novinky na X vol 2021-02-04

Nasadil som "nerenderovanie" cliff a earth_bank na DMR5.0.

Zrusil som aj renderovanie vrcholov a sediel bez name=*.

Ale nieco som aj pridal - renderovanie nazvov horskych hrebenov.

Plus odsadenie nazvov dolin som zmensil na 80% a pridal renderovanie nazvov niektorych kratkych dolin s dlhymi nazvami, ktore sa predtym nezmestili.

Mimochodom hladame spozora pre nieco ako https://www.hetzner.com/dedicated-rootserver/ax101 nech je renderovanie sviznejsie :-). Prosim hlaste sa.

kayle

Dňa 4.2.2021 o 22:59 Martin Ždila napísal(a):
> Mimochodom hladame spozora pre nieco ako
> https://www.hetzner.com/dedicated-rootserver/ax101
> <https://www.hetzner.com/dedicated-rootserver/ax101> nech je
> renderovanie sviznejsie :-). Prosim hlaste sa.
Len taká drobnosť, aj tohto roku môžete prispieť svojimi 2% z dane -
http://wiki.freemap.sk/DvePercenta
(Je tam ešte staré vyhlásenie, nevidel som novšie. Ak bude nové, zmením
a dám vedieť)

synalik

kayle pozri tu, malo by byť tohtoročné:

pi 5. 2. 2021 o 6:56 kayle <fre...@kayle.sk> napísal(a):
--
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/698aba13-bb43-ad74-f993-37c49ed1900b%40kayle.sk.

miro.j...@gmail.com

Ahoj

pozeram ze to sponzorske (na prenajatie serveroveho casu) je 120 eur mesacne, a treba na to kazdomesacne prispevky?
Sponzorovat to trochu mozem (aj teraz posielam kazdy mesiac na freemap), ale nie celu ciastku, muselo by sa najst viacero ludi.
Ak sa ozve viacero zaujemcov tak dajte vediet, dame to dokopy.

  ahoj, Miro

Dátum: štvrtok 4. februára 2021, čas: 22:59:42 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

On Fri, Feb 5, 2021 at 2:55 PM miro.j...@gmail.com <miro.j...@gmail.com> wrote:
pozeram ze to sponzorske (na prenajatie serveroveho casu) je 120 eur mesacne, a treba na to kazdomesacne prispevky?

Ak to nechces len na jeden mesiac, potom to treba platit mesacne ;)
Neviem, ako to planuje Martin, ale su dve moznosti:
1) ak to ma byt dalsi server, tak potom treba 120€/mesacne
2) ak novy server ma nahradit ten existujuci, tak teoreticky treba len rozdiel (fm2 stoji okolo 40€ mesacne bez HDD upgrade), zaklad by platilo OZ tak, ako doteraz a len "luxus" by sa doplacal, cize cca 70 - 80€ mesacne.

[...]

Vdaka za stedru ponuku, ale asi to uz netreba prehanat, nestaci ze tomu obetujeme cas ale este aj dalsie peniaze...

Idealne by bolo motivovat pouzivatelov map aby prispievali, len treba nejaku formu. Sano urcite spomenie chrony, len v tom je odbornik asi len on a neviem ci by sa to dalo dat rychlo do praxe.

Narychlo nejake moznosti:
- reklamy pre free pristup
- dat niektore funkcie len platiacim

Prispievatelom fotografii nejake zlavy alebo zadarmo.

Ale povedzte aj svoj nazor...

Zimna sezona sa - zda sa - (nanestastie) pomaly konci, takze sa konecne pustim do programovania akehosi "pasu", ktory umozni jeho drzitelovi VIP pristup k freemap (ak to tak naimplementujeme). Nieco podobne mame na nabezky.sk a len v januari sme vyzbierali viac ako 300 eur, za ktore priebezne kupujeme chrony. Takze ak nejake mate, mozete si ich uz dnes vymenit za eura.

Mimochodom, chorny moze ziskat kazdy clen tohoto fora aj za mapersku robotu*. Planujem napisat specifikaciu na JOSM plugin, ktory umozni ziskavanie chronov bez nutnosti vyplnat formular v Rovasi, co je mozne uz dnes, ak chcete za svoju dobrovolnicku pracu odmenu. Mozno sa najde nejaky java programator ktory ten plugin nakodi.

s.

