moji studenti

49 views
Skip to first unread message

Michal Palenik

unread,
Feb 17, 2014, 5:49:57 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
ahojte

zopar mojich studentov dostalo za ulohu rozdelit vacsie mesta. zopar
veci domrvili, ale uz ich trosku dost nahanam. jedna sa o mesta pb, za, tn,
detva, martin, bb, a admin_level=10

kym to nedorobia, nedostanu zapocet. ak to vzdaju tak ho nedostanu (a
budem to musiet dorobit/upratat ja). zopar tyzdnov to prosim
neupratujte.



m

--


Andrew Shadura

unread,
Feb 17, 2014, 5:55:36 AM2/17/14
to Openstreetmap Slovakia
Ahoj,
Mená, sestra, mená! ™

--
Cheers,
Andrew

kayle

unread,
Feb 17, 2014, 5:56:53 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
:D

Andrew Shadura

unread,
Feb 17, 2014, 6:00:02 AM2/17/14
to Openstreetmap Slovakia
Ahojte,

2014-02-17 11:56 GMT+01:00 kayle <fre...@kayle.sk>:
>>> ahojte
>>> zopar mojich studentov dostalo za ulohu rozdelit vacsie mesta. zopar
>>> veci domrvili, ale uz ich trosku dost nahanam. jedna sa o mesta pb, za,
>>> tn,
>>> detva, martin, bb, a admin_level=10
>>> kym to nedorobia, nedostanu zapocet. ak to vzdaju tak ho nedostanu (a
>>> budem to musiet dorobit/upratat ja). zopar tyzdnov to prosim
>>> neupratujte.

>> Mená, sestra, mená! ™

> :D

Som to napísal, a potom si všimol že na Slovensku ten vtip asi ani
nepoznajú :) Je to z ruského filmu Tri mušketieri:

http://www.youtube.com/watch?v=PLTosCqkh70 (sic: «Ímia, sestrá, ímia!
Nazoví mne jego ímia!»)

A sa to často používa na Internete :)

--
Cheers,
Andrew

Tibor Jamečný

unread,
Feb 17, 2014, 6:27:18 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
V ZA som zatial nepostrehol ziadnu aktivitu, ale v MT uz niekto stylom "pokus-omyl" menil hranice, hoci tam uz davno boli. Ak to vzda, tak budes mat co robit, aby si to vratil do povodneho stavu :)


2014-02-17 11:49 GMT+01:00 Michal Palenik <sportov...@gmail.com>:

--


--

---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny "Openstreetmap Slovakia" služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.

Milan Marguš

unread,
Feb 17, 2014, 6:41:18 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
Oni idu menit hranice? To je nejaky novy druh vandalizmu?


Dňa 17. februára 2014 12:27, Tibor Jamečný <tibor....@gmail.com> napísal(-a):

Kandy Talbot

unread,
Feb 17, 2014, 7:11:16 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
Heh, no vyhoda napr. voci Wikipedii je, ze tu aspon nemusime zlozito patrat po ucitelovi, na ktoreho mozeme nadavat za jeho zapoctove ulohy. :P
A potom este ziaci placu, nech to tam nechame a nemazeme copyvio a nemenime vlozeny text a podobne podmienky nezlucitelne s projektom.

A minule tu bola diskusia v podobnom duchu ako v zaciatkoch Wiki, ktora na moj veru skonci hlasovanim kvoli jednemu tvrdohlavemu jedincovi. Nie je OK, ak si par ludi pretlaca vlastne pravidla a je jedno za ake texty sa schovava pri argumentacii, zaklad je, ze zjavne nedochadza ku konsenzu zo zvyskom komunity.
To je naozaj tak tazke pochopit, ze sa nemaju menit zauzivane veci, pokial s tym majorita nesuhlasi? Najma ked to rozbije napr. hladanie v OsmAnd a pod.
Predstavte si, ze by takto isto postupovali aj ti, co ustupuju.
Na druhej strane mozno by jeden poriadny edit wars pomohol k pochopeniu zakladnych principov.

Tolko k zamysleniu pri obede. Vandalizmu zdar. :)

Kandy Talbot

Michal Palenik

unread,
Feb 17, 2014, 7:43:54 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
nechapem o akom vandalizme hovorite.

(nieco technicky domrvili, ale to napravia)

cielom je k existujucim place=suburb doplnit hranice (v spolupraci
s miestnymi uradmi a pod). nic viac, nic menej.

