run forest run

Len pre info, k nástroju "cry me a river", na spresňovanie/kreslenie vodných tokov, robím aj "run forest run", na spresňovanie/kreslenie hraníc porastov (lesov).

Processing dát je tu značne náročnejší, keďže sa začína pri mračnách bodov. Jeden "obdlžníček" plný lesa vyžaduje 64 GB RAM a na spracovanie takmer hodinu. Obdlžníky bez lesov, s pár stromami, idú rýchlo, s malou RAM a teda tie viem aj paralelizovať. Ale aj tie lesnaté plánujem ešte rozsekať na menšie, nech sa to dokončí v rádoch týždňov (mesiacov), nie rokov :-)

Takže buď 24 cores ide na 100%, alebo je plná RAM a preťažené disky (iowait). Radosť na takom PC pracovať. Kto mi venuje cloud (len zase uploadovať tam 8TB dát...)?

Na začiatok je to celé len pre oblasti, pre ktoré mám na disku mračná. Priebežne plánujem nasadiť čo mám už pripravené, tak dúfam, že to aj budete používať :-).

Najľahšiu časť preprocessingu mám za sebou (to čiernobiele - biela je porast). Khaki obldžníky sú TBD.

2023-02-10_15-11.jpg

Koniec hlásenia.

Chcem sa tu podakovat Martinovi Dobiasovi z Lutra Consulting, ktory chvalabohu sleduje nase forum a nasmeroval ma na podstatne efektivnejsiu rasterizaciu mracna bodov. Velka vdaka!

Tool je už dostupný vo verzii mínus jedna pre znázornenú oblasť:
  • čierna - dostupné
  • hnedá - ešte renderujem
  • biela - nemám dáta, alebo mračno bodov nie je dostatočne klasifikované - viď. parametre)
image.png

Tool sa používa podobne ako "cry me a river" - nakreslíte na www.freemap.sk polygón a dáte mu názov "run forest run". Po uložení sa vás spýta na klasifikácie, oddeľte ich čiarkou:
  • 3 - nízka vegetácia
  • 4 - stredná vegetácia
  • 5 - vysoká vegetácia
  • 6 - budova
  • 9 - vodné plochy
Neskôr možno pridám ešte ďalšie parametre.

Po otvorení v JOSM si geometriu asi ešte zjednodušte (povedzme simplify way na 1 meter) a môžete sresňovať (splitnúť na rôzných miestach, replace geometry, ...) a dopĺňať.

Message has been deleted

Filip C

Parádna funkcia pre tých, ktorý robia landcover.
V JOSM odporúčam ešte Ctrl+F a vložiť tam "type:way" a potom dať simplify way. A potom sa mi ešte osvedčilo vymazať ways s menej ako 7 bodmi "type:way nodes:-7". Alebo area menšia ako cca 80 na odstránenie samo stojacich stromov "type:way areasize:-80"

Ďakujeme :)

Dátum: sobota 25. februára 2023, čas: 10:11:15 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Vzorka - cca hoďka práce. Škoda, že nemám screenshot pôvodného stavu.

Pozerám, že residential by som mal renderovať pod forest/wood-om.

A bolo by pekné nahradiť tie CLC landuse=residential fľaky polygónom podľa parciel z katastra. Máme také niečo dostupné vo vektore? Pozrel by som sa na to.

Alexander Zatko

preposielam spravu, ktora mi (zda sa) nepresla kvoli velkym pripojenym suborom:

Na Smrekovici som si natiahol test polygon a vidim problem s hranicou lesa. Pripajam screenshoty. Na ortofoto screenshote je cervenou vyznacena hranica lesa, vytvorena "forest runerom".

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520RmY9sbbodUVJrXtV5d0bB_eb7%3DcYjx89o0gA2Pv6M1-yg%40mail.gmail.com.
Screenshot 2023-02-25 at 11.01.18.png
Screenshot 2023-02-25 at 11.00.18.png

Nie je spomenute ake triedy boli pouzite. Tiez vysledky sa podla oblasti kvalitativne lisia kedze to snimali a klasifikovali po oblastiach rozne firmy. Takze s tymto potom ja uz nic nespravim.

Alexander Zatko

aha, asi som nepochopil ako to funguje. Myslel som, ze ak zvolim kategorie 3,4 a 5, tak nastroj vytvori polygony pre kazdu kategoriu. Ak sa vsak nemylim, tak vytvara len jeden polygon, ktory zahrna vsetky typy porastovych kategorii. To by vysvetlilo, preco skripl zasiel aj do "luky" - asi tam videl plochy s nizkou vegetaciou (akokolvek je tato definovana).

Chcel som svoju teoriu vyskusat, ale pri tomto polygone zvoliac kategorie 3,4 a 5 mi v JOSM import dat zlyhal, bez vysvetlenia (skusal som 2x) - import okno po case zmizlo.

On Mon, Feb 27, 2023 at 8:06 AM Alexander Zatko <orde...@gmail.com> wrote:
[...]

vytvara sa iba jedna vrstva (s vela mutipolygonmi)

To by vysvetlilo, preco skripl zasiel aj do "luky" - asi tam videl plochy s nizkou vegetaciou (akokolvek je tato definovana).

ano, osobne nevidim vysnam zahrnat triedu 3

Chcel som svoju teoriu vyskusat, ale pri tomto polygone zvoliac kategorie 3,4 a 5 mi v JOSM import dat zlyhal, bez vysvetlenia (skusal som 2x) - import okno po case zmizlo.

mne to preslo. asi ti to nejak timeoutuje - na serveri som videl ze klient zrusil spojenie. skus si v kroku "otvorit v josm" dat "cancel" a osm subor si manualne stiahni a otvor.

On Mon, Feb 27, 2023 at 8:28 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:

[...]

upravil som kod aby to preslo, skus

Alexander Zatko

funguje, perfektne. 👍

Coverage forestera najdete na https://www.freemap.sk/#id=PgjKlU90

Filip C

Vďaka :)

Dňa ut 28. 2. 2023, 8:26 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".