neevidovane trasy kst

ahojte,

mame nejaky standard, co robit s trasami,

- o ktorych KST nic nevie (nie su v ich zozname, nemaju ref - ani na TIMoch)
- maju v terene viditelne znacenie, razcestniky (niekde mozno trochu zajdene, ale da sa zorientovat)
- nevedu zrovna krovim, prhlavou, mociarami a pod.

ak nemame, imho by bolo fajn dat do nejakej spesl relacie s dohodnutym ref. co Vy na to?

jose

a tie trasy su oznacene pasovou alebo miestnou znackou?

--

---
Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej dostávať e-maily, odošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

ja take znacim klasicky a ref/operator dam z TIM. ak tam chyba, tak nedam ziaden. umele ref by som nevytvaral. ak niekto potrebuje umele ref, tak nech pouzije ID relacie.

---
Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej dostávať e-maily, odošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Juraj Belobrad /georgo/

U nas su tiez taketo znacky, znacene miestnym znacenim.

Diskusia s KST viedla k ich zaveru, ze tieto znacky su partizanske a oni ich nemaju evidovane, aj ked na smerovnikoch je uvedene KST.
Ziadali ma o ich znicenie, co som neurobil.

Diskusia sa tu da najst aj spolu s fotkami.

Ja som nakoniec tieto trasy z osm zmazal, aj ked v terene su znacky a aj cast smerovnikov viditelne.

ma sa mapovat realita. nie sme pobocka KST. ak tam je miestna znacka, mala by byt takto aj zmapovana.

v KST im musi fakt hrabat ked ziadaju znicenie

z tej zmluvy s KST som zatial nevidel takmer ziaden uzitok okrem toho ze nam raz dali zoznam tras (ktory je cim dalej tym menej aktualny). takze nech si vo vedeni KST pekne trhnu :-)

--

---
Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej dostávať e-maily, odošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Nejedna sa nahodou o tieto trasy?
http://turistika.freemap.sk/?p=49.1376|18.2632|14

Kusok z jednej som presiel (zlta okolo Hladkeho vrchu), a planujem ju dokreslit, takze nabuduce nemazat ;)

tibor, jedna sa o modru "trasu A", ktoru siel miro. okrem modrej nadabil aj na zltu - tu uz nema ani hiking. ad znicenie - to uz je trosku psycho, ne?

Jozef Vince(freemap.sk)

Zakreslit mozeme, operator kludne „partizani“ ...

Ked budem mat v praci kludnejsie obdobie, vrhnem sa na Martinove rendering whislist

d.

Ked budem mat v praci kludnejsie obdobie, vrhnem sa na Martinove rendering whislist

@}->--

Juraj Belobrad /georgo/

Tie co som vymazal su v Belusi smerom na Mojtin.
Sam som ich tam dal a neskor zmazal.

Nahodim ich teda spat, nech su v mape.

Ad. tema - pozri moje prispevky tu

Ad. diskusia s KST
Dňa 1. novembra 2012 21:24, Eva Škutova <esku...@gmail.com> napísal(-a):
Dobry den pan Belobrad,
vo vasom regione ma KST momentalne dostatocne mnozstvo pesich znackovanych turistickych tras. Celoslovenska siet musi byt vyvazena, nesmie dochazat k prehusteniu v niektorych lokalitach, pretoze potom dochadza k zneprehladneniu siete turistickych znacenych tras. Momentalne preto neplanujeme ich rozsirovanie.
Naviac KST sa nezaobera budovanim naucnych chodnikov - KST buduje len turisticke znackovane trasy, znackovane pasovou znackou.
Prajem pekny den a vela uspechov pri budovani cyklotras.
Eva Skutova

Dňa 30. októbra 2012 6:52, Juraj Belobrad /georgo/ <juraj.b...@gmail.com> napísal(-a):

Dobry den pani Skutova,

dakujem za odpoved.
V tom pripade nebudeme podnikat nic v obnovovani a nechame tieto trasy zaniknut.
Znacenie demontovat nebudeme, nakolko by to mohlo u niekoho vyvolat nepochopenie a nemame na to pisomne povolenie.

Chcem sa este spytat, ci sa neplanuje rozsirovanie tras v nasom regione.
Boli tu snahy miestneho zdruzenia o vytvorenie naucneho chodnika, ale nepodarilo sa ziskat povolenia.
Pod hlavickou KST by to ale mozno preslo jednoduchsie.
Miestne organizacie by pomohli s navrhom tras a kedze tu budeme mat cyklotrasy, pritiahneme sem vela zaujemcov o turistiku a cykloturistiku.

Dňa 28. októbra 2012 18:45, Eva Škutova <esku...@gmail.com> napísal(-a):

Dobry den pan Belobrad,
vami uvedena trasa nikdy nebola oficialne vyznackovana znackarmi KST a nikdy nemala ani pridelene evidencne cislo.  To cislo 1997 je rok vyznackovania a zial, v tomto obdobi vzniklo na Slovesku niekolko "partizanskych" chodnikov. Kedze to nie je oficialna turisticka znacena trasa, Sekcia znacenia KST nema zaujem ju obnovovat a udrziavat. Preto nemame  vyhrady, aby tadialto viedli nejake cyklotrasy. Uvedene znackovanie pesej trasy povazujte za bezpredmetne a ak zlikvidujete neziaduce zvysky znackovania tejto trasy, budeme vdacni. Inak do terenu musia vycestovat nasi znackari a neziaduce zvysky znackovania zrusit.
V ziadnom pripade tuto pesiu trasu neobnovujte.
Prajem pekny den,
Ing.Eva Skutova, predseda Sekcie znacenia KST

--
Juro

Projekt cyklotrás v obci Beluša
Padaj napevno bikers Beluša

Andrew Shadura

Tomuto nerozumiem. Že, keď trasa nie je ich, tak nech zanikne? Mi sa
taký postup nepáči. By som možno naopak, naschvál tuto trasu obnovil —
čo je v tom zlé že je tam trasa?

--
Cheers,
Andrew

Celoslovenska siet musi byt vyvazena, nesmie dochazat k prehusteniu v niektorych lokalitach, pretoze potom dochadza k zneprehladneniu siete turistickych znacenych tras.

Tak nech zrusia nejake trasy v Tatrach /Fatre a nech ich namaluju v poddunajskej nizine. Nech to maju naozaj vyvazene :-)

Michal Palenik

prosim nie jednu relaciu na cele SR, ale na kazdu trasu samostatnu relaciu.
(dufam ze to tak je myslene standardne)

On Tue, Mar 18, 2014 at 10:27:15AM +0100, Jozef Riha wrote:
> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny "Openstreetmap Slovakia" služby Skupiny Google.

samozrejme, jedna relacia per trasa. ref som teda vynechal a dal operator = unknown. dik, jose

Operator nie je "unknown".

Ak nie je znamy, tak tam jenoducho nedaj ziaden tag operator, ved ten nie je povinny.

Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej dostávať e-maily, odošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

no, ale nejak ich chceme odlisit od relacii, kde operator=kst chyba kvoli tomu, ze ho niekto nevedel/nechcelo sa mu doplnit, ne?

To by som riesil ako note=operator is not KST a fixme=find out operator

Jozef Vince(freemap.sk)

Andrew a ostatni,

U nas na slovensku je to tak, ze existuje NORMA STN, ktora opisuje ako ma vyzera turisticke znacenie. Zo ZAKONA je jedinym VYKONAVATELOM tejto normy KST.

Ak znacenie vyzera akoby podla NORMY ala KST, ale nie je v ich evidencii, moze sposobovat problemy pri riesenie sporov.
Vacsinou je prax taka, ze pred vyznacenim znacenia sa dohaduje trasa, povolenia od uradov, od vlastnikov pozemkov, mozno si KST aj prenajima koru na stromoch ;) kde namaluju znacky.

Dalsi problem moze byt, ze dana "neKST" turisticka znacka vedie oblastou,m ktora je nebeznecna (napr. polom) a ak dojde k urazu, potom moze byt zobrate nepravom na zodpovednost KST.
Znacenie od kast by malo garantovat istu mieru bezpecnosti pri pouzivani tur. Trasy aj menej skusenymi turistami. Oni na to maju dlhe skolenia, skusky, a procesy ako vytvorit, udrziavat pripadne prelozit trasu, vzdy po dohode z dotknytimi uradmi a vlastnikmi.

Aby sa KST vyhlo problemom typu - spor s vlastnikom lesa, spor pri uraze apod. KST zaujima stanovisko extremne odmietave... este k tomu su v prave (kvoli vykonavaniu normy)

Ak "partizanska" trasa... tak to musim byt znacenie vyrazne ine ako KST norma, odporucam aby boli na kazdom kroku informacie o tom kto je operator, kontakt (adresa, mail, telefon) na zodpovednu osobu...a hlavne zodp. Osoba by mala mat poruke povolenia, suhlasy a ine podklady o legalnosti a legitimnosti vyznacenej trasy ... btw tiez nie je pripustne lepit, vesat cokolvek na smerovniky, ktore su majetkom KST. Je vsak mozne miesto na tychto smernikom prenajat.

Jozef Vince

PS: toto je oficialny nazor, ktory zastava OZ Freemap Slovakia, OZ Freemap Slovakia neodporucame NIKOMU, pokusat sa o obnovu znacenia, ani lubovolny zasah do znacenia,TIMov a pod.
Ohladne partizanskych tras, v poslednom odstavci, je to iba navrh ako by to mohlo vyzerat keby niekto nevyhnutne musel robit vlastnu tur. trasu. NESME BYT ZA ZIADNYCH OKOLNOSTI ZAMENITELNA s KST trasami.

Dodi, ty si z KST? ;-)

Co si napisal je fajn, ale netyka sa to mapovania. My predsa nezasahujeme do daneho znacenia (nevytvarame, nenicime, neupravujeme), len zakreslujeme co vidime v terene. Aktivity mimo toho uz nie su OSM/Freemap :-)

Jozef Vince(freemap.sk)

Nie som z KST, ale uvedomujem si vaznost debaty a pripadne dosledky – citil som povinnost vyjadrit opat raz oficialne stanovisko OZ Freemap Slovakia, aby nahodou nedoslo k nedorozumeniu zo stranu KST o tom ze by OZ nabadalo na „neopravnenu/protizakonnu  cinnost“

O tom ze ich zmapujme, s operatotom unym ako KST som pisal  v predoslom maile,  som ochotny do dalsej verzie freemap portalu dorobit aj partizanske trasy (zvazujem ci  napevno, alebo ako doplnkovu vrstvu...)

Jozef Vince

---

K fungovaniu  tej dohody, sa zial nechcem vyjadrovat, leda ak sukromne ;) ...  cize sukromne:

V podstate, vsetky trasy co mame zakreslene prisli do OSM mimo oficialne ustredie KST, takze je to  cista „odbl licencovana“ databaza  skutosnosti v terene (kde samozrejme pripustame istu neaktualnost, nakolko nam niektore veci ohladne komunikacie s ich operatorom nefunguje podla predstav).

Otocene opacne: tie trasy su cele nase (patria ich prispievatelom), sukromne ako clen navrhujem na valnom zhromazdeni OZ prerokovat dalsiu spolupracu v suvislosti s danou dohodou. Mozem prizvat aj niekoho ako hlas z druhej strany, no nenapada ma nikto, kto by dokazal s otvorenou hlavou pocuvat okrem pan sekerata, ktory ale nema kompetencie tieto veci riesit.

Dodi

--

---

...  som ochotny do dalsej verzie freemap portalu dorobit aj partizanske trasy (zvazujem ci  napevno, alebo ako doplnkovu vrstvu...)

Ved velku vacsinu partizanskych tras uz renderujeme - t.j. trasy co su znacene pasovym znacenim ale operator nie je KST, kedze tag operator na rendering (hadam) nepouzivame. A renderujeme aj nie-KST trasy ktore nie su partizanske (maju ine znacenie - miestne, NCH, ...) a vyhovuju nasej scheme znacenia (symbol=jeden_z_podporovanych, colour=1z4farieb; tipujem ze osmc tag FM neriesi). Co nerenderujeme su vsetky trasy mimo tejto schemy.