani 18193/. Pri validácii je všetko ok.
Ja som kedysi keď som ešte obkresľoval z Bingu označoval zdroj aj rokom, lebo Bing mal v pravom dolnom rohu aj rok. Takže som dával napríklad Bing 2017, Bing 2015 a pod.
braňo

st 22. 12. 2021 o 12:02 miro.j...@gmail.com <miro.j...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/950537bf-88e8-41ba-bb80-f4a5019f21e1n%40googlegroups.com.

Jozef Riha

obrázok.png
obrázok.png

Ja nie som apriori proti nahradeniu - koniec koncov na https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bing_Maps je uvedene Bing (a nie bing). Sam som sa na to kedysi chystal, ale nejak som sa zasekol.

Aceman444

Ja myslim, ze to hlasi preto, ze niekde v JOSM predvolbach ma source=Bing a pri velkej podobnosti existijucej hodnoty s tym co pozna, navrhne taketo varovanie. Ale neznamena to s malym pismenom je zle. Tymto sposobom len hlada preklepy a podobne. napr. ked tam date source=janeviemco, tak asi nenavrhne nic, lebo to sa mu na nic nepodoba.

Ale ak je nejaka dohoda napr. na OSM wiki, ze konkretne Bing sa ma pisat s velkym tak som za zjednotenie. Inak nie.

Dátum: streda 22. decembra 2021, čas: 13:30:10 UTC+1, odosielateľ: jose1711
[...]

Filip C

Pripomienka 24 hodín pred vypršaním termínu :)

Filip

Dátum: utorok 21. decembra 2021, čas: 19:56:49 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný
Ahoj Filip,

Filip C

Vyhodnotenie:
počet hlasujúcich: 15
1. otázka: Ste za hromadné odstránenie tagu is_in=* ?
počet hlasujúcich: 13
za: 12, proti: 1
92,3% hlasujúcich je za hromadné odstránenie tagu
2. otázka: Ste za hromadné zmenenie tagu source=bing na source=Bing?
počet hlasujúcich: 14
za: 11, proti: 3
78,6% hlasujúcich je za hromadné zmenenie tagu

V priebehu budúceho týždňa budem tieto tagy mazať resp. meniť. Dám vedieť, keď to budem mať hotové.

Priebeh odovzdávania hlasov:
21.12.2021 17:31 - zverejnenie ankety
21.12.2021 - počet nových hlasov: 3
22.12.2021 - počet nových hlasov: 7
23.12.2021 - počet nových hlasov: 1
02.01.2022 - počet nových hlasov: 1
14.01.2022 - zmienka vo WeeklyOSM CZ 597
21.01.2022 23:03 - pripomienka 24 hodín do ukončenia ankety
22.01.2022 - počet nových hlasov: 3
23.01.2022 09:00 - ukončenie zbierania hlasov

Odporúčania pre budúce ankety:
- postačujúci čas je 1 týždeň, maximálne dva
- bolo by asi vhodné do predmetu napísať "[anketa]"
- pripomienka 24 hodín pred ukončením hlasovania je potrebná
- anketa cez Google formuláre bola v poriadku (pokiaľ Vám niečo nevyhovovalo, komentujte)

Dátum: piatok 21. januára 2022, čas: 23:03:37 UTC+1, odosielateľ: Filip C

Filip C

Podarilo sa mi k tomu dostať ešte dnes a bolo to jednoduchšie ako som si myslel, takže je to hotové :)

Filip009

Dátum: nedeľa 23. januára 2022, čas: 9:35:16 UTC+1, odosielateľ: Filip C

super, vdaka

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/dba7e575-ba9e-445f-acf2-04965053d1b3n%40googlegroups.com.