* ak ma niekto zaujem, moze si precitat pravidla hry.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520Rn%3Dn5EB-oPoC%2BMZQBZVqjxkoJKF-YEK0Nc1SDWhDz-%3Dbw%40mail.gmail.com.

rasto trubac

Zdravim,
Vsetky doterajsie zlepsenia su vyraznym krokom ku kvalite a vizualu mapy. Dakujem za perfektnu pracu.
Tato zmena ("nerenderovanie" cliff a Zrusil som aj renderovanie vrcholov) v mojom dominantnom regione - Male Karpaty sa vsak mne osobne nepozdava. V terene mi pomahali prave tieto prvky sa spravnejsie orientovat a aj pri planovani krizom krazom lesom (co v tomto regione ide) to bola dobra pomocka kade ist ci neist.
Pri vrcholoch, casto som rad jednoducho siel na vrchol kopca aj ked nemal meno. Teraz to v mape nie je. Pri tej prilezitosti - da sa nejaky nepomenovany vrchol pomenovat? prikladom uvediem dobre znamy Stary plast (https://www.freemap.sk/?map=17/48.480785/17.328288&layers=X) ci napriklad pre starsich znamy miestnych nazov kopca Modranska Baba (https://www.freemap.sk/?map=18/48.388635/17.246232&layers=X).  Ako s tym aby to nebola partizancina?
Za mna by som preto poprosil toto vratit spat.

Dakujem

RT

On Fri, Feb 5, 2021 at 6:27 PM rasto trubac <rasto....@gmail.com> wrote:
[...]

Ako som uz spominal - tienovanie ich nie len ze nahradza, ale dokonca kvalitativne prevysuje. Vidis priamo tvar terenu.

Pri vrcholoch, casto som rad jednoducho siel na vrchol kopca aj ked nemal meno. Teraz to v mape nie je.

Podobne ako vyssie, aj vrcholy kopcov hravo najdes za pomoci tienovania a vrstevnic.

[...]

Vrcholy sa samozrejme daju pomenovat. Inac by pomenovane neboli ziadne :-). Ak si si isty jeho nazvom tak ho pridaj do OSM.

Miro Mirecnet

Je to tak, ako popisuje chlap v Malych Karpatoch. Pre kazdeho, kto by chcel povysit LIDAR za nahradu vsetkeho co doteraz existovalo uvediem priklad.
Tato masivna skala na obrazku je v realite od toho chodnika az po tu jaskynu dole. Jaskyna je v spodnej casti 50 metrov vysokeho brala. LIDAR to v strmom terene skratka ignoroval.
KUK priloha

Ono to nevyzera v zaklade zle, ale bolo by fajn zapnut pri LIDARE moznosti vrstiev -  skal, vrcholov a dalsich podrobnosti. Cesta nieje vypnut vsetko, lebo LIDAR je exaktne zobrazenie terenu.
Vyznam by to malo pri plosnom pokryti LIDARom. Vyzera to cudne, ked na Sipe su skaly a oproti uz nie. Lebo tam zacina LIDAR teren ...

pi 5. 2. 2021 o 18:32 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
LIDAR-skaly.jpg
LIDAR-skaly-O.jpg

A.In.The.K A.In.The.K

keby niekto napisal taky reprezentativny text o tom ze vlastne mapy.cz, Locus, MapBox a dalsie su zavisle na datach OSM a prevazna cast dat v OSM pochadza z manualnej aj programatorskej a vybavovacej prace ludi okolo freemap.sk a ked ich chcete podporit tak to spravte takto a takto...cislo uctu.... paypall.........

mohol by som to vysharovat ja na rozne cykloskupiny.
mnoho ludi ani netusi ze je za tym OSM a ze tie data robia za Slovensko ludia ako my.

mozno taky text uz mate, mozno je tu niekto
kto vie pisat.

ja zjavne nie :-)

Sent from my iPhone

miro.j...@gmail.com

Pokial sa vrchol ofiicalne nevola nijak, tak by som dal meno do loc_name (alebo ineho vhodneho tagu pod https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:name ), snad by sa vyrenderovalo aj to.
Stary plast som pomenovany nasiel pri Trnave - https://www.freemap.sk/?map=19/48.480441/17.329531&layers=X (ale to nevadi, ak sa inde nachadza iny "Stary plast" tak sa aj tam pomenuje rovnako).

Mňa napadá "subscribtion model" cez platformy ako Patreon (spoplatnene), Liberapay(free) (menujem ktoré používam, sú funkčné).

Suhlasim s tymito komentarmi k sluzbam: "Some people are doing great with Patreon, but if you don't already have a following/ aren't already popular, there isn't much point in joining. Your account just stays very quiet. I did not find much real help or inspiration in how to get any farther with the service. However, if you are popular already, Patreon is a good service to get people to sponsor you."

  ahojte, Miro

Číslo účtu je lepšie mať na transparentný účet.

OpenStreetMap Česká republika z.s.
Dátum: sobota 6. februára 2021, čas: 12:01:37 UTC+1, odosielateľ: a.in....@gmail.com

Dátum: piatok 5. februára 2021, čas: 18:27:42 UTC+1, odosielateľ: rasto trubac
[...]

