DMR5.0 integrované do outdoorovej mapy

Martin Ždila

Feb 1, 2021, 9:18:39 AMFeb 1
to osm_sk
Ahojte,

Pár dni práce a nervov, no nakoniec sa podarilo zaintegrovať tieňovanie a vrstevnice vygenerované z ÚGKK DMR5.0 priamo do outdoorovej mapy.

Zdá sa mi však, že sa kvôli vrstevniciam spomalilo renderovanie.

Tomas Vanco

Feb 1, 2021, 12:20:36 PMFeb 1
to osm...@googlegroups.com
Pekná práca. Som rád že sa mnohé kameňolomi nezobrazujú podľa vrstevníc ako celé kopce :D

Tiež sa mi zdalo ako by posledné dva dni išlo pomalšie načítavanie dlaždíc, ale myslel som že je to nejakými hromatnými úpravami.
Ako je to vlastne s renderom dlaždíc na ktorých došlo k nejakej úprave? Prerenderujú sa okamžite, alebo on-fly pri prvom zobrazení?

Martin Ždila

Feb 1, 2021, 12:23:45 PMFeb 1
to osm_sk
On Mon, Feb 1, 2021 at 6:20 PM Tomas Vanco <tva...@gmail.com> wrote:
Tiež sa mi zdalo ako by posledné dva dni išlo pomalšie načítavanie dlaždíc, ale myslel som že je to nejakými hromatnými úpravami.

Nasadil som to az dnes cca na obed. Ale silnejsi server na tieto experimenty by potesil :-). Zozente sponzorov.

Ako je to vlastne s renderom dlaždíc na ktorých došlo k nejakej úprave? Prerenderujú sa okamžite, alebo on-fly pri prvom zobrazení?

Tak ako predtym - po z14 sa to prerederuje a z15+ on the fly. Plus minutova aktualizacia, takze server je nonstop vytazeny. A este na nom bezi routing, a freemap backend.

Martin Ždila

Feb 1, 2021, 5:00:05 PMFeb 1
to osm_sk
Co vravite na to, aby sme nerenderovali brala, nasypy, vymole a pod. na miestach, kde to uz je zobrazene samotnym tienovanim z DMR5.0? Lokalne to mam uz nakodene a vyzera to podla mna OK.
Priklad:

image.png

vs

image.png

Aceman444

Feb 1, 2021, 5:06:31 PMFeb 1
to Openstreetmap Slovakia
Co to znamena? Ze automaticky analyzujete DMR vrstvu a odhadujete, kde je asi bralo, ci utes?
Navrhoval by som to zobrazovat prave ked DMR vrstva nie je zobrazena (inak je to neprehladne), a nejakym utvarom, ktory vyzera inak ako riadny cliff v OSM datach (napr. to moze byt inou farbou alebo priehladne). Nemali by sme len tak renderovat objekty, co nie su v OSM, kvoli feedbacku pre mapera.

Dátum: pondelok 1. februára 2021, čas: 23:00:05 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Martin Ždila

Feb 1, 2021, 5:08:48 PMFeb 1
to osm_sk

On Mon, Feb 1, 2021 at 11:06 PM Aceman444 <acesha...@gmail.com> wrote:
[...]

Nerozumiem. DMR5.0 tienovanie uz je zabudovane v mape, neda sa "vypinat". Co renderujeme co nie je v mape?

Martin Ždila

Feb 1, 2021, 5:10:46 PMFeb 1
to osm_sk
On Mon, Feb 1, 2021 at 11:06 PM Aceman444 <acesha...@gmail.com> wrote:
Co to znamena? Ze automaticky analyzujete DMR vrstvu a odhadujete, kde je asi bralo, ci utes?

Asi uz chapem co nechapes :-)

Na prvom obrazku vidis utesy z OSM (ktore sa doteraz renderovali vsade). Na druhom nie su, lebo ich kvolu DMR5.0 nechcem renderovat.

Aceman444

Feb 1, 2021, 6:15:25 PMFeb 1
to Openstreetmap Slovakia

Dátum: pondelok 1. februára 2021, čas: 23:10:46 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila
On Mon, Feb 1, 2021 at 11:06 PM Aceman444 wrote:
[...]

Aha, teda som to precital presne naopak :) Takze chcete niektore objekty vypnut, ak je zobrazene DMR. Potom je to asi zase otazka na ten feedback. Ludia su zvyknuti na ciarkovane embankment=yes a zrazu na niektorych dlazdiciach bude chybat...

Martin Ždila

Feb 2, 2021, 1:21:30 AMFeb 2
to osm_sk
Ludia su zvyknuti na kadeco, ale to neznamena, ze preto sa to nesmie menit a dalej vylepsovat ;-)

Jednoducho, namiesto nedokonalej grafickej nahrady ukazujucej iste prvky v terene sa teraz zobrazuje priamo detailny teren. Pride mi zbytocne duplovat tuto informaciu a zahustovat mapu. Minimalne co sa tyka natural=cliff a asi aj earthbank. Embankment je na dalsie zvazenie.

A tento fakt bude spomenuty aj v legende mapy.

Alexander Zatko

Feb 2, 2021, 1:38:33 AMFeb 2
to osm_sk
ja som za.

--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520R%3DdNYYm1CpwstLiC2gQ%2Bq5%2Bmb44PYA%3D2CChuFMmqAGL6A%40mail.gmail.com.

Tomas Vanco

Feb 2, 2021, 1:46:05 AMFeb 2
to osm...@googlegroups.com
Ja som tiež za.

Alexander Zatko

Feb 2, 2021, 1:47:09 AMFeb 2
to osm_sk
...a ani zakreslovat (vkladat do databazy) ich uz nebudeme? Myslim ze to by sme asi mali, kedze nemapujeme pre renderer?

Tomas Vanco

Feb 2, 2021, 1:53:36 AMFeb 2
to osm...@googlegroups.com
Ja určite zakreslovať budem. Locus asi tak skoro nebude mať tieňovanie DMR5.0 :)
Plus pre iné tipy renderu to môže byť stále obohacujúce.

Martin Ždila

Feb 2, 2021, 2:11:23 AMFeb 2
to osm_sk
On Tue, Feb 2, 2021 at 7:47 AM Alexander Zatko <orde...@gmail.com> wrote:
...a ani zakreslovat (vkladat do databazy) ich uz nebudeme? Myslim ze to by sme asi mali, kedze nemapujeme pre renderer?

Martin Ždila

Feb 2, 2021, 2:13:47 AMFeb 2
to osm_sk
On Tue, Feb 2, 2021 at 8:11 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
On Tue, Feb 2, 2021 at 7:47 AM Alexander Zatko <orde...@gmail.com> wrote:
...a ani zakreslovat (vkladat do databazy) ich uz nebudeme? Myslim ze to by sme asi mali, kedze nemapujeme pre renderer?

Samozrejme zakreslovat brala je nadalej OK. Len to moze dopadnut aj takto: https://www.openstreetmap.org/#map=15/50.8953/14.2995

Jozef Matejička

Feb 2, 2021, 2:25:37 AMFeb 2
to Openstreetmap Slovakia
Som za.
Vďaka za výbornú prácu.

Jozef

Dne út 2. 2. 2021 8:13 uživatel Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napsal:

Miro Mirecnet

Feb 2, 2021, 4:03:06 AMFeb 2
to osm...@googlegroups.com
Ja som za vymazanie aj lesnych ciest. Naco ich tam drzat, ked uz su na Lidare :)

Tie brala su zakreslene cez Otromozajku.
V meste Vam to bude na nic. K vsak zabludite v terene a nebudete vediet, ze pod Vami je utes. Potom si spomeniete na tuto fajnu funkciu. Utes v terene mapy je dolezita vec. Len a to nesmie prehanat, ako v  spomenutom pripade.

ut 2. 2. 2021 o 8:25 Jozef Matejička <matej...@gmail.com> napísal(a):

Alexander Zatko

Feb 2, 2021, 4:11:51 AMFeb 2
to osm_sk
Miro, drahy nas pravy a jediny horsky vlk. Citaj pozorne co sa pise v tomto vlakne. Zistis, ze skaly budeme nadalej kreslit, takze aky je problem? Na freemape skaly vidis pekne vytienovane a ako huste vrstevnice a napriklad mapy.cz ich budu vidiet nakreslene tvojou rukou. Takze pouzivatel akych map bude padat zo skal?

Miro Mirecnet

Feb 2, 2021, 4:18:20 AMFeb 2
to osm...@googlegroups.com
Tu horsky vlk :)
Vysvetlim:
Lidar zobrazuje kadejakake nerovnosti a nie vsetko su skaly a utes.
Nezobrazovat na mape utes uplne preto nieje moc dobry napad.

ut 2. 2. 2021 o 10:11 Alexander Zatko <orde...@gmail.com> napísal(a):

A.In.The.K A.In.The.K

Feb 2, 2021, 4:56:36 AMFeb 2
to osm...@googlegroups.com
+1

A.In.The.K A.In.The.K

Feb 2, 2021, 4:58:56 AMFeb 2
to osm...@googlegroups.com
zabudate na jednu podstatnu vec, LIDAR data mate uz teraz stare a za rok budu este starsie a za 5 rokov budu obsolete.
takze cokolvek vynechavat, lebo sa Vam teraz zda ze to na mape vidite je nezmysel.
Tiez sa zamyslite (nastudujte si ako vznikol slovensky DMR)
a co vsetko na nom uz teraz neni pravda a neodraza realny relief, ale “šum” ktory sa v procesingu nepodarilo odstranit.

Alexander Zatko

Feb 2, 2021, 8:08:27 AMFeb 2
to osm_sk
On Tue, Feb 2, 2021 at 10:58 AM A.In.The.K A.In.The.K <a.in....@gmail.com> wrote:
zabudate na jednu podstatnu vec, LIDAR data mate uz teraz stare a za rok budu este starsie a za 5 rokov budu obsolete.
takze cokolvek vynechavat, lebo sa Vam teraz zda ze to na mape vidite je nezmysel.

Tomu nerozumiem. Utvary o ktorych sa bavime vyzeraju rovnako ± stovky rokov, takze to co je na LIDAR datach dnes, tam bude v priblizne rovnakej podobe aj o 100 rokov. nie?

Okrem toho, vacsinu skalnych utvarov nemame v databaze a IMHO zobrazovat ich rovnakym stylom na celej mape ju robi lepsie citatelnou.

Na druhej strane kvalitne reliefne data mame len pre SK, ale rendrujeme aj okolite krajiny. Takze vzhladom na moj predosly argument by sme asi mali rendrovanie kreslenych bral zachovat.

Martin Ždila

Feb 2, 2021, 8:10:56 AMFeb 2
to osm_sk
On Tue, Feb 2, 2021 at 2:08 PM Alexander Zatko <orde...@gmail.com> wrote:

Na druhej strane kvalitne reliefne data mame len pre SK, ale rendrujeme aj okolite krajiny. Takze vzhladom na moj predosly argument by sme asi mali rendrovanie kreslenych bral zachovat.

Ako som pisal, "kreslene" brala (a zosuvy) nechcem vykreslovat iba v oblasti pokrytou DMR5.0.

Martin Ždila

Feb 2, 2021, 10:55:40 AMFeb 2
to osm_sk
UGKK dnes zverejnilo oblast 25 - Ruzomberok. Vzhladom na pracnost spracovania vsak pockam na dlasie nove oblasti nech to spravim naraz. Iba ak by si to niekto chcel kupit ;-)

Peter Vojtek

Feb 3, 2021, 12:44:58 AMFeb 3
to Openstreetmap Slovakia
suhlasim.

Peter Dragun

Feb 3, 2021, 1:05:06 PMFeb 3
to Openstreetmap Slovakia
Ahoj, tá integrácia je vynikajúca vec. Veľmi sa mi páči. Tie vrstevnice sú na tom asi najlepšie - s tým sa budú tie Tatry mapovať oveľa ľahšie! Ešte možno keby tie vrstevnice pribudli do DMR5 vrstvy pre JOSM :) Vďaka.

S tým odstraňovaním osobne nesúhlasím. Prvý dôvod je, že niektoré bralá majú svoj názov a bolo by škoda ho nezobrazovať. (Aj niektoré cliff majú názov, len ten sa nerenderuje). Ďalší dôvod je, že tie nakreslené čiary tam nezavadzajú, ale skôr upozornia, že ten cliff je výrazný a je potrebné si dať v teréne pozor. V prípade valov môžu pekne upozorniť, že to nie je prírodného pôvodu. Napríklad ďalší obranný val na západnej časti Valov: https://www.freemap.sk/?map=17/48.609171/17.992955&layers=X

Pozdravuje pd ml

Martin Ždila

Feb 3, 2021, 2:36:44 PMFeb 3
to osm_sk
On Wed, Feb 3, 2021 at 7:05 PM Peter Dragun <peter....@gmail.com> wrote:
Ešte možno keby tie vrstevnice pribudli do DMR5 vrstvy pre JOSM :) Vďaka.

Mozes si dat ako podklad rovno mapu freemap. Alebo v qgise vygenerovat vrstevnice trebars aj po jednom metri :-)

S tým odstraňovaním osobne nesúhlasím. Prvý dôvod je, že niektoré bralá majú svoj názov a bolo by škoda ho nezobrazovať.

Nerenderujusa ani teraz. A ak by sa renderovalim, nebol by problem zachovat iba tie s name=*. Takze tento problem odpada.

Ďalší dôvod je, že tie nakreslené čiary tam nezavadzajú, ale skôr upozornia, že ten cliff je výrazný a je potrebné si dať v teréne pozor.

Vyraznost terenu ovela presnejsie ukaze DMR5.0 tienovanie.

Mimochodom vela tych cliff bolo kreslenych z leteckych ortofoto a po novom mozno uz aj priamo z DMR5.0 tienovania. A mnoho tych bral je nepresnych, vid napr. namatkovo rychlo najdene https://www.freemap.sk/?map=18/49.073867/19.221957&layers=X

V prípade valov môžu pekne upozorniť, že to nie je prírodného pôvodu. Napríklad ďalší obranný val na západnej časti Valov: https://www.freemap.sk/?map=17/48.609171/17.992955&layers=X

Myslim ze to je tiez uplne zrejme z DMR5.0 tienovania :-) Ale ako som pisal, embankment by som nakoniec asi vseobecne zachoval kedze ten v mape neprekaza.

Peter Dragun

Feb 3, 2021, 2:58:43 PMFeb 3
to Openstreetmap Slovakia
Zdar, ďakujem za odpoveď. Bralá - konkrétne som myslel natural=stone (https://www.freemap.sk/?map=18/49.207396/20.220026&layers=X) alebo Čertov kameň, https://backend.freemap.sk/gallery/pictures/183875/image?width=1110 - tak ten síce nie je na mape ... .

Mne tie čiary stále prídu ako zjednodušenie reálnej situácie, čo sa mi páči. Samozrejme plne rešpektujem aj iný názor.

Zdraví pd ml.

Martin

Feb 16, 2021, 11:04:43 AMFeb 16
to Openstreetmap Slovakia
Podla mna tam tie vyrenderovane brala zavadzaju. Teda aspon v tomto priklade. Ale ako by boli vidiet v DMR keby boli inak "nasvietene"? Napr keby boli na opacnej strane toho kopca?

Miloš Laššák

Mar 3, 2021, 6:55:41 AM (4 days ago) Mar 3
to Openstreetmap Slovakia
Ahojte, našiel som príslušnú tému.

Naozaj musí byť radarové tieňovanie natrvalo v turistickej mape? Strašne to ničí prehľadnosť, či už bralá, korytá a iné štruktúry schované v lese. Mapa ma byť prehľadná, dokonca nevadí ani nepresnosť. Takto to je podľa mňa naozaj zlé. Nedá sa to nastaviť iba ako voliteľná vrstva? Jednoduchá a jasná mapa by mala byť prioritou a nie zmes všetkého do jedného neprehľadného celku.

Dátum: utorok 16. februára 2021, čas: 17:04:43 UTC+1, odosielateľ: Martin

Martin Ždila

Mar 3, 2021, 6:59:52 AM (4 days ago) Mar 3
to osm_sk
On Wed, Mar 3, 2021 at 12:55 PM Miloš Laššák <lassak...@gmail.com> wrote:
Ahojte, našiel som príslušnú tému.

Naozaj musí byť radarové tieňovanie natrvalo v turistickej mape? Strašne to ničí prehľadnosť, či už bralá, korytá a iné štruktúry schované v lese.

nerozumiem. nechces v turistickej mape vidiet realny teren - brala, koryta riek a pod?

si prvy co sa stazuje lebo doretaz vidim same kladne odozvy, vychvalovacky a uzasnutych ludi ze aka bomba :-)

Mapa ma byť prehľadná, dokonca nevadí ani nepresnosť. Takto to je podľa mňa naozaj zlé.

kludne moze byt ze mas subjektivne iny nazor ako vacsina. tu pomoze hladat konkurencne riesenie ktore ti viac vyhovuje. alebo si zhotovit vlastne - upravit existujuce - kody renderovania mapy su na githube.

Miloš Laššák

Mar 3, 2021, 7:07:58 AM (4 days ago) Mar 3
to osm...@googlegroups.com
Nechcem, lebo pracujem s mapou často. Máš 2 možnosti:

1) Najpresnejšia lidarova mapa s každým kamienkom a dierou
2) Menej presná, ale zato prehľadná a rýchlo zorientovateľná mapa s vrstevnicami a jednoduchým tieňovaním, prípadne aj početnými doplňujúcimi bodmi.

No a potom zmiešaj tieto mapy do jedného celku a vznikne ti jedno neprehľadné čudo. Aj keby si všetky detaily napasoval do lidarového podkladu, tak to nepomôže.

Keď sa orientujem v teréne, tak vidím len rozsiahlu vegetáciu a nie každý kameň a dieru v tráve či lese. Asi sa na mapy viac pozeráte v teple izby ako v teréne :) Nič v zlom ak sa mýlim :)

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Peter Misovic

Mar 3, 2021, 7:30:19 AM (4 days ago) Mar 3
to OSM
Tak toto bol gol :D Tak napriklad *martin* bol snad vsade, realne, mimo tepla izby.

Miloš Laššák

Mar 3, 2021, 7:39:53 AM (4 days ago) Mar 3
to osm...@googlegroups.com
Ja neviem, nikoho nepoznám osobne. Ja len aby sa nezničilá posledná aktualizovaná a použiteľná online mapa SK. Tak ostanem na VKU mapách (ešte som ich neopustil) ak to bude nutné. Online používam mapy.cz ktoré berú údaje z OSM ale mobilné mapy aktualizujú tak 1x za rok.

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Martin Ždila

Mar 3, 2021, 7:41:32 AM (4 days ago) Mar 3
to osm_sk
On Wed, Mar 3, 2021 at 1:07 PM Miloš Laššák <lassak...@gmail.com> wrote:
[...]

a kde vidis taketo zmiesanie?

Na https://www.freemap.sk/?layers=X je vsade lidarove tienovanie kde bolo vtedy ddostupne (momentalne uz su 3 nove oblasti) a vsate ine je starsie tienovanie.

V niecom to robi mapu menej prehladnou (povedzme vo v. tatrach ked si velmi zazoomujem), ale v niecom inom ju robi zase viac prehladnou. Mam prehlad o detailnom terene, ci su niekde skaly, alebo zavrt, bralo, hradisko a podobne. Ja chodim uz vacsinou mimo znacenych tras a hladam nove a zaujimave miesta, takze toto mi pride uplne ze super. Naviac pri zoomnuti na zoom 14, co je nieco ako klasicke papierove mapy, alebo hiking.sk mapa, tak tam ani detaily DMR 5.0 takmer uz nevidno.

Keď sa orientujem v teréne, tak vidím len rozsiahlu vegetáciu a nie každý kameň a dieru v tráve či lese. Asi sa na mapy viac pozeráte v teple izby ako v teréne :) Nič v zlom ak sa mýlim :)

no ved to, nevidis veci ktore by ta inac mohli zaujat a pritiahnut na blizsi prieskum :-)

ako som pisal, kazdy asi preferuje nieco ine. ak nechces mat detailny teren, potom tu je pre teba napr. http://mtbmap.cz/ alebo https://www.opentopomap.org. alebo nasa offline mapa v locuse. Moznosti je neurekom a v tom je sila OSM. Outdoorova mapa freemap sa lisi od inych prave aj detailnym terenom a teda po nej siahnu aj ti, co toto chcu.

Martin Ždila

Mar 3, 2021, 7:43:08 AM (4 days ago) Mar 3
to osm_sk
On Wed, Mar 3, 2021 at 1:39 PM Miloš Laššák <lassak...@gmail.com> wrote:
Online používam mapy.cz ktoré berú údaje z OSM ale mobilné mapy aktualizujú tak 1x za rok.

vidis, na mapy.cz som zabudol - tie vyuziva urcite viac ludi ako freemap.sk :-). a k mobilnej mape, ako som spomenul v predoslom maily, mame tyzdenne aktualizovanu offline vektorovu mapu celeho SK, bez tienovania.

Miloš Laššák

Mar 3, 2021, 7:53:24 AM (4 days ago) Mar 3
to osm...@googlegroups.com
Čo som prebehol toto vlákno, tak som nebol jediný ktorý riešil z nejakého uhla pohľadu prehľadnosť. Pekné to je, užitočné tiež pri kreslení (ale nechce sa mi nanovo znovu prekresľovať potoky na Orave). A práve v Roháčoch s Oraviciach mi udrela znížená prehľadnosť, tam som netušil že síce vidím rovné svahy, lesy a v skutočnosti sú tam všade korytá a to je naozaj nesúlad čo vidím a čo ukazuje mapa :)

Ale zdá sa že som narazil na tvrdú stenu a nebude to zapinateľná samostatná vrstva :/

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Martin Ždila

Mar 3, 2021, 8:11:58 AM (4 days ago) Mar 3
to osm_sk
On Wed, Mar 3, 2021 at 1:53 PM Miloš Laššák <lassak...@gmail.com> wrote:
Čo som prebehol toto vlákno, tak som nebol jediný ktorý riešil z nejakého uhla pohľadu prehľadnosť.

Ja som tu riesil neprehladnost, ze ked bolo aj DMR 5.0 a aj renderovanie zmapovanych bral, tak ze tie brala boli zobrazene zbytocne (casto boli aj nepresne) a tie zneprehladnovali. Teda nie samotne DMR 5.0.

Pekné to je, užitočné tiež pri kreslení (ale nechce sa mi nanovo znovu prekresľovať potoky na Orave).

Nemusis prekreslit, staci spresnit ;-). V JOSM je to nastroj Mode / Improve Way Accuracy.

A práve v Roháčoch s Oraviciach mi udrela znížená prehľadnosť,

Pomoze poslat URL. Nieco ako https://www.freemap.sk/?map=14/48.914657/19.860214&layers=X, ale pre tvoj pripad.

tam som netušil že síce vidím rovné svahy, lesy a v skutočnosti sú tam všade korytá a to je naozaj nesúlad čo vidím a čo ukazuje mapa :)

Kde si videl rovne svahy? V terene ci v mape?

Teraz vidis v mape detailny DMR 5.0 teren, ktory zodpoveda realite, samozrejme postupom casu sa niektore veci zmenia (erozia a pod) ale 90% uzemia bude podla mna desatrocia takmer nemenne.

Ale zdá sa že som narazil na tvrdú stenu a nebude to zapinateľná samostatná vrstva :/

Diskutovat treba. Zapinatelna vrstva to bola cca pred mesiacom - cez mapu so starym a menej detailnym tienovanim sa prehodilo DMR 5.0 polopriehladne tienovane. A praveze toto bolo neprehladne, lebo to bola kombinacia dvoch tienovani a to druhe bolo uplne nad vsetkym - cestami, znackami, domami, textami...

Ako som pisal, nieco to isto zneprehladnilo, ale za mna klady znacne prevysuju zapory. A lepsie je hladat aj ine riesenia, napr. ci nepomoze spravit cesty nejako vyraznejsie a pod.

A mimochodom skusal som aj vyhladit to tienovanie pomocou whitebox_tools -r=FeaturePreservingSmoothing (vid. napr moja poznamka na https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-mapnik/pull/173#issuecomment-757739835) ale vysledok sa mi nepacil. Mozno sa ale da pohrat s parametrami, no momentalne mam ine mapove priority, takze to musi poskusat niekto iny.

miro.j...@gmail.com

Mar 4, 2021, 5:40:08 AM (3 days ago) Mar 4
to Openstreetmap Slovakia
Myslím že stále sú tu dve dosť podobné turistické vrstvy:
jedna s DMR (X,outdoor https://www.freemap.sk/?layers=X )
druhá bez DMR s tieňovaním ako predtým (T, turistická https://www.freemap.sk/?layers=T ).
Áno viem, neobsahujú rovnaké renderovanie mnohých vecí.
  ahoj, Miro

Dátum: streda 3. marca 2021, čas: 13:39:53 UTC+1, odosielateľ: lassak...@gmail.com

Miloš Laššák

Mar 4, 2021, 5:29:32 PM (2 days ago) Mar 4
to osm...@googlegroups.com
Už minulý rok som upravoval zatiaľ len všetky prítoky rieky Orava. Len na základe ortofoto a mojich reálnych skúsenosti. Síce som sa celkom presne strafoval, ale ako pozerám lidar, tak môžem odznova, aj lesné cesty ukryté v lese sa vďaka nemu dajú pekne nájsť :)

Naozaj sa v tom výraznom tieňovaní každého hrbolčeka sa pri zoomovaní úplne strácajú značky potokov, ciest a chodníkov. Až sa mi nechce veriť, že by som bol jediný čo kritizuje takúto neprehľadnosť. Pozeral som to opakovane a neviem, či si na to zvyknem, asi nie :/

Miloš

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5f7e6cca-93f3-4567-ba31-c65d90d65a59n%40googlegroups.com.

Martin

Mar 6, 2021, 8:24:21 PM (7 hours ago) Mar 6
to Openstreetmap Slovakia
Ja to nevidim tak tragicky, ale je pravda, ze v niektorych castiach je tazsie vidiet vrstevnice.

Juzna a zapadna stena su super ale vychodnej je to uz tazke.

Chladkove: zapad a sever super, juh slaby kontrast.

Mozno by pomohlo dat nejaky jemnejsi gausian blur na DMR aby zanikla ta hrbolatost na vyzsich zoomoch (predpokladam sum na snimaci), ale aby tam ostali lesne cesty a brala.
Alebo pripadne celkovo ubrat z tmavosti tienov/ pridat viac na vrstevnice.