Máme mapovať každé jedno ...?

Filip C

Po sprístupnení DMR 5.0 prišlo obdobie, kedy konečne začali byť v lese viditeľné lesné cesty, mnohé prírodné úkazy, zrázy, skaly a mnoho iného. Po čase sa mi ale naskytá otázka: “Mapovať každý jeden objekt, ktorý je vidno na DMR 5.0?”.
  • Máme mapovať každú jednu dieru v zemi?
  • Máme mapovať každú jednu lesnú cestu?
  • Máme mapovať každú jednu baňu a hlušinu pred nimi?
  • Máme mapovať každý jeden vrchol?
  • Máme mapovať každé jedno koryto potoka?
  • Máme mapovať každú jednu skalu?
  • Máme mapovať každý jeden strom?

A to všetko bez overenia v teréne?

Viem, že nie je v ľudských silách prejsť všetky vymenované veci, ale fakt majú byť všetky v OSM?

osm_overhype.jpg

Filip

T. -

Tak treba k tomu asi pristupit so sedliackym rozumom :). Ja sa znazim prioritne a podrobne mapovat to, o com si myslim, ze ma najvaciu pridanu hodnotu pre vacsinu uzivatelov a odlisuje osm od ostatnych map: cesty a chodniky, obchody, popisne cisla, cyklotrasy, budovy... Ak mapujem bez overenia v terene, tak sa snazim overit aspon z dvoch zdrojov (napr. lesne cesty z dmr, ortofoto a stravy; waterways z dmr, inspire a ortofoto; sporne popisne cisla (viac bodov blizko seba) nemapujem...). Prilis velke detaily nemapujem (napr. ploty v suvislej zastavbe domov, jednotlive nevyrazne stromy...). Na wiki je k vacsine objektov dost presny popis, ktory vie dat aj odpoved na otazku ci objekt mapovat alebo nie - postupoval by som asi podla neho.
Tomas_J

Miro Mirecnet

Situacia v terene sa momentalne overuje a prebieha tam vyskum.
To od pocitaca nezistis, kym sa tam nevyberies.

st 2. 8. 2023 o 20:39 T. - <jancovi...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/488a6a60-b49f-458a-83c0-c8c9f57be104n%40googlegroups.com.

Miloš Laššák

Tiež sa nesnažím dávať všetko, ani všetky lesné cesty (event čisto zvážnice na ťahanie dreva), niekedy pozriem strava heatmaps čo sa tadiaľ jazdí. Ale priznávam že nie všetky lesné cesty čo dám sú 100% prejazdné (väčšina ale áno), na druhú stranu nemažem ani keď osobne tadiaľ idem a nie to to naozaj zarastená húština "len" horšia priebojnosť. Potoky tiež väčšinou pridám tie ktoré viem že existujú, ktoré vidím na ortofoto že existujú, alebo naozaj tuším že existujú - 2km výdatný potok bez prítokov je nezmysel, hlavne keď na lidare su veľké bočné korytá (snažím sa iba upraviť tie ktoré sú už dlho zanesené na mape. Nevidím zmysel mapovať diery, stromy, kamene (ak to nie je významný kameň či už prominenciou, významom alebo pôvodom - bludný kameň, ale skalnatý hrebeň určite nie).

Dátum: sobota 5. augusta 2023, čas: 14:26:53 UTC+2, odosielateľ: Miro Mirecnet