SWT

Miloš Laššák

Ahojte, neviem čo s cyklotrasou Historicko - kultúrno - prírodná cesta okolo Tatier. Reálne existuje od Trstenej smerom do Poľska a nejaká časť na východnej strane Tatier do Popradu a Svitu. Som z Oravy a viem, že minimálne od Trstenej cez celú Oravu sú na OSM vyznačené cesty, chodníčky, cestičky, kde táto trasa neexistuje ani asi nebude existovať (výstavba skončila, a asi ani nebude na Orave pod týmto projektom pokračovať, nejak zakapal pes po ňom). Je vedená úplne nezmyselne aj po nových cestičkách a cyklocestách (ktoré by mali byť aspoň pololegálne, až legálne podľa mojich info, že nie sú budované bez vedomia mesta a dedín), značil som ich konečne teraz ako dizajnované na bike a MTB (gravel povrch, niektoré sú vyslovene postavené ako MTB traily, ničo ako prepojky medzi dedinami - určite nie nové asfaltové cyklocesty ako mali byť v tomto projekte vybudované). Dokonca terajšie značenie na OSM sa ani nedrží starých plánov a je vedené hocikde aby čo najviac obchádzalo hlavný ťah - teda sú značené aj miesta absolútne nevhodné pre cestný bicykel. Čo som si všimol, tak mimo Oravu (smer na Liptov) aj keď tam oficiálne neexistuje, tak je vedená aspoň po asfaltových hlavných ťahoch a existujúcich asfaltových cyklocestách.

Takže zhrnutie - trasa od Trstenej cez PL okolo Tatier do Popradu až do Svitu oficiálne existuje. Ďalej popod Tatry nie je značená a od LM pod DK je znovu značená a vedená po bežných (aj hlavných) cestách. Od DK po Tvrdošín často nezmyselne po rôznych chodníčkoch.

Moje riešenie:
1) Zmazať celú časť TS cez DK až po LM - toto by som preferoval
2) Alebo urobiť kompromis a cez Oravu (ide mi len o úsek TS-DK) ju preznačiť po rozumných asfaltových cestách aj s vedomím, že táto časť až do LM oficiálne neexistuje, nie je vybudovaná ani značená v teréne, dokonca aj plánovaná mapa bola stiahnutá zo stránky projektu. Proste toto značenie vôbec neodzrkadľuje realitu. Ale ani s týmto riešením nemám problém, ak to vyznačím po asfaltových povrchoch a nie po každej pešine a MTB traily po ceste...

Aceman444

Zdravim, OSM by malo odrazat realitu, takze useky kde trasa nie je znacena, by sa mali z relacie vymazat. Aj ked bude potom nespojita, nevadi to.

Dátum: nedeľa 10. októbra 2021, čas: 12:06:48 UTC+2, odosielateľ: lassak...@gmail.com

Miloš Laššák

Tak som začal mazať, zatiaľ oravskú časť. Nemám rád keď si ľudia vymýšľajú trasy. Len neviem čo s liptovskou časťou. Pod palcom mám Oravu (čo sa týka cestičiek, chodníkov, trailov, cyklo a turistických trás či ciest), ale Liptov moc nie. V mojom okolí začal niekto mapovať trasy od brucha, meniť chodníky na cyklocesty hoc sú to maximálne cyklo a MTB dizajnované trasy kde sa vyskytujú aj chodci (aj širokú poľnú cestu zmenil na cyklocestu, kde sa dá označiť maximálne lokálna čierna cyklotrasa ktorá viac neexistuje ako existuje - len nejaké zbytky po smerovníkoch). Nad mnohými mám v hlave otáznik čo sa týka legality alebo tichého súhlasu obcí. Dokonca viedol trasy kde je vyslovene zákaz bikov aj keď sa tam na bikoch jazdí.

A čo s trasami, ktoré sú označelé len pre to, že niekto tadiaľ na biku jazdí (niečo ako súkromná obľúbená cyklotrasa), našťastie sú značené bez identifikačných údajov a značkovacej farby, tak sa v podstate na žiadnej mape našťastie nezobrazujú. Môžem také trasy mazať (našťastie ich nie je až tak veľa)? Keďže sa do máp neprenášajú, tak mi to až tak nevadí...

Vyznačil a zaniesol som už veľa ciest a cestičiek, vytýčil a opravil chýbajúce a zle vedené oficiálne cyklotrasy a turistické trasy, ale poslednú dobu len mažem, mažem a mažem, prepisujem, opravujem :(
Dátum: nedeľa 10. októbra 2021, čas: 23:39:12 UTC+2, odosielateľ: Aceman444

Ahoj,

Ak si myslis, ze niekto nespravne mapuje, treba mu to v kazdom pripade najprv napisat do changesetu a vydiskutovat si to. Inac sa moze stat, ze si budete mapu hore dole prepisovat.

Ak v terene (cyklo)trasa znacena nie je (tj. ziadne znacky na stromoch alebo "dopravne" znacky, pripadne ina verejna evidencia), tak nema byt ani v OSM.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/950ebb04-d38d-4f11-acba-86462cd691a5n%40googlegroups.com.

Aceman444

Dátum: utorok 19. októbra 2021, čas: 0:43:06 UTC+2, odosielateľ: lassak
[...]

Zial to je bezny jav po celom Slovensku, do cyklo mapovania sa pusta asi kazdy kto vie co je to bicykel, a natrieska cycleway alebo bicycle=yes ci designated metodou ako ste popisali (videl tam cyklistov), na chodniky v meste (kde je to zakazane) a tak dalej. Napr. OSM v Bratislave je pre cykloucely nepouzitelne, tam uz je skoda sa namahat.