Spresňovanie vodných tokov

Ahojte,

Ak má niekto záujem (dúfam že áno) o spresňovanie vodných tokov (podľa DMR) tak nech mi napíše oblasť a pošlem mu extrakt zvektorizovaných možných vodných tokov.

Narýchlo postup cca:
  1. otvoriť v JOSM
  2. voliťeľné - odstrániť krátke úseky - reziduá: Ctrl+F, "waylength:-10" a Del
  3. do novej vrstvy stiahnúť dáta z OSM
  4. ctrl+myškou vybrať z vektorizovanej vrstvy úseky ktoré chcem spresniť, potom ich zlúčiť (C) a skopírovať (ctrl+c)
  5. do OSM vrstvy vložiť do pôvodnej pozície (ctrl+alt+v)
  6. označiť nové a staré a nahradiť geometriu (ctrl+shift+g)
  7. skontrolovať aby ostal source UGKK
  8. prekontrolovať a doladiť podľa DMR5 vrstvy s tieňovaním
Vzor: https://drive.google.com/file/d/1fkx4QP4EVgyT6eswHtrf35nXUTV6TpJF/view?usp=sharing (s parametrami sa ešte budem trochu hrať, toto je taký prvý nástrel)

Peter Misovic

to OSM
Ano, ja.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520R%3DYAy5XnYfgX3dL3eshFPzH1CqUJ02aOs83jVeDHus8vA%40mail.gmail.com.

On Thu, Feb 17, 2022 at 9:27 AM Peter Misovic <peter....@gmail.com> wrote:
Ano, ja.

Super. Tak kludne zatial pouzi ten subor a ak preferujes inu oblast tak napis :-)

Peter Misovic

to OSM
Vdaka, tato je ok.

Skusim dalsie podla tvojho postupu, co si davnejsie daval.

Peter

On Thu, Feb 17, 2022 at 9:32 AM Peter Misovic <peter....@gmail.com> wrote:
Vdaka, tato je ok.

Skusim dalsie podla tvojho postupu, co si davnejsie daval.

myslis vygenerovat? Teraz mam iny postup :-)

Tomas Jancovic

Ahoj.
Ja by som skúsil čokoľvek okolo Hlohovca alebo zapad SK. Mail mám priezvisko.meno gmail com.
Dík.
S pozdravem
Tomáš Jančovič

ok, pozriem sa na to a vygenerujem, no mozno az zajtra, lebo robim nejaky processing ktory vyziera 64GM ram a uz aj takmer cely swap...

Jan Vojtek

Ahojte,
tak rad by som upravil rieky/lesne cesty s pomocou DMR 5.0 v okoli Malej Fatry ale pri nastavovani JOSM naozaj nechcem stravit polku tyzdna. Tak ked mam chvilku casu editujem len online (pouzitim Freemap outdoor vrstvy alebo ortofoto) co samozrejme nie je uplne idealne.
Ak niekde existuje naozaj zjednoduseny funkcny navod ako to cele rozbehat vratane importu vrstiev, velmi by mi to pomohlo.

Dátum: štvrtok 17. februára 2022, čas: 18:57:58 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Ahoj,

On Thu, Feb 17, 2022 at 10:43 PM Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
[...]

Pozri si postup v uvode vlakna, o ziadnom nastavovani tam nehovorim, len jednoduchy postup ako to robit s prilozenym suborom.

Osobne uz rucne spresnovat potoky urcie nebudem kedze tato nova metoda mi to urychlila minimalne desatnasobne. Ale ak niekto rad rucne klika a berie to hlavne ako odreagovanie namiesto sudoku, tak mu to neberiem :-).

to osm_sk, jancovi...@gmail.com

Jan Vojtek

Ahoj, k tomu navodu

2. neviem co robim, zle ale tymto odstranim aj casti priamo na rieke (v strede rieky)
3. po nacitani tebou pripravenej casti predpokladam treba pouzit funkciu subor - stiahnut pozdlz?
4. skusam rucne oznacit stare rieky v stiahnutej udajovej vrstve (je mozne zobrazit len steams?). Po ich oznaceni. ked dam zlucit pomocou (C) - vyskoci chyba nemohli byt spojene do jedneho retazca bodov

dalej som sa nedostal :(

Dátum: piatok 18. februára 2022, čas: 16:26:56 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

On Fri, Feb 18, 2022 at 5:17 PM Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
2. neviem co robim, zle ale tymto odstranim aj casti priamo na rieke (v strede rieky)

nerozumiem, posli screenshot

3. po nacitani tebou pripravenej casti predpokladam treba pouzit funkciu subor - stiahnut pozdlz?

mozes. ja si stahujem oblasti manualne ale skusim aj pozdlz.