Zdravim, je mozne pouzit 'loc_name' pre menej oficialne nazvy zname len domacim.

Lubos Januska

Môj názor:

Spraviť tlačítko so zobrazením "Podporiť Freemap" na samotnej mape trocha doternejšie - možno ukázať aj v ponuke nástroje, neviem. Danú ponuku totiž rozbalím len raz, keď sa prihlásim a potom až keď skončia cookies alebo preinštalujem operačný systém.
A možno nejako zretelnejšie to dať aj na wiki.freemap.sk lebo teraz je to schované za jedným kliknutím bez zvýraznenia a aj samotné číslo účtu sa v tom prekliknutom zozname stráca medzi ostatnými položkami.

Po prečítaní tejto diskusie prvýkrát v živote otváram vo vedľajšom okne internetbanking a pošlem niečo aj mimo 2%

Tomas Vanco

Transparentný účet sa mi tiež pozdáva.

Možno skúsiť spraviť "kampaň" a raz ročne na trebárs 2 týždne vyhadzovať baner v bubline niekde v rohu so žiadosťou o podporu. Niečo podobné ako robí aj wikipedia ale inou formou zobrazenia.

to osm_sk, Michal Bellovič
On Sat, Feb 6, 2021 at 12:22 PM Dodko <ircd...@centrum.sk> wrote:
Číslo účtu je lepšie mať na transparentný účet.

Vdaka za tip.

Kayle?

On Sat, Feb 6, 2021 at 12:18 PM miro.j...@gmail.com <miro.j...@gmail.com> wrote:

Mňa napadá "subscribtion model" cez platformy ako Patreon (spoplatnene), Liberapay(free) (menujem ktoré používam, sú funkčné).

A aku to ma vyhodu napr. voci priamej platbe na (transparentny) ucet, alebo cez paypal donate tlacitko? Naviac ak to vytiahneme na viditelnejsie miesto na www.freemap.sk?

Reklamu na www.freemap.sk zatial robime len cez facebook - obcas si zaplatime nejaku campaign. Napr. ako minuly tyzden, podla mna znacne uspesnu za necelych 25 € - https://www.facebook.com/FreemapSlovakia/posts/3798333886879396

image.png

Homer J

ak je to možné, chcel by som poprosiť o pridanie napr. do
"Kreslenie a merianie / bod" otvoriť v peakfinder (org)
podobne ako je to pri fotkách. otvoriť v ext. ZBGIS, OSM, dennikn. ale aby to bolo z mnou vybraného bodu po kliknutí na mapu.
vďaka

zo stredu mapy, takze fest prizoomuj.

image.png

On Mon, Apr 5, 2021 at 9:24 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
On Mon, Apr 5, 2021 at 1:29 PM Homer J <homerj.sim...@gmail.com> wrote:
[...]

tak nech su vianoce, pridal som aj otvorenie bodu kreslenia v ext. app:

image.png

kayle

Dňa 5.4.2021 o 22:14 Martin Ždila napísal(a):
[...]

No vianoce... a este aj Martin... Tak to tebe dakujeme za ten dnesny sneh! :)

Homer J

Pokiaľ by nevadila zmena tak by som poprosil nastaviť odkaz na ZBGIS nech načíta vrstvu Terén s panelom "informacie z mapy" teraz sa načítava zakladna mapa. šetrilo by to ďalší čas (hlavne mne) začo vopred ďakujem.

Dátum: utorok 6. apríla 2021, čas: 7:52:03 UTC+2, odosielateľ: kayle

On Mon, Jan 31, 2022 at 9:04 PM Homer J <homerj.sim...@gmail.com> wrote:
Pokiaľ by nevadila zmena tak by som poprosil nastaviť odkaz na ZBGIS nech načíta vrstvu Terén s panelom "informacie z mapy" teraz sa načítava zakladna mapa. šetrilo by to ďalší čas (hlavne mne) začo vopred ďakujem.

kazdy moze v zbgis pohlade chciet nieco ine, preto sa otvara standardna mapa

ak to chces mat lokalne inac, mozes si v chrome prepisat javascript a ulozit si ho v local overrides. a toto spravit vzdy ked sa deployne nova verzia kedze nazov suboru sa zmeni.

image.png

pre viac info si pogoogli chrome local overrides

Aj VÚB už ponúka transparentný účet za 11€, alebo 6€ + jednotlivé poplatky  https://www.vub.sk/transparentneucty/

OpenStreetMap Česká republika z.s.

Dátum: pondelok 8. februára 2021, čas: 11:07:47 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila