Pomôcka pre hľadanie zmien v adresách

ircd...@inmail.sk

Robil som takú malú pomôcku, aby som vedel v ktorej obci sa niečo zmenilo s adresami, či už pribudla nová adresa, alebo niečo upravili v registri adries.
Tak si to otvorím súbor v JOSM a pozriem sa, či je potrebné aktualizovať aj OSM, napríklad chýba tam budova, alebo je bez adresy.

Príklad zmien za obdobie 26.10-1.11.2020 je v prílohe.
Ak by sa to niekomu zišlo pri mapovaní, môžem pravidelne odosielať niekam na FTP.
adresy_20201105.zip

ircd...@inmail.sk

Kto by mal záujem pridávať chýbajúce nové adresy vo svojom okrese nech sa ozve, môžem poslať raz týždenne zoznam nových/zmenených adries, podľa neho si to v OSM ručne aktualizuje.
Príklad zmenených/nových adries je tu https://overpass-api.de/achavi/?changeset=96135666
Nemusí sa realizovať len v Missing Maps v Afrike, ale vylepšiť aj Slovensko :)

Dátum: štvrtok 5. novembra 2020, čas: 18:01:41 UTC+1, odosielateľ: ircd...@inmail.sk

Tomas Vanco

Nazdar,
ja mám záujem. Piešťany a Nové Mesto. Teraz som do OSM dopĺňal nové domy a ulice z katastra a bol by som rád keby viem k ním doplniť aj adresné čísla nech je to kompletné :)

ircd...@inmail.sk

Napíš mi správu cez OSM, ak to spojazdním pošlem prístupové údaje na sťahovanie.
Zámer je, že každý piatok sa vytvorí súbor zmien v adresách za celý minulý týždeň, občas má NASES niekoľkodňové výpadky, tak predpokladám, že do piatku už budú adresy za predošlý týždeň dostupné.
Tak sa dá priebežne dopĺňať, ako vznikajú nové domčeky, alebo pomenujú ulice a pridajú orientačné čísla.

Prípadne ak niekto poskytne FTP účet pre adresár na svojom webe, môžem to posielať pre všetkých, bez potreby prihlasovania.

Dátum: streda 23. decembra 2020, čas: 11:11:29 UTC+1, odosielateľ: šegi ;)

kayle

ftp by sme vedeli zariadit

Dňa 23.12.2020 o 11:27 ircd...@inmail.sk napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/245c21a8-521d-4219-966d-1707c6ee0ccbn%40googlegroups.com.

ircd...@inmail.sk

Každý piatok ráno budú zverejnené týždňové zmeny v registri adries http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/
Treba si prečítať návod a je to len pomôcka na zistenie kde sa niečo nové postavilo, nerobiť žiadne bezhlavé uploady bez kontroly.

Dátum: streda 23. decembra 2020, čas: 11:28:44 UTC+1, odosielateľ: kayle

ircd...@inmail.sk

Piatkový ZIP z 1.1.2021 som vymazal (chýbali tam údaje za 27.12.2020, NASES publikoval nekompletný súbor) a je tam nový ZIP z 2.1.2021.

Dátum: pondelok 28. decembra 2020, čas: 13:55:57 UTC+1, odosielateľ: ircd...@inmail.sk

Dodko

Od dnes bude v ZIP súbore pribalený aj adresár kontrola http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/

Je tam zoznam podozrivých adries (ak sú ďaleko od stredu obce) aj duplicitných ulíc, alebo ak v názve ulice za bodkou chýba medzera.
Viete tak upozorniť svoje obce v okolí na chybu, aby si to mohli opraviť.

Príklad ako môže vyzerať email.