4. skusam rucne oznacit stare rieky v stiahnutej udajovej vrstve (je mozne zobrazit len steams?). Po ich oznaceni. ked dam zlucit pomocou (C) - vyskoci chyba nemohli byt spojene do jedneho retazca bodov

co si oznacil netvori jenu spojitu liniu, prekontroluj si ju

dalej som sa nedostal :(

to mi je luto, lebo nie je to ziadna veda a ten navod som napisal ako som to sam prvy krat prirodzene robil bez nejakych problemov. viacmenej navod pouzivat nemusis, mozes to robit inac. mas vektory a je na tebe ako ich efektivne mergnes do OSM.

Jan Vojtek

2.
rieky plesivec.jpg
4. hm akoze je to treba robit po jednej rieke? ja som oznacoval viac naraz

pi 18. 2. 2022 o 17:23 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

S pozdravom / Best Regards,

Jan Vojtek

On Fri, Feb 18, 2022 at 5:55 PM Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
2.

4. hm akoze je to treba robit po jednej rieke? ja som oznacoval viac naraz

2. nerob, v novych datasetoch som to uz precistil

4. nic nie je treba :). rob tolko, na kolko sa citis. ja som zatial robil od 1 po cca 5 naraz. zavysi aj od dlzky a pod...

divide and conquer.

Jan Vojtek

2. ok
4. no oznacim napriklad 5 casti rieky (rucne pripadne cez shift + lave) stacim C - nepodarilo sa spojit cesty

rieky plesivec2.jpg

pi 18. 2. 2022 o 18:03 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Filip C

Cesty musia ísť zasebou, nesmie sa na ňu pripájať žiadna zboku
1, 2 a 3 sa spolu nedajú spojiť len 1 a 2 alebo 2 a 3.
OSM_waterways.jpg

Dátum: piatok 18. februára 2022, čas: 18:14:02 UTC+1, odosielateľ: jan.v...@gmail.com

Filip C

Dátum: piatok 18. februára 2022, čas: 18:20:42 UTC+1, odosielateľ: Filip C
Cesty musia ísť zasebou, nesmie sa na ňu pripájať žiadna zboku
1, 2 a 3 sa spolu nedajú spojiť len 1 a 2 alebo 2 a 3.
alebo 1 a 3

Filip C

A ešte odporúčam si zapnúť filter v ľavej časti (taký lievik) a nastaviť ho na waterway

Dátum: piatok 18. februára 2022, čas: 18:22:15 UTC+1, odosielateľ: Filip C

Jan Vojtek

super filter ide

takze ak to spravne chapem,
vniknu nam 2 vrstvy oznacim si rieku v streams, ktoru chcem aktualizovat
1. ked dam C vypise tu istu chybu co som zmienoval?
2. Ked dam Ctrl+C a vlozim do povodnej osm mapy na povodne miesto cez ctrl+alt+v, pekne mi ju tam prekopiruje
3. prikaz ctrl+shift+g nic nerobi :( mam v osm mape aj novu aj staru rieku oznacenu

pi 18. 2. 2022 o 18:26 Filip C <filipk...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/f804e266-efb9-4351-ba88-7fe338daf169n%40googlegroups.com.

On Fri, Feb 18, 2022 at 7:50 PM Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
[...]

pozri v "More tools"/"Replace gemoetry". ale najskor nemas nainstalovany plugin, som myslel ze to je built-in. https://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/utilsplugin2

Jan Vojtek

plugin tam nebol (nainsaloval sa tak na 3ti krat :)

narazil som napriklad na sutok roznych pritokov do velkeho rybnika (to potom treba doeditovat, ze si vypnem filter a pospajam to?)
nejaka cast kanala na starej mape sa vlieva do ineho kanala ako v DMR 5.
neviem ako mam spravne prepojit novu s povodnou na hranici nacitaneho uzemia

velmi rad by som s tym pomohol ale bez nejakeho skolenia to asi nedam, ani tomu spajaniu cez C nechapem presne. Je to kvoli tomu, ze to mozu byt rozne rieky? Preto je to nutne samostatne kopirovat po kazdej rieke samostatne? Aby sa nestratili nejake historicke data k tym udajom? Sksual som napriklad jednu rieku, kde boli len nejake 4 male bocne pritoky a uz to C nechcelo spravit. V tom pripade treba kazdy jeden pritok robit samostatne?