m
On Mon, Feb 17, 2014 at 01:11:16PM +0100, Kandy Talbot wrote:
> Heh, no vyhoda napr. voci Wikipedii je, ze tu aspon nemusime zlozito
> patrat po ucitelovi, na ktoreho mozeme nadavat za jeho zapoctove ulohy. :P
> A potom este ziaci placu, nech to tam nechame a nemazeme copyvio a
> nemenime vlozeny text a podobne podmienky nezlucitelne s projektom.
>
> A minule tu bola diskusia v podobnom duchu ako v zaciatkoch Wiki, ktora
> na moj veru skonci hlasovanim kvoli jednemu tvrdohlavemu jedincovi. Nie
> je OK, ak si par ludi pretlaca vlastne pravidla a je jedno za ake texty
> sa schovava pri argumentacii, zaklad je, ze zjavne nedochadza ku
> konsenzu zo zvyskom komunity.
> To je naozaj tak tazke pochopit, ze sa nemaju menit zauzivane veci,
> pokial s tym majorita nesuhlasi? Najma ked to rozbije napr. hladanie v
> OsmAnd a pod.
> Predstavte si, ze by takto isto postupovali aj ti, co ustupuju.
> Na druhej strane mozno by jeden poriadny edit wars pomohol k pochopeniu
> zakladnych principov.
>
> Tolko k zamysleniu pri obede. Vandalizmu zdar. :)
>
> —/Kandy Talbot
>
> /
> On 17.02.2014 12:41, Milan Marguš wrote:
> > Oni idu menit hranice? To je nejaky novy druh vandalizmu?
> >
> >
> > Dňa 17. februára 2014 12:27, Tibor Jamečný <tibor....@gmail.com
> > <mailto:tibor....@gmail.com>> napísal(-a):
> >
> > V ZA som zatial nepostrehol ziadnu aktivitu, ale v MT uz niekto
> > stylom "pokus-omyl" menil hranice, hoci tam uz davno boli. Ak to
> > vzda, tak budes mat co robit, aby si to vratil do povodneho stavu :)
> >
> >
> > 2014-02-17 11:49 GMT+01:00 Michal Palenik
> > <sportov...@gmail.com <mailto:sportov...@gmail.com>>:
> >
> > ahojte
> >
> >
> > zopar mojich studentov dostalo za ulohu rozdelit vacsie mesta.
> > zopar
> > veci domrvili, ale uz ich trosku dost nahanam. jedna sa o
> > mesta pb, za, tn,
> > detva, martin, bb, a admin_level=10
> >
> > kym to nedorobia, nedostanu zapocet. ak to vzdaju tak ho
> > nedostanu (a
> > budem to musiet dorobit/upratat ja). zopar tyzdnov to prosim
> > neupratujte.
> >
> >
> >
> > m
> >
> > --
> >
> >
> > --
> >
> > ---
> > Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
> > skupiny "Openstreetmap Slovakia" služby Skupiny Google.
> >
> > V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od
> > nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu
> > osm_sk+un...@googlegroups.com
> > <mailto:osm_sk%2Bunsu...@googlegroups.com>.
> > Ďalšie možnosti nájdete na stránke
> > https://groups.google.com/groups/opt_out.
> >
> >
> > --
> >
> > ---
> > Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
> > skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
> >
> > V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
> > prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu
> > osm_sk+un...@googlegroups.com
> > <mailto:osm_sk%2Bunsu...@googlegroups.com>.
> > Ďalšie možnosti nájdete na stránke
> > https://groups.google.com/groups/opt_out.
> >
> >
> > --
> >
> > ---
> > Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
> > „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
> >
> > V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
> > prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu
> > osm_sk+un...@googlegroups.com.
> > Ďalšie možnosti nájdete na stránke
> > https://groups.google.com/groups/opt_out.
>
> --
>
> ---
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
>
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
> Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.

--


Milan Marguš

unread,
Feb 17, 2014, 8:13:18 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
V prvom prispevku sa spomina admin_level=10, co su pokial viem este stale katastralne uzemia. Vzhladom na to, ze s tym nesuhlasis, tak mam obavy, ze budu prerobene na nieco ine. Pokial ide len o to, dokreslit si nejake vlastne hranice a nezasahovat do uz existujucich tak to mi je uplne jedno. Ale ak niekto upravi uz existujuce relacie na nejaky "svoj vymysel" tak to uz povazujem za vandalizmus.


Dňa 17. februára 2014 13:43, Michal Palenik <sportov...@gmail.com> napísal(-a):

Michal Palenik

unread,
Feb 17, 2014, 8:21:15 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
On Mon, Feb 17, 2014 at 02:13:18PM +0100, Milan Marguš wrote:
> V prvom prispevku sa spomina admin_level=10, co su pokial viem este stale
> katastralne uzemia.

dufam ze nie.
katastralne uzemia su administrativna vec, pouzivana vyhrande ako nazov
suflika/skrine na jednom urade. nic viac. nikto iny ich nepouziva
(zvacsa) a vo vacsich mestach su uplny nezmysel.

m

kayle

unread,
Feb 17, 2014, 8:29:19 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
ach jaj
Ano, vacsie mesta (aj sem tam niektora obec) sa rozprestieraju cez
viacere katastalne uzemia.
Ale preto ze to je citujem "nazov suflika/skrine na jednom urade" vari
nebudeme rozbijat tieto hranice?

Cisiel v admin_level je este k dispozici celkom dost.
Ak nechceme ist nad 10 tak napr. ako pozeram wiki CZ ma obce 8, SK 9 a
okres CZ 7 a SK 8

Milan Marguš

unread,
Feb 17, 2014, 8:41:49 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
Presne na to narazam. Suhlasim, ze prakticke vyuzitie je limitne nule, ale to neznamena, ze ich z mapy pomazeme. Pre mna za mna z toho spravme aj admin_level=100 a pomedzi to nech si kresli kto chce co chce, ale nemazme to co tam uz mame (a uradne je to ok, aj ked je to pre niekoho blbost). Nerozumiem teda preco to chces stale odstranovat.


Dňa 17. februára 2014 14:21, Michal Palenik <sportov...@gmail.com> napísal(-a):

Michal Palenik

unread,
Feb 17, 2014, 8:42:05 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
On Mon, Feb 17, 2014 at 02:29:19PM +0100, kayle wrote:
> ach jaj
> Ano, vacsie mesta (aj sem tam niektora obec) sa rozprestieraju cez
> viacere katastalne uzemia.
> Ale preto ze to je citujem "nazov suflika/skrine na jednom urade"
> vari nebudeme rozbijat tieto hranice?

casto netreba, ale casto treba:
- napr katastralne uzemie je rovnake ako obec, casti obce nie su kat
uzemia (napr petrzalka)
- katastralne uzemie je mimo a nerespektuje mestske casti (napr trencin
a KU Hanzlíková alebo Zlatovce). tam nejde urobit stromovu strukturu



> Cisiel v admin_level je este k dispozici celkom dost.
> Ak nechceme ist nad 10 tak napr. ako pozeram wiki CZ ma obce 8, SK 9
> a okres CZ 7 a SK 8

hej, mohli by sme posunut
potom byslo urobit "Luky V"

m

Tomas Kovacik

unread,
Feb 17, 2014, 9:35:34 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
Zase chce mazat ku? Ja ze pridat suburb podl lokalych znalosti lodi

