Ako tagovať 'horolezecké' chodníčky v TANAPe?

Ján Lehen

Asi viete, že v TANAPe je oblasť,v ktorej je povolené horolezectvo a vodcovská činnosť (táto oblasť sa prekrýva), kde za určitých podmienok (nástup/zostup z túry) možno použiť aj ľahké chodníky, ktoré sú ale neznačené (príklad - Baranie sedlo, Lomnický štít, atď atď). Na väčšine týchto cestičiek, ktoré sú v mape zakreslené je ale tag access:no , čo prakticky zamedzuje používaniu týchto cestičiek v navigácii (nefunguje tam router). Ako teda označiť tieto chodníčky? Chápem že Ždiarska vidla alebo podobné uzavreté oblasti ako Belianky majú access: no, ale v oblasti kde je povolené liezť a tieto cesty sa používajú na nástup či zostup je to nesprávny tag podľa mňa. Všimol som si, že napríklad na Gerlachu (martinovka, velicky zľab) je access: permit , čo funguje aj v navigácii, zároveň je tam aj informácia o tom, že to nie je bežný turistický chodník.
Ako to teda robiť?

miro.j...@gmail.com

Neviem to presne povedať, ale access=permit pre mňa znie lepšie ako access=no.
  Miro

Dátum: štvrtok 9. novembra 2023, čas: 18:09:30 UTC+1, odosielateľ: Ján Lehen

YT Tomas

podľa wiki dokumentácie mi vhodnější pripadá tag access=private (only those with individual permission) než access=permit (this tag should be used in cases where a permit is required, but is routinely granted to everyone requesting it).
Tomas_J

Jan 21, 2024, 2:33:28 PMJan 21
to Openstreetmap Slovakia
Zdravim, ktora navigacia podporuje access=permit a ako to prezentuje?

[...]

Jan 21, 2024, 2:36:56 PMJan 21
to Openstreetmap Slovakia
Bohuzial, znacka access=permit je zdokumentovana len kratku dobu (a myslim, ze bez schvalovania), avsak pouzivala sa aj v minulosti a nikto nevie co znamenala, resp. co autor myslel, takze vela ciest aj na Slovensku je takto oznacenych avsak v skutocnosti je tam na mieste ina znacka (napr. ze potrebujete povolenie, ale nie kazdy ho dostane, cize 'private'). Samotny iD ma napr. k tejto hodnote nespravny popis, takze ju ludia zadavaju do OSM nespravne.

A nemyslim, ze 'permit' uz podporuje vela aplikacii, ale samozrejme ak sa bavime o teorii ako to ma byt spravne, tak 'permit' naozaj asi nebude to spravne.

Dátum: piatok 24. novembra 2023, čas: 8:17:39 UTC+1, odosielateľ: YT Tomas