Pomôcka pre refitted/natural=spring

Lubos Januska

V poslednej dobe som sa trocha zabával s dopĺňaním tagu refitted pre pramene (t.j. či je prameň v prirodzenom stave alebo či ho upravil človek nejakým vodovodom a pod.)

Na freemap je síce prameň s refitted=yes zakreslený so strieškou, ak však má refitted=no, potom strieška chýba rovnako, ako keď tento tag vôbec nie je zakreslený. Takže som napísal jednoduchý skript, ktorý okrem drinking_water (modrá pitný, červená nepitný, oranžová conditional, čierna chýbajúci tag) kontroluje aj refitted (textovou hodnotou yes alebo no, prípadne žiadnym textom ak tag refitted chýba).

Odkaz na overpass:

Pre zaujímavosť, v súčasnosti, niekoľko mesiacov po tom, čo freemap začal vykreslovať úpravu prameňov, v osm je 899 bodov s hodnotou refitted a z toho 386 je na Slovensku. Väčšina na Liptove, Orave a v okolí Bratislavy, Košíc, Prešova a Trenčína.
refitted-sk.jpg

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/031d34ca-9735-48c5-8b03-ec695b70d083n%40googlegroups.com.

Lubos Januska

To je nad moje ambície a obávam sa, že by som musel podrobnejšie zistiť, ako vlastne funguje to API. To je aj dôvod, prečo je jedna skupina tagov riešená farebne a druhá textovo - bolo to jednoduchšie dať dokopy. S treťou skupinou tagov, napr. water_characteristic sa dostávam do slepej uličky, pretože to by bolo najlepšie zobraziť textom, ale ako donútiť API, aby mi na vrátilo dva texty z rôznych tagov...
Ak to však niekto využije, môže si na voľný riadok trebárs hneď pod {{style: doplniť
node[natural=spring][water_characteristic] {symbol-size:15}
čo vykreslí pramene so zadaným water_characteristic trochu väčšie

Tomas Vanco

Nazdar Luboš,
pekná fičúra. Prejdem pramene v okolí a popridávam tag refitted tam kde to poznám :)

Inak bolo by super mať všetky podobné fičúry niekde na hromade na webe so stručným popisom. Niečo ako KB či wikipedia s odkazmi buď na github alebo priamo na zdroj. Inak to za pár mesiacov zapadne a možno nový mappery z nových oblastí by to pritom využili :/

Lubos Januska

Myslím, že na nezabudnutie úplne postačí pár záznamov na osm wiki, ako napríklad:
kde to nájdeš na konci ;)

Ešte k prameňom všeobecne, k mnohým by sa hodila nejaká fotka, nech je hneď vidieť, čo od prameňa očakávať čo do kvality a kvantity zdroja. Neviem však, či ich nahrávať len na freemap alebo aj niekam na wikimedia_commons a tam nasmerovať odkaz cez príslušný osm tag;
Odkaz na Freemap by bol problematický, keďže by to muselo ísť cez neschválený tag image=* a fakt netuším, do akej miery freemap dokáže garantovať nemennosť odkazov
Odkaz na wikimedia by bol lepší, ale zas je problém, že netuším, s akými údajmi nahrať kdejakú pvc trubku s vytekajúcou vodou niekde pri značke...

On Sun, Mar 7, 2021 at 4:43 PM Lubos Januska <lub...@gmail.com> wrote:
[...]

Tu uz nikto nic negarantuje ;-)

Ale odkazy menit neplanujeme :-)

Odkaz na wikimedia by bol lepší, ale zas je problém, že netuším, s akými údajmi nahrať kdejakú pvc trubku s vytekajúcou vodou niekde pri značke...

Kludne mozes naskriptovat synchronizaciu fotiek z Freemapu na wikimedia. Alebo manualne nejake pouzit. Na Freemape su foky pod CC-BY-SA 2.0, co by mohlo vyhovovat. Nezabudnut ponechat uvedeneho autora kazdej foto.

On Sun, Mar 7, 2021 at 4:43 PM Lubos Januska <lub...@gmail.com> wrote:
Odkaz na wikimedia by bol lepší, ale zas je problém, že netuším, s akými údajmi nahrať kdejakú pvc trubku s vytekajúcou vodou niekde pri značke...

A Tab

Ku nejakym mojim springs zaznamom , pribudol tag refitted - tak som hladal a nasiel som tento thread....
Kde je ta hranica tej upravy clovekom ? Az ked tam bude postavena daka stavba ?

A ku pitnosti vody , pokial v nej nebude chlor tak je tak ci onak nepitna..... , ale faktom je ,ze niektore zaznamy stoja fakt za prd  a rovno pridat Drinking Water: NO  ,by malo byt samozrejmostov u niektorych zaznamov.
Napisem to trocha divne , ale niektore zaznamy pramenov ma privedu ku diere v zemi v ktorej je nejaka tekutina - a keby som do tej diery vykonal telesnu potrebu tak kvalitu tej vody iba  zlepsim....
A to mam LifeStraw...
Kvalita vody sa moze zmenit kazdym dnom....

Ale ta databaza fotiek ku vodnym zdrojom.....to by bolo fakt super !  Rozhodne by clovek zazil menej neprijemnych prekvapeni.
Fotky by mohli mat daky format.... obmedzit velkost suboru a rozlisenie - len natolko ,aby sa dalo rozoznat v akom stave to je....

On Mon, Mar 8, 2021 at 7:43 PM A Tab <a21...@gmail.com> wrote:
Ku nejakym mojim springs zaznamom , pribudol tag refitted - tak som hladal a nasiel som tento thread....
Kde je ta hranica tej upravy clovekom ? Az ked tam bude postavena daka stavba ?

Pramen je upraveny clovekom - povedzme aspon pridany zliabok ci trubka.

A ku pitnosti vody , pokial v nej nebude chlor tak je tak ci onak nepitna.....

Niekto by ti poveal ze chlorovana voda je nepitna a pije len Evian ;-)

Ak niekto vymuruje studnicku a polozi tam pohar, tak asi nebude troll ktory ta chce otravit.

, ale faktom je ,ze niektore zaznamy stoja fakt za prd  a rovno pridat Drinking Water: NO  ,by malo byt samozrejmostov u niektorych zaznamov.

ake zaznamy?

[...]

aha, uz chapem preco je vsetko nechlorovane pre teba nepitne ;-)

Tomas Vanco

ne 7. 3. 2021 o 16:43 Lubos Januska <lub...@gmail.com> napísal(a):
Myslím, že na nezabudnutie úplne postačí pár záznamov na osm wiki, ako napríklad:
kde to nájdeš na konci ;)

kde na konci? mal som na mysli celý ten quarry aj so štýlom.

[...]

Ešte otázočka. Nevieš náhodou poradiť, ak sa to dá, ako spraviť aby som mal v exporte do GPX v tagu <name> napr hodnotu fixme? Ide to? Googlil som ale nepodarilo sa mi.

Lubos Januska

On Tuesday, March 9, 2021 at 8:46:24 AM UTC+1 šegi ;) wrote:
[...]

Na konci toho textu odsek "See also" a keď klikneš na odkaz "overpass turbo code to see spring tags - for refitted=* text value and for drinking_water=* colour coded - black/missing, blue/yes, red/no, orange/conditional", tak sa dostaneš na tento konkrétny dotaz+štýl.

[...]

Kedysi dávno som robil niečo s xml, keď som export údajov z XML musel nahádzať do pripravenej OpenOffice šablóny (čo je tiež xml súbor). Volá sa to XSLT a keď to dokáže skombinovať dva rôzne xml súbory, potom by v rámci toho istého xml/gpx vedelo skopírovať atribút z fixme do atribútu name. Ale to už sú roky.

Lubos

Dňa 7. marca 2021 19:16:03 SEČ používateľ "Martin Ždila" <martin...@freemap.sk> napísal:

> [...]
>Alebo manualne nejake pouzit. Na Freemape su foky pod CC-BY-SA 2.0, co by
>mohlo vyhovovat. Nezabudnut ponechat uvedeneho autora kazdej foto.

Obávam sa, že som na tom podobne, ako väčšina tunajšej komunity - viac času, než znalostí z programovania, takže len manuálne... a len tak na okraj, na http://wiki.freemap.sk/API nevidím nikde api na fotky?

Lubos

Dňa 9. marca 2021 8:46:11 SEČ používateľ Tomas Vanco <tva...@gmail.com> napísal:
Ešte mi napadlo, je problém v tom GPX nájsť a nahradiť fixme za name a name za niečo, čo sa nebude zobrazovať? V mapových podkladoch, ktoré máš v navigácii sa predsa meno bude zobrazovať...

On Wed, Mar 10, 2021 at 7:01 AM Lubos <lub...@gmail.com> wrote:
a len tak na okraj, na http://wiki.freemap.sk/API nevidím nikde api na fotky?

- http://wiki.freemap.sk je storocna historicka wiki ktoru treba vypnut
- freemap.sk API nie je zdokumentovane kedze nebolo myslene ako verejne

Tomas Vanco

Ešte mi napadlo, je problém v tom GPX nájsť a nahradiť fixme za name a name za niečo, čo sa nebude zobrazovať? V mapových podkladoch, ktoré máš v navigácii sa predsa meno bude zobrazovať...

Hej tak podobne som to spravil nakoniec. Len som chcel vedieť či priamo overpass turbo nemá niečo čím by to šlo.
Aj tak vďaka. Tú možnosť štýlovania teraz všade využívam :D