Smerovník

Filip C

Mar 20, 2021, 4:15:56 PM3/20/21
to Openstreetmap Slovakia
Ahojte,

neviete prosím Vás, či sa mapujú aj takéto "smerovníky nesmerovníky" ako tourism=information & information=guidepost ?
IMG_20210320_130723.jpg

Aceman444

Mar 20, 2021, 5:58:39 PM3/20/21
to Openstreetmap Slovakia
Zdravim, mne sa zda, ze som take videl zakreslene. Cyklorazcestniky ani viac info nemaju, toto je asi dostatocne.

Len treba pridat bicycle=yes na ten razcestnik, k tomu co ste napisali, aspon JOSM to tak robi.

Dátum: sobota 20. marca 2021, čas: 21:15:56 UTC+1, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Robert Nádvorník

Mar 21, 2021, 5:19:03 AM3/21/21
to Openstreetmap Slovakia
Zdravim.
Osobne by som toto neznacil ako cyklosmerovnik. Je to len obdoba sipky na strome pri malovanom C alebo turistickom znaceni. Vzhladom na to, ze nic vhodne na umiestnenie v okoli nie je, tak to osadili na takto.

Dátum: sobota 20. marca 2021, čas: 22:58:39 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Tibor Jamečný

Mar 21, 2021, 2:07:15 PM3/21/21
to osm...@googlegroups.com
On Sat, Mar 20, 2021 at 9:16 PM Filip C <filipk...@gmail.com> wrote:
Ahojte,

neviete prosím Vás, či sa mapujú aj takéto "smerovníky nesmerovníky" ako tourism=information & information=guidepost ?

Ahoj,

ja zaznacujem aj takeho "odlahcene" smerovniky. Obsahuju stale tabulky s cislom trasy a smerom, namontovane na vlastnej tyci, a oproti "plnohodnotnej" verzii im chyba len nazov a vzdialenost v kilometroch. Kedze kilometre do OSM neznacime, tak sa odlisuju len chybajucim tagom "name".

T.

MisoBqi

Mar 21, 2021, 3:54:57 PM3/21/21
to Openstreetmap Slovakia
Zdravím,

prikláňam sa skôr k názoru nezaznamenávať. Je to len obdoba značkárskych kolov na peších trasách (kde občas tiež bývajú plechové šípky, ak sa trasa lomí). Nie je to zďaleka v zmysle Tag:information=guidepost - OpenStreetMap Wiki

Michal

Dátum: nedeľa 21. marca 2021, čas: 19:07:15 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný

Martin Ždila

Mar 21, 2021, 4:59:45 PM3/21/21
to osm_sk
On Sun, Mar 21, 2021 at 8:55 PM MisoBqi <mi...@hiking.sk> wrote:
[...]

ja to zaznamenavam.

ale ak to nehcete ako guidepost, tak mozete aspon takto:

information trail_blaze

route_marker

node A marker that shows the position of the way. Could be a symbol, a short pole or a painted marking.
Note: 2 tagging variants currently in use.

--
Martin Ždila

Miroslav Kostial

Mar 21, 2021, 7:26:29 PM3/21/21
to osm...@googlegroups.com
Podľa mňa má zmysel zaznačiť aj takýto smerovník. Vo vysokohorskom teréne ( napríklad cyklotrasa cez Krížnu ) to má určite zmysel. Keď sa pokazí počasie, nedá sa poriadne orientovať a je dobre vedieť, kde mám podľa mapy očakávať napríklad odbočenie.

so 20. 3. 2021 o 21:16 Filip C <filipk...@gmail.com> napísal(a):
Ahojte,

neviete prosím Vás, či sa mapujú aj takéto "smerovníky nesmerovníky" ako tourism=information & information=guidepost ?

--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/7a8b9f74-dbf2-4a2b-846f-73e4571bfa15n%40googlegroups.com.

Michal Rusina

Mar 22, 2021, 4:43:32 AM3/22/21
to osm...@googlegroups.com
Na miestach kde je pokope tychto tyciek viac (turisticka + nejake cyklisticke, lebo premotivovana obec a eurofondy) toto vyrazne zneprehladni mapu, specialne na malych zariadeniach.