Neda sa to proste cele vymazat a nahradit tou novou a napojit na povodny tok? ci by sa tym stratili nejake udaje?

Pekny vecer

pi 18. 2. 2022 o 19:54 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Filip C

Dátum: piatok 18. februára 2022, čas: 20:49:05 UTC+1, odosielateľ: jan.v...@gmail.com
plugin tam nebol (nainsaloval sa tak na 3ti krat :)

narazil som napriklad na sutok roznych pritokov do velkeho rybnika (to potom treba doeditovat, ze si vypnem filter a pospajam to?)
do filtra sa dá pridať "waterway OR water" a malo by to potom zobraziť aj rybníky, jazerá. Keď dobre viem, čiara by sa s ním mala dotýkať. Určite by čiara mala pokračovať krížom cez neho do výpustu z jazera

nejaka cast kanala na starej mape sa vlieva do ineho kanala ako v DMR 5.
občas to nevygeneruje dobre ten potok, vtedy sa treba presvedčiť podľa DMR imagery kadiaľ to tečie.

neviem ako mam spravne prepojit novu s povodnou na hranici nacitaneho uzemia
po presunutí geometrie (replace geometry) pripojiť jeho koniec ku hocijakému bodu najlepšie pozrieť podľa DMR imagery.

[...]

OSM_waterways_2.jpg
Toto celé sa nedá spojiť dokopy, pretože by z toho nevznikla jedna dlhá čiara. Ako keby ste to mal nakresliť jedným ťahom, tak sa Vám to nepodarí. Podarí sa Vám to iba s niektorými segmentmi.
Na priloženom obrázku sú možnosti:
1-2-5-6
1-2-5-7
1-2-4 a 5-6
1-2-4 a 5-7
1-3 a 2-5-6
1-3 a 2-5-7
1-3 a 2-4 a 5-6
1-3 a 2-4 a 5-7
Tu už je na Vás, ako to potrebujete spojiť podľa pôvodného potoka, že kadiaľ mu vedie meno (name).

Neda sa to proste cele vymazat a nahradit tou novou a napojit na povodny tok? ci by sa tym stratili nejake udaje?
Určite nemazať! Nie je na nich síce dlhá história ale je lepšie ich históriu ponechať ako ju potom komplikovane vyhľadávať.

On Fri, Feb 18, 2022 at 8:49 PM Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
narazil som napriklad na sutok roznych pritokov do velkeho rybnika (to potom treba doeditovat, ze si vypnem filter a pospajam to?)

ano

nejaka cast kanala na starej mape sa vlieva do ineho kanala ako v DMR 5.

rucne pospajat. moze pomoct aj podklad ortofotomozaika sr a DMT5 tienovanie

neviem ako mam spravne prepojit novu s povodnou na hranici nacitaneho uzemia

normalne myskou oznacis oba uzly a ich mergnes. rutinna vec pri editovani mapy v JOSM alebo iD.

velmi rad by som s tym pomohol ale bez nejakeho skolenia to asi nedam, ani tomu spajaniu cez C nechapem presne. Je to kvoli tomu, ze to mozu byt rozne rieky?

je to aby vodny tok nebol rozkuskovany kazdych 50 metrov ale aby to bola jedna suvysla ciara (kym ju neprerusi napr priepust a pod)

[...]

ano, to sa neda. uz sme ti to via krat pisali aj s nazornym obrazkom a odkazom na dokumentaciu :-). proste Y jednym tahom nenakreslis.

