Dotaz - Vztahy medzi way objektami

Tomas Belak

Mar 21, 2024, 7:37:59 AMMar 21
to Openstreetmap Slovakia
Dobry den,
som v tejto komunite novy, tak sa ospravedlnujem ak pouzijem nespravnu terminologiu, ale pri praci na projekte sa mi vyskytol takyto problem, ktory by som chcel riesit. Uvediem na priklade:

Aquapark v Senci(https://www.openstreetmap.org/way/4692275) vyznaceny na mape ako leisure=water_park v ramci svojho vyznaceneho uzemia, obsahuje aj ine way objekty napr. typu swimming_pool alebo pitch, ktore ma zaujimaju.

Existuje nejaky zauzivany sposob, alebo je mozne priamo z OSM dat priradit tie ostatne way objekty ku akoby hlavnemu objektu water_park ?

Chcel by som docielit take nieco, ze by som mal aquparak senec ako water_park a k tomu vsetky objekty v oranzovom obdlzniku ako relaciu.

Vopred dakujem za odpovede.

Screenshot 2024-03-21 122744.png

Filip C

Mar 21, 2024, 8:12:06 AMMar 21
to Openstreetmap Slovakia

Ale neodporúčam používať, pretože v tomto prípade sa všetky objekty súvisiace s aquaparkom nachádzajú vo vnútri plochy aquaparku.

Na aké konkrétne využitie vám to treba?

Filip

Dátum: štvrtok 21. marca 2024, čas: 12:37:59 UTC+1, odosielateľ: tomas2...@gmail.com

Tomas Belak

Mar 21, 2024, 12:41:26 PMMar 21
to Openstreetmap Slovakia
dakujem, pomohlo mi to lepsie pochopit ako v OSM funguju veci.

Ako skolsky projekt sa snazim zhotovit databazu miest kde sa da sportovat. Pouzil som k tomu overpy kniznicu v pythone, kde som nastavil query tak aby mi zachytila vsetky sportoviska o ktorych viem vo svojom meste. V priklade co som uviedol by som chcel aby miesto na sport bol aquapark senec a objekty v ramci neho ulozit ako "vybavenie" Aquaparku a nie ako samostatne miesto na sport. Dufam, ze som to vysvetlil pochopitelne.

Tomas

Dátum: štvrtok 21. marca 2024, čas: 13:12:06 UTC+1, odosielateľ: Filip C

Aceman444

Mar 21, 2024, 4:20:49 PMMar 21
to Openstreetmap Slovakia
Ok, ale teda toto nie je pripad na pouzitie nejakej relacie priamo v OSM. Objekty v akvaparku najdete vybranim vsetkych objektov, ktore su geometricky vovnutri plochy objektu akvapark. samozrejme mozete si vyfiltrovat len typy objektov, ktore potrebujete napr. leisure=playground, alebo leisure=pitch.

Dátum: štvrtok 21. marca 2024, čas: 17:41:26 UTC+1, odosielateľ: Tomas Belak