Martin Ždila

Mar 22, 2021, 4:45:07 AM3/22/21
to osm_sk
On Mon, Mar 22, 2021 at 9:43 AM Michal Rusina <em...@michalrusina.sk> wrote:
Na miestach kde je pokope tychto tyciek viac (turisticka + nejake cyklisticke, lebo premotivovana obec a eurofondy) toto vyrazne zneprehladni mapu, specialne na malych zariadeniach.

Ktoru mapu konkretne? Na OSM su zaloze stovky map. Prosim priklad.

Michal Rusina

Mar 22, 2021, 6:11:58 AM3/22/21
to osm...@googlegroups.com
Pouzivam export z freemap.sk v Garmin hodinkach.

Aceman444

Mar 23, 2021, 5:59:00 PM3/23/21
to Openstreetmap Slovakia
Ja ich tiez znacim.

Dátum: nedeľa 21. marca 2021, čas: 21:59:45 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Filip C

to Openstreetmap Slovakia
Ahojte, po skoro roku mapovania som našiel týchto 10 typov smerníkov.

Snímka obrazovky.jpg

Tagujete ich takto, alebo nejak inak?

Dátum: utorok 23. marca 2021, čas: 22:59:00 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Aceman444

Nov 11, 2021, 5:13:05 PM11/11/21
to Openstreetmap Slovakia
Kvalitny navrh.

Preco je 7. a 8. obrazok guidepost a nie route_marker a 9. je route_marker a nie guidepost? Podla coho to navrhujete rozlisovat. Kedy je to guidepost a kedy len route_marker? Mne sa zdalo, ze zalezi ci ma tu tabulku s nazvom.

Dátum: utorok 9. novembra 2021, čas: 12:22:09 UTC+1, odosielateľ: filipk
Ahojte, po skoro roku mapovania som našiel týchto 10 typov smerníkov.

Filip C

Nov 11, 2021, 5:33:06 PM11/11/21
to Openstreetmap Slovakia
Myslel som označovať len tzv. mini smerovníky ako route_marker a veľké, na ktorých sú uvedené aj destinácie označovať ako guidepost. Aj keď súhlasím s Vami, že tie bez mena sú diskutabilné, pretože dnes som v Žiline videl veľký smerovník (bolo na ňom aj 10 značiek) ale nemal meno, a zasa na druhej strane, tam kde je na obrázku 8 turistický smerovník, tých bolo na tom mieste vedľa seba veľa (neviem prečo ich používali namiesto maľovaných značiek) , čo zneprehľadňuje mapu.

Dátum: štvrtok 11. novembra 2021, čas: 23:13:05 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Martin Ždila

to osm_sk
On Thu, Nov 11, 2021 at 11:13 PM Aceman444 <acesha...@gmail.com> wrote:
[...]

Podla wiki nazov nie je nutny:

Guideposts (aka fingerposts or finger posts) are often found along official hiking/cycling/riding/skiing routes to indicate the directions to different destinations. Additionally they are often named after a region or place and show the altitude.

V opacnom pripade by vacsina SCK smerovnikov neboli guideposty.

9 by som osobne znacil tiez ako guidepost. Takze za mna je to guidepost minimalne ak tam ma tabulky s nazvami destinacii alebo s nazvom miesta na ktorom sa nachadza. route_marker by som pouzil iba na stlpiky so sipkami ktore usmernuju.

Filip C

to Openstreetmap Slovakia
Mohol by som to teda pridať na wiki takto ako je to na obrázku ako ilustráciu pre ostatných mapperov?

smerniky.jpg
Dátum: piatok 12. novembra 2021, čas: 8:15:32 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Alexander Zatko

to osm_sk
ja som za.

--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/9e58f954-c930-4c72-817f-4fccb62f7f0fn%40googlegroups.com.

Aceman444

Nov 17, 2021, 5:09:17 PM11/17/21
to Openstreetmap Slovakia
Tiez som za, Martinov navrh znie dobre, ak je to v sulade s wiki.

Dátum: nedeľa 14. novembra 2021, čas: 11:30:01 UTC+1, odosielateľ: orde
ja som za.

On Sun, Nov 14, 2021 at 10:33 AM Filip C <filipk> wrote:
Dátum: piatok 12. novembra 2021, čas: 8:15:32 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Filip C

to Openstreetmap Slovakia
Pridal som to teda na wiki, až na obrázky, pretože som robil na wiki len prvé edity a nemám práva na pridávanie fotiek, tak som ich pridal len ako prepojenie. Pokiaľ má niekto práva na to aby vedel dávať práva tak by som bol rád ;). Pokiaľ je niekto kto má práva aspoň na pridávanie fotiek poslal by som mu ich, že by ich tam pridal priamo.
Povedzte, či je to takto okej, pokiaľ áno, tak príklady pridám aj k turistickým smerovníkom (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Slovakia/Hiking_routes#Guideposts.2FMaps).
Dátum: streda 17. novembra 2021, čas: 23:09:17 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
Dakujem.

Ked sme pri znaceni razcestnikov, vie sa niekto vyjadrit k diskusii na https://www.openstreetmap.org/changeset/107865540 o zlucovani razcestnikov, zadavani 'ref' ci roznych nazvov a 'ele'? Ake mate nazory?
Dakujem

Dátum: pondelok 22. novembra 2021, čas: 11:20:54 UTC+1, odosielateľ: filipk

Filip C

Nov 28, 2021, 1:03:00 PM11/28/21
to Openstreetmap Slovakia
- zlučovanie rázcestníkov
                    - rázcestník zlúčený v spomínanom edite https://www.openstreetmap.org/changeset/107865540
                    - node pre cyklistický rázcestník vtedy ešte nebol vytvorený, tak ho používateľ vložil do jedného node
          https://www.freemap.sk/?map=19/48.554594/17.538815&layers=XI&image=84862
                    -node vytvorený pre cyklistický rázcestník
          - wiki: " Create a node at the exact position  ..." https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:information%3Dguidepost#How_to_map
podľa môjho názoru:
          - pokiaľ sú tam dve rôzne tyče, na ktorých sú tieto smerovníky, tak určite vytvoriť dva rôzne body
          - neviem či je lepšie ich nechať na ceste, alebo nastaviť na približné miesto pozície v realite (ja ich nastavujem na miesto v realite, ale nikdy som neskúšal ich nechať na ceste a zoradiť reláciu, či sa zoradia aj body so smerovníkmi alebo nie)

- zadávanie 'ref'
          - wiki: " Reference number of the guidepost."
podľa môjho názoru:
          - súhlasím s mirec240, že toto 'ref' nachádzajúce sa vpravo dole je referenciou na turistickú/cykloturistickú trasu a nie 'ref' smerovníka
          - ref osobne nezadávam, radšej priradím daný smerovník k reláciám, ktorých sa daný smerovník týka (napr. aj keď sa smerovník nachádza na trase 3 turistických trás, ale sú na ňom šípky len k dvom, čo je potvrdené v ich pravom dolnom rohu číslom trasy ku ktorej sa vzťahujú, tak tento smerovník pridávam len k týmto dvom reláciám)

- rôzne 'ele'
          - wiki: "Inscribed height of place above sea level in metres."
podľa môjho názoru:
           - 'ele' zadávam zo smerovníka, nepozerám na to, že či to sedí s realitou, keď chcem informáciu o reálnej výške pozriem si radšej vrstevnice a výšku odhadnem, lebo značenie KST a SCK je fakt len orientačné. Pokiaľ to nesedí o sto a viac metrov, určite by som napísal KST, či si nepomýlili miesto na ktoré to chceli dať.

- rôzne 'name'
          - pokiaľ sú na jednej tyči dve rôzne názvy, ten prvý by som dal ako 'name' a druhý prípadne ako 'alt_name'

Zaujímavosť na záver:
           - videl som už aj smerovník na ktorom boli dve plakety s názvom a rôznym 'ele', vtedy je diskutabilné ako to označovať
IMG_20210619_133932.jpg
Dátum: nedeľa 28. novembra 2021, čas: 14:35:37 UTC+1, odosielateľ: Aceman444