V tom pripade treba kazdy jeden pritok robit samostatne?

ano, pritoky butu mad len spojeny posledny boy s hlavnym, ale budu to samstatne "ways"

Neda sa to proste cele vymazat a nahradit tou novou a napojit na povodny tok? ci by sa tym stratili nejake udaje?

da, ale je to barbarske. strati sa historia objektu a vsetky jej uzly. pritom "replace geometry" je  pre mappera trivialna akcia

ak chces, mozem ti nahrat nejake video ako to robim ak si na to obetujem cas

Jan Vojtek

super toto mi velmi pomohlo az s ami podarilo hned upravit jednu vetvu aj korektne nastavit souce (smozrejme som to nenahraval, kedze s tym uz niekto iny robi

este k tym chybam v dmr, kedze to takto zle vyhodnotilo, ze rieka ine cez luku a povodna cast jde dobre v tom kanali, aby boli dobre kluce hodnoty a bolo to korektne preklopene, treba staru rieku aktualizovat cez o ctrl+shift+g a potom urobit rucne korekcie v tomto pripade naspat do kanala a pripadne hluposti co su na lukach pomazat?

a ked to takto po vetvach robim, s tym, ze preklapam jednotlive vetvy z potoka, spoja sa tie body automaticky, kedze budu na rovnakych miestach ko boli v dmr vrstve? netreba uz robit prepoje

myslim, ze to uz by malo byt vsetko, dakujem za cas a pripadne poprosim, vygenerovat lucansku malu fatru, dakujem pekne

obrázok.png

pi 18. 2. 2022 o 21:32 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):

On Fri, Feb 18, 2022 at 10:18 PM Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
super toto mi velmi pomohlo az s ami podarilo hned upravit jednu vetvu aj korektne nastavit souce (smozrejme som to nenahraval, kedze s tym uz niekto iny robi

tie oblasti su dost velke takze na nich mozu robit aj viaceri.

este k tym chybam v dmr

ono to nie je kboli chybam v dmr ale kvoli modelu ktory:
- riesi iba zrazkovu vodu, nepozna pramene
- nevidi priepusty, takze cesta krizujuca tok je prekazka je ako prekazka
- nepozna savost podlozia a pod

, kedze to takto zle vyhodnotilo, ze rieka ine cez luku a povodna cast jde dobre v tom kanali

treba riesit iba useky medzi kde je to jasne spravne - hlavne napr v kopcoch, v uzsich dolinach. mimo pohori to kludne moze byt dost uletene.

ak chces spresnit iba cast z dlheho toku, tak tu prenes z generovanej vrstvy a povodnu rozdel tak, aby koncila tam kde ta prenesena. tj aby boli cca rovnako dlhe. potom ich oznac, daj replace geometry a ten rozdeleny koniec spoj ("C" imho potom na tie 2 useky uz nemusis, kedze su to rozne zdroje, rozne source).

[...]

cca tak, ale casti na tych lukach a pod ani neriesit. ani neprenasat, takze nie je ani co mazat.

[...]

a vzdy pred uploadom ta na chyby upozorni validator, no aj tak je to dobre okom prebehnut

myslim, ze to uz by malo byt vsetko, dakujem za cas a pripadne poprosim, vygenerovat lucansku malu fatru, dakujem pekne

skusim zajtra rano

Jan Vojtek

super, dakujem
hm na horach naozaj vacsinu budu len zrazkove zlaby to nepridavat? alebo ich nejak oznacovat

napriklad aj v ten ukazke by tam podla dmr kludne mohlo byt este jedno rameno toho Cabovskeho potoka

pi 18. 2. 2022 o 22:31 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Jan Vojtek

tak som len tak skusmo nahral prve dve Šebastovík a Šebastovku a dal na schvalenie, snad je to dobre
nepridaval som ziadne pritoky, kedze sa to vrstiev nie vzdy asi sa usudit, ci je to zivy potok... alebo jedine nejak hromadne a oznacit take, co vyzeraju dmr rozumne a pridat tag intermittent=yes
a ansledne len vlozid do mapy a ako ste pisali body by sa mali uz na hlavny potok pospajat?

pi 18. 2. 2022 o 23:04 Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> napísal(a):

On Fri, Feb 18, 2022 at 11:04 PM Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
super, dakujem
hm na horach naozaj vacsinu budu len zrazkove zlaby to nepridavat? alebo ich nejak oznacovat

toto tazko povedat, na https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:waterway=stream to nejak nespominaju. idealne preskumat v terene. alebo mozno ak je to z DMR velmi zjavne, tak to tam pridat s intermittent=yes a pripadne aj s fixme=survey? ja osobne som skor za. ale nikoho na to nenabatam. treba robit podla svojho najlepsieho presvedcenia :-)

napriklad aj v ten ukazke by tam podla dmr kludne mohlo byt este jedno rameno toho Cabovskeho potoka

ano, toto vyzera na dobreho kandidata

On Sat, Feb 19, 2022 at 12:53 AM Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
alebo jedine nejak hromadne a oznacit take, co vyzeraju dmr rozumne a pridat tag intermittent=yes
a ansledne len vlozid do mapy a ako ste pisali body by sa mali uz na hlavny potok pospajat?

vid predosly mail. ci vkladat alebo nie. a to, ci sa to poslajalo uvidis v JOSM podla velkosti uzlu. ak je velky tak je to spojene. maly, tak to spojene nie je, a body mozu lezat na sebe. vtedy ich oznacit a mergnut (M).

On Fri, Feb 18, 2022 at 10:18 PM Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
myslim, ze to uz by malo byt vsetko, dakujem za cas a pripadne poprosim, vygenerovat lucansku malu fatru, dakujem pekne

ale namatkovo co som pozrel tak tam toky vyzeraju uz byt v OSM celkom dobre

ak bude zaujem o inu oblast, tak posli mi to nejako vyznacene na mape, napr.: https://bit.ly/3sPkDCx

Velkosne tak do 200,000 km2 a ohranicit to bud ako kompletne povodie niecoho (tj hranica pojde po hrebeni), alebo nejake (menise) pohorie (tj. hranica pojde udolim).

Er Slo

toto sice nie je k teme, ale tyka sa to potoka...casto vidim ze okrem potoka, je zakreslena aj vodna plocha...chcem len vysvetlit, ze k comu je dobre takto to robit? Nestaci len potok? Z akeho zdroja sa vedelo ze tam je aj ta voda a nie len potok? Castokrat to zasahuje aj do cesty...ako to viem efektivne posunut aby som zachoval rovnomernu sirku?

image_106.png

On Sat, Feb 19, 2022, 09:20 Er Slo <poch...@gmail.com> wrote:
[...]

Taketo mazem. Zdroj by mal byt uvedeny, najskor kapor2, pripadne EEA urba atlas a pod.

Ale vodnu plochu rieky je OK zmapovat. Momentalne najlepsi zdroj na to je podla mna tienovanie DMR5. Aj by som to vedel vektorizovat z mracna bodov...

Filip C

Dátum: sobota 19. februára 2022, čas: 9:20:16 UTC+1, odosielateľ: Er Slo
[...]
OSM_uzky_potocik.jpg      OSM_siroka_rieka.jpg
 Keď sa jedná o úzky potôčik nie je potrebné ho takto ohraničovať. Keď sa už ale jedná o rieku, kde je jej šírka dosť veľká a mení sa, tam sa pre presnejšie hranice vodnej plochy obkresľuje celý vodný tok.

Castokrat to zasahuje aj do cesty...ako to viem efektivne posunut aby som zachoval rovnomernu sirku?
 Je ťažké povedať, ako to efektívne posunúť keďže každý prípad je iný.
Vo vašom prípade to vyzerá tak, že ten potok je príliš úzky aby bolo potrebné ho značiť ako vodnú plochu, čiže by to bolo asi najlepšie vymazať, lenže z veľkosti bodov vyplýva, že tam vedú dve čiary cez seba. Predpokladám, že tá druhá je asi oblasť lúky alebo poľa, preto je vymazanie tejto vodnej plochy dosť náročné. Vedeli by ste prosím poslať pozíciu screenshotu, aby som sa na to vedel lepšie pozrieť?

image_106.png

Tomas Jancovic

Aceman444

No tak ked je sirka vody uz zaujimava (neda sa preskocit), tak ma zmysel zakreslit aj celu vodnu plochu. Ale potom je to uz tusim rieka a ta plocha by nemala byt vymyslena tak ako tu, ze vobec na snimkach nie je vidiet, nekopiruje ani stromy A este k tomu ciara potoka vychadza mimo plochy potoka, tak to je uplny nezmysel.

[...]

Aceman444

Predpokladal by som, ze ano, kedze z toho DMR asi informaciu o mostoch/priepustoch neziskate (a ak by aj ano, v OSM bude viac udajov, napr. nazov cesty, jazdne pruhy a pod). Cize nahradzovat geometriu len usekov medzi mostami (bridge) a priepustami (tunnel=culvert).

Ale Martin potvrdi.

