Oznacovanie lesnickych/polovnickych chat

jano49

Mapujem oblast lesov vo Vysokych Tatrach. Je tam mnozstvo polovnickych/lesnickych/TANAPackych chat, ktore sice nie su pristupne verejnosti, ale je to dolezity orientacny bod v krajine podobne ako posedy, krmelce a pod. Inde v mapach z oblasti alp je bezne viditelne oznacovat v mapach tzv. Jagdhutte. Aky by bol vhodny sposob oznacovat taketo stavby u nas v OSM? Rozmyslal som nad nasledujucimi moznostami:

  • tourism=wilderness_hut - podla mna nevhodne, lebo toto maju byt podla dokumentacie verejne pristupne chaty

  • tourism=chalet - podla dokumentacie dovolenkova chatka, co sa tiez nehodi. Ale vsimol som si, ze v inych lokalitach sa takto sukromne lesne chaty oznacuju.

  • building=cabin - toto by sa hodilo, no ak to priradim polygonu alebo bodu, nevidno to na freemape. Toto oznacenie je velmi vseobecne.

Rozumiem, ze v OSM plati pravidlo "do not tag for renderer", takze nechcem nasilu tagovat tak, len aby to bolo vidno na freemape. Ako by bolo vhodne oznacovat taketo stavby? Exsituje nejaky vhodny tag pre takyto typ stavieb? Pripadne mohli by autori freemapy pridat oznacovanie building=cabin z bodov aj polygonov ako ikonku podobne podobne ako posedy a krmelce?

Este na napada: ako vhodne tagovat horaren? amenity=ranger_house ?

Tag building vyjadruje typ stavby, nie to, na aky ucel je vyuzivana. Ak si postavim chatu ktora bude "small, roughly built house usually with a wood exterior and typically found in rural areas" tak splna kriteria na building=cabin, avsak nebude mat nic spolocne s s polovnickou chatou. Takze v danej mape by znacka polovnickej chaty bola viac nespravne ako spravne.

Budovy, ktore som riesil z datasetu INSPIRE a boli nazvane ako "horáreň" som tagoval dost nestandarnym tagom man_made=forester's_lodge, ktory som nasiel na wiki. Lepsi tag som tiez nenasiel a mozno (este) ani neexistuje. Tag amenity=ranger_house je podobna nestandardna alternativa, ale mozno blizsia k polovnictvu ako k "horarovaniu" (ale odbornik nie som).

jano49

Dakujem za vysvetlenie. Davalo by zmysel taketo znacenie? Pre jednotuchsie chaty a budy napr.: building=cabin/hut + amenity=shelter + shelter_type=basic_hut + access=private. Pre vacsie chaty buiding=cabin + tourism=chalet (lebo vlastne aj sluzia podobnemu ucelu).

Pozeral som legendu vo Freemape, no neviem vobec najst, kde a pre ake tagy sa pouziva ikonka image.png (hut.svg). Vobec neviem najst priklady vyuzitia tejto ikonky na mape. Nasiel som, ze pre amenity=basic_hut je totoimage.png(basic_hut.svg)
 a pre tourism=chalet toto
image.png(chalet.svg). Vyuziva sa niekde aj ikona hut.svg? Pre aky ucel?

Ohladom horarni co tak oznacovat man_made=forester's_lodge ikonkou parozia, ako je to na turistickych mapach? Ked tak by som nejaku nakreslil.

ne 27. 6. 2021 o 8:59 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Michal Rusina

Nie vzdy je zo zovnajsku jasne ci ide o horaren alebo lesnicku chatu.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CACH46u9tpO_V%2BOMS-sMbmVcZ3Bsxdz_WojGm_moZ3XhSgKThRA%40mail.gmail.com.

On Sun, Jun 27, 2021 at 1:51 PM jano49 <tana...@gmail.com> wrote:
Dakujem za vysvetlenie. Davalo by zmysel taketo znacenie? Pre jednotuchsie chaty a budy napr.: building=cabin/hut + amenity=shelter + shelter_type=basic_hut + access=private

toto sposobi ze sa to bude renderovat na tur. mapach. Minimalne freemap momentalne odignoruje access=private a tipujem ze v inych mapach ktore to renderuju to bude podobne.

Pozeral som legendu vo Freemape, no neviem vobec najst, kde a pre ake tagy sa pouziva ikonka image.png (hut.svg). Vobec neviem najst priklady vyuzitia tejto ikonky na mape.

toto bude chybne pre tourism=hut

mozes to zareportovat na https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-mapnik/issues a pridat aj ikonu (pozri aj ostatne ikony aby bola v rocnakom style)