Jozef Riha

unread,
Feb 17, 2014, 10:38:05 AM2/17/14
to Openstreetmap Slovakia

minule mu to nepreslo a tak si zohnal armadu studentov :-) za mna: ku nemazat (a to som ich pridaval minimum)

Dňa 17.2.2014 15:35 používateľ "Tomas Kovacik" <tomas....@gmail.com> napísal:

Jozef Riha

unread,
Feb 17, 2014, 10:49:25 AM2/17/14
to Openstreetmap Slovakia

inak uz dlhsi cas studujem revert.pl takze ked sa zhodneme ze to je kravina, zozbierame changesety a spustim to ;-)

Dňa 17.2.2014 16:38 používateľ "Jozef Riha" <jose...@gmail.com> napísal:

Michal Palenik

unread,
Feb 17, 2014, 10:52:32 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
ono ta armada bola uz minule :) aj ked trosku mensia (iba petrzalka
a ruzinov).

m
On Mon, Feb 17, 2014 at 04:38:05PM +0100, Jozef Riha wrote:
> minule mu to nepreslo a tak si zohnal armadu studentov :-) za mna: ku
> nemazat (a to som ich pridaval minimum)
> Dňa 17.2.2014 15:35 používateľ "Tomas Kovacik" <tomas....@gmail.com>
> napísal:

Jozef Vince(freemap.sk)

unread,
Feb 17, 2014, 10:54:46 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com

PANI zase ? .... tema like „admin level 9.5“  ...  cele je to preto lebo cituje :

 

„NEJDE SPRAVIT stromovu strukturu“ ...   MP uz si forkni pls OSM ! pls .pls pls ...

 

d.

Tomas Kovacik

unread,
Feb 17, 2014, 11:02:46 AM2/17/14
to osm_sk
nechapem preco suburb nemoze byt svoja vlastna ciara, su to rozdielne veci a zjavne je suburb vec vymyslena ludmi, ktora nema v logike mapy co robit ak ju robime podla zakona/specifikacii a podobne. No ak ju robime pre orientaciu (navigaciu podla reci ludi z ulice presnejsie) mala by byt tam. Rovnaka tema ako trunk v BA. 

Jozef Vince(freemap.sk)

unread,
Feb 17, 2014, 11:23:57 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com

Ide to to ze sa ma zhodnut vacsina, o nic ine ...  aspon na pohlad/pocit nech to vyzera ze sa chce dohodnut... a nie diktovat  nieco  „lebo sa neda stravit spromova struktura“ ...  to co je ?

 

Ak by to MP postavil tak, ze napriek tomu, ze kataster ma delenie ake ma, chcel by pre lepsiu orientaciu podelit niektore mesta na mensie casti, a dal to za ulohu studentom, mozno by sa stym dokazalo suhlasit...

 

Ale on to poda tak, ze kataster je naprd a nejako mrvici zacali daco delit a mrvit, a mozno to neopravia, a ked nahodou tak to opravi on ... tak stymto nedokaze suhlasit podla mna nikto, a nech to uz vysvetluje akokolvek nasledne, prvotny odpor neprekona... to je problem ...

 

To iste aj trunk – miesto toho ze  „zvazme  ci by nebolo lepsie takto“... idu argumenty ako ja chcem „lebo trolejbus tam chodi“ a ssc je nahovno, a mestske casti tiez nevedia o tom nic,... akoze sory, toto su argumenty tak do politickej relacie o 3 minuty 17:30 J

 

D.

kayle

unread,
Feb 17, 2014, 11:27:04 AM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
diky Brona...

pamatam na tu debatu, ale myslel som ze ostalo pri debate

Stale si myslim ze rozbit KU hranice bol/je zly napad.

Aceman444

unread,
Feb 17, 2014, 1:03:28 PM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
Dobry den. Myslim, ze sme sa stale nedozvedeli co znamena "rozdelit" a podla coho to budu robit.

Ale ako som vytusil z diskusie, bude to nieco s uzemiami, katastrami a podobne. Mohl by niekto preverit, preco chybaju casti boundary=administrative medzi obcami Žlkovce a Trakovice (nalavo od Leopoldova) ? Niekto zmazal hranicu medzi obcami alebo sa spojili? V kazdom pripade tam nieco nie je dobre.
Dakujem

Dňa pondelok, 17. februára 2014 11:49:57 UTC+1 michal napísal(-a):

Jozef Riha

unread,
Feb 17, 2014, 2:24:18 PM2/17/14
to Openstreetmap Slovakia
tiez "milujem" taketo spravanie sa a la majoritny akcionar osm. ziaden ohlad, ziadna diskusia. asi zacinam chapat ludi, ktori prestali v ba do osm prispievat kvoli istemu cloveku..


Aceman444

unread,
Feb 17, 2014, 3:01:04 PM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
Tymto som nechcel povedat, ze to sposobil niektory z aktualnych studentov.
Ale ze ci nemozete niekomu zadat to preverit :)

Dňa pondelok, 17. februára 2014 19:03:28 UTC+1 Aceman444 napísal(-a):

Michal Palenik

unread,
Feb 17, 2014, 3:12:49 PM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
On Mon, Feb 17, 2014 at 10:03:28AM -0800, Aceman444 wrote:
> Dobry den. Myslim, ze sme sa stale nedozvedeli co znamena "rozdelit" a
> podla coho to budu robit.
>
> Ale ako som vytusil z diskusie, bude to nieco s uzemiami, katastrami a
> podobne. Mohl by niekto preverit, preco chybaju casti
> boundary=administrative medzi obcami Žlkovce a Trakovice (nalavo od

http://www.openstreetmap.org/way/165523397/history
to nie je moj student.

