osmc:symbol pre (slovenské) cyklotrasy

Pos

Všimol som si, že na väčšine našich cyklotrás chýba tag osmc:symbol. Videl som jeho použitie v OsmAnd, kde pozdĺž trasy renderujú podľa neho symbol trasy a v posledných verziách ho používajú ako skratku pre otvorenie detailov o trase (zatiaľ na turistické trasy, ale predpokladám, že časom to rozšíria aj na cyklotrasy).

Pretože písmeno C nepatrí medzi podporované grafické symboly, ponúka sa použitie textového parametru. Tu som ale narazil trošku na zmätok, ako vytvoriť symbol, ktorý nemá žiadny foreground, ale má text a textcolor.
  • Podľa príkladov na wiki (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:osmc:symbol) sa prázdne parametre môžu vynechať úplne, takže by to bolo napr. osmc:symbol=red:white:C:red
  • Na wiki odkazované generátory ale generujú tak, že prázdne parametre tam musia byť, teda:  osmc:symbol=red:white::C:red alebo dokonca osmc:symbol=red:white:::C:red (berie do úvahy foreground a foreground2).
Máte s týmto nejaké skúsenosti?

Zoskenoval som Slovensko overpassom a máme tu zopár trás s osmc:symbol. https://overpass-turbo.eu/s/1mh2
osmc-symbol_Slovensko.jpg
Na obrázku je vidieť všetky osmc:symbol možnosti, ktoré sú aktuálne na cyklotrasách na Slovensku.

Konkrétne príklady:
https://www.openstreetmap.org/relation/1770660  osmc:symbol=blue:white:::C:blue
https://www.openstreetmap.org/relation/2769792  osmc:symbol=blue:white:blue_C

Celkom zaujímavo vymyslené :D
https://www.openstreetmap.org/relation/11076846  osmc:symbol=blue:blue::6:white

Mapa, ktorá symboly vykresľuje ich ale nevykresľuje podľa osmc:symbol
Na rozdiel od turistický trás, ktoré sú v poriadku

Ak to správne chápem, tak aktuálne nevieme otestovať v OsmAnd, že aké symboly vykresľujú jednotlivým trasám, lebo to zatiaľ majú len pre turistické trasy?

Osobne si myslím, že značenie je v každej krajine Európy úplne iné. Vo väčšine krajín sú trasy značené len route_marker a guidepost. Maľované značky som nevidel skoro žiadne. Väčšinou špeciálne znaky na cyklotrasy ani nepoužívajú.
Napríklad v Maďarsku majú úplne komplikovanú značku cyklistu. V Česku majú jednoduchú pásovú značku na žltom (alebo oranžovom nie som si istý) pozadí.

Osobne aktuálne neplánujem tento tag pridávať na každú cyklotrasu, keďže neviem o niekom, kto by to renderoval. A kto to chce u nás renderovať si to jednoducho vyrenderuje podľa tagu color.
Dátum: streda 28. septembra 2022, čas: 17:50:03 UTC+2, odosielateľ: Pos

Pos

> Ak to správne chápem, tak aktuálne nevieme otestovať v OsmAnd, že aké symboly vykresľujú jednotlivým trasám, lebo to zatiaľ majú len pre turistické trasy?
Zle som sa vyjadril, symbol sa na mape zobrazuje, ale po ťuknutí naň sa nič nestane (pri ťuknutí na symbol turistickej trasy to načíta podrobnosti - zvýrazní sa celá trasa, ukáže sa dĺžka a výškový profil, teraz neviem, či sa to generuje online alebo zo stiahnutých vstevníc).

> V Česku majú jednoduchú pásovú značku na žltom (alebo oranžovom nie som si istý) pozadí.
V Česku je to komplikovanejšie. Majú dva druhy: cestné cyklotrasy, ktoré sa značia iba dopravnými značkami (žlté cestné smerníky a tabuľky s číslom trasy) a nemajú farbu. A terénne cyklotrasy, ktoré sa značia kombináciou dopravných značiek, žltých turistických smerníkov a pásového značenia na žltom podklade (oranžový je pre bežkárske trasy, aby sa to nemýlilo ;) ). Niekde som čítal, že pásová značka na žltom podklade na podľa normy teoreticky možná aj u nás (ak by cyklotrasu značil KST), ale nikdy som to nevidel.

>Konkrétne príklady:
> https://www.openstreetmap.org/relation/1770660  osmc:symbol=blue:white:::C:blue
v OsmAnd sa zobrazuje

> https://www.openstreetmap.org/relation/2769792  osmc:symbol=blue:white:blue_C
nezobrazuje sa

> https://www.openstreetmap.org/relation/11076846  osmc:symbol=blue:blue::6:white
Zaujímavé, ale zobrazuje sa :)

Ja som na to pôvodne narazil tu: https://www.openstreetmap.org/relation/11533781 (zrejme doplnili českí kolegovia), osmc:symbol=blue:yellow:C:blue zobrazuje sa korektne - modré C na žltom podklade (náučná cyklotrasa, takže má žltý podklad). Zdá sa, že OsmAnd to berie podľa wiki, takže prázdne parametre môžu (ale nemusia) byť vynechané.