Cesty križujúce sa s hranicami

Ahojte, vytvoril som maproulette challenge, na posunutie bodov, ktoré majú spoločný bod s nejakou hranicou.

Keďže sme chceli reimportovať hranice od sopsr, ale narazili sme na problém, že pri replace geometry to spoločné body pre hranicu a cestu presunie náhodne, tak to potom vytvára veľa chýb. (Napríklad tento chodníček to posunulo takto)
image.png
Žiadne nápady ako to urobiť jednoducho, plošne ma nenapadli, pokiaľ nejaké nápady máte, dajte vedieť.

Môj nápad bol:
- stiahnuť body
- stiahnuť ich okolie pomocou "download along"
lenže to download along funguje len pre way
Takže jediný možný spôsob je stiahnuť tieto body a poodpájať ich jednotlivo.

Preto by som Vás poprosil o pomoc.

MisoBqi

čosi som cvične spravil, budem pokračovať...
Dá sa niekde vidieť, koľko je tých inkriminovaných bodov?

MB

Dátum: sobota 9. apríla 2022, čas: 23:20:35 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Sú tam všetky body, ktoré sa križujú s nejakou hranicou, čo už samo o sebe je chyba. Snažím sa to teraz nastaviť tak, aby mali vyššiu prioritu tie body, ktoré sa križujú s oblasťami, ktoré chceme reimportovať.

Dátum: nedeľa 10. apríla 2022, čas: 22:04:49 UTC+2, odosielateľ: MisoBqi
Ahoj,
čosi som cvične spravil, budem pokračovať...
Dá sa niekde vidieť, koľko je tých inkriminovaných bodov?

Nooo, je ich dosť veľa :D 3202
Po kliknutí na challenge je to vidieť. Niekde, kde je tých bodov veľa vedľa seba by to mohlo ísť rýchlo.
osm.jpg

POZOR!
Pokiaľ máte cez seba 3 cesty. Vtedy klávesová skratka G v JOSM-e oddelí všetky tri. Pokiaľ Vám vypíše warning, skúste ho vyriešiť čo najlepšie.

Príklad: mne sa stalo, že išla nad sebou cesta/hranica/hranica/hranica. Stlačil som G, trocha posunul cestu a potom tie hranice pripojil naspäť. Jednoduchší spôsob je v tomto prípade asi použiť klávesovú skratku Alt+J, ktorá odpojí daný bod len od highway, lenže je potrebné mať označenú aj highway.

Dátum: nedeľa 10. apríla 2022, čas: 22:21:05 UTC+2, odosielateľ: Filip C

MisoBqi

Zaregistroval som také prípady a riešil warningy, čo si nie som istý - ruším Edit a dávam Skip.
Úpravy tohoto challenge (na rozdiel od inej editácie) robím cez iD, je aj tam možnosť podobná Alt+J?

Dátum: pondelok 11. apríla 2022, čas: 13:23:48 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Dátum: pondelok 11. apríla 2022, čas: 14:49:24 UTC+2, odosielateľ: MisoBqi
Zaregistroval som také prípady a riešil warningy, čo si nie som istý - ruším Edit a dávam Skip.
To je tiež dobré riešenie, ja ich potom skontrolujem a upravím.
Úpravy tohoto challenge (na rozdiel od inej editácie) robím cez iD, je aj tam možnosť podobná Alt+J?
Pred stlačením tlačidla edit je priamo nad ním možnosť otvoriť v JOSM. V JOSM je potrebné mať nastavený externý remote.
Pokiaľ Vám to predsa len nejde otvoriť v JOSM-e napíšte sem, čo konkrétne Vám nejde. (možno majú rovnaký problém aj ostatní)

A ešte jedno odporúčanie, odporúčam si pri potvrdzovaní opravenia nastaviť, aby Vám to vyberalo body najbližšie (nearby) nie náhodné, keď ich je viac pri sebe, aby ste uzavreli všetky tasky.

Dátum: pondelok 11. apríla 2022, čas: 15:09:21 UTC+2, odosielateľ: Filip C

MisoBqi

V rámci jedného editu zvyknem opraviť aj zopár susedných bodov, ak sú evidentne takéto "prilepence". Som myslel, že sa automaticky zrušia z množiny potrebných na opravu, ale zdá sa, že to tak nie je. Či nemám to takto robiť?

Dátum: pondelok 11. apríla 2022, čas: 20:38:05 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Dátum: pondelok 11. apríla 2022, čas: 21:29:29 UTC+2, odosielateľ: MisoBqi
[...]

Nezrušia sa, možno keď dám prenačítať tasky, lenže potom vymaže aj tie, ktoré sú označené ako ťažké, preskočené a iné.
Kľudne môžte, len potom, pokiaľ sa dá, tak zakliknúť pri označovaní, že vyber najbližší (nearby) a potom aj tie, ktoré boli opravené označiť za vybavené.

MisoBqi

Jasné, chápem. Pokračujem cez nearby, dá sa tak lepšie udržať prehľad.

Dátum: pondelok 11. apríla 2022, čas: 21:36:26 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Postup, čo sa mi nejlepšie osvedčil (pre JOSM):

1. Ctrl+H zobraziť históriu daného bodu
2a. Pokiaľ je popis changesetu "import administrative boundaries" odpájam cesty od bodu (cca 2012-2014) BODOM NA HRANICI NEPOHYBUJEM!
2b. Pokiaľ je vidieť, že daný bod vytvoril nejaký začiatočník a bod je relatívne nový (2015-súčastnosť) bod odstránim a cesty spresním podľa Ortofotomozaiky resp. DMR
3. upload

Dátum: pondelok 11. apríla 2022, čas: 21:41:12 UTC+2, odosielateľ: MisoBqi

Keď nájdete veľa bodov vedľa seba, pri ktorých je jasné , že boli všetky tieto body presunuté, reportnite to prosím do vlákna vyššie https://groups.google.com/g/osm_sk/c/5H_D5rwSRF0
A prosím pridajte mi tam aj link na konkrétny task z maproulette, že tie okolo pomažem.

Dátum: utorok 12. apríla 2022, čas: 9:12:24 UTC+2, odosielateľ: Filip C

Ivan Šípka

Len taký detail na ktorý ste už možno prišli. V JOSMe to ide ešte jednoduchšie: klik na hranicu CTRL+klik na bod a potom G.
Tento postup odpojí len hranicu od všetkých bodov ( samozrejme ak ich je viac) a tie zostanú spojené.
Je to jednoduchšie, následne netreba nič spájať.

Ivan.

Dátum: utorok 12. apríla 2022, čas: 19:46:40 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Ja používam aj skratku Alt+J
Pokiaľ je ten bod na hranici nový, kliknem ne neho, potom na cestu (držím pri tom Ctrl) stlačím Alt+J a z hranice sa mi oddelí ten nový bod a potom podľa Imagery nastavím  danú cestu.
Dátum: štvrtok 14. apríla 2022, čas: 8:24:52 UTC+2, odosielateľ: okf...@gmail.com

MisoBqi

Za mňa hotovo :)

Dátum: štvrtok 14. apríla 2022, čas: 9:28:18 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Ďakujem všetkým, ktorí sa zapojili

maproulette.jpg

Dátum: sobota 16. apríla 2022, čas: 22:18:40 UTC+2, odosielateľ: MisoBqi

ne 17. 4. 2022 o 9:24 Filip C <filipk...@gmail.com> napísal(a):
Ďakujem všetkým, ktorí sa zapojili

Vedel by si pozrieť, prečo napr. takéto body neboli hlásené ako problémové:

Je to tým, že sa waterway nebrala do úvahy, alebo to len niekto označil za "already fixed"?

Pravidlo bolo nastavené, len pre kríženie highway X boundary. Ale môžem to skúsiť nastaviť tak, že keď je hocičo pripojené k boundary, tak je to chyba. Len sa do toho musím pozrieť :), že jak sa píše ten query.

Dátum: nedeľa 17. apríla 2022, čas: 19:11:21 UTC+2, odosielateľ: Tibor Jamečný

Refreshol som tasky.

Je tam teraz 10 nových problémov, čiže postup sa teraz mení. Používateľa, ktorý chybu spôsobil je potrebné upozorniť komentárom k danému changesetu, nech si na to dáva pozor, prípadne nech to opraví.

Dátum: nedeľa 17. apríla 2022, čas: 23:40:45 UTC+2, odosielateľ: Filip C