ani https://www.openstreetmap.org/user/Totyasys
tomuto pls piste, nech po sebe poopravuje. dost zmrvil kopu relacii

m

> Leopoldova) ? Niekto zmazal hranicu medzi obcami alebo sa spojili? V kazdom
> pripade tam nieco nie je dobre.
> Dakujem
>
> Dňa pondelok, 17. februára 2014 11:49:57 UTC+1 michal napísal(-a):
> >
> > ahojte
> >
> > zopar mojich studentov dostalo za ulohu rozdelit vacsie mesta. zopar
> > veci domrvili, ale uz ich trosku dost nahanam. jedna sa o mesta pb, za,
> > tn,
> > detva, martin, bb, a admin_level=10
> >
> > kym to nedorobia, nedostanu zapocet. ak to vzdaju tak ho nedostanu (a
> > budem to musiet dorobit/upratat ja). zopar tyzdnov to prosim
> > neupratujte.
> >
> >
>
> --
>
> ---
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
>
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
> Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.

--


Tibor Jamečný

unread,
Feb 17, 2014, 3:51:51 PM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
Ten zdroj uvedeny v komentari changesetu je licencne cisty? (t.j. ked je to zverejnene na stankach mesta, je to public domain?)
http://www.openstreetmap.org/changeset/20414185

Michal Palenik

unread,
Feb 17, 2014, 4:09:40 PM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
hej, tento po sebe upratuje... a používa id, o ktorom som nikdy
nepovedal že existuje (vždy používali josm). musím mu písať...

bol na magistrate, zistovat co a ako.

m

Jozef Vince(freemap.sk)

unread,
Feb 17, 2014, 4:19:25 PM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
Mozno by bolo dobre, tieto skolske ucty, nejako oznacit v nazve (display_name aspon pocas trvania "skolou prikazaneho editovania" )...

Nam by sa lahsie rozlisovalo, na koho treba lepsie prizriet :)

Dodi

Aceman444

unread,
Feb 17, 2014, 4:26:04 PM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
Dakujem za nasmerovanie, zda sa, ze sa mi to podarilo opravit.

Dňa pondelok, 17. februára 2014 21:12:49 UTC+1 michal napísal(-a):

Michal Palenik

unread,
Feb 17, 2014, 4:38:26 PM2/17/14
to osm...@googlegroups.com
našiel som podľa histórie relácie -> posledný changeset -> zmazané way.

m

Tomas Kovacik

unread,
Feb 18, 2014, 4:12:28 AM2/18/14
to osm...@googlegroups.com
a nech komentuju zmeny!

kayle

unread,
Feb 18, 2014, 4:31:20 AM2/18/14
to osm...@googlegroups.com
spat k rozbitim KU, budem tu dnes za zleho policajta, ale ...

Dňa 17.2.2014 14:42 Michal Palenik wrote / napísal(a):
> On Mon, Feb 17, 2014 at 02:29:19PM +0100, kayle wrote:
>> ach jaj
>> Ano, vacsie mesta (aj sem tam niektora obec) sa rozprestieraju cez
>> viacere katastalne uzemia.
>> Ale preto ze to je citujem "nazov suflika/skrine na jednom urade"
>> vari nebudeme rozbijat tieto hranice?
> casto netreba, ale casto treba:
> - napr katastralne uzemie je rovnake ako obec, casti obce nie su kat
> uzemia (napr petrzalka)
> - katastralne uzemie je mimo a nerespektuje mestske casti (napr trencin
> a KU Hanzlíková alebo Zlatovce). tam nejde urobit stromovu strukturu
>
A co ked to je presne naopak? Ze mestske casti nerespektuju KU?
>
>> Cisiel v admin_level je este k dispozici celkom dost.
>> Ak nechceme ist nad 10 tak napr. ako pozeram wiki CZ ma obce 8, SK 9
>> a okres CZ 7 a SK 8
> hej, mohli by sme posunut
> potom byslo urobit "Luky V"
no a sme doma :), bude to kopec roboty upravit, ale budeme mat dve
relacie, ktore budu presne urcitelne, a nie jednu mackopes, ktora v
jednej obci ma moznost a) a v susednej obci moznost b). A ktora je ktora
mozes hadat napr. za pouzitia krystalovej gule.

Michal Palenik

unread,
Feb 18, 2014, 5:07:42 AM2/18/14
to osm...@googlegroups.com
On Tue, Feb 18, 2014 at 10:31:20AM +0100, kayle wrote:
> spat k rozbitim KU, budem tu dnes za zleho policajta, ale ...
>
> Dňa 17.2.2014 14:42 Michal Palenik wrote / napísal(a):
> >On Mon, Feb 17, 2014 at 02:29:19PM +0100, kayle wrote:
> >>ach jaj
> >>Ano, vacsie mesta (aj sem tam niektora obec) sa rozprestieraju cez
> >>viacere katastalne uzemia.
> >>Ale preto ze to je citujem "nazov suflika/skrine na jednom urade"
> >>vari nebudeme rozbijat tieto hranice?
> >casto netreba, ale casto treba:
> >- napr katastralne uzemie je rovnake ako obec, casti obce nie su kat
> >uzemia (napr petrzalka)

aspon tu mame konsenzus ze nema zmysel umelo drzat dve relacie ktore su
uplne rovnake az na admin_level=(9 a 10)? nevravim ze ich hned mazat,
ale ak sa najde delenie (odsuhlasene lokalnymi ludmi, miestnym uradom
atd) tak tu admin_level 10 zmazat a nahradit X normalnymi castami.

?

> >- katastralne uzemie je mimo a nerespektuje mestske casti (napr trencin
> >a KU Hanzlíková alebo Zlatovce). tam nejde urobit stromovu strukturu
> >
> A co ked to je presne naopak? Ze mestske casti nerespektuju KU?

ze KU vznikli niekedy za krala frantiska-jozefa, medzitym tam pribudlo
nove sidlisko a ma svoje meno (a aj hranice). casto je to aj oficialna
mestska cast (podla mestskeho uradu).

a nachadza sa v dvoch KU (ale v jednej obci).

populisticky povedane, jedno "oficialne" delenie, zalozene na cislovani
skrin vs. druhe oficialne delenie zalozene na realite. ci si vybrat? :)

> >>Cisiel v admin_level je este k dispozici celkom dost.
> >>Ak nechceme ist nad 10 tak napr. ako pozeram wiki CZ ma obce 8, SK 9
> >>a okres CZ 7 a SK 8
> >hej, mohli by sme posunut
> >potom byslo urobit "Luky V"
> no a sme doma :), bude to kopec roboty upravit,

nevravim ze sa do toho budem pustat. urcite nie najblizsich par
mesiacov... (a urcite nie pred nejakym konsenzom)

kayle

unread,
Feb 18, 2014, 5:28:53 AM2/18/14
to osm...@googlegroups.com
Dňa 18.2.2014 11:07 Michal Palenik wrote / napísal(a):
> On Tue, Feb 18, 2014 at 10:31:20AM +0100, kayle wrote:
>> spat k rozbitim KU, budem tu dnes za zleho policajta, ale ...
>>
>> Dňa 17.2.2014 14:42 Michal Palenik wrote / napísal(a):
>>> On Mon, Feb 17, 2014 at 02:29:19PM +0100, kayle wrote:
>>>> ach jaj
>>>> Ano, vacsie mesta (aj sem tam niektora obec) sa rozprestieraju cez
>>>> viacere katastalne uzemia.
>>>> Ale preto ze to je citujem "nazov suflika/skrine na jednom urade"
>>>> vari nebudeme rozbijat tieto hranice?
>>> casto netreba, ale casto treba:
>>> - napr katastralne uzemie je rovnake ako obec, casti obce nie su kat
>>> uzemia (napr petrzalka)
> aspon tu mame konsenzus ze nema zmysel umelo drzat dve relacie ktore su
> uplne rovnake az na admin_level=(9 a 10)? nevravim ze ich hned mazat,
> ale ak sa najde delenie (odsuhlasene lokalnymi ludmi, miestnym uradom
> atd) tak tu admin_level 10 zmazat a nahradit X normalnymi castami.
>
> ?
Preco umelo? Su to ine delenia. Ina stromova struktura. Pravdu povediac
nepocital som kolko ich na SK bude, ale snad az tak moc nie aby to
sposobilo problem. (tu by bolo vhodne zistit a podla toho sa zariadit,
terajsie vyjadrenie je len nekvalifikovany odhad)
>>> - katastralne uzemie je mimo a nerespektuje mestske casti (napr trencin
>>> a KU Hanzlíková alebo Zlatovce). tam nejde urobit stromovu strukturu
>>>
>> A co ked to je presne naopak? Ze mestske casti nerespektuju KU?
> ze KU vznikli niekedy za krala frantiska-jozefa, medzitym tam pribudlo
> nove sidlisko a ma svoje meno (a aj hranice). casto je to aj oficialna
> mestska cast (podla mestskeho uradu).
>
> a nachadza sa v dvoch KU (ale v jednej obci).
>
> populisticky povedane, jedno "oficialne" delenie, zalozene na cislovani
> skrin vs. druhe oficialne delenie zalozene na realite. ci si vybrat? :)
Nechcem rypat (no mozno trocha ano:) ale ako pises ani sidlisko <>
mestska cast. V PD mame sidlisko (neviem povedat ci oficialne nazvane,
ale kazdy to tak vola a pozna) ktore je sice v jednom KU, ale v dvoch
roznych mestskych castiach. Aj supisne na domoch to potvrdzuju.
Takze sme zase na zaciatku, budu to mestske casti tie hranice? Ktore
mozu byt x-krat v jednem KU, ale mozu byt aj mestska cast = KU, alebo aj
mestska cast = x-krat KU. Alebo aj sidliska?

Milan Marguš

unread,
Feb 18, 2014, 5:53:12 AM2/18/14
to osm...@googlegroups.com



Dňa 18. februára 2014 11:28, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):

Dňa 18.2.2014 11:07 Michal Palenik wrote / napísal(a):

On Tue, Feb 18, 2014 at 10:31:20AM +0100, kayle wrote:
spat k rozbitim KU, budem tu dnes za zleho policajta, ale ...

Dňa 17.2.2014 14:42 Michal Palenik wrote / napísal(a):
On Mon, Feb 17, 2014 at 02:29:19PM +0100, kayle wrote:
ach jaj
Ano, vacsie mesta (aj sem tam niektora obec) sa rozprestieraju cez
viacere katastalne uzemia.
Ale preto ze to je citujem "nazov suflika/skrine na jednom urade"
vari nebudeme rozbijat tieto hranice?
casto netreba, ale casto treba:
- napr katastralne uzemie je rovnake ako obec, casti obce nie su kat
uzemia (napr petrzalka)
aspon tu mame konsenzus ze nema zmysel umelo drzat dve relacie ktore su
uplne rovnake az na admin_level=(9 a 10)? nevravim ze ich hned mazat,
ale ak sa najde delenie (odsuhlasene lokalnymi ludmi, miestnym uradom
atd) tak tu admin_level 10 zmazat a nahradit X normalnymi castami.

?
Preco umelo? Su to ine delenia. Ina stromova struktura. Pravdu povediac nepocital som kolko ich na SK  bude, ale snad az tak moc nie aby to sposobilo problem. (tu by bolo vhodne zistit a podla toho sa zariadit, terajsie vyjadrenie je len nekvalifikovany odhad)
3559 katastrov, 2927 obci, z toho 2539 obci ma iba jedno KU.
Inak ked uz na nic ine sa KU nedaju pouzit tak aspon na kontrolu supisnych cisiel, kedze plati ze v ramci jedneho KU musia byt supisne cisla unikatne.
Vysvetli mi konecne niekto preco by sa malo cokolvek mazat, akoze je nejaky problem aby vedla seba koexistovalo x druhov relacii, nech si kazdy spravi delenie ake sa mu paci?
m

<mailto:tibor.jamecny@gmail.com>> napísal(-a):


     V ZA som zatial nepostrehol ziadnu aktivitu, ale v MT uz niekto
     stylom "pokus-omyl" menil hranice, hoci tam uz davno boli. Ak to
     vzda, tak budes mat co robit, aby si to vratil do povodneho stavu
:)
     2014-02-17 11:49 GMT+01:00 Michal Palenik


         ahojte


         zopar mojich studentov dostalo za ulohu rozdelit vacsie mesta.
         zopar
         veci domrvili, ale uz ich trosku dost nahanam. jedna sa o
         mesta pb, za, tn,
         detva, martin, bb, a admin_level=10

         kym to nedorobia, nedostanu zapocet. ak to vzdaju tak ho
         nedostanu (a
         budem to musiet dorobit/upratat ja). zopar tyzdnov to prosim
         neupratujte.



         m

         --


         --

         ---
         Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
         skupiny "Openstreetmap Slovakia" služby Skupiny Google.

         V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od
         nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu

         Ďalšie možnosti nájdete na stránke
         https://groups.google.com/groups/opt_out.


     --

     ---
     Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
     skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

     V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
     prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu

     Ďalšie možnosti nájdete na stránke
     https://groups.google.com/groups/opt_out.


--

---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
„Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu

Ďalšie možnosti nájdete na stránke
https://groups.google.com/groups/opt_out.
--

---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
„Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu

Ďalšie možnosti nájdete na stránke
https://groups.google.com/groups/opt_out.

--


--

---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
„Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať
e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+unsubscribe@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke
https://groups.google.com/groups/opt_out.

--

---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+unsubscribe@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.
--

--- Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+unsubscribe@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.
--

--- Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+unsubscribe@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.

--

--- Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+unsubscribe@googlegroups.com.

Jozef Riha

unread,
Feb 18, 2014, 6:11:24 AM2/18/14
to Openstreetmap Slovakia

michalovi sa to nepaci.. :-)

Dňa 18.2.2014 11:53 používateľ "Milan Marguš" <milan....@gmail.com> napísal:
V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

Tomas Kovacik

unread,
Feb 18, 2014, 6:22:54 AM2/18/14
to osm...@googlegroups.com
ja stale dufam ze to zle chapeme a proste sa MP zle vyjadril. Dufam ze
chcel len spravit nejake miestne casti, a ked niesu v sulade s KU a cast
KU kopiruje suburb tak prerusi ciaru KU, doplni dalsiu a spravi 2
relacie jedna KU a druhe suburb, tak ako by to malo byt....

nejako oddelit:

admin_level=10 + admin_level:cadaster=yes
admin_level=10 + admin_level:suburb=yes

alebo nejako tak , neviem ako to spravne vymysliet, podla osm mame
katastre v osm len my a cesi. ale nemci a holandania maju admin_level az
11 takze bud tak ako som pisal alebo dorobit admin_level=11

nie?
> <mailto:tibor....@gmail.com>> napísal(-a):
>
> V ZA som zatial nepostrehol ziadnu aktivitu, ale v MT uz niekto
> stylom "pokus-omyl" menil hranice, hoci tam uz davno boli. Ak to
> vzda, tak budes mat co robit, aby si to vratil do povodneho stavu
> :)
> 2014-02-17 11:49 GMT+01:00 Michal Palenik
> <sportov...@gmail.com <mailto:sportov...@gmail.com>>:
>
> ahojte
>
>
> zopar mojich studentov dostalo za ulohu rozdelit vacsie mesta.
> zopar
> veci domrvili, ale uz ich trosku dost nahanam. jedna sa o
> mesta pb, za, tn,
> detva, martin, bb, a admin_level=10
>
> kym to nedorobia, nedostanu zapocet. ak to vzdaju tak ho
> nedostanu (a
> budem to musiet dorobit/upratat ja). zopar tyzdnov to prosim
> neupratujte.
>
>
>
> m
>
> --
>
>
> --
>
> ---
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
> skupiny "Openstreetmap Slovakia" služby Skupiny Google.
>
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od
> nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu
> osm_sk+un...@googlegroups.com
> <mailto:osm_sk%2Bunsu...@googlegroups.com>.
> Ďalšie možnosti nájdete na stránke
> https://groups.google.com/groups/opt_out.
>
>
> --
>
> ---
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
> skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
>
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
> prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu
> osm_sk+un...@googlegroups.com
> <mailto:osm_sk%2Bunsu...@googlegroups.com>.
> Ďalšie možnosti nájdete na stránke
> https://groups.google.com/groups/opt_out.
>
>
> --
>
> ---
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
> „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
>
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
> prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu
> osm_sk+un...@googlegroups.com.
> Ďalšie možnosti nájdete na stránke
> https://groups.google.com/groups/opt_out.
> --
>
> ---
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
> „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
> prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu
> osm_sk
> +unsub...@googlegroups.com.
> Ďalšie možnosti nájdete na stránke
> https://groups.google.com/groups/opt_out.
>
> --
>
>
> --
>
> ---
> Túto
> správu
> ste
> prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
> „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
>
> V
> prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať
> e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
> +unsub...@googlegroups.com.
> Ďalšie
> možnosti
> nájdete na
> stránke
> https://groups.google.com/groups/opt_out.
> --
>
> --- Túto správu ste prijali,
> pretože ste prihlásení na
> odber správ
> skupiny „Openstreetmap
> Slovakia“ služby Skupiny
> Google.
>
> V prípade, že chcete zrušiť
> odber tejto skupiny a prestať
> od nej prijímať e-maily,
> zašlite e-mail na adresu
> osm_sk
> +unsub...@googlegroups.com.
> Ďalšie možnosti nájdete na
> stránke
> https://groups.google.com/groups/opt_out.
> --
>
> --- Túto správu ste prijali, pretože ste
> prihlásení na odber správ
> skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby
> Skupiny Google.
>
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto
> skupiny a prestať od nej prijímať e-maily,
> zašlite e-mail na adresu osm_sk
> +unsub...@googlegroups.com.