Dátum: sobota 19. februára 2022, čas: 12:07:20 UTC+1, odosielateľ: jancovi

Er Slo

Dátum: sobota 19. februára 2022, čas: 10:28:47 UTC+1, odosielateľ: filipk...@gmail.com

 Keď sa jedná o úzky potôčik nie je potrebné ho takto ohraničovať. Keď sa už ale jedná o rieku, kde je jej šírka dosť veľká a mení sa, tam sa pre presnejšie hranice vodnej plochy obkresľuje celý vodný tok.

a ako vedeli ze sa jednalo o rieku? Pred 10r teda neviem ake presne boli zdroje a DMR asi nebolo tak ako dnes....lebo ani podla snimkov by sa to nedalo urcit, len ze tam je potok...okrem toho nevedel som ze ked je niekde potok tak sa znaci aj rieka...ale je to teda v zavislosti od sirky brehu...ok....nieco som tam robil tak som to trochu upravil podla DMR, to miesto je tu

49.0035497, 21.073637

Ano, tok z DMR posekaj tak, ako je ten nahradzany a postupne na páry stary/novy daj replace geometry.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CA%2BHiEyyt_xtzN55r7L3o6V0cAJaJy3ZWZOaXY7inYSEquJx73w%40mail.gmail.com.

Jan Vojtek

Super, tiez som na to vcera narazil a rozmyslal ako to nahradit, na tom moste netreba teda nic upravovat, myslim source? Samozrejme popri tom som pri kontrole narazil aj na chybajuce premostenia/tunely.

Dňa so 19. 2. 2022, 12:57 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".
Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a všetkých jej tém, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520Rkw-Ld7gQ_BdWQHz5e-RBNAr%3D71QAoDaT__p%2BmuNZFy1w%40mail.gmail.com.

On Sat, Feb 19, 2022, 13:01 Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> wrote:
Super, tiez som na to vcera narazil a rozmyslal ako to nahradit, na tom moste netreba teda nic upravovat, myslim source?

Source mosta nemen.

Samozrejme popri tom som pri kontrole narazil aj na chybajuce premostenia/tunely.

Toto je najlepsie pozriet v terene, ci je to most alebo priepust a netipovat. Ak nevies, tak len prekriz cestu a tok bez spolocneho bodu a toto varovanie validatora ignoruj.

Peter Holúbek

Zdravím
Ak je to možné, pripojím sa aj ja - Záhorie, okres Senica, prípadne Skalica, či Myjava.

so 19. 2. 2022 o 13:01 Jan Vojtek <jan.v...@gmail.com> napísal(a):

On Sat, Feb 19, 2022 at 1:26 PM Peter Holúbek <holu...@gmail.com> wrote:
Zdravím
Ak je to možné, pripojím sa aj ja - Záhorie, okres Senica, prípadne Skalica, či Myjava.

je to mozne, ale prosim poslite konkretny polygon, ako som spomenul v diskusii vyssie

Martin Tuchyna

Zdravim,

bolo by mozne nazdielat jedno to spresnene povodie v nejakej vrstve (geopackage, shape), nech to mozem skusit poslat kolegom na posudenie ci by to vedeli vyuzit aj vo verejnej sprave?

Vdaka, m

Dátum: štvrtok 17. februára 2022, čas: 10:22:24 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

On Tue, Feb 22, 2022 at 1:59 PM Martin Tuchyna <martin....@gmail.com> wrote:
bolo by mozne nazdielat jedno to spresnene povodie v nejakej vrstve (geopackage, shape), nech to mozem skusit poslat kolegom na posudenie ci by to vedeli vyuzit aj vo verejnej sprave?

Miloš Laššák

Ahojte, ak tomu dobre rozumiem, ak ide vodný tok cez vodnú nádrž je dobré ho trasovať cez, aby bola zachovaná kontinuita prameň - more. Ale pomenovať ich aj v nádrží, alebo pomenovať tak, že tok sa vlieva do nádrže a cez nádrž pokračuje bez mena (napr. v Oravskej priehrade)? Alebo na to nie je zaužívané pravidlo?

Dátum: utorok 22. februára 2022, čas: 15:13:10 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

On Thu, Jun 22, 2023 at 10:40 AM Miloš Laššák <lassak...@gmail.com> wrote:
[...]

cez nadrz bez mena, ale usek stale v relacii

Alebo na to nie je zaužívané pravidlo?

je, na wiki, k waterway relaciam

Miloš Laššák

Vďaka, tak som si aj myslel. A ešte čo relácia “vodný tok”. Tie som zatiaľ ponechal aj keď označujú vodnú trasu v priehrade (samotný názov som vymazal).

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".