Dobrý deň,
pri kontrole podkladov pre navigáciu som našiel, že Rodinný dom súpisné číslo 901 identifikátor adresy 7102120256 má od 2/2020 adresný bod umiestnený v lese pri meste Považská Bystrica.
https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa?bm=orto&z=18&c=18.434525,49.141818&it=point#/detail/adresne-body/0/18587241?zoom=false

Stavebník by mal reklamovať nesprávne zameranie adresného bodu za ktorý zaplatil u geodeta.
Správne GPS súradnice adresného bodu si viete zistiť na mape https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa?bm=orto&z=19&c=18.729114,49.238282 kliknutím na vchod do domu a údaje sú v riadku WGS84 (lat, lon).
Pri volaní na linku 112, operátor odošle záchranárom do navigácie nesprávne súradnice príjazdu z registra adries.

Ak tam toho majú viac pošlem im aj celú tabuľku s údajmi za ich obec.
Dnes som poslal mail 7 obciam a 2 z nich hneď aj opravili, tretia potrebuje pomoc.

Dobrý deň,
ďakujem za podnet, adresný bod je opravený, už by to malo byť v poriadku.

Dobrý deň,
veľmi pekne ďakujem za upozornenie, stala sa chyba pri zadávaní súradníc.
Už je to opravené.

...prosím o informáciu, ste geodet a viete nám pomôcť pri riešení problémov na ktoré poukazujete?

Dátum: sobota 2. januára 2021, čas: 10:22:40 UTC+1, odosielateľ: ircd...@inmail.sk

Dodko

Najbližšie dni asi nebudú pribúdať nové adresy na http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/
Do registra adries teraz denne importujú tisícky chýbajúcich a zle zameraných adries a pravdepodobne nestíha spracovávať toľko údajov samotný datastore.
NASAES nedokáže korektne exportovať do CSV súboru túto tabuľku Vchody - konsolidované dáta https://data.gov.sk/dataset/register-adries-register-vchodov vraj je to chyba CKAN.
Posledné korektné dáta boli z 2.2.2021 02:15 tak mi ostáva len čakať kým sa to znormalizuje a potom pribudne OSM súbor za celé chýbajúce obdobie.
Aktuálne dáta by mali mať 5 324 111 riadkov, ale v CSV na stiahnutie publikujú len 3 760 000, a vyzobávať adresy po kúskoch cez ich API nebudem.

utorok 26.1. vchody CSV mali 5 265 196 jedinečných riadkov
streda 27.1. boli bez zmeny, rovnaké ako v utorok
štvrtok 28.1. boli bez zmeny, rovnaké ako v utorok
piatok 29.1. obsahovali len 4 935 673 jedinečných riadkov
sobota 30.1. obsahovali len 3 976 410 jedinečných riadkov
nedeľa 31.1. obsahovali len 3 976 410 jedinečných riadkov
pondelok 1.2. obsahuje len 5 117 908 jedinečných riadkov
utorok 2.2. obsahuje len 5 117 908 jedinečných riadkov
streda 3.2. bolo 5 283 261 jedinečných riadkov
4.2 bez zmeny
5.2 bez zmeny
6.2 chybne 3 545 000
7.2 chybne 3 962 143
8.2 chybne 3 962 143
9.2 chybne 4 977 509
10.2 chybne 4 977 509
11.2 chybne 3 760 000
12.2 chybne 3 760 000

Dátum: piatok 29. januára 2021, čas: 13:21:51 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Dodko

Posledné publikované zmeny v registri adries boli za obdobie 22.2.2021 - 7.3.2021.  Na stiahnutie cez http://proxy.freemap.sk/minvskaddress/

Opätovne je rovnaký výpadok ako vo februári aj keď nepribúda veľké množstvo nových adries, posledné korektné dáta boli z 10.3.2021.
Chyba má byť v ckan.org ktorý je použitý ako storage pre data.gov.sk ak sa generuje CSV súbor z datasetu data.gov.sk/dataset/register-adries-register-vchodov
pri veľkom objeme (teraz má 875 MB) vykazuje chyby a chýbajú v ňom záznamy, chýbajúce miesto je nahradené opakujúcimi sa riadkami.

Tentokrát firma GlobalTel prisľúbila nápravu a budúci týždeň začne pripravovať riešenie kde vytiahnu dáta z tabuľky do CSV, zbalia do ZIPu a publikujú na stiahnutie tento súbor.
Keď bude hotové funkčné riešenie tak bude publikovaný jeden zmenový ZIP súbor za celé chýbajúce obdobie od 8.3.2021.

V novej verzii bude aj kontrola ak na rovnakom mieste je umiestnených viacero adresných bodov. Dá sa potom napísať obci aby si to opravila.
Príklad na takúto chybu

Dátum: piatok 12. februára 2021, čas: 22:37:15 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Dodko

Momentálne sú publikované poškodené dáta adries od 19.4.2022, takže nové adresy sa vygenerujú spätne ak začnú publikovať správne údaje.

Dátum: sobota 3. apríla 2021, čas: 15:26:45 UTC+2, odosielateľ: Dodko

Dodko

Po vyše mesiaci https://www.nases.gov.sk/ (momentálne im web nebeží)  publikoval nepoškodenú tabuľku vchodov, takže nové a zmenené adresy za obdobie 18.4.2022 - 22.5.2022  sú dostupné na stiahnutie.

Dátum: piatok 6. mája 2022, čas: 10:00:10 UTC+2, odosielateľ: Dodko

Dodko

Aktuálny stav adries na Slovensku v OSM je:
vyplnené súpisné číslo má 1 181 824 adries
vyplnené addr:housenumber má 1 210 006 adries

V registri adries je teraz 1 662 198 adries, z toho 46 714 je bez polohy,  3 700 je chybne umiestnené jedno na druhom, 1 529 je za hranicou svojej obce, takže máme približne 1 610 255 použiteľných adries.

Adresy ktoré boli doplnené alebo upravené z registra adries, majú ref:minvskaddress je ich 435 856, to je 36% všetkých adries v OSM.

Rozdiel medzi OSM kde je aspoň addr:housenumber ostáva 400 249 adries. Minimálne toľko chýbajúcich adries treba ešte doplniť do OSM.

Nové a upravené adresy si môžete stiahnuť z https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/ a "adoptovať" si okres o ktorý sa budete pravidelne starať.
Okresy o ktoré sa niekto stará pravidelne/čiastočne sú tieto, ostatné sú voľné.
Humenné lordmcdrake
Košice 1-4 BelKed
Prievidza yzal a kayle
Púchov LiJu09
Rožňava Dodko
Sabinov N-E-M-O
Senica holubekp
Skalica Klerik7
Zvolen Marian Mika
prípadne pozrieť si niektorý starší súbor s adresami či už sú vložené

K novej adrese je zvyčajne potrebné pridať aj budovu, návod je v každom ZIP súbore v osm_adresy/citaj_ma.html. (Tento víkend kataster na ZBGIS má odstávku).

Po pravidelnom pridávaní nových adries, ak chcete skompletizovať okres o chýbajúce adresy:
- adresy pre celú obec, ak v OSM nemá žiadne adresy
- len chýbajúce adresy v obci, ak už tam má staršie adresy
- aktualizovať existujúce adresy, ak obec začala používať názvy ulíc a orientačné čísla (príklad Neverice https://nrenner.github.io/achavi/?changeset=126219097 )
stačí napísať a cez Zoom ukážem postup ako na to s pomocou overpass-turbo.

Jozef Riha

dik dodko, ja by som rad este podakoval tiborovi za pomoc pri oprave https://minvskaddress.freemap.sk/, ktory mal donedavna mensi problem s importom dat z overpass api. ale uz by to malo byt ok.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5f672bf5-7552-40ba-9d43-60566bcb5b23n%40googlegroups.com.

Andrej Kačur

Ahojte,

zneužijem fakt, že sa tu písalo nedávno :)

Ako obnoviť údaje z MINV na https://minvskaddress.freemap.sk/SK0412520004/? Pri HE mi stále svieti:
"MINV: 5765 (JOSM)
17. 04. 2022"

A i ja ďakujem za podporné nástroje, ktoré vedú k dopĺňaniu adries :)

Dátum: nedeľa 25. septembra 2022, čas: 12:57:46 UTC+2, odosielateľ: jose1711

Jozef Riha

Vdaka Andrej,

cely kod na aktualizaciu bol na H.. Opravene (snad na dlhsi cas) a Slovensko bolo nanovo pregenerovane. Dakujem za nahlasenie,

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/4e778805-63cf-44e8-b2d8-31ba3e9bb47fn%40googlegroups.com.

Dodko

Mar 8, 2024, 3:05:51 AMMar 8
to Openstreetmap Slovakia
MINV prestalo publikovať denné dáta z registra adries, posledné zverejnené na pôvodnom data.gov.sk (budovy) boli zo soboty 10.2.2024 13:47 a na novom portáli data.slovensko.sk nepridali nič nové.
Preto sa nevytvárajú týždňové súbory nových/zmenených adries pre JOSM.

Údaje s dennou aktualizáciou by mali zverejňovať tu:
Budovy (súpisné čísla) https://data.slovensko.sk/datasety/faa46936-dc7d-dc11-700b-c26923971841 posledný riadok 2016-06-13
Vchody (orientačné čísla) https://data.slovensko.sk/datasety/19449379-9046-f3d6-a4f7-be38ea63d564 posledný riadok 2020-08-13

Tomas_J

Mar 18, 2024, 4:10:12 AMMar 18
to Openstreetmap Slovakia
Ahoj Dodko, toto je dovod, preco sa nove adresy dnes nahravaju stale s minvskaddress 2024-02? Riesi sa to nejak resp. mozem nejako pomoct s riesenim?
Tomas_J

Dodko

Mar 18, 2024, 5:32:41 AMMar 18
to Openstreetmap Slovakia
Áno to je dôvod, posledné zverejnené dáta z registra adries sú z 10.2.2024, odvtedy ministerstvo vnútra nezverejňuje register adries pre verejnosť.
Spustili nový portál https://data.slovensko.sk/ tam dali staré údaje z RA a nové nepribúdajú.
Nové dáta zverejňujú iba pre "svojich" ktorý sa pripájajú na API zo siete govnet, ale toto API nesprístupnia verejnosti.
Pripravujú nové API ktoré bude pre verejnosť ale nepovedali termín kedy to bude hotové.

Dátum: pondelok 18. marca 2024, čas: 9:10:12 UTC+1, odosielateľ: Tomas_J

Tomas Jancovic

Mar 18, 2024, 6:31:37 AMMar 18
to osm...@googlegroups.com
Hm, riešenie bez termínu :(  Pomohol by dotaz na túto vec  na ministerstvo k tomu od viacerých ľudí aby mali pocit že je to žiadané ?

Dne po 18. 3. 2024 10:32 uživatel Dodko <ircd...@centrum.sk> napsal:
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Dodko

Mar 18, 2024, 7:01:01 AMMar 18
to Openstreetmap Slovakia
Môžeš skúsiť, odstavili starý portál a na register adries asi nedomysleli, že sa zverejňuje inak ako ostatné dáta.
Prípadne sa pripoj na pracovnú skupinu, mal by pribudnúť link pred stretnutím 26.3.2024 13:00.

Dátum: pondelok 18. marca 2024, čas: 11:31:37 UTC+1, odosielateľ: Tomas Jancovic

Tomas_J

Mar 19, 2024, 6:19:01 AMMar 19
to Openstreetmap Slovakia
Dík, odoslal som cez formulár na webe min. vnútra.
T.

Tomas_J

Mar 30, 2024, 4:26:42 AMMar 30
to Openstreetmap Slovakia
Ahoj Dodko. Bol z diskusie prac. skupiny nejaky pozitivny zaver?
T.

Dodko

Mar 30, 2024, 5:16:49 AMMar 30
to Openstreetmap Slovakia
Predstavili novinku Aplikácia Register adries, zatiaľ vývojová verzia z 20.04.2023 https://ra.synchronix.sk/
bude tam Open API, Geokódovacie služby a webová verzia https://ra.synchronix.sk/ra/about hore sú 3 možnosti vyhľadania adresy
Napojenie na to API sa pýtali viacerý aj zo štátnych organizácii, žeby to chceli využiť, tak že to nebolo určené pre nich (oni sa majú napojiť iným zložitejším spôsobom na RA) ale ak je to pre nich jednoduchšie tak im nebudú brániť. Budú sledovať vyťaženosť a podľa potreby navyšovať výkon.
Každá adresa bude mať jedinečné URL na ktorú sa bude dať odkazovať, po diskusii pridajú k adrese aj PSČ, dátumy aktualizácie, kraj.

Čo sa týka sťahovania samotných dát celého RA, ešte to asi neriešili, do budúcna urobia možnosť sťahovať a dovtedy dočasne skúsia ručne exportovať všetky platné adresy z RA do formátu XML.
Nový portál https://data.slovensko.sk/ má obmedzenie tuším na publikovanie do 30 MB súboru takže to musia nejako inak.
Nevylúčili v budúcnosti že budú publikovať CSV súbory podobne ako to bolo v minulosti, ale termíny k tomu XML alebo CSV nespomenuli.

Tabuľku so zoznamom ulíc by chceli publikovať raz týždenne, adresy sa uvidí či týždenne alebo denne.

Dátum: sobota 30. marca 2024, čas: 9:26:42 UTC+1, odosielateľ: Tomas_J

Tomas_J

Mar 30, 2024, 5:54:36 AMMar 30
to Openstreetmap Slovakia
Dik. Chapem to spravne  tak, ze data pre aktualizaciu adries do OSM mame teraz iba do 02/2024 do doby nez zacne niekto na ministerstve  ručne  exportovať všetky platné adresy z RA do formátu XML? Mame do tej doby pozastavit aktualizaciu adries v OSM a pockat az budu data znovu aktualne alebo ma zmysel pokracovat?

re:
[...]

Dodko

Mar 30, 2024, 6:09:35 AMMar 30
to Openstreetmap Slovakia
Posledné dáta máme vchody Pi, 9.2.2024, budovy So, 10.2.2024.
Tento spôsob zverejňovania https://data.slovensko.sk/datasety/b27f57f1-7e76-45e0-8968-631f9176b2e9 je pre naše účely nepoužiteľný, chýba tam dátum zmeny konkrétnej adresy, druh budovy, id ulice.

Keď urobia XML súbor a bude obsahovať potrebné detaily adresy, skúsim urobiť na to import aby sa to dalo použiť.
Ideálne by bolo aby exportovali samostatné tabuľky obce, časti obce, ulice, budovy, vchody, ako bolo pôvodné CSV na to už mám pripravený import.

Dátum: sobota 30. marca 2024, čas: 10:54:36 UTC+1, odosielateľ: Tomas_J

Tomas_J

Mar 30, 2024, 6:14:50 AMMar 30
to Openstreetmap Slovakia
Dik, ja budem teda pokracovat zatial s aktualizaciami aj so starymi datami (za 02/2024), ak by bolo nieco nove, daj, prosim, vediet. S heslom: Vsetky zmeny su k horsiemu :)
Tomas_J

Martin Jurík

Mar 30, 2024, 3:22:57 PMMar 30
to Openstreetmap Slovakia
Tie dáta (  https://data.slovensko.sk/datasety/b27f57f1-7e76-45e0-8968-631f9176b2e9 )  sú nekompletné, Košický kraj končí pri okrese Rožňava a zvyšné okresy tam nie sú, to isté Prešovský kraj ...

Dátum: sobota 30. marca 2024, čas: 11:09:35 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Andrej Kačur

Apr 2, 2024, 2:24:44 AMApr 2
to Openstreetmap Slovakia
Tiež mám podozrenie, že tam nie je všetko - napr som nenašiel ani jeden AB pre obce Ulič a Zboj zo sninského okresu (Prešovský kraj).