kayle

unread,
Feb 18, 2014, 7:47:31 AM2/18/14
to osm...@googlegroups.com
Dňa 18.2.2014 11:53 Milan Marguš wrote / napísal(a):



Dňa 18. februára 2014 11:28, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Dňa 18.2.2014 11:07 Michal Palenik wrote / napísal(a):

On Tue, Feb 18, 2014 at 10:31:20AM +0100, kayle wrote:
spat k rozbitim KU, budem tu dnes za zleho policajta, ale ...

Dňa 17.2.2014 14:42 Michal Palenik wrote / napísal(a):
On Mon, Feb 17, 2014 at 02:29:19PM +0100, kayle wrote:
ach jaj
Ano, vacsie mesta (aj sem tam niektora obec) sa rozprestieraju cez
viacere katastalne uzemia.
Ale preto ze to je citujem "nazov suflika/skrine na jednom urade"
vari nebudeme rozbijat tieto hranice?
casto netreba, ale casto treba:
- napr katastralne uzemie je rovnake ako obec, casti obce nie su kat
uzemia (napr petrzalka)
aspon tu mame konsenzus ze nema zmysel umelo drzat dve relacie ktore su
uplne rovnake az na admin_level=(9 a 10)? nevravim ze ich hned mazat,
ale ak sa najde delenie (odsuhlasene lokalnymi ludmi, miestnym uradom
atd) tak tu admin_level 10 zmazat a nahradit X normalnymi castami.

?
Preco umelo? Su to ine delenia. Ina stromova struktura. Pravdu povediac nepocital som kolko ich na SK  bude, ale snad az tak moc nie aby to sposobilo problem. (tu by bolo vhodne zistit a podla toho sa zariadit, terajsie vyjadrenie je len nekvalifikovany odhad)
3559 katastrov, 2927 obci, z toho 2539 obci ma iba jedno KU.
Inak ked uz na nic ine sa KU nedaju pouzit tak aspon na kontrolu supisnych cisiel, kedze plati ze v ramci jedneho KU musia byt supisne cisla unikatne.
dakujem, ocakavam ze tento "dvojita relacia" problem sa vyskytne len v mestach, takze este o dost menej menej

Vysvetli mi konecne niekto preco by sa malo cokolvek mazat, akoze je nejaky problem aby vedla seba koexistovalo x druhov relacii, nech si kazdy spravi delenie ake sa mu paci?
To ti nevysvetlim, pretoze som tiez za to, aby hranice KU ostali ako su a tie dalsie hranice len pribudli podla potreby (ci uz odlisne, alebo rovnake s KU)
m

<mailto:tibor....@gmail.com>> napísal(-a):


     V ZA som zatial nepostrehol ziadnu aktivitu, ale v MT uz niekto
     stylom "pokus-omyl" menil hranice, hoci tam uz davno boli. Ak to
     vzda, tak budes mat co robit, aby si to vratil do povodneho stavu
:)
     2014-02-17 11:49 GMT+01:00 Michal Palenik


         ahojte


         zopar mojich studentov dostalo za ulohu rozdelit vacsie mesta.
         zopar
         veci domrvili, ale uz ich trosku dost nahanam. jedna sa o
         mesta pb, za, tn,
         detva, martin, bb, a admin_level=10

         kym to nedorobia, nedostanu zapocet. ak to vzdaju tak ho
         nedostanu (a
         budem to musiet dorobit/upratat ja). zopar tyzdnov to prosim
         neupratujte.



         m

         --


         --

         ---
         Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
         skupiny "Openstreetmap Slovakia" služby Skupiny Google.

         V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od
         nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu

         Ďalšie možnosti nájdete na stránke
         https://groups.google.com/groups/opt_out.


     --

     ---
     Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
     skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

     V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
     prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu

     Ďalšie možnosti nájdete na stránke
     https://groups.google.com/groups/opt_out.


--

---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
„Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu

Ďalšie možnosti nájdete na stránke
https://groups.google.com/groups/opt_out.
--

---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
„Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu

Ďalšie možnosti nájdete na stránke
https://groups.google.com/groups/opt_out.

--


--

---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
„Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať
e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke
https://groups.google.com/groups/opt_out.

--

---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.
--

--- Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.
--

--- Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ
skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.

--

--- Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/groups/opt_out.
--
 
---
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
 
V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

Tibor Jamečný

unread,
Feb 18, 2014, 1:26:23 PM2/18/14
to osm...@googlegroups.com
Tak uz mam "mappera" aj v ZA: www.openstreetmap.org/user/Tuberkulosis/history , za posledne dva dni cca 12 editov a na prvy pohlad to nie je az take zle, ako v MT:
- casti uzemnych hranic uz maju aj svoj nazov (aspon niektore): http://www.openstreetmap.org/way/261900750 a som zvedavy, ako sa bude ta ciara volat, az ju prida aj do dalsej relacie...
- tag name dal bez diakritiky, ale do tagu source uz diakritiku dal => skor by som to dal naopak
- na relacii je uz source bez diakritiky a bez medzier: http://www.openstreetmap.org/relation/3520674 a navyse v tagu name uz nedal ani prve pismeno velke.
- vsetkym mapperom da dava na znamost, ze vseobecne znejuci source="uzemny_plan" (a varianty s diaritikou) znamena vzdy "uzemny plan mesta Zilina". Preto prosim nepouzivat nikde inde ako v Ziline :)
- zaujimavy name (co tak pouzit aspon raz v zivote tag description?) a este zaujimavejsi tag role (nie, na toto dorabat podporu v DiSKu nebudem!): http://www.openstreetmap.org/way/261906279#map=15/49.2100/18.7597 (a vpravo je vidiet "Rosinska cesta Juhovychod", co bezny pouzivatel OSM mapy asi nepochopi)

Od niekoho, kto sa zaregistroval pred 4 mesiacmi na OSM by som cakal trosku lepsie spracovanie, t.j. aspon vsetky zmeny tykajuce sa jednej novej relacie dat do jedneho changsetu (spolu s upravami existujucich relacii, ak sa vytvarali nove cesty). Myslim si, ze ked ma jeden-dvaja ziaci slabe vysledky, bude asi chyba v nich. Ale ked ich zacne byt vacsina, chyba bude asi niekde inde...

Snaha sa ceni, ale mam pocit, ze policajta by mal robit MP a nie my! (ale to bude asi tym, ze nejaky "trunk" by z Ziline vyzeral ako päsť na oko, preto dalej ako po TT asi nepozera :-D )

Jozef Vince(freemap.sk)

unread,
Feb 18, 2014, 1:47:11 PM2/18/14
to osm...@googlegroups.com

Si mu nalozil ;)

 

From: osm...@googlegroups.com [mailto:osm...@googlegroups.com] On Behalf Of Tibor Jamečný


Sent: Tuesday, February 18, 2014 7:26 PM
To: osm...@googlegroups.com

--

Michal Palenik

unread,
Feb 18, 2014, 4:25:16 PM2/18/14
to osm...@googlegroups.com
hej, hej

tohto sledujem, daj zopar dni.

mp

Michal Palenik

unread,
Feb 19, 2014, 10:20:51 AM2/19/14
to osm...@googlegroups.com
On Tue, Feb 18, 2014 at 01:47:31PM +0100, kayle wrote:
> Dňa 18.2.2014 11:53 Milan Marguš wrote / napísal(a):
> >Inak ked uz na nic ine sa KU nedaju pouzit tak aspon na kontrolu
> >supisnych cisiel, kedze plati ze v ramci jedneho KU musia byt
> >supisne cisla unikatne.
> dakujem, ocakavam ze tento "dvojita relacia" problem sa vyskytne len
> v mestach, takze este o dost menej menej
> >Vysvetli mi konecne niekto preco by sa malo cokolvek mazat, akoze
> >je nejaky problem aby vedla seba koexistovalo x druhov relacii,
> >nech si kazdy spravi delenie ake sa mu paci?
> To ti nevysvetlim, pretoze som tiez za to, aby hranice KU ostali ako
> su a tie dalsie hranice len pribudli podla potreby (ci uz odlisne,
> alebo rovnake s KU)

konecne som naziel zakon
162/1995 Z.z.
z 27. júna 1995
o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv
k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon)
§ 3
(8) Katastrálnym územím sa rozumie územno-technická jednotka, ktorú
tvorí územne uzavretý a v katastri spoločne evidovaný súbor pozemkov.

(v preklade, nadpis na skrini)

fakt nevidim dovod drzat sa KU, ked existuje delenie dane mestom
a ludmi. urcite na zakladne defaultne zobrazovanie hranic.


(pri pokusoch nechat admin_level=9.5 to zopar krat nejaky iniciativny
premenovavac zo zahranicia premenoval. neviem, dat
boundary=cadstre_unit ? )


Milan Marguš

unread,
Feb 19, 2014, 11:16:18 AM2/19/14
to osm...@googlegroups.com
Aj ked to k nicomu nevedie, tak prilejem este aj ja do toho. Vezmime si take VUC, tie su zname tym, ze ludia sa s nimi nestotoznili, kedze ich hranice boli napasovane, aby to nejak vyslo. Tiez ich teda mozme nazvat nadpis na skrini. Znamena to, ze ich teraz zacnem mazat a nahradzat ich napr. zupami z prvej CSR?
Co je to delenie dane mestom a ludmi? Ze toto sidlisko sa vola Pod kopcom a henta cast je Nad kopcom? Ak to podla toho nieco delia v mestach, tak je to znova skrina s napisom. Dokonca to ani nemusi byt name=? ale loc_name=?

Teraz to podstatne, som rad, ze sme sa aspon dostali od zmazat KU k pretagovat KU. Preto diskutujme radsej na temu hierarchia admin_level. Je mozne v tomto deleni uvadzat aj ludmi ustalene oblasti? Nemalo by to byt podla nejakeho oficialneho clenenia (aj ked dajme tomu ze je to "iba" rozhodnutie uradnika a jeho skrin). Nemam problem s pretagovanim katastralnych relacii na cokolvek na com sa zhodneme, uz len z toho dovodu ze pod urovnou obce existuje viacero druhov deleni, ktore hierarchicky na seba nenadvazuju, ale treba dat poriadny navrh, ktory respektuje uradnikov aj ludi.


Dňa 19. februára 2014 16:20, Michal Palenik <sportov...@gmail.com> napísal(-a):

Tomas Kovacik

unread,
Feb 19, 2014, 11:31:32 AM2/19/14
to osm...@googlegroups.com
KU ma ostat, je rovnocenne s suburb aka delenie spravy pozemkov, a
suburb definuju postup/nemocnice a prislusnost ludi k nim. (a ...
kolega chodi na postu 4zastavky elektrickou, cez ulicu ma postu
vedlajsej mestskej castu BA :) so ....

nazov podla krcmovych reci sa moze dat hocikam myslim ze to je
locality=*

t.
> +unsub...@googlegroups.com.
> Ďalšie možnosti nájdete na stránke
> https://groups.google.com/groups/opt_out.
>
>
>
> --
>
> ---
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny
> „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
>
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej
> prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk
> +unsub...@googlegroups.com.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages